Metrica

Faydalı bağlantılar

Form analizi

Form analizi; site içi arama, sipariş ya da geri bildirim formu gibi doldurulması gereken formları aktif bir şekilde kullanan siteler için tasarlanan bir araçtır. Form analizi, site ziyaretçilerinin formlarla etkileşimini tam olarak anlamayı sağlar.

Bu aracı iki farklı veri görüntüleme modunda kullanabilirsiniz: Form dönüşümü ve Formun alanları.

Form dönüşümü aşağıdakileri görmenizi sağlar:

  • Formun bulunduğu sayfanın görüntüleme sayısı
  • Form ile etkileşim sayısı
  • Gönderilen formların sayısı

Form alanları raporu şöyle bilgiler içerir:

  • Formun her bir alanıyla etkileşim süresi,
  • Formun doldurulmayan alanları,
  • Ziyaretçilerin verileri göndermeden sayfadan ayrıldığı form alanları (yani doldurma sırasında zorluk çıkaran alanlar).

Analiz edilen sayfada birden fazla form varsa form listesi kullanılarak bu formlar arasında geçiş yapılabilir.

Birden fazla site sayfasıyla ilgili istatistiklerin görüntülenmesi

Birden fazla sayfayla ilgili istastikleri görüntülemek için URL adresi giriş satırına ek simgeler kullanılabilir.

Tablo 1. İstatistiklerin görüntülenmesi için kullanılan simgeler

SimgeAçıklamaÖrnek
*Tüm simgelerin herhangi bir sayısını ifade eder

Bu sayfa dahil olmak üzere URL adresleri https://example.com/goods/ ile başlayan tüm sayfalarla ilgili verilerin görüntülenmesi: https://example.com/goods/*.

Adresi satıra ek simge olmadan girdiğinizde Metrica size açılan ipucu olarak bu adresi * simgesiyle kullanmayı önerir.

~Koşul düzenli bir ifadedirURL'leri düzenli ifadeye (regexp) uygun olan web sayfalarıyla ilgili verilerin görüntülenmesi. Örneğin: ~http://example.com/.*

Bir örnek inceleyelim. Kullanıcıların, sitenin tüm sayfalarında arama satırıyla etkileşimi hakkında bilgi almamız gerektiğini düşünelim.

Verilerin Form Analizi'nde görüntülenmesini sağlamak üzere satıra adresi https://example.com/* şeklinde girelim (girildikten sonra aynı adres açılan ipuçlarında da görüntülenecek). Böylelikle otomatik yüklenecek veriler, arama satırını içeren tüm sayfalardan toplanan bilgilerin tamamını içerecektir.

Verilerin iframe'de görüntülenmesi

Web sitenizin iframe'de görüntülenmesinin engellenmesi (yani sunucu ayarlarınızda X-Frame-Options başlığının kullanılması) halinde toplanan veriler görüntülenemez. Siteyi ziyaret verilerinin görüntülenebilmesi için sunucu ayarlarına webvisor.com alan adı, bunun alt alan adları ve web sitenizin alan adı için düzenli ifade aracılığıyla bir istisna uygulamanız gerekir.

^https?:\/\/([^\/]+\.)?(yourdomain\.com|webvisor\.com)\/

NGINX kullanıyorsanız konfigürasyona aşağıdaki istisnaları ekleyin:

location / {
        set $frame_options '';
        if ($http_referer !~ '^https?:\/\/([^\/]+\.)?(yourdomain\.com|webvisor\.com)\/'){
            set $frame_options 'SAMEORIGIN';
        }
        add_header X-Frame-Options $frame_options;
        ...
    }

Burada yourdomain\.com sitenizin alan adıdır. NOT: Sitenizin alan adı uzantısını kullanın (.com'dan farklı olabilir).

Bağlama

Form analizleri yardımıyla veri elde edebilmek için şu adımları izlemeniz gerekir:

  1. Yandex.Metrica sayaç düzenleme modundayken Sayaç kodu sayfasına geçin.
  2. Webvisor, kaydırma haritası, form analizi seçeneğini çalıştırın.
  3. Form içeren site sayfalarına değiştirdiğiniz sayaç kodunu yükleyin.
Not. 
  • İnternet mağazalarında çoğu zaman, sipariş formu yalnızca alışveriş sepetinde ürün olduğunda görüntülenir. Ziyaretçilerin bu tür formlarla etkileşimi hakkında raporu görüntülemek için tarayıcıda mağazanın sitesine gidebilir, alışveriş sepetine herhangi bir ürün koyabilir ve sonra Metrica'da form raporunun bulunduğu sayfaya gidebilirsiniz.

  • Form analizi Webvisor yardımıyla elde edilen verileri kullanır ve rapor sayısıyla ilgili bir sınırlama vardır. Webvisor tek bir site için günde en fazla 150.000 ziyareti kaydeder. Bunların yalnızca bir bölümü, daha sonra Form Analizi ile işlemden geçirilecek form doldurma işlemini içerir. Rapor, geçerli gün dahil olmak üzere son 15 günde yapılan form doldurmaları hakkında veri içerir.

  • Formlar Analizi'nin sorunsuz çalışması için sitede UTF-8 kodlamasının kullanılması ve verilerin submit eylemiyle sunucuya iletilmesi gerekir.

Normalde toplanan veriler ziyaretçilerin formlarla çalışması hakkında kaliteli bir rapor elde etmek için yeterlidir. 24 saatlik süre içinde eşit aralıklarla rasgele bir şekilde kayıt yapılması, temsili örneklemin yeterliliğini garanti eder.

Sorular ve yanıtlar

Form ile ilgili veriler toplanmıyor

"Formlar analizi" raporuna sadece submit türü sitedeki yararlı eylem yardımıyla gönderilen formları içeren sayfalar girer. Başka türlü yararlı eylemlerin yardımıyla gönderilen formları içeren sayfalar rapora girmez.

Form sayfası açıldığında bir hata mesajı veriyor. Neden?

Formu içeren sayfanın hatalı olarak açılmasının nedenleri şöyle olabilir:

  • Sitenizde iframe'de görüntülemeye karşı koruma etkin (siteniz, X-Frame-Options: SAMEORIGIN veya X-Frame-Options: DENY şeklindeki başlık bilgilerini geri verir).

    Ziyaretlerin doğru oynatılabilmesi için ilgili koruma kodu silinmelidir. Bu amaçla site yöneticinize veya sitenin desteklenmesinden sorumlu olan başka bir çalışana başvurmanız veya web sunucunuzun ayarlarını doğru yapmanız gerekir.

  • Bilgisayar veya şebeke Firewall'u aşağıda sıralanan alan adlarına erişimi engeller:

    • metrika.yandex.com.tr ve mc.yandex.com.tr alan adlarına.
    • *.yandex.tld alan adına.
  • Site, "www." ifadesi olmadan açılamaz.

Form Analizi'nin, arama formu verilerini dikkate almaması için ne yapılmalıdır?

İstenmeyen bir formu analiz kapsamı dışında bırakmak için ilgili forma -metrika-noform CSS sınıfını atayın.

Sayfada birkaç form bulunmasına rağmen raporda sadece bir formun verileri görüntülenir. Diğer formların verilerine nasıl bakılabilir?

Görüntülemek istediğiniz formu sayfanın sağ üst kısmında bulunan menüden seçebilirsiniz.

Form Analizi'nde, sitede formun tüm ziyaretçilerine ilişkin verilerin sunulmamasının sebebi nedir?

Form Analizi, Webvisor yardımıyla elde edilen verileri kullanır ve rapor sayısıyla ilgili ayrı bir sınırlama vardır. Webvisor tek bir site için günde en fazla 150.000 ziyareti kaydeder. Genelde bu ziyaretlerin yalnızca bir kısmı form doldurma işlemini içerir.

Normalde, alınan veriler ziyaretçilerin formlarla çalışması hakkında kaliteli bir rapor elde etmek için yeterlidir. 24 saatlik süre içinde eşit aralıklarla rasgele bir şekilde kayıt yapılması, temsili örneklemin yeterliliğini garanti eder.