SPA siteleri için sayacın kurulumu ve ayarlanması

  1. Sayaç başlatma
  2. Hedefe ulaşmanın gönderilmesi
  3. Ziyaret ve ziyaretçi parametrelerinin aktarılması
  4. E-ticaret verilerinin aktarımı
  5. Oturum Kaydı'nın, tıklama ile bağlantı haritalarının ve form analizinin bağlanması

Sayaç başlatma

SPA sitelerinde Yandex.Metrica sayacını kullanmak için aşağıdaki işlemleri yapın:

  1. Sitenizde sayaç kurulu değilse sayaç kodunu oluşturup siteye yükleyin.
  2. defer parametresi için sayaç başlatılırken true değerini belirtin. Örnek:
    ym(XXXXXX, 'init', {
        defer: true,
        clickmap:true,
        trackLinks:true,
        accurateTrackBounce:true
    })
  3. Sayfadaki önemli değişikliklerin Metrica'da kayıtlı olmasını sağlamak için sitenin çalışma mantığını analiz edin ve hit işlevini kodun gerekli yerlerine ekleyerek sayfanızın değiştiğini varsaydığınız her durumda işlevin tetiklenmesini sağlayın.
    ym(XXXXXX, 'hit', url[, options]);
    hit işlevine aktarılabilecek parametreler:

Parametre

Varsayılan değer

Türü

Açıklama

url *

String

Geçerli sayfanın URL'si

options

Object

Options objesi alanları
options.callback

Function

Görüntüleme verileri iletildikten sonra çağrılan callback işlevi

options.ctx

Object

This anahtar sözcüğü üzerine callback işlevinde erişilebilen içerik

options.params

Object

Ziyaret parametreleri

options.referer

String

Ziyaretçinin, geçerli sayfa içeriğini üzerinden yüklediği URL adresi

options.title document.title

String

Geçerli sayfanın başlığı

hit işlevini başlatma örneği
ym(XXXXXX, 'init', {});
//...
ym(XXXXXX, 'hit', '#!contacts', {
    title: 'İletişim bilgileri',
    referer: 'http://example.com/#!main'
});

Hedefe ulaşmanın gönderilmesi

Sayfanın URL'sini değiştirmeyen yararlı eylemlerin takibi için reachGoal işlevini kullanın:
ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME);

Hedefi kodda belirleme örnekleri.

Ziyaret ve ziyaretçi parametrelerinin aktarılması

ym(XXXXXX, 'params', {param1: 'param_value1'})

E-ticaret verilerinin aktarımı

E-ticaret verilerini aktarabilmek için bu özelliği Yandex.Metrica'da etkinleştirin: E-ticaret'i etkinleştirme.

E-ticaret verilerinin doğru toplanması için yeni sayfaya geçtiğinizde bir kez hit işlevini eklemeniz gerekir.
E-ticaret verilerini gönderme örneği
dataLayer.push({
    "ecommerce": {
        "purchase": {
            "actionField": {
                "id" : "TRX987"
            },
            "products": [
                {
                    "id": "25341",
                    "name": "Yandex erkek kazağı",
                    "price": 134.50,
                    "brand": "Yandex / Яndex",
                    "category": "Giyim/erkek giyimi/Kazaklar",
                    "variant": "Turuncu"
                },
                {
                    "id": "25314",
                    "name": "Yandex bayan kazağı",
                    "price": 154.50,
                    "brand": "Yandex / Яndex",
                    "category": "Giyim/Bayan giyimi/Kazaklar",
                    "variant": "Beyaz",
                    "quantity": 3
                }
            ]
        }
    }
});

Oturum Kaydı'nın, tıklama ile bağlantı haritalarının ve form analizinin bağlanması

SPA sitesine oturum Kaydı 2.0, tıklama haritası ve bağlantı haritası bağlanabilir. Kaydırma haritası, form analizi ve Oturum Kaydı 1.0 ise desteklenmemektedir.

Sayacın çalışma kontrolünü kendiniz yapamadıysanız lütfen aşağıdaki önerilerden yararlanın.

Bu, şu birkaç nedenden dolayı olabilir:

  • Sayacın yanlış ayarlanmış olması. Örneğin, CMS'in sayaç kodunda değişiklikler yaptığı durumda. Sayacı yeniden yüklemeniz veya CMS destek ekibinizle iletişime geçmeniz gerekir.
  • Sitedeki Yandex.Metrica sayacının çalışması, doğru çalışmayan komut dosyaları tarafından engelleniyor. Bu tespit, tarayıcı konsolu yardımıyla doğrulanabilir.

Bu, bilginin Yandex.Metrica'ya gönderildiği anlamına gelir. Bu durumda, veriler aşağıdaki nedenlerden dolayı raporlarda görüntülenmeyebilir:
  • Veriler, farklı bir numara ile sayaca gönderiliyordur.
  • Sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunmaktadır. Gereksiz filtreleri kaldırın.
  • Sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde, Ziyaretlerimi dikkate alma filtresi aktiftir. Bu, sayacın ziyaretlerinizi hesaba katmadığı anlamına gelir; “Incognito (gizli)” modunda siteyi ziyaret etmeyi deneyin.