Metrica

Faydalı bağlantılar

“Reklam Sistemleri” raporu

Bu raporda farklı reklam sistemlerindeki ilanlardan yapılan geçişlerle ilgili veriler sunulur.

İstatistiklerin toplanabilmesi için aşağıdaki ek koşullar yerine getirilmelidir:

Yandex.Direct
Raporun Yandex.Direct reklam kampanyaları hakkında bilgi içermesi için Yandex.Direct'teki Kampanya ayarları sayfasında:
Diğer reklam sistemleri

Yandex.Metrica, diğer reklam sistemleriyle ilgili bilgileri etiketlerden (reklam bağlantısındaki parametreler) alır. Reklam sistemi sitenizin bağlantısına etiket eklemiyorsa UTM veya Openstat etiketini kullanarak bağlantıyı kendiniz düzenleyebilirsiniz. Burada “Kampanya kaynağı” olarak (veya duruma göre “Reklam servisi” olarak) aşağıdakiler belirtilmeli:

  • AdFox için adfox,
  • Admitad için admitad,
  • AdNews için adnews,
  • AdRiver için adriver,
  • Advmaker.ru için advmaker,
  • Aport için aport,
  • Avito Promo için AvitoPromo,
  • Avito Context için AvitoContext,
  • Begun için begun,
  • B2BContext için B2BContext,
  • Facebook için facebook,
  • Google için google, adwords veya adsense,
  • Kavanga için kavanga,
  • LinkRu için link,
  • Magna Context için magna,
  • MarketGid için marketgid,
  • Medialand için medialand,
  • Google Merchant için merchant,
  • Moi Mir Mail.ru için moimir,
  • Odnoklassniki için odnoklassniki,
  • PRRE.ru için prre,
  • myTarget (Target Mail.ru) için mytarget,
  • RORER için trorer veya rorer,
  • tTarget için Ttarget,
  • VideoNow.ru için videonow,
  • VKontakte (VK.com) için vkontakte,
  • Yandex.Display için yadisplay,

ve reklamla alınan bağlantı kullanılmalıdır.

Bazı durumlarda kaynak belirsiz kalabilir. Belirsiz yazısı, ziyaretin bazı özellikleri tespit edilemediği halde ziyaretin sistem tarafından hesaplandığı anlamına gelir.

Örneğin Yandex.Direct'ten yapılan ziyaretler için Metrica tarafından kaydettiği bu ziyaretin Direct'ten yapılan belirli bir geçişle karşılaştırılamadığı anlamına gelir. Ziyaretin belirli bir geçişle ilgisinin belirlenememesi ise bunun şirket, ilgili anahtar sözcük grubu veya kullanılan sorgu gibi diğer verilerinin belirlenmesini de imkansız kılar.

Ayrıntılı bilgi

Metrica'da kayıtlı ziyaretlerle ilgili verilerinin “belirsiz” kalmasının çok sayıda farklı nedeni olabilir. Örneğin Yandex.Direct kaynaklı bir ziyaretin Yandex.Direct'te yclid işaretinin oluşumu ile aynı ziyaretin Metrica'da kaydı arasında büyük bir zaman aralığı çıksa ziyaret verileri belirsiz olarak işaretlenebilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:

  • Reklam üzerinden web sayfasına geçen ziyaretçinin sayfayı içeren tarayıcı sekmesini bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra sayfayı yenilediği bir durum
  • Bir kullanıcı, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex.Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.
  • Ayrıca sitede bulunan yönlendirmeler bağlantıdaki yclid işaretinin ve yönlendiricinin (HTTP başlığı: Referer) kaybedilmesine neden olabilir.