Ziyaret parametreleri

İpucu. JavaScript API'siyle çalışmak için HTML ve JavaScript'le çalışma tecrübesine sahip olmak gerekir. Bu konuda tecrübeniz yoksa sitenizin geliştiricisine veya yöneticisine başvurmanızı öneririz.

Ziyaretlerle ilgili verilerin çoğunluğunu Yandex.Metrica sayacı otomatik toplar. Örneğin, belirli ürün siparişleriyle veya kullanıcı eylemleriyle ilgili istatistiklerde olduğu gibi bazen bu verilerin kendi verilerinizle tamamlanması da gerekebilir.

Yandex.Metrica, ziyaret parametreleri denilen ve dilediğiniz gibi belirleyebileceğiniz veri setini istediğiniz ziyarete bağlamanıza olanak tanır. Raporlara eklenebilen bu veriler gerektiğinde boyutlama ve segmentasyon koşullarında da kullanılabilir.

Ziyaret parametreleri JavaScript API'si aracılığıyla sayacın veri deposuna gönderilir. Veriler, sayaç başlatıldığı anda veya ziyaretin zaman aşımının öncesinde istenen başka bir zamanda gönderilebilir.

Sayaç başlatıldığında ziyaret parametreleri params parametresinde belirtilir.

Bir kullanıcının siteyi ziyareti sırasında ziyaret parametrelerinin aktarılması için params yöntemi veya extLink, file, hit, reachGoal yöntemlerinin zorunlu olmayan argümanı kullanılır.

Ziyaret parametreleri JavaScript objesi veya bir dizi şeklinde gönderilir.

Not. Yandex.Metrica raporlarında yer alabilen ziyaret parametrelerinin sayısı 10 yuvalama seviyesinin üzerine çıkmaz.
var yaParams = {
    x: 10,
    y: "yetkisiz kullanıcı"
}

var yaCounterXXXXXX = new Ya.Metrika({id: XXXXXX, params: window.yaParams||{}});

Aktarılan verilerin işlenmesi

JavaScript objeleri şeklinde Yandex.Metrica'ya gönderilen veriler aşağıdaki gibi işlenir.

Alanın adı ve yuvalanma seviyesi sırasıyla parametre adı ve parametre seviyesi olarak yorumlanır. Alan değeri türüne bağlı olarak aşağıda açıklandığı gibi işlenir:

  • Değer obje ise her nesne anahtarı için bir ağaç dalı oluşturulur ve her değer için algoritma yinelemeli olarak çağrılır.
  • Değer dize ise her bir farklı dize değeriyle kaç kez karşılaşıldığı hesaplanır.
  • Değer sayı ise tüm sayıların toplam ve ortalama değeri hesaplanır.
  • Değer dizi ise dizinin her bir öğesi için bir ağaç dalı oluşturulur [Parametreler], değerin bir dizi olduğu durumların sayısı hesaplanır ve algoritma yinelemeli olarak çağırılır.
  • Değer true, false veya null ise bu türde her bir değerle kaç kez karşılaşıldığı hesaplanır.

Parametreler Yandex.Metrica'ya boyutlar olarak yüklenir. Verilerin işlenmesi sonucunda çıkarılan göstergeler ise metriklerdir.

Uyarı. Bazı alan adları özel olarak E-Ticaret verilerinin aktarımı için kullanılır.

Örnek. AB testi

Diyelim ki, Satın Al butonunun renginin “Sepete gitme” hedefi için dönüşümü nasıl etkilediğini belirlememiz gerekiyor.

Kullanıcıya kırmızı buton gösteriliyorsa parametreyi şu şekilde tanımlayalım:

var yaParams = {ab_test: "kırmızı buton"};

Kullanıcıya yeşil buton gösteriliyorsa parametreyi şu şekilde tanımlayalım:

var yaParams = {ab_test: "yeşil buton"};

Bu parametreyi, örneğin sayacın ürün sayfalarında başlatılması veya Satın al butonuna basıldığında çağrılan reachGoal yöntemi gibi uygun bulduğumuz herhangi bir yöntemle gönderelim.

Böylelikle Yandex.Metrica arayüzünde ab_test parametre değerlerinin ilgili verilerin elenmesi için kullanılması mümkün olur.

Örnek. Hiyerarşik veri yapılarının aktarımı

Verilerin aktarılıp ağaç görünümlü liste olarak raporda sunulması gerektiğini düşünelim.

var yaParams = {
    "level1":{"level2":["level3_1","level3_2"]}}
...