Raporlarda segmentasyon işleminin uygulanması

  1. Segment oluşturma
  2. Koşul seçimi
  3. Segmentlerle yapılabilen işlemler

Segment oluşturma

Segment yardımıyla mevcut istatistik bilgilerinin toplamından belirli veriler seçilebilir. Verilerin seçildiği koşullara göre segment oluşturulur.

Yandex.Metrica'da oluşturulan segment günlük olarak yeniden hesaplanarak ziyaretçilerle ilgili yeterince güncel bilgiler içerir.

Segment şu şekilde oluşturulabilir:

Listede, koşullar gruplar şeklinde, gruplar ise kategoriler şeklinde birleştirilir.

Segment oluşturma işlemi birden fazla istatistiksel objeye göre yapılabilir:
Görüntülemelere göre
Bu amaçla Görüntülemeler için koşullar uygulanır. Böylece rapora yalnızca belirtilen koşula uygun görüntülemeleri içeren ziyaretler dahil edilir.
Ziyaretlere göre
Bu amaçla Ziyaretler için koşullar uygulanır. Böylece rapora yalnızca belirtilen koşula uygun ziyaretler dahil edilir.
Ziyaretçilere göre
Bu amaçla Kullanıcılar için koşullar uygulanır. Böylece rapora, ziyaretleri sırasında belirtilen koşula en az bir kere uygulandığı kullanıcılarla ilgili bilgiler dahil edilir.
Ayrıca dış geçişler veya yapılan aramalar gibi bazı eylemlere göre segment oluşturulabilir. Yandex.Metrica'da özellikle bu tür işlemlerle ilgili istatistikler toplamak için geliştirilmiş rapor taslakları vardır. Örneğin, dosya yükleme. Belirtilen segmenti içeren rapor oluşturulurken Yandex.Metrica, ziyaretlerdeki tüm eylemlerden sadece belirtilen koşula uygun işlemleri seçer.

Segment farklı objelere göre oluşturulduğu fakat hesaplanan metrikler aynı (örneğin, görüntüleme sayısı) olduğu için hesaplanan nihai değerler farklı raporlarda farklı olabilir.

Örnek

Ziyaretçilerin belirli bir site sayfasını ne sıklıkla görüntülediklerini belirlemek gerektiğini düşünelim. Ziyaret sırasında bir ziyaretçinin, analiz edilecek sayfanın yanı sıra çok sayıda diğer sayfa görüntüleyebildiğini unutmayalım. Aradığımız bilgileri, “Ziyaret Oranı” veya “Popüler” gibi birden fazla farklı raporda bulabiliriz. Örnek raporların nasıl çalıştığı demo sayaçta gösterilmiştir.

Ziyaret oranı

Rapor

Popüler

Rapor

Raporlarda sunulan görüntüleme sayısı değerleri farklıdır. Bu durum, ziyaretlere göre segmentasyon sırasında seçilen ziyaretlerde belirtilen sayfanın yanı sıra diğer sayfaların görüntülemeleri de hesaplanmış olduğundan kaynaklanır.

Koşul seçimi

Segmente birden fazla koşul eklerseniz:

  • farklı gruplar için servis “VE” operatörünü kullanır;
  • aynı grup içinse varsayılan olarak “VEYA” operatörünü kullanır.
Sınırlama. En fazla 20 koşul eklenebilir.

Koşullar, kuralları kullanabileceğiniz çeşitli türlere ayrılır:

Örneğin URL adresinin, sayfa başlığının veya aramada kullanılacak anahtar sözcük grubunun belirtilmesiyle ilgili koşullar. Bu tür koşulları bilgi girişi satırı üzerinden belirtebilirsiniz. Birden fazla koşul belirtilirken her bir koşul ayrı satıra yazılır.

Bu koşullar için bir kural uygulayabiliriz:

  • koşullardan herhangi birini uygula (“VEYA” operatörünün eşdeğeridir);
  • tüm koşulları uygula (“VE” operatörünün eşdeğeridir).

Satır koşullarında ayrıca bir satır için tam tekabülünün yanı sıra bunun başlangıcı, alt satırı veya başka kısım veya özellikleri için düzenli ifadeler kullanılarak daha karmaşık koşullar belirtecek özel simgeler de kullanılabilir.

Segmentasyonda kullanılan simgeler
Simge Açıklama Örnek
* Tüm simgelerin herhangi bir sayısını ifade eder

Belirtilen sayfa dahil olmak üzere, adresleri https://example.com/tariff/ ile başlayan tüm sayfalarla ilgili verileri görüntüle: https://example.com/tariff/*

* simgesinin kullanımı

Arama sorgusuyla ilgili bir koşul eklendiğinde * (yıldız) simgesi faydalı olacaktır.

Örneğin ziyaretçilerin siteye gelişlerini sağlayan tüm sorgulardan sadece Örnek Ticaret Ltd. Şti. şirket adını herhangi bir şekilde içeren sorgularla ilgili verileri ayırmak için koşulu şu şekilde belirtebiliriz: *Alice Harikalar Diyarında*.

Böylelikle "Alice Harikalar Diyarında web sitesi", "resmi site Alice Harikalar Diyarında", "Alice Harikalar Diyarında resmi web sitesi" vb. şeklindeki tüm sorgular belirttiğimiz koşula uygun olacaktır.

@ Seçilen veriler belirtilen satırı içermektedir (fakat tam uygun olması zorunlu değildir) Belirtilen satırı içeren URL'lerine sahip tüm sayfaların verilerini göster: @tariff
~ Koşul düzenli ifadedir URL'leri düzenli ifadeye (regexp) uygun olan sayfalarla ilgili verileri göster
! Koşul reddi URL'leri https://example.com/tariff/ satırıyla başlayan tüm sayfalarla ilgili verileri rapora dahil etme: !https://example.com/tariff/*

Simgeler kullanılırken büyük küçük yazılış yok sayılır.

Sadece satır başında kullanılabilen @, ! ve ~ simgeleri aşağıdaki kombinasyonlarda kullanılabilir:

Operatör Örnek
!@ URL'leri "tariff" kısmını içeren sayfalarla ilgili veriler hesaplanmasın: !tariff
!~ URL'leri düzenli ifade (regexp) koşullarına uygun olan web sayfalarıyla ilgili veriler hesaplanmasın

Segmentlerle yapılabilen işlemler

Segmentlerin birbiriyle karşılaştırılması

Böylelikle iki segmentle ilgili verileri yan yana görüntüleyerek bunları karşılaştırabiliriz.

Oluşturulan segment şunlarla karşılaştırılabilir:

  • Önceki dönem,
  • Manuel olarak belirtilen başka bir segment,
  • Hazır segment (örneğin, Yeni ziyaretçiler, Arama trafiği),
  • Kayıtlı bir segment (daha önce kaydettiğiniz bir segment).
Segment kaydetme
  1. Segment → Farklı Kaydet yolunu takip edin.
  2. Segment için bir ad belirtin ve Kaydet butonuna tıklayın.

Kaydedilen segmente Segment → Kaydedilen segmentler yoluyla ve ayrıca Segmentler sayfasından da erişebilirsiniz.

Sınırlama. En fazla 500 segment kaydedilebilir.

Soru-Cevap

Uyumsuz koşullar nedir?

Rapordan rapora geçiş yapıldığında segmentasyon koşulları kaydedilir. Desteklenen koşullar farklıysa, Metrica'da bunların uyumlu olmadıkları hakkında mesaj görüntülenir. Bu durumda koşulları silin ve yeni segment belirleyin.