“Aramalar” grubu raporları
Müşterileriniz siparişlerini sadece sitenizden değil telefonla da verebilir. Yandex.Metrica bu tür siparişlerin de istatistiklerini elde etmenize olanak tanır. İşlenmiş veriler yardımıyla ziyaretçilerin sitedeki eylemleri ile gelen aramalar arasında bağlantı kurabilir, aramaların nicelik ve niteliklerini değerlendirebilir ve nihai dönüşümü öğrenebilirsiniz. Örneğin, site ziyaretçisinin telefonla doğrulama yaparak satın alma işlemini tamamlayıp tamamlamadığını öğrenebilirsiniz.
Bu bilgileri alabilmeniz için, gelen aramalar hakkında bilgilerin Yandex.Metrica'ya aktarımını ayarlamanız gerekir.
Arama izleyici tarafından iletilen aramalarla ilgili bilgi raporlarda görülebilir:
"Aramaların işlenme kalitesi" raporu
"Ayrıntılı arama bilgileri" raporu.
Bu raporlardaki metrikleri servisin diğer raporlarında ve ayrıca segmentler oluşturmak amacıyla da kullanabilirsiniz. Örneğin, belirli bir ilan üzerinden siteye gelen, telefon eden ve sipariş veren ziyaretçi segmenti oluşturmak mümkündür.
Hedefi ve segmentleri ayrıca Yandex.Direct'te ve Yandex.Display'deki reklamlar ve Yandex.Audience (look-alike teknolojisi) aracılığıyla müşteri aramak için de kullanabilirsiniz.
Rapor adı | Arama türü | Rapor oluşturma süresi | Segmentasyon |
---|---|---|---|
“Gelen aramaların işlenme kalitesi” | Dinamik | Aramayı gerçekleştiren ziyaretçinin ziyaret tarihi | Yandex.Metrica'nın tespit edebildiği ziyaretler hakkındaki bilgilere dayanarak |
“Arama kaynakları” | |||
“Aramalar (ayrıntılı bilgi)” | Dinamik, statik | Arama tarihi | Arama izleyici tarafından iletilen arama özelliklerine dayanarak |
Rapor adı | Arama türü | Rapor oluşturma süresi | Segmentasyon |
---|---|---|---|
“Gelen aramaların işlenme kalitesi” | Dinamik | Aramayı gerçekleştiren ziyaretçinin ziyaret tarihi | Yandex.Metrica'nın tespit edebildiği ziyaretler hakkındaki bilgilere dayanarak |
“Arama kaynakları” | |||
“Aramalar (ayrıntılı bilgi)” | Dinamik, statik | Arama tarihi | Arama izleyici tarafından iletilen arama özelliklerine dayanarak |
Dosyanın moderasyonu başarılı olmasına karşın dosyadaki bazı satırlar hata içerdiğinde veya ek satırlar boş gönderildiğinde bu satırlardaki veriler Yandex.Metrica raporlarında görüntülenmez.
Soru-Cevap
- Yandex.Metrica veritabanında bulunmayan bir kullanıcının veya tıklamanın kimlik belirleyicisinin aktarıldığı durumlar;
- Ziyaretin, verileri Yandex.Metrica'ya gönderilen aramadan sonra gerçekleştiği veya ziyaret ile verilerin gönderilmesi arasında geçen sürenin 21 günden fazla olduğu durumlar;
- Dönüşüm izleme özelliği, veriler Metrica’ya iletildikten sonra ve dönüşüm izleme süresi henüz 21 güne ulaşmadığında etkindir.
Yandex.Metrica, aşağıdaki durumlarda ziyaretçinin telefonuyla siteye yaptığı ziyareti ilişkilendiremez:
“Arama” hedefine göre istatistiklerin toplanıp raporlarda görüntülenmesi için Yandex.Metrica'nın gelen aramayı belirli ziyarete başarıyla ilişkilendirmesi gerekir.
“Aramalar (Ayrıntılı Bilgi)” raporunda bir arama için belirtilen "tarih" ve "saat" değerleri, aramanın gerçekleştiği tarihi ve saati gösterir. Fakat aramanın ilişkilendirildiği ziyaret, bu arama tarihi ile saatinden daha önce gerçekleşmiş olabilir. Örneğin bir ziyaretçinin siteye 11 Mart’ta girdikten sonra şirketi 13 Mart’ta aradığını düşünelim. 13 Mart tarihli “Aramalar (Ayrıntılı Bilgi)” raporuna 1 arama dahil edilirken “Dönüşümler” raporunda “Arama” hedefine ulaşıldığına dair bilgiler olmaz; bunun nedeni, ilgili dönüşümün 11 Mart'ta gerçekleşen ziyarete ilişkilendirilmiş olmasıdır.