Metrica

Faydalı bağlantılar

“Aramalar” grubu raporları

Müşterileriniz siparişlerini sadece sitenizden değil telefonla da verebilir. Yandex.Metrica bu tür siparişlerin de istatistiklerini elde etmenize olanak tanır. İşlenmiş veriler yardımıyla ziyaretçilerin sitedeki eylemleri ile gelen aramalar arasında bağlantı kurabilir, aramaların özelliklerini değerlendirebilir ve ilgili dönüşüm bilgilerini elde edebilirsiniz (örneğin, site ziyaretçisinin ilgili alım işlemini telefonla doğrulayarak, işlemi tamamlayıp tamamlamadığını öğrenebilirsiniz).

Bu bilgileri alabilmeniz için, gelen aramalar hakkında bilgilerin Yandex.Metrica'ya aktarımını ayarlamanız gerekir.

Servis aramalar hakkında aşağıdaki türlerde raporlar oluşturmanızı sağlar:

  • “Gelen aramaları işleme kalitesi” raporu,
  • “Arama kaynakları” raporu,
  • “Aramalar (ayrıntılı bilgi)” raporu.

Bu raporlardaki metrikleri servisin diğer raporlarında ve ayrıca segmentler oluşturmak amacıyla da kullanabilirsiniz. Böylelikle, örneğin belirli bir reklamınızın üzerine tıklayarak sitenize gelen ve daha sonra telefonla sipariş veren kişiler için özel bir segment oluşturabilirsiniz.

Hedefi ve segmentleri ayrıca Yandex.Direct'te ve Yandex.Display'deki reklamlar ve Yandex.Audience (look-alike teknolojisi) aracılığıyla müşteri aramak için de kullanabilirsiniz.

“Aramalar (ayrıntılı bilgi)” raporu.

Bu rapor, arama izleyicinin (call tracker) aktardığı telefon aramalarının listesini ve bilgilerini içerir. Bu bilgiler sayesinde, gelen aramalar arasından Yandex.Metrica'nın yapılan ziyaretler ve ziyaretçilerle ilişkilendirebildiği kısmını, aramaların hangi trafik kaynaklarından veya reklam kampanyalarından geldiğini ya da hangi anahtar sözcüklerden kaynaklandığını öğrenebilirsiniz. Ardından, daha ayrıntılı bilgi edinmek için Yandex.Metrica raporundan arama izleyici sitesine doğrudan geçiş yapabilirsiniz.

Belirli bir ziyaretçiyle ve yaptığı ziyaretle bağlantısı kurulan bir telefon araması dinamik arama sayılır. Bağlantısı kurulmayan telefon araması ise statiktir. Dinamik aramalar için rapor ilgili ziyaretin kaynağı hakkında bilgi içerir. Dinamik arama verileri, Yandex.Metrica'da yapılan ziyaretler hakkındaki diğer bilgilerle tamamlanarak bu toplam bilgi bazında segmentler oluşturulabilir. Statik aramalar ise sadece kendi özellikleri bazında segmentler halinde birleştirilebilir. Böylelikle, tüm aramalardan sadece bekletme süresi 60 saniyeden fazla olup kaynağı örneğin Yandex.Direct gibi bir reklam sistemi olan aramaları seçersek raporumuz sadece dinamik aramalardan oluşur.

Yandex.Metrica'nın, bir telefon aramasının belirli bir ziyaretçi ve ziyaretle bağlantısını kuramayacağı durumlar şunlardır:

  • Yandex.Metrica veritabanında bulunmayan bir kullanıcının kimlik belirleyicisinin aktarıldığı durumlar,
  • Ziyaretin, verileri Yandex.Metrica'ya gönderilen aramadan sonra gerçekleştiği veya ziyaret ile verilerin gönderilmesi arasında geçen sürenin 21 günden fazla olduğu durumlar,
  • Uzatılmış dönüşüm izleme süresinin veriler Yandex.Metrica'ya aktarıldıktan sonra çalıştırılarak dönüşüm izleme süresinin henüz 21 güne ulaşmadığı durumlar.
CSV dosyasını Yandex.Metrica'ya gönderirken API yanıtına dikkat edin: Gönderilen dosyanın içeriği veya formatı hatalı olduğunda isteğin yanıtı hatayla ilgili bilgiler içerecek. Bu durum, dosyanın doğrulama işleminin başarısız olduğu anlamına gelir.

Dosyanın doğrulama işlemi başarılı olmasına karşın dosyadaki bazı satırlar hata içerdiğinde veya ek satırlar boş gönderildiğinde bu satırlardaki veriler Yandex.Metrica raporlarında görüntülenmez.