“ “E-ticaret grubu”” raporları
Rapor grubu sayesinde e-ticaretle ilgili veriler analiz edilebilmektedir.
Raporların oluşması için servise ait e-ticaret verileri kayıt ve analiz imkanından yararlanmak gerekir. İlk veri iletiminden sonra raporun hazırlanması birkaç saat sürebilir.
Raporlar aşağıdaki bilgileri içerir:
Bilgi | Raporlar |
---|---|
En çok talep edilen ürünler ve markalar hakkında rapor | |
En çok gelir getiren kaynaklar ve sitenin geliri hakkında rapor (örneğin, arama motorları, reklamlar veya siteye doğrudan yapılan ziyaretler) | Siparişler |
Sepete eklenen ürünler ve siparişin içeriği ile satın alınan ürünler hakkındaki rapor | Sipariş içeriği |
Bilgi | Raporlar |
---|---|
En çok talep edilen ürünler ve markalar hakkında rapor | |
En çok gelir getiren kaynaklar ve sitenin geliri hakkında rapor (örneğin, arama motorları, reklamlar veya siteye doğrudan yapılan ziyaretler) | Siparişler |
Sepete eklenen ürünler ve siparişin içeriği ile satın alınan ürünler hakkındaki rapor | Sipariş içeriği |
Bu bilgiler sayesinde yapabilecekleriniz:
- Ziyaretçi çekme yöntemlerini ayarlamak, kullanılan reklam kanallarının etkinliğini değerlendirmek ve aralarında en kârlı olanları bulmak,
- Görüntülenip de alınmayan ürün markalarını ve sıkça alınan ürün kategorilerini saptamak,
- Belirli ürünlere tüketici ilgisindeki mevsimlik değişim motiflerini ve en popüler kategori ve markaları belirlemek,
- Sipariş başına ürün sayısı ve gelirini tespit ederek, örneğin, satın alma miktarı arzu edilenden az olması durumunda, birden fazla ürün satın alma içeren ya da buna benzer promosyonlar sunabilirsiniz.
“Sipariş içeriği” hariç tüm raporlar ayarlanır raporlardır. Örneğin ayarlanan hedefler sayesinde sitede yapılan siparişlerin sayısını ve sitede hisse senedi dinamiği görüntülenmesinden sonra gerçekleşen alımlardan elde edilen geliri öğrenmek mümkündür.
E-ticaret metrikleri ve oluşturduğu gruplar (boyutlar) diğer Yandex.Metrica raporlarında da kullanılabilir. Örneğin, en fazla gelir getiren ziyaretlerin sitenin hangi sayfalarından başladığını bu şekilde belirleyebilirsiniz: