Hatalarla başa çıkmak
- Feed'de teklif öğesi eksik
- Feed'de başka bir zorunlu öğe veya etiket eksik
- Feed desteklenmeyen bir öğe içeriyor
- Feed, durumu 200 Tamam'dan farklı bir kodla yanıt verir
- Yanlış besleme formatı
- Ürün stokta yok
- Malların yanlış değeri
- Ürün sayfaları açılmıyor
- Ayrı sayfa yok
- Yanlış yazılmış cümle (teklif)
- Ürünle ilgili bilgiler doğru değil
- İndirimli mallar hakkında yanlış bilgiler
- Sepet veya ödeme sorunu
- Sitede belirtilen telefonla çevrimiçi mağazaya ulaşılamadı
- Fiyat malların özelliği değildir
- Toplu sipariş verirken malların maliyeti belirtilir
- Bölgeye teslimat yok
- Yönlendirme (yönlendirme)
- Mağazanın web sitesindeki sipariş iki saat içinde onaylanmadı
- Doğrulama askıya alındı — belge göndermeniz gerekiyor
- Ek kalite kontrolündeki hatalar
Feed indirildikten sonra doğrulanır. Kontrollerin sonuçları sayfadaki Yandex Merchantsları'nda görüntülenir Ürün beslemeleri, sekme Feed'lerin listesi, sütun Durum.
Hata feed'inde bulunmayanlara bakmak veya engellemenin nedenini öğrenmek için durum simgesine tıklayın.
Aşağıda en yaygın hatalar ve bunları düzeltmek için en iyi uygulamalar listelenmiştir.
Feed'de teklif öğesi eksik
Eleman offer
Belirli bir ürünün açıklamasından sorumludur ve doldurulması zorunludur.
Feed'de başka bir zorunlu öğe veya etiket eksik
Feed formatının eşleştiğinden emin olun açıklamaya.
Feed desteklenmeyen bir öğe içeriyor
Yandex Market tarafından desteklenen bazı öğeler, ürün aramalarında feed'de kullanılmaz veya isteğe bağlıdır.
Feed, durumu 200 Tamam'dan farklı bir kodla yanıt verir
Feed'in indirilebilir olduğundan emin olun.
Yanlış besleme formatı
Feed formatına uygun olmalıdır açıklamaya. Uzantılı YML dosyası desteklenir xml
, yml
veya arşiv şeklinde gzip
. Ürün verilerini içeren dosyayı indirdiğinizden emin olun.
Ürün stokta yok
Örneğin, mallar depoda sona ermiştir ve teslim süresi bilinmemektedir veya başka bir alıcı için ayrılmıştır. Hata şu durumlarda görünür:
- Mağazanın web sitesindeki ürün sayfasında, ürünün stokta olmadığını söylüyor;
- Ödeme sayfasında veya alışveriş sepetinde ürünün stokta olmadığını söylüyor;
- Siparişi telefonla veya başka bir yolla (postaya, sms'e vb. mektup) onaylarken, çevrimiçi mağazanın yöneticisi ürünün bittiğini bildirir;
- Kontrol sırasında malların teslim süresinin 60 günden fazla olduğu ortaya çıktı. Hatayı düzeltmek için, şu anda stokta olmayan ve sipariş edilemeyen tüm ürünleri beslemeden silin. Hatanın tekrar olmasını önlemek için feed'inizin otomatik olarak güncellenmesini ayarlayın. Zaten ayarlanmışsa, güncelleme sıklığını artırmayı deneyin.
Tekliflerinizin aramaya düzenli olarak katılması için ürün yelpazesindeki değişiklikleri takip edin ve beslemelerin zamanında güncellendiğinden emin olun.
Malların yanlış değeri
Malların maliyeti, kalite kontrol servisinin bir çalışanı tarafından kontrol edilir. Feed'deki öğenin fiyatı, sitede belirtilen fiyatla veya siparişi onaylarken eşleşmiyorsa hata görünür. Sitedeki ve feed'deki fiyatların neden değişebileceğinin nedenleri:
- Çevrimiçi mağaza sitedeki fiyatı güncelledi, ancak feed'e aktarmadı;
- çevrimiçi mağazanın web sitesinde sipariş sırasında fiyat değişti;
- Siparişi onaylarken, çevrimiçi mağazanın yöneticisi maliyeti daha yüksek olarak adlandırdı.
Hatayı düzeltmek için feed'de malların güncel maliyetini belirtin.
Tekliflerinizin aramaya düzenli olarak katılması için malların maliyetindeki değişiklikleri izleyin ve beslemelerin zamanında güncellendiğinden emin olun.
Ürün sayfaları açılmıyor
Yandex robotları, sitenin sayfalarını kullanılabilirlik açısından periyodik olarak kontrol eder. Robot mağazanın web sitesinde erişilemeyen bir sayfa bulduysa, böyle bir teklif mal aramasından gizlenecektir. Robot, gün boyunca bu sayfanın kullanılabilirliğini saatte bir kez kontrol eder:
- Sayfa bir gün içinde kullanıma sunulursa, teklif tekrar aramaya katılmaya başlayacaktır.
- Sorun devam ederse, cümle gizli kalır.
Dikkat
Aynı anda dört veya daha fazla sayfa yoksa, çevrimiçi mağazanın Yandex Merchantslarından bağlantısı kesilecektir.
Genel olarak, aşağıdaki nedenlerden dolayı sayfalara erişilemeyebilir:
- Elemanda
url
Ürün için, örneğin yazım hatası olan ürün sayfasının yanlış URL'si belirtilmiştir. - Robotun istekleri site tarafından engelleniyor. Güvenlik duvarını, Yandex robotlarını tanımlaması ve siteye yönelik isteklerini kabul etmesi için yapılandırın. Ayrıca dosyada robotların site sayfalarına erişiminin yasaklanmadığını da kontrol edin
robots.txt
. - Sitenin TLS/SSL sertifikası yanlış yapılandırılmıştır. Örneğin, süresi doldu. Tarayıcı HTTPS üzerinden böyle bir sitenin sayfasını istediğinde, kullanıcı sayfanın içeriği yerine bir uyarı görür. Sertifikayı ve sunucu ayarlarını doğrulamak için barındırma sağlayıcınızla iletişime geçin.
- Site, IPv4 veya IPv6 protokolüyle düzgün çalışmıyor, örneğin DNS kayıtları yanlış yapılandırılmış. Ayarları kontrol etmek için barındırma sağlayıcınızla iletişime geçin.
- Site iş yüküyle baş edemiyor ve kullanıcıların isteklerine cevap vermek için zamanı yok.
Ayrı sayfa yok
Hata aşağıdaki durumlarda ortaya çıkabilir:
- Feed'deki bağlantıdan, teklifin ayrı bir sayfası açılmaz, ancak kullanıcının ihtiyaç duyduğu ürünü bulmanın zor olduğu bir katalog açılır. Hatayı düzeltmek için, feed'e tek bir ürün sayfasının adresini girin veya katalogdaki ürünü vurgulayın.
- Feed'deki bağlantı, özellikleri öğede açıklananlarla eşleşmeyen başka bir ürün veya ürünün sayfasına götürür
offer
. Hatayı düzeltmek için, feed'de açıklanan bağlantıya yönlendiren bir bağlantı belirtinoffer
mallar.
Yanlış yazılmış cümle (teklif)
Cümle hatalarla yazılmıştır veya cümlenin metninde, görüntüsünde onunla ilgisi olmayan kelimeler vardır. Örneğin, öğelerde name
, model
, description
, picture
:
- listelenen telefon numaraları;
- «indirim», «promosyon» veya «satış» kelimeleri kullanılır;
- HTML etiketleri özel bir bloğun dışında kullanılır
CDATA
; - emojiler ve diğer Unicode özel karakterleri kullanılır;
- teklifin adı veya açıklaması teslimat bilgilerini gösterir;
- İletilen görüntülerde yabancı grafik öğeler (örneğin filigranlar, yazıtlar, fiyat etiketleri). Hatayı düzeltmek için cümlenin bileşiminden kendisiyle ilgili olmayan tüm kelimeleri veya özel karakterleri kaldırın.
Ürünle ilgili bilgiler doğru değil
Bir kalite kontrol uzmanı, teklifte (offer
) Malların özellikleri yanlış belirtilmiş veya mallar hakkında yanlış bilgiler belirtilmiştir.
Ürün teklifinin bileşimi alıcıları yanıltmamalıdır. Tekliflerinizde aldatıcı teknikler ve doğru olmayan ifadeler bulunmadığından emin olun (örneğin, ürünle alakasız bir üreticiye ilişkin göstergeler). Feed'inizdeki ve çevrimiçi mağazanızın web sitesindeki bilgileri düzeltin.
İndirimli mallar hakkında yanlış bilgiler
İndirimli olanlar, eğer varsa malları içerir:
Eksiklikler nedeniyle kullanılmadılar ve işaretlendiler.
-
Böyle bir ürünün olası özellikleri:
- ambalaj yok veya hasar görmüş;
- öğenin kullanım için kritik olmayan hasarları vardır: dizüstü bilgisayar kapağı çizik gibi;
- malların çalışmasını etkilemeyen eksik ekipman.
Kullanıldık ve performanslarını koruduk.
-
Böyle bir ürünün olası özellikleri:
- ambalaj yok veya hasar görmüş;
- öğenin kullanım için kritik olmayan hasarları vardır: dizüstü bilgisayar kapağı çizik gibi;
- malların çalışmasını etkilemeyen eksik ekipman.
Sepet veya ödeme sorunu
Örneğin ödeme düğmesi çalışmıyor veya sepete gidilemiyor.
Sitede belirtilen telefonla çevrimiçi mağazaya ulaşılamadı
Hata, kalite kontrol görevlisinin bir buçuk saat içinde üç denemeden sonra çevrimiçi mağazaya ulaşamaması durumunda ortaya çıkar. Arama girişimi, aramanın başlamasından bir buçuk dakika sonra tamamlanır. Aramalar yapılıyor:
- sitede belirtilen telefonla;
- Sitede belirtilen mağazanın çalışma saatleri içinde (veya sitede çalışma programı yoksa yerel saatle 10:00-18:00 arası).
Fiyat malların özelliği değildir
Ortalama fiyattan iki veya daha fazla kat sapma bir hatadır. Örneğin,:
- Aramadaki teklifin ortalama maliyeti 500 ila 1000 ruble arasındadır ve mağaza fiyatı 5000 ruble olarak gösterir.
- Aramadaki teklifin ortalama maliyeti 40.000 ila 50.000 ruble arasındadır ve mağaza fiyatı 15.000 ruble olarak gösterir.
Hatayı düzeltmek için feed'e öğenin gerçek değerini belirtin.
Toplu sipariş verirken malların maliyeti belirtilir
Hata, sipariş için minimum parti boyutu mevcutsa, mal başına maliyet aktarıldığında ortaya çıkar. Örneğin, bir malın fiyatı 100 ruble'dir, ancak dört birim sipariş verirken geçerlidir ve bir birim sipariş ederken fiyat 150 ruble'dir.
Hatayı düzeltmek için:
- Mallar yalnızca partinin bir parçası olarak dağıtılıyorsa, tüm partinin maliyetini belirtin veya malın bir birimi için geçerli değeri belirtin.
- Ürün teklifinin adını, partideki mal birimlerinin sayısına uyacak şekilde düzeltin. Mallar 1 birimden dağıtılıyorsa miktarı belirtmeyebilirsiniz.
Bölgeye teslimat yok
Hata şu durumlarda görünür:
-
Çevrimiçi mağaza, Yandex Merchants feed indirilirken seçilen bölgeye ürün teslim etmiyor.
Çevrimiçi mağazanızın ürünleri tüm bölgelerde aynı fiyata sunuluyorsa, bir feed oluşturun ve indirirken birden çok bölge veya bir bölge seçin (örneğin,, Türkiye). Malların maliyeti ve mevcudiyeti bölgelere göre farklılık gösteriyorsa veya her bölge için başka satış özellikleri varsa, her bölge için ayrı bir besleme oluşturun.
-
YML beslemesinde, fiyatı çevrimiçi mağazanın teslimat için belirlediği minimum miktarın altında olan ürünler vardır.
Yönlendirme (yönlendirme)
Çevrimiçi mağaza, kullanıcıyı diğer kaynaklara yönlendiren ürünlere bağlantılar kullanır. Yönlendirmeyi ana sitenin alt etki alanına kullanabilirsiniz.
Hatayı düzeltmek için feed'deki tüm bağlantıları ana sitenin veya alt etki alanının sayfalarına yönlendirilecek şekilde düzeltin.
Mağazanın web sitesindeki sipariş iki saat içinde onaylanmadı
Siparişi verdikten sonraki iki saat içinde, çevrimiçi mağazanın siparişi işleme koyması ve siparişi manuel veya otomatik olarak onaylaması gerekir:
- Malların mevcudiyetini kontrol edin ve depoda veya tedarikçide rezerve edin;
- malları alıcıya teslim etmek için bir zaman aralığı ayırın;
- ayrılmış malın değerinin korunmasını sağlamak. Ayrıca iki saat içinde çevrimiçi mağazanın işletmecisi alıcıyla iletişime geçmeli (telefon, e-posta veya SMS yoluyla) ve ürünün fiyatını doğrulamalı ve teslimat / teslim alma tarihini alıcıyla (telefon, e-posta veya SMS yoluyla) kabul etmelidir. Siparişi çevrimiçi mağazanın web sitesinde belirtilen çalışma saatleri içinde onaylamanız gerekir. Sitede çalışma programı yoksa, çevrimiçi mağazanın hafta içi 10:00-18:00 (yerel saatle) arasında açık olduğu kabul edilir.
Siparişleri otomatik olarak onaylıyorsanız, alıcı için ürünün nihai fiyatını ve teslim/teslim alma tarihini e-posta, SMS veya sitedeki sipariş onay sayfasından belirtin. Bu koşullar sipariş sürecinde değiştirilmemelidir.
Doğrulama askıya alındı — belge göndermeniz gerekiyor
Kalite kontrol hizmeti belge talep edebilir. İncelemeye devam etmek için belgeleri 10 gün içinde sağlayın.
Renkli bir kopya gönderin:
- Kuruluş 1 Ocak 2017'den önce kayıtlıysa, tüzel kişiliğin veya bireysel girişimcinin tescil sertifikaları;
- Kuruluş 1 Ocak 2017'den sonra kayıtlıysa, kayıt defterinden veya kayıt defterinden kayıt sayfası.
Mağaza Rusya'da kayıtlı değilse, benzer bir devlet tescil belgesinin renkli bir kopyasını gönderin.
Belgeler için gereksinimler
- Belgenin bir kopyası renkli olmalı ve orijinalinden çıkarılmalıdır.
- Görüntü çözünürlüğü en az 300 dpi'dir.
- Belgenin kenar boşlukları kırpılmamalıdır.
- Vergi dairesi'nin mührü açıkça görülmeli ve ayırt edilebilir olmalıdır.
Kalite kontrol hizmeti, zorunlu belgelendirme, tescil ve/veya lisanslamaya tabi mal veya hizmetler için belge talep edebilir.
Aşağıda, yerleştirilmesi belge gerektirebilecek mal türleri listelenmiştir (liste eksiktir).
İlaçlar
Kopyaları sağlayın:
- Kayıt belgesinin;
- uygunluk beyanları;
- üretilen ilacı gösteren ek ile ilaç üretim lisansları;
- ilaç faaliyetleri için lisanslar.
Diyet takviyeleri (diyet takviyeleri)
Diyet takviyesinin kayıt kimliğinin bir kopyasını sağlayın.
Silahlara yapısal olarak benzer ürünler
Gönderdiğiniz ürünün silah olmadığını doğrulayan sertifikaların kopyalarını sağlayın.
Belgeleri gönder
Kalitesiz mallar
Hata, feed'de kanunda belirtilen zorunlu gereklilikleri karşılamayan bir mal olduğunu veya bu nitelikteki malların yaygın olarak kullanıldığı amaçları gösterir.
Örneğin,:
- amaçlandığı şekilde kullanılmasına izin vermeyen hasar veya kusurları olan çalışmayan bir ürün;
- Rusya Federasyonu mevzuatı (ilaçlar, tıbbi ürünler, kişisel hijyen ürünleri, parfüm ve güzellik ürünleri, ev kimyasalları, giyim ve örme iç çamaşırları, çoraplar, tek kullanımlık sofra takımları) satılmaları yasaklanmışsa kullanılmış mallar (ilaçlar, tıbbi ürünler, kişisel hijyen ürünleri, parfüm ve kozmetik ürünleri, ev kimyasalları, giyim ve örme giysiler, çoraplar, tek kullanımlık sofra takımları);
- süresi dolmuş mallar;
- Kullanım sırasında alıcının hayatı ve sağlığı için risk taşıyan kullanılmış mallar (kullanılmış hava yastıkları gibi).
Feed'deki teklife bağlantı, malların yanlış değiştirilmesine yol açar
Feed, ürün teklifine uymayan ürün özelliklerini belirtir. Örneğin renk, fiyat, görünüm vb.
Ürün teklifi sayfasını, ürün aramasından siteye gittiğinizde aynı seçenek ve özelliklere sahip bir teklif açılacak şekilde ayarlayın.
Ayrıca, bağlantıdaki yanlış bir GET isteğinde de sorun olabilir (kural olarak, malların değiştirilmesi hakkındaki bilgiler bu şekilde iletilir).
Mağaza siparişi kabul etmedi
Yönetici bir saat içinde ürünle ilgili tüm bilgileri (fiyat, bulunabilirlik, maliyet ve teslimat süresi) sağlayamadıysa hata ortaya çıkar.
Ek kalite kontrolündeki hatalar
Çevrimiçi mağazanın web sitesinde tüzel kişilik hakkında bilgi bulunmamaktadır
Hatayı düzeltmek için tüzel kişilikle ilgili güncel bilgileri belirtin. Öneriler için ayrıntılı olarak bkz. Çevrimiçi mağaza gereksinimleri.