Hatalarla başa çıkmak

Feed indirildikten sonra doğrulanır. Kontrollerin sonuçları sayfadaki Yandex Merchantsları'nda görüntülenir Ürün beslemeleri, sekme Feed'lerin listesi, sütun Durum.

Aşağıda en yaygın hatalar ve bunları düzeltmek için en iyi uygulamalar listelenmiştir.

Feed'de teklif öğesi eksik

Eleman item Belirli bir ürünün açıklamasından sorumludur ve doldurulması zorunludur.

Feed'de başka bir zorunlu öğe veya etiket eksik

Feed formatının eşleştiğinden emin olun açıklamaya.

Feed, durumu 200 Tamam'dan farklı bir kodla yanıt verir

Feed'in indirilebilir olduğundan emin olun.

Yanlış besleme formatı

Feed formatına uygun olmalıdır açıklamaya. Uzantılı dosyası xml veya csv desteklenir. Ürün verilerini içeren dosyayı indirdiğinizden emin olun.

Ürün stokta yok

Örneğin, mallar depoda sona ermiştir ve teslim süresi bilinmemektedir veya başka bir alıcı için ayrılmıştır. Hata şu durumlarda görünür:

  • Mağazanın web sitesindeki ürün sayfasında, ürünün stokta olmadığını söylüyor;
  • Ödeme sayfasında veya alışveriş sepetinde ürünün stokta olmadığını söylüyor;
  • Siparişi telefonla veya başka bir yolla (postaya, sms'e vb. mektup) onaylarken, çevrimiçi mağazanın yöneticisi ürünün bittiğini bildirir;
  • Kontrol sırasında malların teslim süresinin 60 günden fazla olduğu ortaya çıktı. Hatayı düzeltmek için, şu anda stokta olmayan ve sipariş edilemeyen tüm ürünleri beslemeden silin. Hatanın tekrar olmasını önlemek için feed'inizin otomatik olarak güncellenmesini ayarlayın. Zaten ayarlanmışsa, güncelleme sıklığını artırmayı deneyin.

Tekliflerinizin aramaya düzenli olarak katılması için ürün yelpazesindeki değişiklikleri takip edin ve beslemelerin zamanında güncellendiğinden emin olun.

Malların yanlış değeri

Malların maliyeti, kalite kontrol servisinin bir çalışanı tarafından kontrol edilir. Feed'deki öğenin fiyatı, sitede belirtilen fiyatla veya siparişi onaylarken eşleşmiyorsa hata görünür. Sitedeki ve feed'deki fiyatların neden değişebileceğinin nedenleri:

  • Çevrimiçi mağaza sitedeki fiyatı güncelledi, ancak feed'e aktarmadı;
  • çevrimiçi mağazanın web sitesinde sipariş sırasında fiyat değişti;
  • Siparişi onaylarken, çevrimiçi mağazanın yöneticisi maliyeti daha yüksek olarak adlandırdı.

Hatayı düzeltmek için feed'de malların güncel maliyetini belirtin.

Tekliflerinizin aramaya düzenli olarak katılması için malların maliyetindeki değişiklikleri izleyin ve beslemelerin zamanında güncellendiğinden emin olun.

Ürün sayfaları açılmıyor

Yandex robotları, sitenin sayfalarını kullanılabilirlik açısından periyodik olarak kontrol eder. Robot mağazanın web sitesinde erişilemeyen bir sayfa bulduysa, böyle bir teklif mal aramasından gizlenecektir. Robot, gün boyunca bu sayfanın kullanılabilirliğini saatte bir kez kontrol eder:

  • Sayfa bir gün içinde kullanıma sunulursa, teklif tekrar aramaya katılmaya başlayacaktır.
  • Sorun devam ederse, cümle gizli kalır.

Genel olarak, aşağıdaki nedenlerden dolayı sayfalara erişilemeyebilir:

  • Elemanda url Ürün için, örneğin yazım hatası olan ürün sayfasının yanlış URL'si belirtilmiştir.
  • Robotun istekleri site tarafından engelleniyor. Güvenlik duvarını, Yandex robotlarını tanımlaması ve siteye yönelik isteklerini kabul etmesi için yapılandırın. Ayrıca dosyada robotların site sayfalarına erişiminin yasaklanmadığını da kontrol edin robots.txt.
  • Sitenin TLS/SSL sertifikası yanlış yapılandırılmıştır. Örneğin, süresi doldu. Tarayıcı HTTPS üzerinden böyle bir sitenin sayfasını istediğinde, kullanıcı sayfanın içeriği yerine bir uyarı görür. Sertifikayı ve sunucu ayarlarını doğrulamak için barındırma sağlayıcınızla iletişime geçin.
  • Site, IPv4 veya IPv6 protokolüyle düzgün çalışmıyor, örneğin DNS kayıtları yanlış yapılandırılmış. Ayarları kontrol etmek için barındırma sağlayıcınızla iletişime geçin.
  • Site iş yüküyle baş edemiyor ve kullanıcıların isteklerine cevap vermek için zamanı yok.

Ayrı sayfa yok

Hata aşağıdaki durumlarda ortaya çıkabilir:

  • Feed'deki bağlantıdan, teklifin ayrı bir sayfası açılmaz, ancak kullanıcının ihtiyaç duyduğu ürünü bulmanın zor olduğu bir katalog açılır. Hatayı düzeltmek için, feed'e tek bir ürün sayfasının adresini girin veya katalogdaki ürünü vurgulayın.
  • Feed'deki bağlantı, özellikleri öğede açıklananlarla eşleşmeyen başka bir ürün veya ürünün sayfasına götürür item. Hatayı düzeltmek için, feed'de açıklanan bağlantıya yönlendiren bir bağlantı belirtin item mallar.

Yanlış yazılmış cümle (teklif)

Cümle hatalarla yazılmıştır veya cümlenin metninde, görüntüsünde onunla ilgisi olmayan kelimeler vardır. Örneğin, öğelerde title, description, link:

  • listelenen telefon numaraları;
  • «indirim», «promosyon» veya «satış» kelimeleri kullanılır;
  • HTML etiketleri özel bir bloğun dışında kullanılır CDATA;
  • emojiler ve diğer Unicode özel karakterleri kullanılır;
  • teklifin adı veya açıklaması teslimat bilgilerini gösterir;
  • İletilen görüntülerde yabancı grafik öğeler (örneğin filigranlar, yazıtlar, fiyat etiketleri). Hatayı düzeltmek için cümlenin bileşiminden kendisiyle ilgili olmayan tüm kelimeleri veya özel karakterleri kaldırın.

Ürünle ilgili bilgiler doğru değil

Bir kalite kontrol uzmanı, teklifte (item) Malların özellikleri yanlış belirtilmiş veya mallar hakkında yanlış bilgiler belirtilmiştir.

Ürün teklifinin bileşimi alıcıları yanıltmamalıdır. Tekliflerinizde aldatıcı teknikler ve doğru olmayan ifadeler bulunmadığından emin olun (örneğin, ürünle alakasız bir üreticiye ilişkin göstergeler). Feed'inizdeki ve çevrimiçi mağazanızın web sitesindeki bilgileri düzeltin.

Sepet veya ödeme sorunu

Örneğin ödeme düğmesi çalışmıyor veya sepete gidilemiyor.

Fiyat malların özelliği değildir

Ortalama fiyattan iki veya daha fazla kat sapma bir hatadır. Örneğin,:

  • Aramadaki teklifin ortalama maliyeti 500 ila 1000 ruble arasındadır ve mağaza fiyatı 5000 ruble olarak gösterir.
  • Aramadaki teklifin ortalama maliyeti 40.000 ila 50.000 ruble arasındadır ve mağaza fiyatı 15.000 ruble olarak gösterir.

Hatayı düzeltmek için feed'e öğenin gerçek değerini belirtin.

Toplu sipariş verirken malların maliyeti belirtilir

Hata, sipariş için minimum parti boyutu mevcutsa, mal başına maliyet aktarıldığında ortaya çıkar. Örneğin, bir malın fiyatı 100 ruble'dir, ancak dört birim sipariş verirken geçerlidir ve bir birim sipariş ederken fiyat 150 ruble'dir.

Hatayı düzeltmek için:

  • Mallar yalnızca partinin bir parçası olarak dağıtılıyorsa, tüm partinin maliyetini belirtin veya malın bir birimi için geçerli değeri belirtin.
  • Ürün teklifinin adını, partideki mal birimlerinin sayısına uyacak şekilde düzeltin. Mallar 1 birimden dağıtılıyorsa miktarı belirtmeyebilirsiniz.

Yönlendirme (yönlendirme)

Çevrimiçi mağaza, kullanıcıyı diğer kaynaklara yönlendiren ürünlere bağlantılar kullanır. Yönlendirmeyi ana sitenin alt etki alanına kullanabilirsiniz.

Hatayı düzeltmek için feed'deki tüm bağlantıları ana sitenin veya alt etki alanının sayfalarına yönlendirilecek şekilde düzeltin.

Kalitesiz mallar

Hata, feed'de kanunda belirtilen zorunlu gereklilikleri karşılamayan bir mal olduğunu veya bu nitelikteki malların yaygın olarak kullanıldığı amaçları gösterir. Örneğin,:

  • amaçlandığı şekilde kullanılmasına izin vermeyen hasar veya kusurları olan çalışmayan bir ürün;
  • ikinci el ürünler (ilaçlar, tıbbi ürünler, kişisel hijyen ürünleri, parfümeri ve kozmetik ürünleri, ev kimyasalları, giyim ve örme iç çamaşırları, çoraplar, tek kullanımlık tabaklar), bunların satışı yasalarca yasaklanmışsa;
  • süresi dolmuş mallar;
  • kullanım sırasında alıcının hayatı ve sağlığı için risk taşıyan kullanılmış mallar (kullanılmış hava yastıkları gibi).

Feed'deki teklife bağlantı, malların yanlış değiştirilmesine yol açar

Feed, ürün teklifine uymayan ürün özelliklerini belirtir. Örneğin renk, fiyat, görünüm vb.

Ürün teklifi sayfasını, ürün aramasından siteye gittiğinizde aynı seçenek ve özelliklere sahip bir teklif açılacak şekilde ayarlayın.

Ayrıca, bağlantıdaki yanlış bir GET isteğinde de sorun olabilir (kural olarak, malların değiştirilmesi hakkındaki bilgiler bu şekilde iletilir).


Destek ekibine yazın