Harcama verilerini dışarı aktarmak için Google Ads bağlantısı
Google Ads'te reklam yayınlıyorsanız, Yandex.Metrica'ya reklam harcamalarıyla ilgili verilerin düzenli olarak aktarımını ayarlayabilirsiniz. Bu sayede Google Ads'teki reklam değerlerini diğer ücretli kanallarla karşılaştırabilirsiniz.
Google Ads hesabından Yandex.Metrica'ya reklam kampanyasının harcama verileri ve tıklamaları hakkında bilgi aktarılır. Veriler aktarılırken Metrica, reklamlardaki URL'ler ile sayaç ayarlarındaki site adreslerini karşılaştırır. Bu şekilde sadece siteniz için oluşturulan reklam kampanyasına ait bilgiler aktarılır.
Harcama verileri geçmiş 30 gün için, günde bir kere aktarılır; böylece yeni istatistikler düzenli olarak eklenmiş olur ve istatistiklerin doğruluk derecesi artar. İstatistikleri görüntülemek için "Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI)" raporunu kullanın.
Veriler, Metrica'ya Google Ads hesabında belirtilen döviz türünde KDV hariç aktarılır. Verileri birkaç para biriminde aktarıyorsanız, raporu görüntülerken bunlardan birini seçebilirsiniz. Kur ve döviz seçimi hakkında ayrıntılı bilgi
Bağlantı oluştur
Metrica'da birden fazla hesabınız varsa harcama verileriyle çalışacağınız hesabı kullanın. Bağlantı Metrica'da sadece bir hesap için oluşturulabilir. Bu, verilerin korunması için tasarlanmış bir özelliktir. Bununla birlikte Metrica'da bir hesap için birden fazla bağlantı oluşturabilirsiniz.
- Reklamlarınızdaki URL'lerde UTM etiketleri bulunduğundan emin olun. Bunları eklemek için izleme şablonu kullanılabilir. Şablona göre oluşturulan, etiketlere sahip URL örneği:
{lpurl}?utm_medium=search&utm_source=google&utm_campaign={campaignid}&utm_content={creative}&utm_term={keyword}
- Metrica'da Ayarlar (Veri yükleme sekmesi) sayfasına gidin.
- Reklam harcamaları bloğunda (Harcamaların otomatik yüklenmesi) Google Ads'i seçin.
- Google Ads'i bağla butonuna tıklayın.
- Reklam kampanyasının bulunduğu Google hesabınızı seçin. Hesap zaten bağlıysa, ne yapmalıyım?.
- Bir bağlantı adı ekleyin ve verileri dışa aktarmak istediğiniz Google Ads hesabını seçin. Kullanılabilir hesap yoksa ne yapılmalıyım?.
- Kaydet butonuna tıklayın.
- Yandex hesabınızın, bağlantı oluşturmak istediğiniz sayaçlara erişebildiğinden emin olun.
- Sayaçlardan biri için yukarıda açıklandığı gibi bir bağlantı oluşturun.
- Diğer sayaçlar için ikinci bölümde oluşturulan bağlantıyı seçin.
Bağlantı adını değiştirmek için bağlantı ayarlarına gidin ve yeni bir ad belirtin.
Metrica'dan verileri sil
Verileri tarih ve UTM etiketlerine göre silmenizi öneririz.
Metrica sayacını Google hesabından ayır
- Metrica'da Ayarlar sayfasına geçin ve bağlı olan Google Ads kullanıcı hesabını silin.
- Hesaba erişimi olan üçüncü taraf uygulamalar bloğunda Yandex.Metrica'yı seçin.
- Erişimi kapat butonuna tıklayın.
Soru-Cevap
- Bağlantıyı başka bir Yandex hesabı altında oluşturduysanız:
- Sayacın düzenlenmesi için başka bir kullanıcı hesabına misafir erişim izni verin ve Google Ads ile bağlantı kurma işlemi sırasında oluşturulan bağlantıyı seçin.
- Google kullanıcı hesabınızdaki Yandex.Metrica erişimini silin. Lütfen dikkat! Bu Google Ads hesabı için daha önce ayarlanmış olan entegrasyon bundan böyle çalışmayacaktır.
Bağlantıyı siz oluşturmadıysanız, sizin Google kullanıcı hesabınıza erişimi olan kişilerden, kimin bağlantıyı gerçekleştirdiğini öğrenmeyi deneyin ve istenilen sayacın bağlantısını eklemelerini isteyin.
Bu yapılamıyorsa, Google kullanıcı hesabınızdaki Yandex.Metrica erişimini silin. Lütfen dikkat! Bu Google Ads hesabı için daha önce ayarlanmış olan entegrasyon bundan böyle çalışmayacaktır.
- Hesaba erişimi olan üçüncü taraf uygulamalar bloğunda Yandex.Metrica'yı seçin.
- Erişimi kapat butonuna tıklayın.
Veriler geçmiş yedi gün için yüklenir.
Bağlantının yapıldığı kullanıcı adını öğrenemezsiniz. Bu, verilerinizin güvenliği için gereklidir. Bununla ilgili ayrıntıları öğrenmek için iş arkadaşlarınıza konuyu iletmenizi öneririz.
Kullanıcı hesabınızın, Google Ads reklam yönetim paneline erişimi olmayabilir. Bağlantı oluşturduğunuz kullanıcı hesabının, Google Ads reklam paneline erişimi olup olmadığını kontrol edin.
Google Ads kampanyalarınız yoksa veya Google Ads kampanyalarına erişiminiz yoksa, reklam kampanyaları oluşturun ve ayarlayın.
Google Ads reklam yönetim paneline olan erişiminiz başka bir Google hesabından olabilir. Bu durumda mevcut bağlantıyı silin ve Google Ads'e erişimi olan bir Google hesabıyla yeni bir bağlantı oluşturun.
Metrica, harcama verilerini günde bir kez yükler. Bu yüzden mevcut gün için harcama, sayaç raporlarında bir sonraki güne kadar gösterilmez.