Segmentasyon örnekleri

Yandex.Direct'te yönlendirme ve hedef kitle seçimi için kullanılan segment

Ürün kataloğunun belirli bir kategoriye ait olan ürünleri içeren saylaları gibi belirli site sayfalarını görüntüleyen ziyaretçileri işaretleyelim. Amacımız, bu ziyaretçilere görüntüledikleri sayfaların içeriğiyle ilgili olan bir ürün ya da hizmet önermektir.

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşul seçelim: Davranış → URL görüntüleme, ardından örneğin www.example.com/tariff/ gibi gerekli sayfanın URL'sini satıra yazalım ve Uygula butonuna tıklayalım.
  3. Elde ettiğimiz segmenti kaydedelim.

Bu tür bir segmentin nasıl seçildiğini göstermek için Yandex.Metrica demo sayacını örnek olarak alalım.

Site sayfası ziyaretinin analizi

Kaynaklar, özet raporundaki verilerden 1 ile 15 Mart arasında siteye gelip reklam içeren sayfasını görüntüleyen ziyaretçiler hakkında bilgiyi seçelim.

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşul seçelim: Davranış → URL görüntüleme, istenilen sayfanın URL'sini satıra yazalım (örneğin www.example.com/promo.html).
  3. Sayfa görüntüleme zaman aralığını belirlemek için Raporlanan döneme ait ve Dönemi seç butonlarına tıklayalım.
  4. Uygula butonuna tıklayalım. Rapordaki veriler güncellenecektir.

Bu tür bir segmentin nasıl seçildiğini göstermek için Yandex.Metrica demo sayacını örnek olarak alalım.

Belirli bir gelir sağlayan kaynaklar

Kaynaklar, özet raporundaki verilerden 10.000 Rublenin üzerinde sipariş oluşturan ziyaretçileri seçelim.

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşul seçelim: E-ticaret → Alım tutarı, açılan menüden Daha fazla öğesini seçelim ve sipariş tutarını 10.000 olarak belirtelim.
  3. Uygula butonuna tıklayalım. Rapordaki veriler güncellenecektir.
İç geçişin kaynağının belirlenmesi
Sitede çok sayıda iç geçişin yapıldığı Yandex.Metrica sayacının sitenin bazı sayfalarında kurulu olmadığı anlamına gelebilir. Bir örnek inceleyelim.

Bir dış kaynak siteden contacts.html gibi sayacın kurulu olmadığı bir site sayfasına gelen ziyaretçinin bundan hemen sonra (aynı ziyaret dahilinde) aynı sitenin sayaç kurulu olan page1.html gibi başka bir sayfasına geçtiğini düşünelim. Böylece, şu iki koşulun yerine getirildiğini, başka bir deyişle ziyaretin page1.html sayfasından başlamış gibi göründüğünü (bunun nedeni contacts.html sayfası Yandex.Metrica sayacını içermediği için bu sayfanın görüntülendiğine dair bilgilerin Yandex.Metrica'ya gönderilmemiş olmasıdır) ve geçişin, adresi (http://mysite.example/) sayaç ayarlarında belirtilen siteye ait olan bir sayfadan (contacts.html sayfasından) yapılmış gibi göründüğünü görüyoruz.

Sayacın eksik olduğu sayfayı tespit etmek için şu eylemleri yapalım:

  1. İçerik - Giriş sayfaları adlı raporda butonuna tıklayalım.
  2. Koşul seçelim: Kaynaklar → En son kaynak → Kaynak türü → İç geçişler ve Uygula butonuna basalım.
  3. Boyutlar butonuna tıklayarak boyut listesinde sadece “Giriş sayfası” boyutunun kalmasını sağlayalım, tüm diğer boyutları listeden çıkaralım.

Böylelikle ziyaretin başladığı sayfalar hakkında bilgi edinmiş olduk. Bu sayfalara hangi kaynaktan geçildiğini tespit etmek için ziyaretlerin reverer'larına (geliş kaynağı sayfalarına) göre sıralanacağı bir boyut daha ekleyelim:

  1. Boyutlar butonuna tıklayalım.
  2. Kaynaklar → Yönlendirme yapan sayfa boyutunu seçelim.

Böylelikle raporumuzda ziyaretin başlangıç sayfalarının ve (rapor ağacının 2. düzeyinde) geçiş kaynakları olan sayfaların görüntülenmesini sağladık. Kolaylık açısından Yönlendirme yapan sayfa boyutunu boyut listesinin başına getirebiliriz. Bu şekilde sayaç kodunun eksik olduğu sayfaları 1. düzeyde ve bu sayfalardan nerelere geçildiğini 2. düzeyde göreceğiz.

Böyle bir raporun az sayıda ziyaret içermesi sayacın muhtemelen doğru çalıştığı ve iç geçişlerin ziyaretin zaman aşımlarından kaynaklandığı anlamına gelir.

Benzer bir rapor örneği oluşturmak için Yandex.Metrica demo sayacını kullanalım.