Site ziyaretçileri

Yandex.Metrica, site ziyaretçilerinizin yaptığı ziyaretler hakkında isimsizleştirilmiş bilgiler sağlar. Yandex.Metrica ziyaretçileri hesaplamak için, kullanılan tarayıcıların çerezlere kaydedilen isimsizleştirilmiş kimlik belirleyicilerini kullanılır.

Rapor, sayacın varolduğu süre boyunca sitenize en az bir kere giren ziyaretçilerin listesini ve ziyaretleri ile sitedeki eylemlerinin kayıtlarını içerir. Hedefe ulaşmalar ve arama izleyici aracılığıyla Yandex.Metrica'ya iletilmesi kaydıyla telefon aramaları bu eylemlerin örnekleridir.

Bu listeyi Yandex.Metrica sayacının tüm kullanıcıları görüntüleyebilir. Bunu Yandex.Metrica arayüzünde görüntülemek için Ziyaretçiler sayfasına gidin.

Ziyaretçi listesinin görüntülenmesi

Veriler ziyaretin başlangıç saatine göre en yeniden en eskiye doğru sıralanır. Bu şekilde, siteyi az önce ziyaret eden ziyaretçileri listenin başında, siteye uzun süredir gelmeyen ziyaretçileri ise listenin sonunda görürsünüz.

Siteyi yalnızca belirli bir zaman aralığında ziyaret eden ziyaretçileri listede bırakmak için İlk ziyaret veya Son ziyaret sütununda simgesine tıklayın. Örneğin, son ziyaret tarihini seçerek siteye istediğiniz günden sonra gelen tüm ziyaretçileri listeden çıkarabilirsiniz.

1. Hızlı segmentler
Ziyaretleri ve site ziyaretçilerini işletmenizin ihtiyaçlarına uygun koşullara göre elemenizi sağlar. Birden fazla segment grubu kullanılabilir:
  • Her türlü siteler için. Örneğin, mobil cihazlardan veya reklamlara tıklayarak sitenize gelen kullanıcıları seçebilirsiniz.
  • Medya. Örneğin, reklam engelleyicisi etkin olan veya sitenize sosyal ağlardan gelen ziyaretçileri seçebilirsiniz.
  • E-ticaret. Yandex.Metrica'ya bilgi aktarımı ayarlanmış olmak kaydıyla, e-ticaret verilerine göre oluşturulan segment.
2. Segmentasyon
Segmenti oluşturduktan sonra sadece seçilen koşulları karşılayan ziyaretçilerin listede kalmasını sağlayabilirsiniz. "Yandex arama sonuçları sayfasından siteye gelen tablet kullanıcıları" bu koşul setinin bir örneğidir. Daha fazla bilgi için Veri segmentasyonu bölümüne gidin.
3. E-ticaret verileri
Ziyaretçinin siteden satın aldığı ürünlerin sayısı ve ilgili sipariş tutarının görüntülenmesi için e-ticaret verilerinin servise aktarım ayarlarının tamamlanmış olması gerekir. Alınan ürün sayısı ve ilgili gelir miktarı, ziyaretçinin siteye yaptığı tüm ziyaretlerin geçmişine dayanılarak görüntülenir.
4. Yorum
Ziyaretçilerin her biri için yorum ekleyebilirsiniz. Bu yorumu, sayaca erişimi olan tüm Yandex.Metrica kullanıcıları görebilir. Yorumu düzenleme yetkisi ise sadece misafir erişim yetkisine veya temsilci erişim yetkisine sahip kullanıcılara verilir.
5. Ziyaretçinin sitedeki eylemleri
Ziyaretçinin siteye en son gelişinin öncesindeki 2 hafta içinde sitedeki hareketlilik derecesidir. Göreceli bir değer olan sitedeki hareketlilik, ziyaretçinin sitedeki davranışları analiz edilerek hesaplanır. Bu analiz çerçevesinde, görüntülenen sayfa sayısı gibi çeşitli göstergeler ele alınır.
6. Ziyaretçinin ulaştığı hedefler

Hedefin ulaşılmış sayılması için ziyaretçinin hedef oluşturulduğunda belirtilen koşulu yerine getirmesi gerekir. Bu durumda arama izleyici aracılığıyla aktarılan aramalar da hesaba katılır.

Yandex.Metrica, ziyaretçi başına ulaşılmış benzersiz hedeflerin sayısını kaydeder. Böylelikle, örneğin bir ziyaretçi aynı hedefe birden fazla kere ulaşmışsa ziyaretçinin Hedefler sütununda ulaşılan hedeflerin sayısı 1 olarak kaydedilir.

Ulaşılan hedefin adını görmek için hedef simgesine tıklayın.

Ayrıntılı bilgilerin görüntülenmesi

Ayrıntılı bilgilere erişmek için listeden ilgili satırı seçin.

Belirli site ziyaretinin süresine/saatine bağlı olmayan özellik verileri ve ziyaretçiyle ilgili genel bilgiler, ziyaretçi özellikleri sayılır. Örneğin:

ClientID

Yandex.Metrica'nın benzersiz site ziyaretçisi için otomatik oluşturduğu kimlik belirleyicisidir. Kimlik belirleyicisi isimsizdir, rastgele oluşturulur ve ziyaretçinin siteye girmek için kullandığı tarayıcıyla ilişkilendirilir. Bu belirleyiciler hem kullanıcı parametrelerini iletmek için hem de çevrimdışı dönüşümü takip etmek için kullanılır.

Ziyaretçi parametreleri
Yandex.Metrica'ya örneğin müşteri durumu gibi site ziyaretçileri hakkında istediğiniz veri setini aktarabilirsiniz.

Ziyaretçinin geçmiş ziyaret kayıtları (ziyaret geçmişi) gerçekleşen ziyaretlerin sırası ve sitedeki davranışlarıyla ilgili bilgileri gösterir. Örneğin:

Ziyaretle ilgili genel bilgi
Aşağıdaki veriler görüntülenir:
  • Ziyaretin başlangıç ve bitiş saati,
  • Ziyaret kaynağı,
  • Görüntülenen sayfaların sayısı,
  • Ulaşılan hedefler veya arama sayısı gibi, ziyaret sırasında gerçekleşen eylemler.

Yandex.Metrica, ziyaretleri kaydetmek için Oturum Kaydı aracını kullanır. Belirli bir ziyaretin kaydı varsa bunu simgesine tıklayarak görüntüleyebilirsiniz. Oturum Kaydı'nda son 15 günün ziyaret kayıtları tutulur.

URL'deki etiketlerin bilgileri
Siteye gelen trafiği daha doğru izlemek için UTM, Openstat veya from etiketlerini kullanıyorsanız bu etiketler ziyaret bilgilerinde görüntülenir. Etiketler hakkında ayrıntılı bilgi...
Hedefe ulaşma
Hedefin ulaşılmış sayılması için ziyaretçinin hedef oluşturulduğunda belirtilen koşulu yerine getirmesi gerekir. Bu durumda arama izleyici aracılığıyla aktarılan aramalar da hesaba katılır.
Ayrıntılı E-Ticaret verileri
Sitenizde E-Ticaret verilerinin aktarımını ayarlayabilirsiniz. Ziyaret sırasında ziyaretçi ürünü sepete ekler veya sipariş için ödeme yaparsa bu bilgiler ziyaret bilgilerinde görüntülenir.

Raporu kullanma örnekleri

  1. Gelen trafik kaynakları sırasının görüntülenmesi
  2. Ziyaretçinin sitede nasıl dönüşüm yaptığını öğrenme

Gelen trafik kaynakları sırasının görüntülenmesi

Bu bilgilere, ziyaretçinin geçmiş ziyaret kayıtlarını içeren bölümde erişebilirsiniz. Ziyaretlerin her biri için birer kaynak görüntülenir. Bu şekilde ziyaretçiyi siteye yönlendiren tüm kaynakları tek tek görebilirsiniz.

Her kaynağın önemini anlamak için ziyaretçinin ziyaret sırasında sitedeki eylemlerini incelemek gerekir. Örneğin, kullanıcının önce bir sosyal ağ bağlantısından siteye girip önce sadece bir sayfayı görüntülediği, bir süre sonra arama sonuçlarından tekrar siteye girip iletişim bilgileri sayfası da dahil olmak üzere birkaç sayfayı görüntüledikten sonra sipariş verdiği ve bir gün sonra Yandex.Browser favorilerinden hesap özeti sayfasına giriş (doğrudan giriş) yaptığı durum buna örnektir.

Ziyaretçinin sitede nasıl dönüşüm yaptığını öğrenme

  1. Hedefler sütununda simgesine tıklayın ve istediğiniz hedefi seçin. Uygula butonuna tıklayın. Ziyaretçi listesi güncellenir.
  2. Listedeki herhangi bir ziyaretçinin satırına tıklayın.
  3. Açılan pencerede ziyaretlerle ilgili bilgileri inceleyin. Örneğin, ziyaretçinin ürün sayfalarını görüntülediğini, iletişim bilgilerini okuduğunu ve daha sonra ürünü sepete koyup siparişini ödediğini, ardından da birkaç sayfa daha görüntülediğini görebilirsiniz.

    Fakat ziyaretçinin kataloğu ve ürün teslim koşullarını görüntüledikten sonra satın alma yapmadığı bir durum da söz konusu olabilir. Bu durum, ziyaretçinin önerilen koşullardan hoşlanmadığı anlamına gelebilir.