“İçeriğe Giriş Kaynağı Raporları”

Bu rapor, okurların hangi kaynaklar üzerinden sitenize eriştiğine dair bilgileri listeler. Ziyaretçilerin içeriğinizle nasıl etkileşim kurduğunu ya da hangi içeriğin daha popüler olduğunu belirlemek için İçeriğe Göre Raporlar seçeneği kullanılabilir.

Bu raporu görüntülemek için: İçerik → Standart Raporlar → İçeriğe Giriş Kaynağı Raporları.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor alma koşulları
  3. Rapor yapısı ve ayarları

Rapor ne işe yarar?

Siteye gelen trafik kaynaklarını öğrenmeye

Rapor, ziyaretçilerin sitenize nerelerden geldiğini gösterir.



Bu rapor, hangi kaynağın sitenize daha çok gösterim getirdiğini belirlemek için kullanılır
Raporlar sayesinde hangi kaynağın daha sadık ziyaretçi kitlesi çektiğini öğrenebilirsiniz

Sadık ziyaretçi kitlesi, sitenizde sürekli vakit geçiren ve ziyaretleri sırasında birden fazla içeriğe göz atan kullanıcılardır. Bu nedenle rapora “Dahili trafik” ve “Sitede Geçirilen Süre” gibi ölçütler de dahil edilebilir.

Ayrıca raporlar, belirli bir içeriğin gösterim kaynaklarının tespitinde de kullanılabilir

Bunun için sınıflandırma ölçütünü değiştirmeniz gerekir:

  1. Boyutlar butonuna tıklayın.
  2. Açılan pencerede “İçerik Başlığı” sınıflandırmasını listenin başına getirin.

Rapor alma koşulları

İstatistiğin doğru şekilde toplanması ve yansıtılması için sitedeki içeriğin tavsiyeler uyarınca biçimlendirildiğinden emin olun (Schema.org veya Open Graph).

Rapor yapısı ve ayarları

Kullanıcıların sitenizde yayınlanmış içeriğe hangi kaynaklar üzerinden eriştiği rapora dahil edilir. Her gösterim kendi kaynağına sahiptir. 'Kaynaklar, Özet' raporundan farklı olarak, içeriğin birden fazla görüntülendiği herhangi bir ziyaret birden fazla kaynağa sahip olabilir.

Örneğin ziyaretçi, bir yazıya arama sonuçlarından girmiş, içeriğe bakmış ve sonra başka bir yazıya geçmiş ve ardından önceki içeriğe geri dönmüş olsun. Sonuç olarak Metrica, ilk içerik için iki gösterim, ikinci içerik için bir gösterimle, arama sonuçlarından giriş ve site içi geçiş olmak üzere iki kaynak sayar.

Sitede sadece yazılar değil başka bölümler de olabilir veya yazılar biçimlendirilmemiş olabilir. Bu nedenle, söz konusu rapordaki ziyaret sayısı, diğer raporlardan farklı olabilir. Bu rapora yalnızca içerik gösterim sayısının sabitlendiği ziyaretler dahil edilmektedir.

Kaynak Açıklama
Doğrudan girişler

Kullanıcıların adresi adres satırına elle yazarak veya tarayıcı favorilerini kullanarak gerçekleştirdiği girişlerdir.

Sitelerdeki bağlantılara tıklanarak yapılan girişler Bir ziyaretçi başka bir sitedeki bağlantıya tıklayarak sitenize gelir; bu durumda bağlantıyı içeren kaynak sayfanın adresi yönlendirici veya referer olarak kaydedilir.
Arama motorlarından yapılan girişler Ziyaretçiler arama sonuçları sayfalarındaki bağlantılara tıklayarak site sayfalarınıza gelir. Yandex.Metrica, internette kullanılan arama motorlarının çoğunu tanır. Ziyaretin parametreleri bu durumda kullanılan arama motorunun adını ve genellikle ilgili arama sorgusunu da içerir.
Sosyal ağlardan yapılan girişler Ziyaretçiler sosyal ağlardaki bağlantılara tıklayarak sitenize gelir. Sosyal ağların çoğu bağlantıyı paylaşan kullanıcıyı veya grubu tanımlama olanağı sunar.
Reklamlardan yapılan girişler Yandex'in reklam servislerinden (Yandex.Direct, Yandex.Market, Yandex.Display), medya sitelerinden ve UTM, Openstat veya Google Ads gibi özel etiketler içeren bağlantılara tıklanarak yapılan kullanıcı girişleridir. Ayrıntılı bilgi için Reklam Sistemleri raporunu okuyun.
Haberleşme araçlarından gerçekleşen girişler
Haberleşme araçlarından kaynaklanan girişler yönlendiricilere (referer'lara) ve UTM etiketlerine göre belirlenir.
Ayrıntılı bilgi
Yandex.Metrica aşağıdaki haberleşme araçlarını tanır:
  • Skype
  • Telegram
  • Viber
  • WeChat
  • WhatsApp
Trafik kaynaklarının belirlenmesi için UTM etiketlerini kullanın:
  • utm_medium (zorunlu): Olası değerleri, messenger (önerilen) veya social.
  • utm_source. Bu etiket, haberleşme aracının adını belirlemek için kullanılır. Örneğin: utm_source=viber. URL adresi bu etiketi içermiyor veya etiket değeri belirsiz ya da Yandex.Metrica tarafından bilinmiyorsa etiket, Diğeri: Etiketlere göre belirlendi türü olarak kaydedilir.

    Etiketlerin tam listesi
    • Skype: skype,
    • Telegram: telegram,
    • Viber: viber,
    • WeChat: wechat,
    • WhatsApp: whatsapp.
Öneri sistemlerinden yapılan girişler
Haber yayın akışları ya da belirli konulara göre otomatik oluşturulan öneri listelerinden yapılan girişler. İnternet trafiği değişim ağları ve Yandex.Haberler ya da Google News gibi haber toplayıcı portallarla ilgili veriler bu rapora dahil değildir.
Ayrıntılı bilgi
Metrica, aşağıdaki sistemlerden farklıdır:
  • MirTesen.
  • Yandex.Zen.
  • Flipboard.
  • Google Discover. iOS işletim sistemli cihazlardan gerçekleştirilen girişler dahil edilmez.
  • Opera Personal News.
  • Pulse (Mail.ru).
  • Sony News Suite.
  • Toutiao.
Kaydedilen sayfalardan yapılan geçişler
Yandex.Metrica'nın ziyareti bu kaynağa atfetmesi için;
  • ziyaretçinin bilgisayarına yerel olarak kaydettiği bir sayfadan giriş yapması gerekir (bu durumda ziyaret file:///С:/Documents/User/page.html şeklinde bir yönlendirici değerine sahip olabilir),
  • giriş sayfası alan adı olarak localhost veya 127 değerini içermelidir.
Dahili trafik Ziyaretçinin siteyle etkileşimi durduktan sonra ziyaretin zaman aşımı süresi geçmiş fakat tarayıcı penceresi açık kalmışsa, bir süre sonra siteyle etkileşim yinelenince servis bu işlemi “dahili geçiş” kaynaklı yeni bir ziyaret olarak algılar.
Not. Dahili geçişleri daha iyi tespit etmek için sayaç ayarlarındaki site adresinin doğruluğunu kontrol edin (bkz. Sayaç sekmesi).
E-posta bağlantılarından girişler
Kullanıcıların aldıkları e-postalardan siteye yaptıkları girişlerdir. Bu rakamlara şunlar da dahildir:
  • Bağlantı türüne göre girişler. UTM, Openstat ve From parametrelerine göre belirlenir.
  • SMS ve push bildirimleri. UTM parametrelerine göre belirlenir. Bunun için utm_source'un SMS veya push değerine sahip olması ve utm_medium alanının boş bırakılmaması gerekmektedir (herhangi bir değer kullanılabilir).

Ayrıntılı bilgi için: Parametreler nasıl oluşturulur?.

Belirsiz

Belirsiz değeri; bazı özellikleri tanınamayan ziyaretin yine de servisle tespit edilerek hesaplandığı anlamına gelir. Örneğin Yandex.Direct'ten kaynaklanan bir ziyaret Yandex: Belirsiz olarak kaydedilmişse bu durum, Yandex.Metrica'nın reklam sistemini tanıdığı halde ne kampanyayı ne sözcük grubunu ne de diğer ilgili verileri tespit edilebildiği anlamına gelir.

Ayrıntılı bilgi

Yandex.Metrica'da kayıtlı ziyaretlerle ilgili verilerinin “belirsiz” kalmasının çok sayıda farklı nedeni olabilir. Yandex.Direct kaynaklı ziyaretlerin Yandex: Belirsiz olarak algılanmasının olası bir nedeni olarak Yandex.Direct'te yclid etiketinin oluşturulmasıyla ilgili ziyaretin Yandex.Metrica tarafından kaydedilmesi arasındaki bir süre geçtiğini gösterebiliriz. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:

  • Bir ziyaretçinin reklamdaki bağlantıya tıklayıp sayfaya girdikten sonra sayfayı bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra yeniden yüklendiği/güncellendiği bir durum,
  • Kullanıcı, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex.Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.
  • Ayrıca sitede bulunan yönlendirmeler bağlantıdaki yclid işaretinin ve yönlendiricinin (referer) kaybedilmesine neden olabilir.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.