Hedefler nedir? Hedef türleri

Yandex.Metrica sayacı parametre ayarlama işlemi sırasında sayacın her biri için hedef belirlenebilir.

Sitenin belirli sayıdaki sayfalarının veya belirli bir sayfasının görüntülenmesi, belirli bir butonun tıklanması ya da belirli bir bağlantıdan geçiş gibi ziyaretçinin sitede yaptığı ve site sahibinin çıkarlarına uygun eylemlere hedef denir.

Kullanıcılar sitenize gelip onunla etkileşime girdiğinde, Yandex.Metrica bununla ilgili bilgi toplar ve hedeflerin ulaşıldığı durumları tespit eder. Toplanan veriler baz alınarak hedef metrikler hesaplanır:

Hedefe ulaşma: Bu, ziyaretçinin hedef parametrelerinde belirtilen koşulu yerine getirdiği durumdur.

Hedef ziyaretçi: Bu, hedef parametrelerinde belirtilen koşulu yerine getiren ziyaretçidir.

Hedef ziyaret: Bu, hedefe ulaşıldığı sıradaki ziyarettir. Bir hedefe yönelik ziyaret çerçevesinde belirli bir hedefe birden fazla kere ulaşılabilir.

Dönüşüm: Bu, hedefe yönelik ziyaret sayısının toplam ziyaret sayısına oranıdır.

Örnek:

Web siteniz eğitim kursları veren bir sitedir. Sitede, kullanıcıların katılım için bir başvuru formu doldurması mümkündür. Bu durumda, formu göndermek hedef eylem olarak kabul edilebilir. Başvuruyu yapan site ziyaretçisi de hedef ziyaretçidir. Ziyaretçinin formu gönderdiği ziyaretin kendisi ise hedef ziyarettir.

Yandex.Metrica'nın raporlarının çoğunluğunda hedef ziyaretler takip edilebilir. Buna ek olarak, dönüşüm raporuna da ulaşılabilir.

Hedefler, hedefe ulaşım koşullarına göre birden fazla türe ayrılır:

  • Görüntüleme sayısı. Sitenin belirli sayıda sayfalarının görüntülenmesidir.
  • Sayfa ziyaretleri. Sitenin belirli sayfalarının görüntülenmesidir.
  • JavaScript eylemi. Hedefe ulaşım bildiriminin JavaScript aracılığıyla gönderildiği durumdur (örneğin, “Talebi gönder” butonuna tıklandığında).

Toplam hedef yukarıda listelenen hedef türlerini birleştirir.

Yandex.Metrica'da oluşturulan hedefler Yandex.Direct ve Yandex.Audience'ta kullanılabilir.