Yayın içeriği raporları

Raporlar, farklı içeriklerle ilgili istatistikleri toplayıp bunları karşılaştırmanızı sağlar.

Raporları görüntülemek için şu yolu takip edin: İçerik → Yayın içeriği. Belirli bir içerikle ilgili rapora geçiş yapmak için istediğiniz içeriğin ismine tıklayın.

İstatistiklerin doğru toplanması ve görüntülenmesi için sitedeki içeriklerin (Schema.org veya Open Graph) önerilerine uygun olarak işaretlendiğinden emin olun.

Raporlar ne işe yarar?

Belirli bir içeriğin okuyucuları ne kadar ilgilendirdiğini öğrenme

Yayın içeriğiyle geçirilen süre ziyaretçilerin içerik okuma, video izleme veya etkileşimli öğelerle çalışma gibi etkileşimlerinin ortalama süresini gösterir. Bu etkileşim süresi ne kadar fazlaysa hedef kitlenin ilgi derecesi de o kadar fazladır.

Sonuna kadar kaydırma ve sonuna kadar okuma verilerini inceleyin. Ziyaretçilerin metni hiç okumadan hızlıca kaydırmaları içeriğin ilgilerini çekmediğini ve dolayısıyla içeriğin düzenlenmesi gerektiğini gösterir. Sonuna kadar okuma yüzdesi içeriği dikkatle okuyan ziyaretçilerin oranını ve dolayısıyla içeriğin etkinliğini gösterir.

Ziyaretçilerin içeriğinizden (yazı, makale) hangi aşamada ayrıldıklarını anlamak için sonuna kadar okuma hunisini inceleyin. Böylece içeriğinizde düzeltilmesi ve geliştirilmesi gereken kısımları belirleyebilirsiniz. Daha sonraki aşamalarda ayrıca düzenleme öncesini ve sonrasını karşılaştırabilirsiniz.

İçeriğinizin farklı cihazlarda ne şekilde okunduğunu öğrenin

Kullandıkları cihaz türüne bağlı olarak ziyaretçiler içeriği farklı şekilde okur. Mobil cihazlardan görüntüleme payını ve etkileşim göstergelerini değerlendirin: Gösterge değeri yüksek olmasına karşın ziyaretçiler sayfayı kısa süre sonra terk ediyorsa sayfa çok yavaş yükleniyor veya içerik hatalı görüntüleniyor olabilir. Bu durumda sayfa tasarımını düzenlemeye veya metni mobil cihazlara uyumlu hale getirmeye çalışın.

İçeriği kimin, ne şekilde okuduğunu anlama

Hedef kitlenizin cinsiyet ve yaş bilgileri gibi özelliklerini inceleyin. Bu şekilde içeriğinizin istediğiniz hedef kitlenin ilgisini çekip çekmediğini anlayabilirsiniz.

İçerikle ilgili olarak kullanacağınız promosyon kanalları konusunda karar vermek için kullanılan sayfa formatlarını inceleyin.

Kullanıcıların içeriğinizden hangi sayfalara geçiş yaptığını öğrenin

Diğer içeriğe yapılan geçişler widget'ında, mevcut içerikten sonraki varış sayfalarına yapılan geçişler hakkında bilgi edinebilirsiniz. Böylece, siteye eklenmesi gereken bağlantılar ve sitedeki içeriğin kendi içerisinde birbiriyle en doğru şekilde nasıl ilişkilendireceği konusunda bir çıkarımda bulunabilirsiniz.