Ziyaret parametreleri gönderme örnekleri
- XXXXXX: Sayaç numarası,
- TARGET: Hedef belirleyicisi “JavaScript eylemi”;
- URL: Birinci seviye ziyaret parametresi, bu parametreye dilediğiniz adı verebilirsiniz;
- document.location.href: Ziyaretçinin hedef eylemi gerçekleştirdiği sayfanın adresinin aktarılacağı ikinci seviye ziyaret parametresi.
<script type="text/javascript">
window.yaParams = { "Author": 123 };
ym(XXXXXX, 'params', window.yaParams||{});
</script>
<script type="text/javascript">
window.yaParams = { "Category": 123 };
ym(XXXXXX, 'params', window.yaParams||{});
</script>
Verilerin aktarılıp ağaç görünümlü liste olarak raporda sunulması gerektiğini düşünelim.
<script type="text/javascript">
window.yaParams = {
"level1":{"level2":["level3_1","level3_2"]}}
...
ym(XXXXXX, 'params', window.yaParams||{});
</script>
Diyelim ki Satın Al butonunun renginin “Sepete giriş” hedefi için dönüşümü nasıl etkilediğini belirlememiz gerekiyor.
Kullanıcıya kırmızı buton gösteriliyorsa parametreyi şu şekilde tanımlayalım:
window.yaParams = {ab_test: "red"};
Kullanıcıya yeşil buton gösteriliyorsa parametreyi şu şekilde tanımlayalım:
window.yaParams = {ab_test: "green"};
Bu parametreyi, örneğin sayacın ürün sayfalarında başlatılması veya reachGoal yöntemi (Satın al butonuna basıldığında çağrılır) gibi uygun bulduğumuz herhangi bir yöntemle göndeririz.
Böylelikle, Yandex.Metrica arayüzünde ab_test
parametre değerlerinin ilgili verilerin elenmesi için kullanılması mümkün olur.
Siteye giriş yapan kullanıcıların davranışlarıyla giriş yapmayanların davranışları arasındaki farkları analiz etmek için aşağıdaki örnekte yer alan kodu kullanın:
<script type="text/javascript">
window.yaParams = {'Логин': '[% вставка логина посетителя из шаблонизатора сайта %]' || 'Гость'};
ym(XXXXXX, 'params', window.yaParams||{});
</script>
Burada XXXXXX, sayaç numarasıdır.
Örneğin sitenin tüm sayfalarına sadece tek bir hedef yerleştirilmişse bu hedefe sitenin hangi sayfasında daha çok ulaşıldığını takip etmek mümkündür. Bunun için JavaScript eylemi (form gönderme) türünde tek bir hedef oluşturmanız ve sayfa adresinin aktarımını ayarlamanız gerekir.
ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET', {URL: document.location.href})
Örneğin iki farklı telefon numarasına yapılan tıklamalar gibi farklı eylemleri takip etmek istiyorsanız her iki telefon numarası için iki ayrı hedef oluşturun ve aktarımı her birinin kendi document.location.href parametresinden gerçekleştirin.
ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET', {URL: document.location.href})
...
ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET2', {URL2: document.location.href})