Yclid'e göre dönüşüm izleme

Varsayılan olarak bir hedefe ulaşım Yandex.Metrica tarafından dönüşümün gerçekleştiği ziyarete ilişkilendirilir.

Ayrıntılı bilgi
Örneğin, bir ziyaretçinin reklama tıklayarak siteye geldiğini fakat bu ziyaretin dönüşümle sonuçlanmadığını düşünelim. Daha sonra aynı ziyaretçinin arama sonuçlarından siteye tekrar girip bu sefer hedeflenen bir yararlı eylem yaptığını ve böylelikle istenilen dönüşümün gerçekleştiğini farz edelim. Yandex.Metrica bu dönüşümü arama sonuçlarından yapılan girişle ilişkilendirecek.

Ödemelerin ödeme sistemi sitesinde yapılması ya da siparişin telefonla onaylanması gibi nedenlerle başka bir sitede gerçekleşen veya Metrica'da başka bir kaynağa bağlanan dönüşümlerin sistem tarafından Yandex.Direct'e bağlanmasını da isteyebilirsiniz. Dönüşümleri Yandex.Direct'ten yapılan geçişlere manuel olarak bağlayarak reklam gösterim stratejilerinizi iş görevlerinize daha uygun ve daha hassas olarak ayarlayabilirsiniz.

Dönüşümleri Yandex.Direct'ten yapılan geçişlere ilişkilendirmek için yclid etiketlerini özel JavaScript kodu yardımıyla toplayıp aşağıdaki talimatlarda açıklandığı gibi dönüşüm bilgileriyle birlikte CSV dosyasında Yandex.Metrica'ya aktarmanız gerekir.

İlişkilendirilecek dönüşümleri doğru hesaplamak için uzatılmış dönüşüm izleme süresi uygulanmalıdır. Bu demektir ki dönüşüm verilerinin Metrica'daki ziyaret bilgilerine eklenebilmesi için yclid parametresine sahip ziyaretten dönüşüm verilerini içeren dosyanın işlenmesine kadar 21 gün geçmemiş olması gerekir. Dönüşüm daha sonra gerçekleştiyse ya da dönüşüm verilerini site ziyaretini müteakip 21 gün içinde değil, daha sonra servise aktardıysanız Yandex.Metrica bu verileri hesaba katamaz. Dolayısıyla yclid ve dönüşümler hakkında bilgileri ne kadar erken aktarsanız dönüşümlerin ziyaretlere doğru bağlanma olasılığı da o kadar fazla olur.

Dönüşüm verilerini herhangi bir Yandex.Metrica raporunda görebilirsiniz. Verileri görmek için rapora, dönüşümlerin takibi için oluşturulan hedefi ekleyin. İlişkilendirme modeli olarak En son geçiş seçildiğinde bazı ziyaretler, reklamın tıklanmasından kaynaklanan siteye giriş geçmiş kayıtlarında sonuncu olmayabildiği için görünmeyebilir.

Yclid parametresiyle çalışma talimatları aşağıdadır:
  1. Yandex.Direct'teki Kampanya parametreleri sayfasında Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğinin etkin olup olmadığını kontrol edin.
  2. Ayarlar → Hedefler sayfasında JavaScript eylemi türünde bir hedef oluşturun. Hedef kimlik belirleyicisi olarak izlemek istediğiniz sipariş doğrulama (“order_confirmed”) gibi önemli bir eylem türü seçin. Bu kimlik belirleyiciyi CSV dosyasını oluşturmak için kullanacaksınız.

    Çevrimdışı dönüşümleri sitedeki dönüşümlerden ayrı olarak analiz etmek istiyorsanız İsim alanına “Ofiste satış”, “Çevrimdışı hedef” veya “Nakit ödeme” gibi kolay anlaşılır bir değer yazın. Bu şekilde istediğiniz değeri listede daha kolay bulabilirsiniz.

    Hedefe göre dönüşüm hem sitede hem de sitenin dışında gerçekleşerek, hem iç hem de dış istatistikleri birden almak istiyorsanız, daha önce oluşturulmuş hedefi kullanabilirsiniz. Bu durumda yclid'i sadece sitenin dışında gerçekleşen dönüşümleri aktaracak şekilde ayarlayın.

  3. Reklam kampanyalarınızın dönüşüm oranlarını analiz edin ve hedeflerinizi Yandex.Direct'te reklam gösterim stratejilerinizi ayarlamak için kullanın.