Yandex.Direct kampanyasına göre istatistikler

Yandex.Direct kullanıcıları Yandex.Metrica'da reklam kampanyalarıyla ilgili ek raporlardan (Kaynaklar → Yandex.Direct) yararlanabilirler.

“Yandex.Direct” grubu raporlarının Yandex.Metrica'da görüntülenmesi için Yandex.Direct'in Kampanya Parametreleri sayfasında aşağıdaki adımlardan birini veya her ikisini gerçekleştirin:

Uyarı. Siteniz serbest URL parametrelerinin kullanımına izin vermiyorsa Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğini devre dışı bırakın. Sayaç numaranızı belirtmediyseniz Yandex.Metrica raporları Yandex.Direct reklam kampanyaları hakkında veriler içermez.

Yandex.Metrica ile Yandex.Direct raporlarının verilerindeki farklılıklar

Direct'te reklam kampanyasıyla ilgili istatistik verileri, aynı kampanyanın Yandex.Metrica'daki verilerinden farklı olabilir. Yapay reklam tıklamalarına karşı koruma filtresinden geçen tıklamalar hesaplanarak Yandex.Direct'in rapor istatistiklerine geçer.

Reklam sistemleri raporu hem koruma sistemi tarafından onaylanmış hem de onaylanmamış olmak üzere tüm tıklamalara göre ziyaret sayısını gösterirken Yandex.Direct: Özet, Yandex.Direct: Siteler ve Yandex.Direct: Masraflar raporları sadece "onaylı" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerini görüntüler (koruma sistemi tarafından "onaylanmamış" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerine bu raporlar üzerinden ulaşamazsınız).

Yine de Yandex.Direсt'te hesaba katılan (onaylı) tıklama sayısı ve Yandex.Metrica raporlarında görünen tıklama sayısı farklı olabilir. Tıklama veya görüntülemenin bazen Yandex.Metrica tarafından dikkate alınamamasının nedenleri şunlardır:

  • Sayaç kodu siteye yanlış yüklenmiştir. Sayaç kodunu kontrol edin.
  • Sayaç numarasının Yandex.Direct kampanyası ayarlarında belirtilmemiş olması veya Yandex.Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğinin etkinleştirilmemiş olması.
  • Bir reklama tıklayarak siteye gelen fakat Yandex.Metrica sayacı yüklenmeden, ziyaretçinin sitenin sayfasını kapatması (örneğin bir mobil cihazdan geçiş). Bu durumda, göstergeler arasındaki tutarsızlık %25'e kadar çıkabilir.
  • Sitede döngüsel yönlendirme varsa.
  • Kullanıcının tarayıcısında veya işletim sisteminde ya da şirketin proxy sunucusunda, sayaçların engellenmesine dair kurallar içerebilen reklam engelleyicisi bulunması.
  • Teknik sorunlar: Sayaç çağrısını yapmakla görevli sunucunun uzaklığı ve internet sağlayıcısı kanalının iş yükü.