Metrica

Faydalı bağlantılar

Hedefler ve dönüşümler

Metrica sayacı parametre ayarlama işlemi sırasında sayacın her biri için hedef belirlenebilir.

Sitenin belirli sayıdaki sayfalarının veya belirli bir sayfasının görüntülenmesi, belirli bir butonun tıklanması ya da belirli bir bağlantıdan geçiş gibi ziyaretçinin sitede yaptığı ve site sahibinin çıkarlarına uygun eylemlere hedef denir.

Hedef parametrelerinde koşul olarak belirtilmiş eylemin gerçekleşmesi ise hedefe ulaşım sayılır.

Hedefe ulaşılan bir ziyarete ise hedefe yönelik ziyaret denir. Bir hedefe yönelik ziyaret çerçevesinde belirli bir hedefe birden fazla kere ulaşılabilir.

Hedefe yönelik ziyaret sayısının toplam ziyaret sayısına oranına dönüşüm denir.

Hedef türleri

Hedefler çeşitli kriterlere göre birkaç türe ayrılır.

Hedefe ulaşım koşuluna göre:
  • Görüntüleme sayısı. Sitenin belirli sayıda sayfalarının görüntülenmesidir.
  • Sayfa ziyaretleri. Sitenin belirli sayfalarının görüntülenmesidir.
  • JavaScript eylemi. Hedefe ulaşım bildiriminin JavaScript aracılığıyla gönderildiği durumdur.
Hedefin bileşimine göre:
  • Asal hedef: “Görüntüleme sayısı”, “Sayfa ziyaretleri” veya “JavaScript eylemi” türlerindeki koşullardan biriyle belirlenen hedeftir.
  • Toplam hedef (çok adımlı veya bileşik hedef): Ziyaretçinin hedef eyleme yönelik yaptığı birden fazla adımlarla oluşan hedeftir. Her bir adım, “Sayfa ziyaretleri” veya “JavaScript eylemi” türlerindeki hedeflerle belirlenir.

    Adımlarla ilgili istatistiklerin tek tek analizi ziyaretçilerin tam olarak hangi adımda zorlandıklarını anlamayı sağlar.

    NOT: Bir hedefin toplam sayılabilmesi için bunu oluşturacak adımların bir ziyaret çerçevesinde ve belirli bir sırayla yapılmış olması gerekir.

Hedefin amacına göre:
  • Dönüşüm hedefi: Dönüşüm oranı, hedefle ulaşım veya hedefe yönelik ziyaret sayısı gibi istatistiklerin görüntülenmesi için kullanılır.

  • Yönlendirme hedefi: Hedef kitle seçim koşullarına göre görüntülemelerin Yandex.Direct arayüzü aracılığıyla ayarlanması için kullanılır.

    Yönlendirme, reklamı ziyaret ettiği sitede belirli eylemler yapan kullanıcılara görüntülemeyi sağlayan bir teknolojidir. Yandex.Direct'teki reklamların, ziyaretçilerin sitedeki davranışlarına bağlı olarak görüntülenmesini ayarlayabilirsiniz.

İstatistiklerin Metrica arayüzünde görüntülenmesi için hedefin belirlenmiş olup olmaması önemli değildir.

Hedeflerin raporlarda kullanılması

Hedeflerle ilgili bilgilere Metrica arayüzünde Dönüşümler raporuna, ziyaret verilerine göre oluşturulan tüm standart raporlar ve kullanıcı raporları üzerinden erişebilirsiniz.

Belirli bir hedefle ilgili rapor

Belirli bir hedefle ilgili istatistikleri görüntülemek için rapor tablosu başlığında açılan Hedef seç listesinde istediğiniz hedefi seçin.

Birden fazla hedefle ilgili rapor oluşturma
Raporu birden fazla hedefe yönelik düzenlemek için buna hedef metrikleri
[no-highlight[

Hedefe yönelik ziyaretin özelliğine göre hesaplanan sayısal bir değerdir. Bu değer ya ortak ya da ortalama olabilir. Örneğin hedefe ulaşımlar değerler toplamı olarak ziyaretçi başına hedefe ulaşımlar ise ortalama değer olarak hesaplanır.

]no-highlight]
ekleyin: Menüde bir metrik seçin ve verilerini görüntülemek istediğiniz hedefleri işaretleyin.

Böylelikle ilgilendiğiniz her bir hedef hakkında bilgiler raporda görüntülenecek:

Göstergeleri hedefe ulaşımlara göre segmentasyon yapmak için Segmentlere böl butonu tıklandığında açılan menüde DavranışHedefe ulaşım öğesini seçin.