Segment oluşturma
Segmentler, istenilen koşula uygun kullanıcı kitlesini belirlemeye yardımcı olur. Örneğin, az önce bir satın alma işlemi yapan müşteriler gibi. Segmentler oluştururken, müşteriler (ör, verdikleri siparişler) ve onların sitedeki davranışlarıyla ilgili her türlü veri kullanılabilir.
Yandex.Direct'te segmentler; hedefleme, benzer kullanıcılar bulma ve teklif düzenleme işlemleri için kullanılabilir.
Kolaylık açısından Metrica'nın önerdiği “hızlı segmentleri” kullanın. Böylece farklı iş görevlerine uygun kullanıcı kitlesini belirleyip seçebilirsiniz.
Segmentler oluşturmak için Yandex.Metrica'da Müşteriler sayfasına gidin. Segment kaydedildikten sonra Yandex.Direct'te kullanılabilir hale gelir.
Hızlı segmentler nasıl kullanılır?
- Satın alma işlemi yapan müşterilerinize benzeyen yeni ziyaretçileri sitenize çekmek.
- Satın alma işlemi müşterileriniz için daha yüksek teklifler belirlemek (teklifinize sürekli dikkat çekmek sizin için önemliyse).
- Reklam yoluyla yeni kampanya ve teklifleri tanıtmak.
- İlgili ürünler sunmak. Örneğin, akıllı telefon alanlara kulaklık sunulabilir.
- Reklamı yapılan ürünü zaten almış olan müşteriler için reklam gösterimlerini devre dışı bırakmak.
- Düzenli siparişler hakkında hatırlatıcı bildirimler göndermek. Örneğin, evcil hayvan maması almak gerektiğinde.
- Ürün alındı segmentini seçin.
- İhtiyacınız olan ürünü belirtin. Satın alındığı zaman aralığını da belirtebilirsiniz.
- Reklamlarınızı, siparişi az önce veren müşterilere göstermeyi önlemek.
- Kampanyalar ve özel teklifler yardımıyla aktif müşterilerinizin sadakatini desteklemek.
- En “sıcak” (size en çok yarar sağlayan) hedef kitlenize benzeyen ziyaretçileri sitenize çekmek.
- Özel teklifler yaparak (örneğn, müşterilere ücretsiz ürün teslimi veya indirim kuponları teklif ederek) müşteri ilgisini yeniden kazanmak.
- Reklamı daha önce sizden alım yapan müşterilere gösterirken daha yüksek teklifler uygulamak. Bu şekilde müşterilerin tanıdık bir markanın reklamını görerek ürünlerinizle tekrar ilgilenme olasılığını artırırsınız.
- Ürününüzü daha önce almış olanlardan tekrar ilgilenip size geri dönüş ihtimali düşük olanlara reklam gösterimlerini engellemek.
- Davranış olarak sadık müşterilerinize benzeyen yeni alıcıları sitenize çekmek.
- İlgilerini kaybetmemek üzere, sadık müşterilere reklam gösterirken daha yüksek teklifler uygulamak.
- Düzenli müşterilere yeni kampanyalarınızı veya tekliflerinizi duyurmak.
- Premium müşteri kitleniz için teklifleri artırmak. Bu şekilde daha yüksek fiyatlardaki satın alımların sayısını artırırsınız.
- Premium müşterilerinize yeni teklifler sunmak.
- Premium müşterilerinize benzeyen yeni müşterileri sitenize çekmek.
- En değerli müşterilerinizin ilgisini destekleyerek sitenize geri dönüşlerini teşvik etmek için bunlara reklam gösterimlerinde daha yüksek teklifler uygulamak.
- En değerli müşterilerinize özel tekliflerinizi ve onlara özel indirimli satış kampanyalarınızı duyurmak.
- Davranış olarak en aktif alıcılarınıza benzeyen yeni ziyaretçileri sitenize çekmek.
- Yeni kampanyaları ve indirimleri duyurmak. Sizi unutmayan ve sitenize arada sırada uğrayan müşterilerin size olan ilgisini destekleyin.
- En uygun kampanyalarınızı özellikle en sadık müşterilerinize (sitenizi sık sık ziyaret etmenin yanı sıra size çok yakın oturan veya çalışanlara) sunun.
Siparişleri veren müşteriler
Bu segmenti şu amaçlarla kullanın:
Ürün satın alındı
Bu segmenti şu amaçlarla kullanın:
Segmenti ayarlamak için:
Kısa bir süre önce satın alındı
Bu segmenti şu amaçlarla kullanın:
Nadiren satın alıyorlar
Bu segmenti şu amaçlarla kullanın:
Birden fazla sipariş
Bu segmenti şu amaçlarla kullanın:
Yüksek fiyatlı sipariş
Bu segmenti şu amaçlarla kullanın:
Çok fazla harcama yapılıyor
Bu segmenti şu amaçlarla kullanın:
Siteyi ziyaret edenler
Bu segmenti şu amaçlarla kullanın: