“Reklam Sistemleri” raporu

Bu raporda farklı reklam sistemlerindeki ilanlardan yapılan geçişlerle ilgili veriler sunulur.

İstatistiklerin toplanabilmesi için aşağıdaki ek koşullar yerine getirilmelidir:

Yandex.Direct

Raporun Yandex.Direct reklam kampanyaları hakkında bilgi içermesi için Yandex.Direct'teki Kampanya ayarları sayfasında:

  • Yandex.Metrica sayaçları alanına sayaç numarasını yazın,
  • Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğini etkin tutun (böylelikle Yandex.Direct reklamlarının bağlantılarına yclid=... etiketi eklenecek).
Yandex.Display
Yandex.Display'ın yapılan geçişlerin kaynağı olarak doğru belirlenmesi için UTM veya Openstat etiketlerini kullanın. Bu durumda utm_source veya Openstat Service parametresinin değeri olarak yadisplay yazın.
Diğer reklam sistemleri

Yandex.Metrica, diğer reklam sistemleriyle ilgili bilgileri etiketlerden (reklam bağlantısındaki parametreler) alır. Reklam sistemi sitenize yönlendiren bağlantıya otomatik olarak etiket eklemediğinde UTM veya Openstat etiketlerini içerecek bağlantıyı kendiniz de oluşturabilirsiniz. Bu durumda utm_source veya Openstat Service parametresi için aşağıdaki değerler kullanılabilir:

  • AdFox için adfox,
  • Admitad için admitad,
  • AdNews için adnews,
  • ADNOUS için adnous,
  • AdRiver için adriver,
  • Advmaker.ru için advmaker,
  • Aport.Ru için aport (aport.ru),
  • Avito Promo için AvitoPromo,
  • AvitoContext için AvitoContext,
  • Begun için begun,
  • Bing Ads için bing,
  • B2BContext için B2BContext,
  • Criteo için criteo,
  • Direct/ADVERT için directadvert (directadvert.ru),
  • DriveNetwork için drivenetwork,
  • Facebook için facebook (fb, facebook.com, fb.com),
  • Giraffe.io (AppCity) için giraffio,
  • Google için google (adwords, adsense)
  • Instagram için instagram,
  • Kavanga için kavanga,
  • Ladycenter için ladycenter,
  • LinkRu için link,
  • Magna Context için magna,
  • MarketGid için marketgid,
  • Medialand için medialand,
  • Google Merchant için merchant,
  • Moi Mir Mail.ru için moimir,
  • NNN (National News Network) için nnn (nnn.ru),
  • Odnoklassniki için odnoklassniki,
  • Price.ru için price (price.ru),
  • PRRE.ru için prre,
  • myTarget (Target Mail.ru) için mytarget (targetmailru),
  • Taboola için taboola,
  • Torg.Mail.ru için torg.mail.ru
  • RORER için trorer (rorer),
  • tTarget için Ttarget,
  • Ukrainian Banner Network için ubn.ua (banner.ua),
  • VideoNow.ru için videonow,
  • VK.com için vkontakte (vk, vk.com),
  • Whisla için whisla,
  • YouTube için youtube.

Alınan bağlantıyı daha sonra reklam kampanyanızda kullanın.

UTM etiketindeki utm_source parametresinin değeri yukarıdaki listede bulunmuyorsa geçiş kaynağı Yandex.Metrica tarafından utm_medium parametresinin cpc, ppc, paidsearch, cpv, cpa, cpp, display, cpm veya banner olabilen değerine göre belirlenir. Bu tür ziyaretlerin kaynağı raporda Diğer türlü reklam: Etiketlere göre belirlendi olarak görüntülenecek.

Bazı durumlarda kaynak belirsiz kalabilir. Yandex: Belirsiz yazısı, ziyaretin bazı özellikleri tespit edilemediği halde ziyaretin sistem tarafından hesaplandığı anlamına gelir.

Örneğin Yandex.Direct'ten yapılan ziyaretler için Yandex.Metrica tarafından kaydettiği bu ziyaretin Yandex.Direct'ten yapılan belirli bir geçişle karşılaştırılamadığı anlamına gelir. Ziyaretin belirli bir geçişle ilgisinin belirlenememesi ise bunun şirket, ilgili anahtar sözcük grubu veya kullanılan sorgu gibi diğer verilerinin belirlenmesini de imkansız kılar.

Ayrıntılı bilgi

Yandex.Metrica'da kayıtlı ziyaretlerle ilgili verilerinin “belirsiz” kalmasının çok sayıda farklı nedeni olabilir. Örneğin, Yandex.Direct kaynaklı bir ziyaretin Yandex.Direct'te yclid işaretinin oluşumu ile aynı ziyaretin Yandex.Metrica'da kaydı arasında büyük bir zaman aralığı çıkarsa ziyaret verileri Yandex: Belirsiz yazısıyla işaretlenebilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:

  • Reklam üzerinden web sayfasına geçen ziyaretçinin sayfayı içeren tarayıcı sekmesini bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra sayfayı yenilediği bir durum
  • Bir kullanıcı, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex.Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.
  • Ayrıca sitede bulunan yönlendirmeler bağlantıdaki yclid etiketinin ve yönlendirici (referer) değerinin kaybına neden olabilir.