Metrica

Faydalı bağlantılar

Form Analizi

Form Analizi hakkında

Form Analizi; site içi arama, sipariş ya da geri bildirim formu gibi doldurulması gereken formları aktif bir şekilde kullanan siteler için tasarlanan bir araçtır. Form Analizi, site ziyaretçilerinin formlarla etkileşimini tam olarak anlamayı sağlar.

Araç, verileri Form Dönüşümü ve Form Alanları olmak üzere iki farklı şekilde görüntüler.

Form Dönüşümü aşağıdakileri görmenizi sağlar:

  • Formun bulunduğu sayfanın görüntüleme sayısı
  • Form ile etkileşim sayısı
  • Gönderilen formların sayısı

Form Alanları raporu şu bilgileri içerir:

  • Formun her bir alanıyla etkileşim süresi,
  • Formun doldurulmayan alanları,
  • Ziyaretçilerin verileri göndermeden sayfadan ayrıldığı form alanları (başka bir deyişle, doldurulmasında zorluk yaşanan alanlar).

Analiz edilen sayfada birden fazla form varsa form listesi kullanılarak bu formlar arasında geçiş yapılabilir.

Bağlama

Form Analizi yardımıyla veri elde edebilmek için şu adımları izlemeniz gerekir:

  1. Yandex.Metrica arayüzünde Ayarlar bölümündeki Sayaç kodu sekmesine geçin.
  2. Oturum Kaydı, kaydırma haritası, Form Analizi seçeneğini çalıştırın.
  3. Form içeren site sayfalarına değiştirdiğiniz sayaç kodunu yükleyin.

Form verilerinin doğru toplanması için:

  • Sitede UTF-8 kodlaması kullanılmalı,
  • Form içeriğinin aktarılması için submit eylemi kullanılmalı,
  • Form alanları style özelliğinin display: none değeriyle gizlenmemelidir.
Not. 
  • Form Analizi, Oturum Kaydı yardımıyla elde edilen verileri kullanır ve rapor sayısıyla ilgili bir sınırlama vardır. Oturum Kaydı tek bir site için günde en fazla 150.000 ziyareti kaydeder. Bunların yalnızca bir bölümü, daha sonra Form Analizi ile işlemden geçirilecek form doldurma işlemini içerir. Rapor, geçerli gün dahil olmak üzere son 15 günde yapılan form doldurmaları hakkında veri içerir.

    Normalde, toplanan veriler ziyaretçilerin formlarla çalışması hakkında kaliteli bir rapor elde etmek için yeterlidir. 24 saatlik süre içinde eşit aralıklarla rasgele bir şekilde kayıt yapılması, temsili örneklemin yeterliliğini garanti eder.

  • İnternet mağazalarında çoğu zaman, sipariş formu yalnızca alışveriş sepetinde ürün olduğunda görüntülenir. Ziyaretçilerin bu tür formlarla etkileşimi hakkında raporu görüntülemek için tarayıcıda mağazanın sitesine gidebilir, alışveriş sepetine herhangi bir ürün koyabilir ve sonra Yandex.Metrica'da form raporunun bulunduğu sayfaya gidebilirsiniz.

Birden fazla site sayfasıyla ilgili istatistiklerin görüntülenmesi

Birden fazla sayfayla ilgili istastikleri görüntülemek için URL adresi giriş satırına ek simgeler kullanılabilir.

Tablo 1. İstatistiklerin görüntülenmesi için kullanılan simgeler

SimgeAçıklamaÖrnek
*Tüm simgelerin herhangi bir sayısını ifade eder

Bu sayfa dahil olmak üzere URL adresleri https://example.com/goods/ ile başlayan tüm sayfalarla ilgili verilerin görüntülenmesi: https://example.com/goods/*.

Adresi satıra ek simge olmadan girdiğinizde Yandex.Metrica size açılan ipucu olarak bu adresi * simgesiyle kullanmayı önerir.

~Koşul düzenli bir ifadedirURL'leri düzenli ifadeye (regexp) uygun olan web sayfalarıyla ilgili verilerin görüntülenmesi. Örneğin: ~http://example.com/.*

Bir örnek inceleyelim. Kullanıcıların, sitenin tüm sayfalarında arama satırıyla etkileşimi hakkında bilgi almamız gerektiğini düşünelim.

Verilerin Form Analizi'nde görüntülenmesini sağlamak üzere satıra adresi https://example.com/* şeklinde girelim (girildikten sonra aynı adres açılan ipuçlarında da görüntülenecek). Böylelikle otomatik yüklenecek veriler, arama satırını içeren tüm sayfalardan toplanan bilgilerin tamamını içerecektir.

Verilerin iframe'de görüntülenmesi

Web sitenizin iframe'de görüntülenmesinin engellenmesi (yani sunucu ayarlarınızda X-Frame-Options başlığının kullanılması) halinde toplanan veriler görüntülenemez. Siteyi ziyaret verilerinin görüntülenebilmesi için sunucu ayarlarına webvisor.com alan adı, bunun alt alan adları ve web sitenizin alan adı için düzenli ifade aracılığıyla bir istisna uygulamanız gerekir.

^https?:\/\/([^\/]+\.)?(yourdomain\.com|webvisor\.com)\/

NGINX kullanıyorsanız konfigürasyona aşağıdaki istisnaları ekleyin:

location / {
        set $frame_options '';
        if ($http_referer !~ '^https?:\/\/([^\/]+\.)?(yourdomain\.com|webvisor\.com)\/'){
            set $frame_options 'SAMEORIGIN';
        }
        add_header X-Frame-Options $frame_options;
        ...
    }

Burada yourdomain\.com sitenizin alan adıdır. NOT: Sitenizin alan adı uzantısını kullanın (.com'dan farklı olabilir).

Sorular ve yanıtlar

Form ile ilgili veriler toplanmıyor

Form verilerinin doğru toplanması için:

  • Sitede UTF-8 kodlaması kullanılmalı,
  • Form içeriğinin aktarılması için submit eylemi kullanılmalı,
  • Form alanları style özelliğinin display: none değeriyle gizlenmemelidir.

Form sayfası açıldığında hata mesajı veriyor. Neden?

Formu içeren sayfanın hatalı açılmasının nedenleri şunlar olabilir:

  • Sitenizde, iframe'de gösterim engeli var (siteniz X-Frame-Options: SAMEORIGIN veya X-Frame-Options: DENY başlıklarını geri getirir).

    Ziyaretlerin doğru oynatılabilmesi için ilgili koruma kodu silinmelidir. Bu amaçla sitenin desteklenmesinden sorumlu kişiye başvurmanız veya web sunucunuzun ayarlarını doğru yapmanız gerekir.

  • Bilgisayar veya şebeke Firewall'u aşağıda sıralanan alan adlarına erişimi engeller:

    • metrika.yandex.com.tr ve mc.yandex.com.tr alan adlarına,
    • *.yandex.tld alan adına.
  • Site, "www." ifadesi olmadan açılamaz.

Form Analizi'nin, arama formu verilerini dikkate almaması için ne yapılmalı?

İstenmeyen bir formu analiz kapsamı dışında bırakmak için ilgili forma -metrika-noform CSS sınıfını atayın.

Sayfada birkaç form bulunmasına rağmen raporda sadece bir formun verileri görüntüleniyor. Diğer formların verilerine nasıl bakabilirim?

Görüntülemek istediğiniz formu sayfanın sağ üst kısmında bulunan menüden seçebilirsiniz.

Form Analizi'nde, sitede formun tüm ziyaretçilerine ilişkin verilerin sunulmamasının sebebi nedir?

Form Analizi, Oturum Kaydı yardımıyla elde edilen verileri kullanır ve rapor sayısıyla ilgili ayrı bir sınırlama vardır. Oturum Kaydı tek bir site için günde en fazla 150.000 ziyareti kaydeder. Genelde bu ziyaretlerin yalnızca bir kısmı form doldurma işlemini içerir.

Normalde, alınan veriler ziyaretçilerin formlarla çalışması hakkında kaliteli bir rapor elde etmek için yeterlidir. 24 saatlik süre içinde eşit aralıklarla rasgele bir şekilde kayıt yapılması, temsili örneklemin yeterliliğini garanti eder.