“Aramalar” grubu raporları

Müşterileriniz siparişlerini sadece sitenizden değil telefonla da verebilir. Yandex.Metrica bu tür siparişlerin de istatistiklerini elde etmenize olanak tanır. İşlenmiş veriler yardımıyla ziyaretçilerin sitedeki eylemleri ile gelen aramalar arasında bağlantı kurabilir, aramaların özelliklerini değerlendirebilir ve ilgili dönüşüm bilgilerini elde edebilirsiniz (örneğin, site ziyaretçisinin ilgili alım işlemini telefonla doğrulayarak, işlemi tamamlayıp tamamlamadığını öğrenebilirsiniz).

Bu bilgileri alabilmeniz için, gelen aramalar hakkında bilgilerin Yandex.Metrica'ya aktarımını ayarlamanız gerekir.

Aramalar ziyaretçiye ve ziyaretine bağlı dinamik ya da ziyaretçi ve ziyaretiyle bağlantısı olmayan statik olabilir. Yandex.Metrica'nın, bir telefon aramasının belirli bir ziyaretçi ve ziyaretle bağlantısını kuramayacağı durumlar şunlardır:

  • Yandex.Metrica veritabanında bulunmayan bir kullanıcının kimlik belirleyicisinin aktarıldığı durumlar;
  • Ziyaretin, verileri Yandex.Metrica'ya gönderilen aramadan sonra gerçekleştiği veya ziyaret ile verilerin gönderilmesi arasında geçen sürenin 21 günden fazla olduğu durumlar;
  • Uzatılmış dönüşüm izleme süresinin veriler Yandex.Metrica'ya aktarıldıktan sonra çalıştırılarak dönüşüm izleme süresinin henüz 21 güne ulaşmadığı durumlar.

Arama izleyici tarafından iletilen aramalarla ilgili bilgi raporlarda görülebilir:

Gelen aramaların işlenme kalitesi
Rapor, özel metriklere dayalı aramaların hangi kalitede işlendiğini belirlemenize yardımcı olacaktır. Örneğin, bir aramayı cevaplamak kadar geçen bekleme süresini, konuşma süresini ve görüşmenin daha gerçekleşmeden sonlanıp sonlanmadığını göreceksiniz.
Aramaların kaynakları
Rapor, aramaların geldiği trafik kaynaklarını bulmanıza ve bunların en etkili olanlarını belirlemenize yardımcı olacaktır.
Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Rapor sayesinde, gelen aramalar arasından Yandex.Metrica'nın yapılan ziyaretler ve ziyaretçilerle ilişkilendirebildiği kısmını, aramaların hangi trafik kaynaklarından veya reklam kampanyalarından geldiğini ya da hangi anahtar sözcüklerden kaynaklandığını öğrenebilirsiniz. Ardından, daha ayrıntılı bilgi edinmek için Yandex.Metrica raporundan arama izleyici sitesine doğrudan geçiş yapabilirsiniz.

Bu raporlardaki metrikleri servisin diğer raporlarında ve ayrıca segmentler oluşturmak amacıyla da kullanabilirsiniz. Böylelikle, örneğin belirli bir reklamınızın üzerine tıklayarak sitenize gelen ve daha sonra telefonla sipariş veren kişiler için özel bir segment oluşturabilirsiniz.

Hedefi ve segmentleri ayrıca Yandex.Direct'te ve Yandex.Display'deki reklamlar ve Yandex.Audience (look-alike teknolojisi) aracılığıyla müşteri aramak için de kullanabilirsiniz.

“Aramalar” grubu raporlarının yönetilmesindeki farklılıklar.
Rapor adı Arama türü Rapor oluşturma süresi Segmentasyon
“Gelen aramaların işlenme kalitesi” Dinamik Aramayı gerçekleştiren ziyaretçinin ziyaret tarihi Yandex.Metrica'nın tespit edebildiği ziyaretler hakkındaki bilgilere dayanarak
“Aramaların kaynakları”
“Aramalar (ayrıntılı bilgi)” Dinamik, statik Arama tarihi Arama izleyici tarafından iletilen arama özelliklerine dayanarak
Not.

CSV dosyasını Yandex.Metrica'ya gönderirken API yanıtına dikkat edin: Gönderilen dosyanın içeriği veya formatı hatalı olduğunda isteğin yanıtı hatayla ilgili bilgiler içerir. Bu durum, dosyanın doğrulama işleminin başarısız olduğu anlamına gelir.

Dosyanın doğrulama işlemi başarılı olmasına karşın dosyadaki bazı satırlar hata içerdiğinde veya ek satırlar boş gönderildiğinde bu satırlardaki veriler Yandex.Metrica raporlarında görüntülenmez.