Parasallaşma

Yandex reklam ağında yer alan site sahipleri, “Parasallaşma” rapor grubunu kullanarak, reklam gösterimlerinin etkisini derinlemesine analiz ederek gelirlerini artırabilir. Örneğin, arama motoruna girilen arama sorgusu dahil en karlı trafik kaynaklarını belirlemek, sitede yer alan her bölümün etkinliğini izlemek ve her bir ziyaretçinin siteye bıraktığı ortalama geliri kontrol edebilirler.

Uyarı. Yandex.Metrica'da gösterilen gelirlerle ilgili veriler, Yandex Reklam Ağı arayüzündeki verilerle %10 civarında fark gösterebilir. Sitenizde Yandex Reklam Ağı blokları çerçeveye (frame) alınmışsa veriler raporlarda görüntülenmeyebilir.
  1. Raporlarda görülebilen metrikler
  2. Grup raporları
  3. Raporlar nasıl etkinleştirilir?
  4. Başka bir Metrica kullanıcısına nasıl raporlara erişim izni verebilirim?
  5. Raporlara erişim yetkisi nasıl iptal edilir?

Raporlarda görülebilen metrikler

ARPU (average revenue per user): Sitenin kullanıcı başına ortalama geliri.

eCPM (effective cost per mille): Reklam bloğunun bin görselleştirilmesinin maliyeti.

CPMV (cost per mille viewable ads):Reklam bloklarının görüntülenebilirliği göz önünde bulundurularak reklam bloğunun bin gösterim maliyeti.

RPM (Revenue per mille): Uygun reklamların bulunamadığı istekler de dahil olmak üzere, tüm reklam bloklarının bin isteğinin maliyeti.

İstekler: Örneğin, Yandex RTB sistemine gönderilen reklam kodu istekleri.

Sunumlar: Örneğin, Yandex RTB sistemine yönelik olan ve gösterim için uygun reklamların bulunabildiği (CPM eşiğini aşan ilan veya banner'ların olduğu) istekler. CPM eşiği).

Reklam yoğunluğu: Seçilen raporlama döneminde ziyaretçi başına ortalama reklam görselleştirme sayısı.

Gösterim: Bir reklam bloğunun, reklamın veya banner'ın bir site ziyaretçisine gösterilmesi. Yandex Reklam Ağı'nda gösterimlerin gerçekleşip gerçekleşmemesi reklam bloklarının görüntülenebilirlik sonuçları dikkate alınarak belirlenir.

Tahmini gelir: Seçilen raporlama döneminde tahmini reklam gösterimi maliyeti. Bu gösterge, reklam gösterimlerinden elde edilen geliri içermez ve aylık toplam gelirinizden farklı bir rakam gösterebilir.

Görünürlük yüzdesi: Reklam gösterim sayısının ilgili görselleştirme sayısına oranı.

Grup raporları

Raporlar → Standart raporlar → Parasallaşma menüsünde bu raporlara ulaşılabilir. Bu grup aşağıdaki raporları içerir:

Rapor adı Kısa açıklama
Parasallaşma: Kaynaklar Göstergeleri, site ziyaretçilerin trafik kaynaklarına göre değerlendirmenizi sağlar.
Parasallaşma: Konum bilgileri Göstergeleri, site ziyaretçilerin coğrafi konumlarına göre değerlendirmenizi sağlar.
Parasallaşma: Cihazlar Ziyaretçilerin siteyi ziyaret ettiği cihazlara göre istatistikleri sağlar.
Parasallaşma: Tarayıcılar Ziyaretçilerin siteyi görüntülediği tarayıcılara göre istatistikleri sağlar.
Parasallaşma: Reklam engelleyicileri etkisiz hale getiren uygulamaların kullanımı Kullanıcı tarafından engellenen reklamların oranını gösterir.
Reklamla ilgili yararlı eylemlerin gerçekleştiği sayfalar En az bir reklam eylemi gerçekleştirmiş site sayfalarının URL adreslerinin parametrelerini gösterir. Örneğin: sorgu, görselleştirme veya doğrulanmış gösterim.

Raporların çoğunluğunu oluştururken segmentasyon işlemini kullanabilir ve raporlara istediğiniz hedef, boyut ve metrikleri ekleyebilirsiniz.

Raporlar nasıl etkinleştirilir?

  1. Yandex Reklam Ağı arayüzünde site listesine gitmek için Ürünler → İçerik siteleri veya Ürünler → Arama siteleri yolunu takip edin.
  2. Listeden istediğiniz alanı seçin ve Düzenle butonuna tıklayın.
  3. Genel sekmesinde YRA raporlarını Metrica'da göster seçeneğini etkinleştirin.
  4. Metrica sayaçları alanında sayacınızın numarasını belirtin ve değişiklikleri kaydedin.
Not. “Parasallaşma” grubu raporlarındaki veriler, sayacı Yandex Reklam Ağı arayüzünde çalıştırmanızı takiben bir gün içinde Yandex.Metrica'da görüntülenmeye başlar.

Raporları kullanabilmek için, düzenleme yetkisi veren misafir erişim yetkisine veya temsilci erişim yetkisine sahip olmanız gerekir. “Sadece görüntüleme” düzeyindeki misafir erişimi yetkiniz varsa raporlara erişebilmek için lütfen sayaç sahibine başvurun.

Başka bir Metrica kullanıcısına nasıl raporlara erişim izni verebilirim?

Uyarı. “Parasallaşma” rapor grubuna erişim yetkileri yalnızca Yandex Reklam Ağı arayüzüne bağlı sayaçlar için görüntülenir.
Sayaca erişim sağlayan kullanıcı yetkileri

Tam düzenleme yetkisini veren erişim yetkisine sahip bir kullanıcının “Parasallaşma” rapor grubuna erişim yetkisi zaten vardır.

Kullanıcı “Sadece görüntüleme” erişim yetkisine sahipse lütfen gerekli düzenlemeleri yapın:
  1. Ayarlar → Erişim yetkileri sayfasına gidin.
  2. İstediğiniz kullanıcının karşısındaki simgesine tıklayın.
  3. “Parasallaşma” rapor grubu için erişim türünü seçin. Kullanıcı böylece raporları görüntüleyebilir ve “Parasallaşma” rapor grubundan diğer raporlara boyutlar ve metrikler ekleyebilir.
Sayaca erişim sağlamayan kullanıcı yetkileri

Kullanıcıya Metrica sayacınıza özel erişim izni verin:

  1. Ayarlar → Erişim yetkileri sayfasına gidin.
  2. Kullanıcı ekle butonuna tıklayın.
  3. Açılan pencerede alanları doldurun.
  4. “Parasallaşma” rapor grubu için erişim türünü seçin. Kullanıcı böylece raporları görüntüleyebilir ve “Parasallaşma” rapor grubundan diğer raporlara boyutlar ve metrikler ekleyebilir.

Raporlara erişim yetkisi nasıl iptal edilir?

Kullanıcının Metrica sayacına erişim türünü düzenleyin:
  1. Ayarlar → Erişim yetkileri sayfasına gidin.
  2. İstediğiniz kullanıcının karşısındaki simgesine tıklayın.
  3. “Sadece görüntüleme: Parasallaşma olmadan” erişim türünü seçin.