Hedefler nedir? Hedef türleri

Yandex.Metrica sayacı parametre ayarlama işlemi sırasında sayacın her biri için hedef belirlenebilir. Amaçlar aşağıdaki alanlarda yardımcı olur:
  • Sitenin ziyaretçilerinin eylemlerini takip etmek (sayfa görüntülemeleri, tıklamalar vb.).
  • ve yönlendirmeyi ayarla.

Hedef, site sahibinin ilgilendiği, ziyaretçi eylemidir: belirli sayıda sayfa görüntüleme, belirli bir sayfayı ziyaret etme, bir düğmeye basma, bağlantıya gitme, sipariş ödemesi vb.

Kullanıcılar sitenize gelip onunla etkileşime girdiğinde, Yandex.Metrica bununla ilgili bilgi toplar ve hedeflerin ulaşıldığı durumları tespit eder. Toplanan verilere dayanarak aşağıdaki hedef metrikler hesaplanır:

Hedefe ulaşma: Bu, ziyaretçinin hedef parametrelerinde belirtilen koşulu yerine getirdiği durumdur.

Hedef ziyaretçi: Bu, hedef parametrelerinde belirtilen koşulu yerine getiren ziyaretçidir.

Hedef ziyaret: Bu, hedefe ulaşıldığı sıradaki ziyarettir. Bir hedefe yönelik ziyaret çerçevesinde belirli bir hedefe birden fazla kere ulaşılabilir.

Dönüşüm: Bu, hedefe yönelik ziyaret sayısının toplam ziyaret sayısına oranıdır.

Örnek:

Web siteniz eğitim kursları veren bir sitedir. Sitede, özel bir form doldurarak katılım başvurusu bırakmak mümkündür. Bu durumda, formu göndermek hedef eylem olarak kabul edilebilir. Başvuruyu yapan site ziyaretçisi de hedef ziyaretçidir. Ziyaretçinin form gönderdiği ziyaret ise hedef ziyarettir.

Yandex.Metrica'nın raporlarının çoğunluğunda hedef ziyaretler takip edilebilir. Buna ek olarak, dönüşüm raporuna da ulaşılabilir.

Hedefler, hedefe ulaşım koşullarına göre birden fazla türe ayrılır:

Toplam hedef, yukarıda listelenen hedef türlerinin bazılarını birleştirir. Metrica, hedef sırasını otomatik olarak oluşturabilir.

Bu hedefler aşağıdaki hedefler için de işe yaramaktadır:
  • Yönlendirme: Yandex.Direct’te reklam kampanyası ayarlarında yönlendirme koşulu olarak gösterilen hedef.
  • Dönüşüm: Yandex.Direct’te yeniden hedefleme koşulu olarak kullanılmayan amaç.