Metrica

Faydalı bağlantılar

Raporlarda segmentasyon işleminin uygulanması

Büyük veri dizisinden sadece gerekli verileri ayırmanız gerekiyorsa istediğiniz koşullara uygun özel bir segment
[no-highlight[

Ziyaretlerin veya sayfa görüntülemelerinin, görüntülenen sayfaların sayısı gibi ortak biçimsel bir belirtiye göre ayrılmış bir grubudur.

]no-highlight]
oluşturun. Verilerin seçildiği koşullara göre segment oluşturulur. Kullanım kolaylığı amacıyla Metrica'da tüm koşullar gruplarla, gruplar ise kategorilerle birleştirilir.

Bir örnek inceleyelim. GSM operatörü kendi web sitesine tarifeler için hesaplayıcı ekledi.

Yeni aracın etkinliğini değerlendirmek için hesaplayıcıyı kullanan ve kullanmayan ziyaretçilerin (örneğin aracın çalışmaya başladığı ilk 14 günlük) istatistikleri karşılaştırılmalıdır. Bunun yanı sıra ziyaret kaynaklarının da değerlendirilmesi faydalı olacaktır. Segmentleri oluşturarak bunu yapabilirsiniz. Sayaç için tarife hesaplayıcı ile etkileşim sağlayacak (“Hesaplayıcı”) bir hedefin oluşturulduğunu düşünelim.

Kaynaklar, özet raporundaki toplam ziyaret sayısından “Hesaplayıcı” hedefine ulaşan yeni ziyaretçilerin ziyaretlerini çıkaralım:

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşulu seçelim: GeçmişYeni/Geri dönen kullanıcıYeni kullanıcı. Uygula butonuna tıklayalım.
  3. simgesine tıklayalım.
  4. “Hesaplayıcı” hedefine ulaşıldığı ziyaretleri işaretleyelim: DavranışHedefe ulaşma, önerilen listeden gerekli hedefi seçelim. Uygula butonuna tıklayalım.

1 ile 15 Mart arasında hesaplayıcı içeren tarife sayfalarını görüntüleyen ziyaretçiler hakkında bilgi bırakarak verileri netleştirelim. Tarife sayfaları site için örnek niteliğindedir; tüm sayfalarda hesaplayıcı bulunmaktadır. Bu nedenle koşulu belirtirken * simgesini kullanarak tüm “tarif” kataloğunun URL'sini belirtebilirsiniz.

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşulu seçelim: DavranışURL görüntüleme. Veri giriş alanına tarifeler kataloğunun adresini yazalım.
  3. Sayfa görüntüleme zaman aralığını belirlemek için Raporlanan döneme ait ve Dönemi seç butonlarına tıklayalım.
  4. Uygula butonuna tıklayalım.

Böylelikle geçmişteki belirli bir dönemde tarife hesaplayıcısını kullanan ziyaretçiler hakkında aradığımız istatistikleri elde etmiş oluyoruz. Segmenti kaydedelim.

Ardından site ziyaretçileri hakkında ortalama istatistik verilerini elde etmek üzere Hedefe ulaşma koşulunu kaldıralım ve segmenti farklı bir isim altında kaydedelim. Şimdi bu iki segmenti birbiriyle karşılaştırabiliriz.

Koşul seçimi

Birden fazla koşul seçildiğinde:

  • farklı gruplar için servis “VE” operatörünü kullanır;
  • aynı grup için varsayılan olarak “VEYA” operatörü kullanılır.
Kısıtlama. Belirtilebilecek maksimum koşul sayısı 20'dir.

Koşullar için uygulanan kurallar

Kurallar aracılığıyla koşulları istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Koşulları şu türlere göre bölebilirsiniz:

Örneğin URL adresinin, sayfa başlığının veya aramada kullanılacak anahtar sözcük grubunun belirtilmesiyle ilgili koşullar. Bu tür koşulları bilgi girişi satırı üzerinden belirtebilirsiniz. Birden fazla koşul belirtilirken her bir koşul ayrı satıra yazılır.

Bu koşullar için bir kural uygulayabiliriz:

  • koşullardan herhangi birini uygula (“VEYA” operatörünün eşdeğeridir);
  • tüm koşulları uygula (“VE” operatörünün eşdeğeridir).

Satır koşullarında ayrıca bir satır için tam tekabülünün yanı sıra bunun başlangıcı, alt satırı veya başka kısım veya özellikleri için düzenli ifadeler kullanılarak daha karmaşık koşullar belirtecek özel simgeler de kullanılabilir.

Tablo 1. Segmentasyonda kullanılan simgeler

SimgeAçıklamaÖrnek
*Tüm simgelerin herhangi bir sayısını ifade eder

Belirtilen sayfa dahil olmak üzere, adresleri https://example.com/tariff/ ile başlayan tüm sayfalarla ilgili verileri görüntüle: https://example.com/tariff/*

* simgesinin kullanımı

Arama sorgusuyla ilgili bir koşul eklendiğinde * (yıldız) simgesi faydalı olacaktır.

Örneğin ziyaretçilerin siteye gelişlerini sağlayan tüm sorgulardan sadece Örnek Ticaret Ltd. Şti. şirket adını herhangi bir şekilde içeren sorgularla ilgili verileri ayırmak için koşulu şu şekilde belirtebiliriz: *Örnek Ticaret*.

Böylelikle "Örnek Ticaret web sitesi", "resmi site Örnek Ticaret", "Örnek Ticaret resmi web sitesi" vb. şeklindeki tüm sorgular belirttiğimiz koşula uygun olacaktır.

@Seçilen veriler belirtilen satırı içermektedir (fakat tam uygun olması zorunlu değildir)Belirtilen satırı içeren URL'lerine sahip tüm sayfaların verilerini göster: @tariff
~Koşul düzenli bir ifadedirURL'leri düzenli ifadeye (regexp) uygun olan sayfalarla ilgili verileri göster
!Koşul reddiURL'leri https://example.com/tariff/ satırıyla başlayan tüm sayfalarla ilgili verileri rapora dahil etme: !https://example.com/tariff/*

Simgeler kullanılırken büyük küçük yazılış yoksayılır.

Sadece satır başında kullanılabilen @, ! ve ~ simgeleri aşağıdaki kombinasyonlarda kullanılabilir:

OperatörÖrnek
!@URL'leri "tariff" kısmını içeren sayfalarla ilgili veriler hesaplanmasın: !@tariff
!~URL'leri düzenli ifade (regexp) koşullarına uygun olan web sayfalarıyla ilgili veriler hesaplanmasın

Örneğin Konum kategorisi için çok sayıda koşul önerilir.

Koşullar için kural seçilebilir:

  • ekle;
  • çıkar.

Raporumuzun örneğin Ankara'nın belirli ilçeleriyle ilgili verileri içermemesini istiyorsak kuralımızı uygun şekilde belirtebiliriz.

Segmentlerle yapılabilen işlemler

Segmentlerin birbiriyle karşılaştırılması

Böylelikle iki segmentle ilgili verileri yan yana görüntüleyerek bunları karşılaştırabiliriz.

Oluşturulan segment şunlarla karşılaştırılabilir:

  • Önceki dönem,
  • Manuel olarak belirtilen başka bir segment,
  • Yeni ziyaretçiler, Arama trafiği gibi hazır bir segment,
  • Kayıtlı bir segment (daha önce kaydettiğiniz bir segment).
Segmenti kaydetme

İstediğiniz koşul setini (segmenti) Farklı kaydet butonuna tıklayarak ve adını yazarak kaydedebilirsiniz. Kaydettiğiniz segmentlere SegmentlerKaydedilen segmentler yolunu takip ederek ve ayrıca Segmentler bölümünden de erişebilirsiniz.

Kısıtlama. En fazla 500 segment kaydedilebilir.