Form Analizi

Form analizi hakkında

Form Analizi; site içi arama, sipariş ya da geri bildirim formu gibi doldurulması gereken formları aktif bir şekilde kullanan siteler için tasarlanan bir araçtır. Form Analizi, site ziyaretçilerinin formlarla etkileşimini tam olarak anlamayı sağlar.

Araç, verileri Form Dönüşümü ve Form Alanları olmak üzere iki farklı şekilde görüntüler.

Form Dönüşümü aşağıdakileri görmenizi sağlar:
  • Formun bulunduğu sayfanın görüntüleme sayısı
  • Form ile etkileşim sayısı
  • Gönderilen formların sayısı
Form Alanları raporu şu bilgileri içerir:
  • Formun her bir alanıyla etkileşim süresi,
  • Formun doldurulmayan alanları,
  • Ziyaretçilerin verileri göndermeden sayfadan ayrıldığı form alanları (başka bir deyişle, doldurulmasında zorluk yaşanan alanlar).

Analiz edilen sayfada birden fazla form varsa form listesi kullanılarak bu formlar arasında geçiş yapılabilir.

Çalıştırma

Form analizi yardımıyla veri almak için aşağıdaki adımları takip edin:

  1. Yandex.Metrica arayüzünde Ayarlar bölümündeki Sayaç sekmesine geçin.
  2. Oturum Kaydı, kaydırma haritası, form analizi seçeneğini çalıştırın.
  3. Form içeren site sayfalarına değiştirdiğiniz sayaç kodunu yükleyin.

Form verilerinin doğru toplanması için:

  • Sitede UTF-8 kodlaması kullanılmalı,
  • Form içeriğinin aktarılması için submit eylemi kullanılmalı,
  • Form alanları display: none değeriyle (style özelliğinin) gizlenmemelidir.
Not.
  • Form Analizi, Oturum Kaydı yardımıyla elde edilen verileri kullanır ve rapor sayısıyla ilgili bir sınırlama vardır. Rapor, geçerli gün dahil olmak üzere son 15 günde yapılan form doldurmaları hakkında veri içerir.

    Normalde, toplanan veriler ziyaretçilerin formlarla çalışması hakkında kaliteli bir rapor elde etmek için yeterlidir. 24 saatlik süre içinde eşit aralıklarla rasgele bir şekilde kayıt yapılması, temsili örneklemin yeterliliğini garanti eder.

  • İnternet mağazalarında çoğu zaman, sipariş formu yalnızca alışveriş sepetinde ürün olduğunda görüntülenir. Ziyaretçilerin bu tür formlarla etkileşimi hakkında raporu görüntülemek için tarayıcıda mağazanın sitesine gidebilir, alışveriş sepetine herhangi bir ürün koyabilir ve sonra Yandex.Metrica'da form raporunun bulunduğu sayfaya gidebilirsiniz.

Birden fazla site sayfasıyla ilgili istatistiklerin görüntülenmesi

Birden fazla sayfayla ilgili istatistikleri görüntülemek için URL adresi giriş satırına ek simgeler kullanılabilir.

İstatistiklerin görüntülenmesi için kullanılan simgeler
Simge Açıklama Örnek
* Tüm simgelerin herhangi bir sayısını ifade eder

Bu sayfa dahil olmak üzere URL adresleri https://example.com/goods/ ile başlayan tüm sayfalarla ilgili verilerin görüntülenmesi: https://example.com/goods/*.

Adresi satıra ek simge olmadan girdiğinizde Yandex.Metrica size açılan ipucu olarak bu adresi * simgesiyle kullanmayı önerir.

~ Koşul düzenli ifadedir URL'leri düzenli ifadeye (regexp) uygun olan web sayfalarıyla ilgili verilerin görüntülenmesi. Örneğin, ~http://example.com/.*

Bir örnek inceleyelim. Kullanıcıların, sitenin tüm sayfalarında arama satırıyla etkileşimi hakkında bilgi almamız gerektiğini düşünelim.

Verilerin form analizi'nde görüntülenmesini sağlamak üzere satıra adresi https://example.com/* şeklinde girelim (girildikten sonra aynı adres açılan ipuçlarında da görüntülenecek). Böylelikle otomatik yüklenecek veriler, arama satırını içeren tüm sayfalardan toplanan bilgilerin tamamını içerecektir.

Verilerin iframe'de görüntülenmesi

Web sitenizin iframe'de görüntülenmesinin engellenmesi (sunucu ayarlarınızda X-Frame-Options başlığının kullanılması) halinde toplanan veriler görüntülenemez. Site ziyareti verilerinin görüntülenebilmesi için sunucu ayarlarınızda webvisor.com alan adı ile bunun alt alan adları ve ayrıca sitenizin alan adı için bir istisna uygulamanız gerekir. Bu amaçla şöyle bir düzenli ifade (regexp) kullanın:

^https?:\/\/([^\/]+\.)?(yourdomain\.com|webvisor\.com)\/

NGINX kullanıyorsanız konfigürasyona aşağıdaki istisnaları ekleyin:

location / {
        set $frame_options '';
        if ($http_referer !~ '^https?:\/\/([^\/]+\.)?(yourdomain\.com|webvisor\.com)\/'){
            set $frame_options 'SAMEORIGIN';
        }
        add_header X-Frame-Options $frame_options;
        ...
    }

Burada yourdomain\.com sitenizin alan adıdır. Not: Sitenizin alan adı uzantısını kullanın (.com'dan farklı olabilir).

Soru-Cevap

  1. Form ile ilgili veriler toplanmıyor
  2. Form sayfası açıldığında hata mesajı veriyor. Neden?
  3. Form analizinin arama formu verilerini dikkate almaması için ne yapılmalıdır?
  4. Sayfada birkaç form bulunmasına rağmen raporda sadece bir formun verileri görüntüleniyor. Diğer formların verilerine nasıl bakabilirim?
  5. Form analizi neden sitedeki tüm form ziyaretçilerini içermez?
  6. Form analizi verileri neden diğer raporlardaki istatistiklerden farklı?

Form ile ilgili veriler toplanmıyor

Form verilerinin doğru toplanması için:

  • Sitede UTF-8 kodlaması kullanılmalı,
  • Form içeriğinin aktarılması için submit eylemi kullanılmalı,
  • Form alanları display: none değeriyle (style özelliğinin) gizlenmemelidir.

Form sayfası açıldığında hata mesajı veriyor. Neden?

Formu içeren sayfanın hatalı açılmasının nedenleri şunlar olabilir:

  • Sitenizde, iframe'de gösterim engeli var (siteniz X-Frame-Options: SAMEORIGIN veya X-Frame-Options: DENY başlıklarını geri getirir).

    Ziyaretlerin doğru oynatılabilmesi için ilgili koruma kodu silinmelidir. Bu amaçla sitenin desteklenmesinden sorumlu kişiye başvurmanız veya web sunucunuzun ayarlarını doğru yapmanız gerekir.

  • Bilgisayar veya şebeke Firewall'u aşağıda sıralanan alan adlarına erişimi engeller:

    • metrika.yandex.com.tr ve mc.yandex.com.tr alan adlarına,
    • *.yandex.tld alan adına.
  • Site, "www." ifadesi olmadan açılamaz.

Form analizinin arama formu verilerini dikkate almaması için ne yapılmalıdır?

İstenmeyen bir formu analiz kapsamı dışında bırakmak için ilgili forma ym-disable-submit CSS sınıfı atanmalıdır.

Sayfada birkaç form bulunmasına rağmen raporda sadece bir formun verileri görüntüleniyor. Diğer formların verilerine nasıl bakabilirim?

Görüntülemek istediğiniz formu sayfanın sağ üst kısmında bulunan menüden seçebilirsiniz.

Form analizi neden sitedeki tüm form ziyaretçilerini içermez?

Form Analizi, Oturum Kaydı yardımıyla elde edilen verileri kullanır ve rapor sayısıyla ilgili ayrı bir sınırlama vardır.

Normalde, alınan veriler ziyaretçilerin formlarla çalışması hakkında kaliteli bir rapor elde etmek için yeterlidir. 24 saatlik süre içinde eşit aralıklarla rasgele bir şekilde kayıt yapılması, temsili örneklemin yeterliliğini garanti eder.

Form analizi verileri neden diğer raporlardaki istatistiklerden farklı?

Metrica yalnızca formlarla olan etkileşimleri dikkate alır (örneğin, submit). Olmamaları durumunda ziyaretler sayılmaz. Bu nedenle, sayfa görüntüleme sayısı ve form analizinde kaydedilen ziyaret sayısı aynı olmayabilir.

Ayrıca, veri eksikliğine formun ekranın görünür alanına girmemesi neden olabilir. Bu durumda ziyaretçi formu görmez ve form da kaydedilmez.