Metrica

Faydalı bağlantılar

Ziyaretçi parametresi aktarım örnekleri

Yandex.Direct'te hedef kitle seçimi için özel verilerin CSV dosyası aracılığıyla aktarımı

Bir kitap satış sitesi düşünelim. Site sahibinin yapılan siparişlerin içeriklerinin ve bedellerinin yanı sıra alıcıların ayrıca yaşları, çocukları olup olmaması ve çocuklarının yaşları gibi kullanıcılar hakkında daha ayrıntılı bilgilere sahip olduğunu da düşünelim.

Şimdi site sahibinin elde ettiği o çocukların yaş bilgilerinden istifade ederek bunu Yandex.Direct reklam kampanyasında hedef kitle seçimi amacıyla kullanmak istediğini fakat bu amaçla kendi bir kullanıcı tanımlama sistemini kulanmak istemediğini farz edelim.

1. Adım: Veri hazırlama ve aktarma

Gerekli yaş bilgileri web sitesinin veritabanında bulunduğundan bunların Metrica'ya aktarımı için şartlara uygun bir CSV dosyası oluştırmak lazım.

  1. Özel bir ziyaretçi tanımlama sistemi kullanmadığımıza göre Metrica'nın sağladığı ziyaretçi tanımlayıcısını isteyelim. Bu amaçla getClientID yöntemini kullanalım.

    yaCounterXXXXXX.getClientID()

    Alacağımız yanıt şöyle görünecek:

    "12345"

    Burada:

    • XXXXXX: Sayacınızın numarasıdır.
    • 12345: Satır değeridir.
  2. Aldığımız verileri dışarı aktaralım ve site ziyaretçileri hakkında ek bilgiler içerecek özel bir dosya oluşturalım.

Bu dosyayı Metrica arayüzü üzerinden Metrica'ya yükleyelim ve bir rapor oluşturalım.

Bu rapora baktığımızda 8-13 yaşlarındaki çocukları olan site ziyaretçileri olduğunu görüyoruz. Bu çocuklar okul yaşlarında olduğuna göre bu ziyaretçi grubuna yeni eğitim yılının başlarında okul ders kitapları ve okul gereçleri önermek anlamlı sayılabilir.

2. Adım: Verilerin Yandex.Direct'te kullanılması

Elde ettiğimiz verileri Yandex.Direct'te hedef kitle seçimi amacıyla kullanmak için gerekli ziyaretçi parametreleriyle özel bir segment oluşturalım. Bu amaçla Yandex.Metrica arayüzünü kullanalım.

  1. Bu amaçla herhangi bir rapora giriş yapalım. Örnek olarak Kaynaklar, özet raporunu alalım.
  2. simgesine tıklayalım.
  3. Koşulu seçelim: ÖzelliklerZiyaretçi parametreleri.
  4. Elde ettiğimiz segmenti kaydedelim.
  5. Yandex.Direct'te hedef kitle seçimi için gerekli bir koşul ekleyelim.

Müşteri veya iş ortağı olmak üzere ziyaretçi türü verilerinin aktarımı

Bu durumda ziyaretçilerin Müşteri girişi ya da İş ortağı girişi bağlantısını kullandığına bakarak bunların hangi kategoriye ait olduğu tespit edilebilir. Kendi veritabanınızdan müşteri verilerinin aktarıldığı durumda olduğu gibi bu durumda da site sayfalarına yönlendirme yapan sayfayı (ve böylelikle ziyaretçinin kullanıcı girişi sayfasına hangi bağlantıyı tıklayarak geçtiğini) kontrol edecek ve elde edilen değeri userParams yöntem alanına aktaracak özel bir kodun eklenmiş olması gerekir:

yaCounterXXXXXX.userParams({
     status: "client"
});
yaCounterXXXXXX.userParams({
     status: "partner"
});

Burada XXXXXX, sayacınızın numarasıdır.

Doldurulan form alanından veri aktarımı

Sitede özel kullanıcı kayıt formunun kullanımı

Evcil hayvan severler için özel bir web dergisi düşünelim ve ziyaretçilerin bu sitede kullanıcı girişi yaparken ne tür bir hayvan sahibi olduklarını belirtebildiğini farz edelim. Bu durumda gerekli veriler ziyaretçilerin girişte doldurduğu özel formdan toplanabilir:

yaCounterXXXXXX.userParams({
     pet: "köpek"
});
Sitede özel sipariş formunun kullanımı

İnternet üzerinden yiyecek satan bir şirketin şehrin farklı semtlerinde yaşayan müşterilerden elde ettiği geliri analiz etmek istediğini düşünelim. Müşterinin siparişleri genellikle müşterinin tercih ettiği belirli bir adrese teslim edildiği için müşterinin konum bilgileri ziyaretçi düzeyine dahil edilebilir:

yaCounterXXXXXX.userParams({
     delivery: "Şişli"
});