Telefon aramaları

Site ziyaretçileriniz sağladıkları verileri sürekli netleştiriyor ve siparişlerini telefonla doğruluyorlarsa bu tür aramaları izleyebilir ve sitede gerçekleşen eylemlerle ilişkilendirebilirsiniz. Böylece, gelen aramaların sayısı, kalitesi ve sonuçlarını (aramanın satın almayla sonuçlanıp sonuçlanmadığını) öğrenebilirsiniz.

Bu bilgileri elde etmek için özel API yardımıyla arama izleyici (call tracker) üzerinden Yandex.Metrica'ya arama verilerini aktarmanız gerekir. Çevrimdışı verilerin bir türü sayılan telefon aramalarının servise aktarılması için sitenizde ClientID/UserID kimlik belirleme sistemini ayarlayın. Verileri aktarmadan önce uzatılmış dönüşüm (arama) izleme süresini uygulayın. Daha fazla bilgi için API belge setine geçin.

Arama izleyici, yapılan telefon aramalarıyla ilgili ek bilgiler sağlayabilir. İşlendikten sonra bu bilgiler Aramalar grubu raporlarında görüntülenir.

Arama izleyici tarafından aktarılabilen esas arama bilgileri
Bilgi Zorunlu Raporlar
Aramanın tarihi ve saati Evet Aramalar (ayrıntılı bilgi)
Aramanın süresi Hayır

Gelen aramaların işlenme kalitesi

Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Yanıt bekleme süresi Hayır

Gelen aramaların işlenme kalitesi

Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Aramanın yanıtlanıp yanıtlanmadığı Hayır Gelen aramaların işlenme kalitesi
Aramanın ilk veya tekrar olması Hayır

Aramaların kaynakları

Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Telefon numarası Hayır Aramalar (ayrıntılı bilgi)
Telefon numarasının bulunduğu sayfanın URL adresi Hayır Aramalar (ayrıntılı bilgi)
Arama izleyici sitesine yönlendiren bağlantı Hayır Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Etiketler.

“Müşterinin fiyatı beğenmemesi” gibi özellikle önemli olan bilgileri işaretler.

Hayır Aramalar (ayrıntılı bilgi)

Gelen aramalar, arama izleyiciden Yandex.Metrica'ya veriler geldiğinde, özel hedefler oluşturularak izlenir. Bu hedefler Yandex.Metrica'da Ayarlar → Hedefler bölümünde görüntülenir. Hedefin adını ve açıklamasını isteğe bağlı olarak belirterek API üzerinden aktarabilirsiniz.

Hedefi servisin tüm raporlarına ekleyebilirsiniz. Hedef, rapora eklendiğinde o hedef için aktarılan verilere dayanılarak belirlenen hedef metrikleri kullanılabilir. Aynı metrikler “Aramaların işlenme kalitesi” ve “Arama kaynakları” raporlarında da mevcuttur. Hedef ve metrikleri, segment oluşturma koşulu olarak seçilebilir.

Hedefi ve segmentleri ayrıca Yandex.Direct'te ve Yandex.Display'deki reklamlar ve Yandex.Audience (look-alike teknolojisi) aracılığıyla müşteri aramak için de kullanabilirsiniz.