Yandex.Direct raporlarını etkinleştirme

Yandex.Direct kullanıcıları Yandex.Metrica'da reklam kampanyalarıyla ilgili ek raporlardan yararlanabilirler.

  1. Rapor alma koşulları
  2. Raporlara erişim
  3. Direct reklam kampanyasının harcamalarının hesaplanması
  4. Yandex.Metrica ile Yandex.Direct raporlarının verilerindeki farklılıklar

Rapor alma koşulları

“Direct” grubu raporlarının Metrica'da görüntülenmesi için Direct'teki Kampanya Düzenleme sayfasında Yandex.Metrica Sayaçları bloğunda sitenizde kurulu olan sayacı seçin. Sayaç reklam kampanyasına bağlı değilse Metrica raporlarında reklamlardan kaynaklanan girişler “Diğer Kampanyalar” kaynağına ilişkilendirilir.

Reklamlar tıklanarak gerçekleşen her bir kullanıcı girişi bağlantısına benzersiz tıklama numarasını içeren bir yclid etiketi otomatik eklenir. Sitenizin bu tür etiketli bağlantıları doğru açtığından emin olun. Reklam tıklanınca sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip ederek gerçekleşen ziyareti belirli tıklama ile ilişkilendirir.

Raporlara erişim

Yandex.Direct, özet ve Yandex.Direct, alanlar raporlarına, Yandex.Direct kampanyasında parametreleri ayarladıktan sonra Yandex.Metrica’dan erişilebilir. Yandex.Direct, masraflar raporuna erişebilmek için özel ayarlar gerekir.

Direct reklam kampanyasının harcamalarının hesaplanması

27 Mayıs 2020 tarihinden itibaren; Yandex.Metrica, Yandex.Direct kampanyalarının harcamalarını, Direct'in varsayılan olarak yaptığı gibi KDV'yi dahil etmeden hesaplamaya başlamıştır. Böylece “Direct” grup raporlarında ve Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI) raporunda Tıklama bedeli, Ortalama tıklama bedeli, Hedefe ulaşmın ortalama bedeli ve Bir hedef kullanıcı ziyaretinin ortalama bedeli metrik değerleri mevcut ve geçmiş dönemler için KDV hariç gösterilir.

Yandex.Metrica ile Yandex.Direct raporlarının verilerindeki farklılıklar

Direct'te reklam kampanyasıyla ilgili istatistik verileri, aynı kampanyanın Yandex.Metrica'daki verilerinden farklı olabilir. Yapay reklam tıklamalarına karşı koruma filtresinden geçen tıklamalar hesaplanarak Yandex.Direct'in rapor istatistiklerine geçer.

Reklam sistemleri raporu hem koruma sistemi tarafından onaylanmış hem de onaylanmamış olmak üzere tüm tıklamalara göre ziyaret sayısını gösterirken Yandex.Direct: Özet, Yandex.Direct: Siteler ve Yandex.Direct: Masraflar raporları sadece "onaylı" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerini görüntüler (koruma sistemi tarafından "onaylanmamış" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerine bu raporlar üzerinden ulaşamazsınız).

Yine de Yandex.Direсt'te hesaba katılan (onaylı) tıklama sayısı ve Yandex.Metrica raporlarında görünen tıklama sayısı farklı olabilir. Tıklama veya görüntülemenin bazen Yandex.Metrica tarafından dikkate alınamamasının nedenleri şunlardır:

  • Sayaç kodu siteye yanlış yüklenmiştir. Sayaç kodunu kontrol edin.
  • Sayaç numarasının Yandex.Direct kampanyası ayarlarında belirtilmemiş olması veya Yandex.Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğinin etkinleştirilmemiş olması.
  • Bir reklama tıklayarak siteye gelen fakat Yandex.Metrica sayacı yüklenmeden, ziyaretçinin sitenin sayfasını kapatması (örneğin bir mobil cihazdan geçiş). Bu durumda göstergeler arasındaki tutarsızlık %25'e kadar çıkabilir.
  • Sitede döngüsel yönlendirme varsa.
  • Kullanıcının tarayıcısında veya işletim sisteminde ya da şirketin proxy sunucusunda, sayaçların engellenmesine dair kurallar içerebilen reklam engelleyicisi bulunması.
  • Sayaç, ziyaretçinin tarayıcısında (veya işyerindeki proxy sunucusunda), sayaçların yüklenmesini engelleyen bir eklenti olması nedeniyle yüklenmiyor olabilir.
  • Ziyaretçinin antivirüs yazılımı sayacın yüklenmesini engelliyor olabilir.
  • Teknik sorunlar, sayaç çağrısını yapmakla görevli sunucunun uzaklığı ve internet sağlayıcısı kanalının iş yüküdür.

Yandex.Metrica'nın bunlarda bir etkisi olamaz.

Çözüm bulmak için soru seçin.

Şunları kontrol edin:

  • Sayaç numarası Yandex.Direct kampanyası ayarlarında belirtilmiş veya Yandex.Metrica için bağlantıları işaretle seçeneği etkinleştirilmiş.
  • Yandex.Metrica arayüzünde, sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunuyor.
  • Sayaç tüm açılış sayfalarında kurulu. Site ziyaretçileri zaten ilgili sayfalara girdiyse, Yandex.Metrica sayacının kurulu olduğu sitelerde, verileri sayfaya göre incelemek için Raporlar → Standart raporlar → İçerik → Popüler raporuna bakabilirsiniz. Herhangi bir site sayfasında sayaç ayarının doğruluğunu kontrol etmek için bkz. Sayaç kontrolü.
  • Seçilen rapor tarihlerinde site doğru çalıştı.

Yandex: Belirsiz satırı, Yandex.Metrica tarafından kaydedilen ziyaretin Yandex.Direct reklamından gelen herhangi bir geçişle eşleştirilemediğini ifade eder. Ziyaretin belirli bir geçişle ilgisinin belirlenememesi ise bunun şirket, ilgili anahtar sözcük grubu veya kullanılan sorgu gibi diğer verilerinin belirlenmesini de imkansız kılar.

Yandex.Direct kaynağında Yandex: Belirsiz satırının ortaya çıkmasının nedeni Yandex.Direct'teki yclid etiketinin oluşturulması ve Yandex.Metrica'daki ziyaretin kaydedilmesi arasındaki zaman farkına işaret edebilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:
  • Reklam üzerinden web sayfasına geçen ziyaretçinin sayfayı içeren tarayıcı sekmesini bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra sayfayı yenilediği bir durum
  • Bir ziyaretçi, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince, bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex.Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.

Etiketin doğru şekilde oluşturulup oluşturulmadığını kontrol edin. UTM etiketi, herhangi bir sırayla dizilen beş parametreden oluşur ve & işaretiyle ayrılır:

http://example.com/?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=reklam456&utm_term=cümle
Sayfa URL'sini zaten parametreler içeriyorsa, etiketler & işaretinden sonra eklenmelidir:
http://example.com/?uid=1234&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=ilan456&utm_term=cümle

Bunun dışında, UTM etiketleri dikkate alınmayabilir, çünkü:

  • Açılış sayfalarında Yandex.Metrica sayacı yüklü olmayabilir veya doğru ayarlanmamış olabilir. Kontrol etmek sayaç ayarı doğruluğu.
  • Reklam, Yandex.Metrica sayacının yüklü olmadığı bir sayfaya yönlendirilen bir URL içeriyor olabilir.
  • Reklam, başka bir sayfaya yönlendiren URL içeriyor ve bununla birlikte UTM etiketleri kayboluyor olabilir.
  • Reklamda, açılmayan, yanlış bir URL belirtilmiş olabilir.

Standart UTM etiketleri raporu dallanarak ayrılan bir görünümünde sunulur: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term.

utm_content hariç tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term ile ilgili verilere standart "Etiketler" rapor grubu hakkında raporunda erişilmeyecektir. Etiketlerin görüntülenmesine izin vermek için, raporda utm_content boyutunu kaldırın.

Etiket parametre adları standartlaştırılmış: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term. Bu etiketleri değiştirmez ya da kendiniz oluşturamazsınız (utm_keyword, utm_slovo) çünkü bunlar UTM etiketlerinin bir parçası olmayacak ve bunlarla ilgili veriler “UTM etiketleri”raporuna girmeyecektir.

Örneğin:
http://example.com?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_keyword={keyword}

burada utm_keyword rasgele bir parametre.

“UTM etiketleri” raporunda, utm_source, utm_medium ve utm_campaign parametreleri hakkında bilgi görüntülenir. utm_keyword parametre bilgisi yalnızca Standart raporlar → İçerik → URL parametrelerine göre raporunda kullanılabilir.


Bu şekilde görüntülenmesinin nedeni, varsayılan olarak raporların Son anlamlı geçiş ilişkilendirme modeline göre oluşturulmuş olmasıdır. Trafik kaynağını seçerken ziyaretçinin ziyaret geçmişi de hesaba katıldığından, bu şekilde dönüşüm oranının daha yüksek bir doğrulukla hesaplanması mümkün olur.

Durdurumuş kampanyada veya arşiv kampanyasında birtakım istatistiklerin görünmesini istemiyorsanız Son geçiş modelini seçin. Böylece Yandex.Metrica, her ziyaret için o andaki geçiş kaynağını dikkate alır.

Veri farklılığının olası nedenlerini inceleyin. Bulunan nedenler giderildikten sonra hâlâ sormak istediğiniz sorular varsa aşağıdaki form üzerinden bize ulaşın.