Pop-up

Lütfen dikkat: Destek Ekibimize sorularınızı yalnızca e-posta ile gönderebilirsiniz. Dolayısıyla Yandex.Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Sitenin bazı sayfalarına sayaç kodunun eklenmemesi durumunda Yandex.Metrica açısından bakıldığında kullanıcı sürekli siteye gelip siteden ayrılır gibi görünerek ziyaret istatistikleri yanlış kaydedilir.

Yandex.Metrica'da Ayarlar → Veri yükleme.

Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse, ziyaretçilerin siteye ilgilenme oranı da o kadar azdır. Ziyaretçiler, sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek siteden 15 saniye içinde ayrılırlar.

Raporun Yandex.Metrica'da görüntülenmesi için Yandex.Direct'in Kampanya Parametreleri sayfasında aşağıdaki adımlardan birini veya ikisini de yapın:

İstatistikler, Yandex.Direct'in dolandırıcılığa karşı koruma sistemiyle filtrelenmeyen tıklamalara (hesaplanan tıklamalara) dayalıdır.

Bunu yapmak için segment seçin:

  1. simgesine tıklayın.
  2. Davranış → Varış sayfası koşulunu seçin.
  3. Alana sayfa adresini yazın.
  4. Uygula butonuna tıklayın.

Bu amaçla e-ticaret verilerini Metrica'ya aktarmanız gerekir.

  1. simgesine tıklayın.
  2. E-ticaret → Toplam gelir koşulunu seçin.
  3. Daha fazla seçeneğini işaretleyip istediğiniz miktarı belirtin.

Bu kaynağı belirlemek için Yandex.Metrica yönlendirici (referer) değerini kullanır. Sayfaya giriş kaynağını netleştirmek için:

Bağlantıya, ziyaretçinin arama sonuçlarında sitenizi bulup bağlantısına tıklayarak siteye geçtiği sorguyu ekleyin. Arama motoru yönlendiricide (referer'da) veri aktarmıyor ve ayrıca seçilen dönemde siteye gelen ziyaretçi sayısı 10'dan az ise arama sözcükleri raporda görüntülenmeyebilir.

Bağlantıya, arama yapmaya olanak tanıyan servisin genel adını ekleyin. Örneğin: Yandex.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Yandex.Metrica'da oluşturulan segment günlük olarak yeniden hesaplanarak ziyaretçilerle ilgili yeterince güncel bilgiler içerir.

Yandex.Metrica, ziyaretçilerin Yandex arama sonuçlarından siteye gelmesini sağlayan sözcük gruplarını yönlendiriciye ve tarayıcı çerezlerine bakarak belirler. Çerez, ziyaretçinin arama sonuçlarından geldiği alan adına ayarlanır. Çerezlerin geçerlilik süresi sınırlıdır. Yandex.Metrica'nın sözcük grubunu belirlememesinin olası nedenleri şunlardır:

  • Çerezin geçerlilik süresi dolmuş olabilir. Ziyaretçinin arama sonuçlarında bağlantıya tıklayarak siteye geldiği, ardından sayfayı uzun süredir açık bıraktığı ve daha sonra sayfayı yeniden yüklediği veya kapattığı bir durum bunun bir örneği olabilir.
  • Ziyaretçinin arama sonuçlarında tıkladığı bağlantı ziyaretçiyi başka bir alan adına yönlendirmiş olabilir.
  • Ziyaretçinin tarayıcısı çerezleri engelliyor olabilir.

Raporun oluşturulması için servisin e-ticaret verileri kayıt ve analiz aracı olan E-ticaret'ten yararlanmanız gerekir. İlk veri aktarımından sonra raporun hazırlanması birkaç saat sürebilir.