Yandex Metrica sunucu etiketini ayarlama

Yandex Metrica sunucu etiketi, Google Tag Manager'ı kullanırken verilerin tag.js sayaç kodunu site sayfalarına yüklemeden Yandex Metrica'ya gönderilmesini sağlar.

Sunucu üzerinden sağlanan yararlı eylem bilgi iletim protokolü aracılığıyla toplanabilen bilgi türleri:

Koşullar

Verilerin sunucu veri taşıyıcısı üzerinden Yandex Metrica'ya gönderilebilmesi için gerekenler:

  • Google Tag Manager kullanıcı hesabı.
  • Google Cloud Platform'da veya başka bir bulut platformunda kullanıcı hesabı. Sunucu ayarlarını sıfırdan yapabilir veya mevcut bir sunucu kullanabilirsiniz.
  • Yandex Metrica kullanıcı hesabı ve verilerin gönderileceği sayaç. E-ticaret verilerinin toplanması için e-ticaret ayarlarını yapmanız gerekir.

1. Adım: Sunucu veri taşıyıcısı oluşturun

Google Tag Manager'a gidip talimatlara göre bir sunucu veri taşıyıcısı oluşturun.

2. Adım: Veri aktarımı için sunucu veri taşıyıcısını ayarlayın

Veri aktarımında kullanılacak veri tutucu için Google Cloud Platform sunucusunu ister Google Tag Manager'da bir sunucu etiketi oluştururken otomatik olarak veya isterseniz manuel olarak ayarlayabilirsiniz. Veri tutucuyu zaten mevcut bir sunucuda ayarlamak gerekiyorsa bunu App Engine ayarlama talimatlarına göre yapın.

Gerekirse sunucu veri tutucusunu başka bir bulut platformu üzerinde de ayarlayabilirsiniz.

Not. Konfigürasyon aşamasında, sayacın eksiksiz bilgi alması için sunucu veri tutucusunun alan adı olarak sitenizin alt alan adını belirtmeniz gerekir. Örneğin: analytics.yourdomain.com.

Alt alan adının doğru bir şekilde belirtilmesi konusunda daha fazla bilgi için Google Tag Manager dokümantasyonunu okuyun.

3. Adım: Yandex Metrica sunucu etiketi şablonunu oluşturun

  1. Yandex Metrica sunucu etiketi şablonunu (template.tpl) indirin.

  2. İndirilen dosyayı projenin etiket şablonlarına aktarın:

    1. Google Tag Manager projesinde Şablonlar bölümünü seçin.
    2. Etiket şablonları bloğunda Oluştur'a tıklayın.
    3. Sol üst köşede  → İçe aktar'a tıklayın ve template.tpl dosyasını seçin.

  3. Yüklenen etiket şablonu kodunu kaydedin. Etiket kodu testlerini kontrol edebilir ve etiketin çalışması için gerekli olan aşağıdaki izinleri inceleyebilirsiniz:

    • _ym_uid çerez dosyalarının değerlerini okuma izni,
    • konsola çıkış,
    • _ym_uid çerez dosyasını ayarlama,
    • eylemlerden herhangi birinin verilerini okuma,
    • https://mc.yandex.ru/* adresine HTTP sorgularının gönderilmesi,
    • veri tutucu verilerini okuma.

4. Adım: Sunucu etiketi oluşturun

Sunucu etiketi, yararlı eylem bilgilerini işleyip Yandex Metrica'ya gönderir.

  1. Etiketler bölümüne gidin.
  2. Oluştur'a tıklayın ve Yandex Metrica etiketi için konfigürasyonu seçin.
  3. Counter ID alanına eylem bilgilerini göndermek istediğiniz Yandex Metrica sayaç numarasını girin.
  4. Tetikleyiciler bölümüne gidip All Pages (Sayfa görüntüleme) tetikleyicisini seçin.
  5. Oluşturduğunuz etiketi kaydedin.

5. Adım: Ecom ve JavaScript eylem bilgilerinin toplanması için tetikleyicileri ayarlayın

  1. Tetikleyiciler bölümüne gidip yeni bir tetikleyici oluşturun.
  2. Tetikleyici türü olarak Özel ve etkinleşme koşulu olarak Tüm eylemler'i seçin.
  3. Tetikleyiciyi kaydedin.
  4. Etiketler bölümüne gidin.
  5. Yandex Metrica etiketini seçin ve daha önce oluşturulan özel eylem tetikleyicisini buna ekleyin.
  6. Etiketi kaydedin.
  7. Bir Google Analytics eyleminin Yandex.Metrica'da hedef olarak görüntülenmesi için Yandex.Metrica'da türü JavaScript eylemi ve hedef ID'si Google Analytics eyleminin <event_name> ile aynı olan yeni bir hedef oluşturun.

6. Adım: İstemci ayarlarını yapın

Sunucu veri tutucusunda varsayılan olarak bağlanmış olan istemciler: Universal Analytics ve GA4. Bunların ayarlanması hakkında daha fazla bilgi için Google Tag Manager dokümantasyonunu okuyun.

Kendi alan adınızdan komut dosyaları yüklemek istiyorsanız belirli kimlik belirleyiciler için varsayılan olarak belirtilen gtag.js yollarını değiştirin. Belirli kimlik belirleyiciler için varsayılan gtag.js yolları onay kutusunu işaretleyin, Veri akışı ID'si ekle'ye tıklayın ve açılan alanda UA-XXX izleme ID'sini belirtin.

7. Adım: Oluşturulan konfigürasyonu uygulayın

  1. Sağ üst köşede Gönder'e tıklayın.
  2. Sürüm adını ve açıklamasını belirtin.
  3. Yayınla'ya tıklayın.

8. Adım: Verilerin gönderilmesini ayarlayın

Etiket yöneticisi veya gtag.js global etiketi aracılığıyla veri göndermeyi ayarlamak için bu talimatı kullanın.

Etikete transport_url ve first_party_collection parametrelerini ekleyin:

gtag('config', 'G-XXXXXX', {
  transport_url: 'https://analytics.yourdomain.com',
  first_party_collection: true
});

Burada:

  • G-XXXXXX: Universal Analytics veya GA4 ID'si,
  • transport_url: Sunucu etiketinin kurulu olduğu alt alan adınız.

Komut dosyalarının kendi alan adınızdan yüklenmesini seçtiyseniz komut dosyasının alan adını kendi sunucu veri tutucunuzun alan adı ile değiştirin:

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->
<script async src="https://analytics.yourdomain.com/gtag/js?id=<G-XXXXXX>"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'G-XXXXXX', {
  transport_url: 'https://analytics.yourdomain.com',
  first_party_collection: true
  });
</script>

Çözüm bulmak için soru seçin.

Yandex Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için aynı şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.


Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:
  • Yandex Metrica'da hedef koşulu olası seçeneklerden bazılarını kapsamaz. Örneğin hedef, sipariş onayı sayfasının ziyaret edilmesine ayarlanmışken sitede ayrıca hızlı sipariş vermek de mümkün olabilir.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kurulu olabilir.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.