Raporlarda segmentasyon işleminin uygulanması

  1. Segment oluşturma
  2. Koşul seçimi
  3. Segmentlerle yapılabilen işlemler

Segment oluşturma

Büyük veri dizisinden sadece gerekli verileri ayırmanız gerekiyorsa istediğiniz koşullara uygun özel bir segment oluşturun. Verilerin seçildiği koşullara göre segment oluşturulur.

Segment şu şekilde oluşturulabilir:

Listede koşullar gruplarla, gruplar ise kategorilerle birleştirilir.

Örnek

GSM operatörü kendi web sitesine tarifeler için hesaplayıcı ekledi.

Yeni aracın etkinliğini değerlendirmek için hesaplayıcıyı kullanan ve kullanmayan ziyaretçilerin (örneğin aracın çalışmaya başladığı ilk 14 günlük) istatistikleri karşılaştırılmalıdır. Bunun yanı sıra ziyaret kaynaklarının da değerlendirilmesi faydalı olacaktır. Segmentleri oluşturarak bunu yapabilirsiniz. Sayaç için tarife hesaplayıcı ile etkileşim sağlayacak bir hedef oluşturulduğunu (“Hesaplayıcı”) düşünelim.

Kaynaklar, özet raporundaki toplam ziyaret sayısından “Hesaplayıcı” hedefine ulaşan yeni ziyaretçilerin ziyaretlerini çıkaralım:

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşul seçelim: Geçmiş → Yeni/Geri dönen kullanıcı → Yeni kullanıcı. Uygula butonuna tıklayalım.
  3. simgesine tıklayalım.
  4. “Hesaplayıcı” hedefinin ulaşıldığı ziyaretleri seçelim: Davranış → Hedefe ulaşma, açılan listeden istediğimiz hedefi seçelim. Uygula butonuna tıklayalım.

1 ile 15 Mart arasında hesaplayıcı içeren tarife sayfalarını görüntüleyen ziyaretçiler hakkında bilgi bırakarak verileri netleştirelim. Tarife sayfaları site için örnek niteliğindedir; tüm sayfalarda hesaplayıcı bulunmaktadır. Bu nedenle koşulu belirtirken tüm “tarif” kataloğunun URL'sini * simgesini kullanarak belirtebilirsiniz.

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşul seçelim: Davranış → URL görüntüleme. Veri giriş alanına tarifeler kataloğunun adresini yazalım.
  3. Sayfa görüntüleme zaman aralığını belirlemek için Raporlanan döneme ait ve Dönemi seç butonlarına tıklayalım.
  4. Uygula butonuna tıklayalım.

Sonuç olarak geçmişteki belirli bir dönemde tarife hesaplayıcısını kullanan ziyaretçiler hakkında aradığımız istatistikleri elde etmiş oluyoruz. Segmenti kaydedelim.

Ardından site ziyaretçileri hakkında ortalama istatistik verilerini elde etmek üzere Hedefe ulaşma koşulunu kaldıralım ve segmenti farklı bir isim altında kaydedelim. Şimdi bu iki segmenti birbiriyle karşılaştırabiliriz.

Koşul seçimi

Segmente birden fazla koşul eklerseniz:

  • farklı gruplar için servis “VE” operatörünü kullanır;
  • aynı grup için varsayılan olarak “VEYA” operatörü kullanılır.
Sınırlama. Belirtilebilecek maksimum koşul sayısı 20'dir.

Koşullar, kuralları kullanabileceğiniz çeşitli türlere ayrılır:

Örneğin URL adresinin, sayfa başlığının veya aramada kullanılacak anahtar sözcük grubunun belirtilmesiyle ilgili koşullar. Bu tür koşulları bilgi girişi satırı üzerinden belirtebilirsiniz. Birden fazla koşul belirtilirken her bir koşul ayrı satıra yazılır.

Bu koşullar için bir kural uygulayabiliriz:

  • koşullardan herhangi birini uygula (“VEYA” operatörünün eşdeğeridir);
  • tüm koşulları uygula (“VE” operatörünün eşdeğeridir).

Satır koşullarında ayrıca bir satır için tam tekabülünün yanı sıra bunun başlangıcı, alt satırı veya başka kısım veya özellikleri için düzenli ifadeler kullanılarak daha karmaşık koşullar belirtecek özel simgeler de kullanılabilir.

Segmentasyonda kullanılan simgeler
Simge Açıklama Örnek
* Tüm simgelerin herhangi bir sayısını ifade eder

Belirtilen sayfa dahil olmak üzere, adresleri https://example.com/tariff/ ile başlayan tüm sayfalarla ilgili verileri görüntüle: https://example.com/tariff/*

* simgesinin kullanımı

Arama sorgusuyla ilgili bir koşul eklendiğinde * (yıldız) simgesi faydalı olacaktır.

Örneğin ziyaretçilerin siteye gelişlerini sağlayan tüm sorgulardan sadece Örnek Ticaret Ltd. Şti. şirket adını herhangi bir şekilde içeren sorgularla ilgili verileri ayırmak için koşulu şu şekilde belirtebiliriz: *Alice Harikalar Diyarında*.

Böylelikle "Alice Harikalar Diyarında web sitesi", "resmi site Alice Harikalar Diyarında", "Alice Harikalar Diyarında resmi web sitesi" vb. şeklindeki tüm sorgular belirttiğimiz koşula uygun olacaktır.

@ Seçilen veriler belirtilen satırı içermektedir (fakat tam uygun olması zorunlu değildir) Belirtilen satırı içeren URL'lerine sahip tüm sayfaların verilerini göster: @tariff
~ Koşul düzenli ifadedir URL'leri düzenli ifadeye (regexp) uygun olan sayfalarla ilgili verileri göster
! Koşul reddi URL'leri https://example.com/tariff/ satırıyla başlayan tüm sayfalarla ilgili verileri rapora dahil etme: !https://example.com/tariff/*

Simgeler kullanılırken büyük küçük yazılış yok sayılır.

Sadece satır başında kullanılabilen @, ! ve ~ simgeleri aşağıdaki kombinasyonlarda kullanılabilir:

Operatör Örnek
!@ URL'leri "tariff" kısmını içeren sayfalarla ilgili veriler hesaplanmasın: !@tariff
!~ URL'leri düzenli ifade (regexp) koşullarına uygun olan web sayfalarıyla ilgili veriler hesaplanmasın

Segmentlerle yapılabilen işlemler

Segmentlerin birbiriyle karşılaştırılması

Böylelikle iki segmentle ilgili verileri yan yana görüntüleyerek bunları karşılaştırabiliriz.

Oluşturulan segment şunlarla karşılaştırılabilir:

  • Önceki dönem,
  • Manuel olarak belirtilen başka bir segment,
  • Hazır segment (örneğin, Yeni ziyaretçiler, Arama trafiği),
  • Kayıtlı bir segment (daha önce kaydettiğiniz bir segment).
Segment kaydetme
  1. Segment → Farklı Kaydet yolunu takip edin.
  2. Segment için bir ad belirtin ve Kaydet butonuna tıklayın.

Kaydedilen segmente Segment → Kaydedilen segmentler yoluyla ve ayrıca Segmentler sayfasından da erişebilirsiniz.

Sınırlama. En fazla 500 segment kaydedilebilir.