İçerik raporları
- an itibarıyla oluşturulan içerik özetini alabilir,
- site sayfası içeriğine ve site bölümlerine göre hedef kitlenizin etkileşim ve ilgi göstergelerini inceleyebilir,
- ziyaretçilerin sitenize nereden geldiğini ve site içeriğini hangi formatlarda okuduğunu öğrenebilirsiniz.
Raporlardaki gösterge türleri hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.
Raporlara genel bakış
Raporlarla nasıl çalışılır?
Aşağıdaki veri görüntüleme parametrelerini ayarlayabilirsiniz:
- Raporlama dönemi
-
Görüntülenecek verilerin hangi zaman aralığına ait olacağını belirtin. Raporlar için varsayılan raporlama dönemi bugün, özet için son 10 dakikadır.
- Veri ayrıntılandırma
-
Bazı widget'larda raporlama dönemleri daha küçük bölümlere bölünerek görüntülenir. Raporlama dönemini dakika, saat, gün, hafta ve aylara bölerek ayrıntılandırabilirsiniz.
- Hassasiyet/Doğruluk
-
Göstergelerin çok sayıda veriye göre hesaplanması çok uzun sürebilir. Hesaplama süresini kısaltmak istiyorsanız doğruluk/hassasiyet yüzdesini düşürün. Bu durumda göstergeler örnekleme yöntemi kullanılarak hesaplanır: Sonuçlar verilerin tamamına göre değil, yalnızca bir kısmına göre yapılır. Örneklem hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
- İçeriğin uzunluğu
-
İstatistikleri yalnızca kısa (4000 karaktere kadar) veya uzun (4000 veya daha fazla karakter) içeriklere göre görüntüleyebilirsiniz.
Metrica'nın içerik raporlarındaki veriler diğer Metrica raporlarındaki verilerden neden farklı?
İçerik sekmesinde istatistikler bulunmuyorsa, sitede yeni sayaç kodunun kurulu olduğundan emin olun (bu koda 06.12.2018 tarihinden itibaren ayarlar üzerinden erişebilirsiniz). https://mc.yandex.com.tr/metrika/tag.js
kitaplığı çalışıyorsa kullandığınız sayaç kodu yeni demektir.
- Siteye giriş kaynakları neden farklı?
-
Ziyaretin kaynak sayfaları, diğer Metrica raporlarından farklı olarak, her bir ziyaret için değil, içeriğin her görüntülenmesi için ayrı hesaplanır. Örneğin, bir ziyaretçi sitenin ana sayfasına arama sonuçları sayfasından girdi ve ardından sitenin belirli bir sayfasına geçiş yaptıysa Yandex.Metrica'nın diğer raporlarında ilgili ziyaret arama sonuçları sayfasından kaynaklı sayılırken, içerik istatistikleri raporunda bu ziyaret sitedeki dahili trafikten kaynaklı sayılır.
- Makalelerin görüntülenme sayısı ile sayfaların görüntülenme sayısı neden farklı?
-
Bu, şu birkaç nedenden dolayı olabilir:
- Makalenin görüntülenme süresi çok kısa olduğundan ilgili verilerin gönderilmesi için yeterince zaman bulunamamış olabilir. Buna karşın, sayfanın kendisinin görüntülenmesi sayılır.
- Makale, kullanıcının tarayıcısında görünürlük alanının dışında kalmış olabilir. Makalenin önünde header veya başka bir içerik öğesi çok büyük bir alan kaplıyorsa bu durum söz konusu olabilir.
- Makale, kısa notların vb. işaretlemesi (ör, makale sonundaki soru ve cevapların) haricinde toplam 500 karakterden kısadır.
İçerik sekmesindeki raporlara işaretlenen sayfa içeriğiyle ve Turbo sayfa içeriğiyle ilgili veriler dahil edilir. Şu anda hızlı sayfaların (Accelerated Mobile Pages veya Facebook Instant Articles gibi) diğer formatları henüz hesaplanmamaktadır. İşaretlenmemiş sayfalar da dahil, sitenin tüm sayfalarıyla ilgili veriler diğer Metrica raporlarına dahil edilir.
Soru-Cevap
- Tüm metinlerin işaretlenmiş olduğundan emin olun.
- Veri işaretlemesinin istenilen koşullara uygunluğunu kontrol edin;
- İşaretlenmiş Schema.org öğelerinin body etiketinin içinde olup olmadığını kontrol edin.
- materyal metninde reklam banner’ları, yorum blokları gibi hiçbir fazlalık yok,
- Her bir materyalin uzunluğu, kısa notların işaretlemesi (ör, makale sonundaki soru ve cevapların) haricinde toplam 500 karakterden uzundur.
- Her bir materyalin uzunluğu, kısa notların işaretlemesi (ör, makale sonundaki soru ve cevapların) haricinde toplam 500 karakterden uzundur.
- Sitedekiyle aynı Metrica sayacının kurulu olup olmadığını,
- Her materyale sitedekiyle aynı tanımlayıcı veya başlık (tanımlayıcı boş bırakılmışsa) atanıp atanmadığını.
Verilerin yanlış toplandığını düşünüyorsanız:
Hem sitedeki hem de Turbo sayfalardaki materyaller hakkında ortak istatistik almak için aşağıdakileri kontrol edin:
Kategori raporlarına göz atmak istiyorsanız kategoriler, Turbo sayfanın RSS kanalının yapısına breadcrumblist şeklinde eklenmiş olmalıdır.
Bu durum, sitenizde Turbo sayfaların etkinleştirilmiş olmasından kaynaklanabilir. Bu sayfaların içeriğiyle ilgili istatistikler otomatik toplanır.
Sitenizdeki hangi konuların ve içeriklerin en popüler olduğunu, insanların içerikleri nasıl okuduğunu ve bunlarla nasıl etkileşimde bulunduğunu, hangi kaynakların en çok trafik getirdiğini vb. öğrenmek için, sitenizdeki içerikleri Schema.org veya Open Graph yardımıyla etiketleyin.