Metrica

Faydalı bağlantılar

E-Ticaret

Rapor grubu sayesinde e-ticaretle ilgili veriler analiz edilebilmektedir.

Raporların oluşması için servisin e-ticaret verileri kayıt ve analiz aracı olan E-ticaret'ten yararlanmanız gerekir.

En popüler ve çok talep gören ürünler ve markalar ile ilgili bilgileri Popüler ürünler ve Popüler ürün kategorileri ve markaları adlı raporlarda bulursunuz.

Site gelirleri ve en kârlı kaynaklar (arama motorları, reklam veya doğrudan geçişler gibi) hakkında genel bilgi için Siparişler raporuna geçin.

Sipariş içerikleri, sepete konan ve satın alınan ürünlerle ilgili bilgileri Sipariş içerikleri, Sepetteki ürünler, Sipariş edilen ürünler ve Promosyon kodları raporlarında bulabilirsiniz.

Bu bilgiler sayesinde yapabilecekleriniz:

  • Ziyaretçi çekme yöntemlerini ayarlamak, kullanılan reklam kanallarının etkinliğini değerlendirmek ve aralarında en kârlı olanları bulmak,
  • Görüntülenip de alınmayan ürün markalarını ve sıkça alınan ürün kategorilerini saptamak,
  • Belirli ürünlere tüketici ilgisindeki mevsimlik değişim motiflerini ve en popüler kategori ve markaları belirlemek,
  • Sipariş başına ürün sayısını ve gelir miktarını tespit ederek gerektiğinde birden fazla ürün alımını teşvik edecek kampanyalar başlatmak vs...

“Sipariş içeriği” hariç tüm raporlar ayarlanır raporlardır. Örneğin ayarlanan hedefler sayesinde sitede yapılan siparişlerin sayısını ve sitede hisse senedi dinamiği görüntülenmesinden sonra gerçekleşen alımlardan elde edilen geliri öğrenmek mümkündür.

E-ticaret metrikleri ve oluşturduğu gruplar (boyutlar) diğer Metrica raporlarında da kullanılabilir. Bu şekilde en çok gelir getiren ziyaretlerin başladığı site sayfalarınızı saptamanız mümkündür: