Metrica

Faydalı bağlantılar

Telefon aramaları

Site ziyaretçileriniz sağladıkları verileri sürekli netleştiriyor ve siparişlerini telefonla doğruluyorlarsa bu tür aramaları izleyebilir ve sitede gerçekleşen eylemlerle ilişkilendirebilirsiniz. Böylelikle gelen aramaların sayısı, kalitesi ve sonuçları (aramanın satın alma işlemiyle sonuçlanıp sonuçlanmadığı) gibi özelliklerini öğrenmeniz mümkün.

Bu bilgileri elde etmek için özel API yardımıyla arama izleyici (call tracker) üzerinden Yandex.Metrica'ya arama verilerini aktarmanız gerekir. Çevrimdışı verilerin bir türü sayılan telefon aramalarının servise aktarılması için sitenizde ClientID/UserID kimlik belirleme sistemini ayarlayın. Verileri aktarmadan önce uzatılmış dönüşüm (arama) izleme süresini uygulayın. Daha fazla bilgi için API belge setine geçin.

Arama izleyici, yapılan telefon aramalarıyla ilgili ek bilgiler sağlayabilir. İşlendikten sonra bu bilgiler Aramalar grubu raporlarında görüntülenir.

Tablo 1. Arama izleyici tarafından aktarılabilen esas arama bilgileri

BilgiZorunluRaporlar
Aramanın tarihi ve saatiEvetAramalar (ayrıntılı bilgi)
Aramanın süresiHayır

Gelen aramaların işlenme kalitesi

Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Yanıt bekleme süresiHayır

Gelen aramaların işlenme kalitesi

Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Aramanın yanıtlanıp yanıtlanmadığıHayırGelen aramaların işlenme kalitesi
Aramanın ilk veya tekrar olmasıHayır

Aramaların kaynakları

Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Telefon numarasıHayırAramalar (ayrıntılı bilgi)
Telefon numarasının bulunduğu sayfanın URL adresiHayırAramalar (ayrıntılı bilgi)
Arama izleyici sitesine yönlendiren bağlantıHayırAramalar (ayrıntılı bilgi)

Etiketler.

“Müşterinin fiyatı beğenmemesi” gibi özellikle önemli olan bilgileri işaretler.

HayırAramalar (ayrıntılı bilgi)

Gelen aramalar, verileri arama izleyiciden Yandex.Metrica'ya ilk geldiğinde özel hedefler oluşturularak izlenir. Bu hedefler Yandex.Metrica'da AyarlarHedefler bölümünde görüntülenir.

Hedefi servisin tüm raporlarına ekleyebilirsiniz. Hedef, rapora eklendiğinde o hedef için aktarılan verilere dayanılarak belirlenen hedef metrikleri kullanılabilir. Aynı metrikler “Aramaların işlenme kalitesi” ve “Arama kaynakları” raporlarında da mevcuttur. Hedef ve metrikleri segment oluşturma koşulu olarak seçilebilir.

Hedefi ve segmentleri ayrıca Yandex.Direct'te ve Yandex.Display'deki reklamlar ve Yandex.Audience (look-alike teknolojisi) aracılığıyla müşteri aramak için de kullanabilirsiniz.