Yandex.Direct raporlarını etkinleştirme
Yandex.Direct kullanıcıları Yandex.Metrica'da reklam kampanyalarıyla ilgili ek raporlardan yararlanabilirler.
- Rapor alma koşulları
- Raporlara erişim
- Direct reklam kampanyasının harcamalarının hesaplanması
- Yandex.Metrica ile Yandex.Direct raporlarının verilerindeki farklılıklar
Rapor alma koşulları
“Direct” grubu raporlarının Metrica'da görüntülenmesi için Direct'teki Kampanya Düzenleme sayfasında Yandex.Metrica Sayaçları bloğunda sitenizde kurulu olan sayacı seçin. Sayaç reklam kampanyasına bağlı değilse Metrica raporlarında reklamlardan kaynaklanan girişler “Diğer Kampanyalar” kaynağına ilişkilendirilir.
Reklamlar tıklanarak gerçekleşen her bir kullanıcı girişi bağlantısına benzersiz tıklama numarasını içeren bir yclid etiketi otomatik eklenir. Sitenizin bu tür etiketli bağlantıları doğru açtığından emin olun. Reklam tıklanınca sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip ederek gerçekleşen ziyareti belirli tıklama ile ilişkilendirir.
Raporlara erişim
Yandex.Direct, özet ve Yandex.Direct, alanlar raporlarına, Yandex.Direct kampanyasında parametreleri ayarladıktan sonra Yandex.Metrica’dan erişilebilir. Yandex.Direct, masraflar raporuna erişebilmek için özel ayarlar gerekir.
Direct reklam kampanyasının harcamalarının hesaplanması
27 Mayıs 2020 tarihinden itibaren; Yandex.Metrica, Yandex.Direct kampanyalarının harcamalarını, Direct'in varsayılan olarak yaptığı gibi KDV'yi dahil etmeden hesaplamaya başlamıştır. Böylece “Direct” grup raporlarında ve Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI) raporunda Tıklama bedeli, Ortalama tıklama bedeli, Hedefe ulaşmın ortalama bedeli ve Bir hedef kullanıcı ziyaretinin ortalama bedeli metrik değerleri mevcut ve geçmiş dönemler için KDV hariç gösterilir.
Yandex.Metrica ile Yandex.Direct raporlarının verilerindeki farklılıklar
Direct'te reklam kampanyasıyla ilgili istatistik verileri, aynı kampanyanın Yandex.Metrica'daki verilerinden farklı olabilir. Yapay reklam tıklamalarına karşı koruma filtresinden geçen tıklamalar hesaplanarak Yandex.Direct'in rapor istatistiklerine geçer.
Reklam sistemleri raporu hem koruma sistemi tarafından onaylanmış hem de onaylanmamış olmak üzere tüm tıklamalara göre ziyaret sayısını gösterirken Yandex.Direct: Özet, Yandex.Direct: Siteler ve Yandex.Direct: Masraflar raporları sadece "onaylı" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerini görüntüler (koruma sistemi tarafından "onaylanmamış" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerine bu raporlar üzerinden ulaşamazsınız).
Yine de Yandex.Direсt'te hesaba katılan (onaylı) tıklama sayısı ve Yandex.Metrica raporlarında görünen tıklama sayısı farklı olabilir. Tıklama veya görüntülemenin bazen Yandex.Metrica tarafından dikkate alınamamasının nedenleri şunlardır:
- Sayaç kodu siteye yanlış yüklenmiştir. Sayaç kodunu kontrol edin.
- Sayaç numarasının Yandex.Direct kampanyası ayarlarında belirtilmemiş olması veya Yandex.Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğinin etkinleştirilmemiş olması.
- Bir reklama tıklayarak siteye gelen fakat Yandex.Metrica sayacı yüklenmeden, ziyaretçinin sitenin sayfasını kapatması (örneğin bir mobil cihazdan geçiş). Bu durumda göstergeler arasındaki tutarsızlık %25'e kadar çıkabilir.
- Sitede döngüsel yönlendirme varsa.
- Kullanıcının tarayıcısında veya işletim sisteminde ya da şirketin proxy sunucusunda, sayaçların engellenmesine dair kurallar içerebilen reklam engelleyicisi bulunması.
- Sayaç, ziyaretçinin tarayıcısında (veya işyerindeki proxy sunucusunda), sayaçların yüklenmesini engelleyen bir eklenti olması nedeniyle yüklenmiyor olabilir.
- Ziyaretçinin antivirüs yazılımı sayacın yüklenmesini engelliyor olabilir.
- Teknik sorunlar, sayaç çağrısını yapmakla görevli sunucunun uzaklığı ve internet sağlayıcısı kanalının iş yüküdür.
Yandex.Metrica'nın bunlarda bir etkisi olamaz.