Spam'le Mücadele

Spam, e-posta adresinize gelen, istenmeyen e-posta ya da toplu gönderim mesajlarıdır. Bunlar reklam teklifleri, “mutluluk e-postaları”, bilgisayar virüsleri içirebilir veya aldatma amacını taşıyabilir. Adres veritabanını oluşturmak için spam gönderen kişiler, özel sözlük yardımıyla adres seçen veya kullanıcıların herkese açık olan sitelerde yayınladıkları adresleri toplayan özel yazılım kullanmaktadır.

İstenmeyen mesajları gerçek mesajlardan ayırmak gerekir. Dürüst iletilerin özelliklerini Dürüst ileti gönderimiyle ilgili Yandex'in önerileri belgesinde bulabilirsiniz.

Spam tespiti için Yandex.Mail “Spamdan koruma” servisini kullanır. Bu servis kullanıcıların spam şikayetleri'nden spamları ayırt edebilmektedir. Bu servis, spam emareleri taşıyan şüpheli e-postaları Spam klasörüne taşır.

Not. Spam klasöründeki e-postalar 10 gün içerisinde otomatik olarak silinir. Silinen e-postalar geri alınamaz.

Yandex.Mail'de hem gelen hem de gönderilen e-postalar filtrelenir. Her e-posta ESET antivirüs programı tarafından kontrol edilmektedir. Eğer e-postada virüs tespit edilirse bu e-posta sunucu tarafından reddedilir ve gönderene bir rapor gönderilir.

  1. “Gelen Kutusu'na” spam alıyorum
  2. Şüpheli e-postalar
  3. İletinin ulaştırılamadığı yönünde mesaj alıyorum (ben hiçbir şey göndermedim)
  4. Adresimden spam geliyor
  5. Abonelik iletileri Yandex'teki alıcılara ulaşamıyor
  6. “Spam olarak göründüğü için iletiniz gönderilemiyor” mesajı görüyorum
  7. E-posta programında “Message rejected under suspicion of SPAM” hatası görüyorum
  8. Spam olmayan e-postalar “Spam” klasörüne düşüyor
  9. Abonelik Nasıl İptal Edilir?

“Gelen Kutusu'na” spam alıyorum

Gelen Kutusu'na spam içeren bir e-posta aldığınızı düşünüyorsanız bu e-postayı seçip Spam! butonuna tıklayın. E-posta Spam klasörüne taşınacak, gerekli bilgiler ise Spam'e Karşı Koruma servisine gönderilecektir.

Benzer tipteki istenmeyen e-postalar için bu tür birkaç şikayetten sonra Spamdan Koruma servisi otomatik olarak uygun gördüğü e-postaları Spam klasörüne taşıyacaktır. Gelen kutusu yerine Спам klasörüne düşmeye başlayana kadar Spam olduğunu düşündüğünüz bütün e-postaları Spam! butonuyla işaretleyin.

İpucu. İstenmeyen e-postaları Spam klasörüne tek tek gönderin. Belirli bir göndericiden gelen tüm e-postalar Spam klasörüne tek seferde taşındığında, bu tek bir şikayet sayılıyor.

Eğer bir e-postanın yanlışlıkla Spam klasörüne geldiğini düşünüyorsanız Spam değil! butonuna tıklayın. Aboneliğin yeni e-postaları Gelen Kutusu klasörüne gelecektir.

Spam'e Karşı Koruma hem genel hem de ayrı bir e-posta kutusu için geçerli olan “kişisel” filtreleme kurallarını hesaba katar. Toplu gönderim mesajlarının gereksiz olduğunu düşündüğünüz halde başka bir kullanıcı bu iletileri faydalı buluyorsa e-posta kutunuzda bu iletiler Spam klasörüne düşecek, başka kullanıcının kutusunda ise Gelen Kutusu klasörüne gelecektir.

Şüpheli e-postalar

E-posta kutunuza çoğu zaman spam olmayan şüpheli e-postalar gelebilir. Örneğin, e-posta başlığında Alıcı veya Bilgi alanında adresinizi göremiyorsanız muhtemelen gönderen adresinizi gizli kopyaya eklemiştir. Başka bir e-posta hesabından adresinize yönlendirme ayarlandığında bu durum meydana gelebilir. Eğer yönlendirme sizin tarafınızdan yapılmadıysa, iletileri yönlendiren e-posta kutusunun bulunduğu sunucunun yöneticisine başvurun ve özellikleriyle birlikte iletinin kopyasını gönderin.

Uyarı. Spam gönderen kişiler alıcı adreslerini sık sık gizli kopyada belirtirler. Bu tür e-postaları aldığınızda dikkat edin.

Eğer kayıt sırasında alice.the.girl@yandex.ru adresini aldıysanız, ancak size gönderilen iletideki Kime alanında alice-the-girl@yandex.ru, alice.the.girl@ya.ru, alice.the.girl@yandex.com adreslerinden biri ya da buna benzer bir adres bulunuyorsa, ileti sizin e-posta rumuzlarınızdan birine gönderilmiş demektir.

Eğer aldığınız e-posta metni sizin için yazılmadıysa muhtemelen gönderici e-postayı gönderirken veya siteye kaydolurken yanlış adres girmiş olabilir. Gönderenle irtibata geçin veya hatayı bildirmek için site yönetimine başvurun.

İletinin ulaştırılamadığı yönünde mesaj alıyorum (ben hiçbir şey göndermedim)

Hiçbir şey göndermediğiniz bir adrese ileti teslim edememe raporu alabilirsiniz. Bu, spam gönderen kişilerin Kimden alanında ve Reply-To gizli alanında sahte adresler göstermesi yüzünden meydana gelir. Sahte adresler veritabanına sizinki de düşebilir; üstelik spam gönderen kişilerin sizin hesabınıza erişim sağlamasına da gerek yoktur. Veri tabanı özel sözlük kullanarak seçim yöntemiyle oluşturulur veya herkesin erişebileceği web sitelerinde kullanıcıların yayınladıkları adresleri arama yöntemiyle doldurulur.

Tüm gönderici mail sunucuları gönderici kimlik doğrulaması gereksinimlerini karşılamadığı için, tanımlanan durumla diğer mail hizmetlerinin kullanıcıları da karşılaşabilir. Bu tür bir e-posta aldıysanız spam filtreleme kurallarına dahil etmek için e-postayı seçip Bu bir spam! butonuna tıklayın.

Sizden başka birinin e-posta kutunuzdan e-posta göndermediğine emin olmak istiyorsanız ziyaret günlüğünü kontrol edin.

Adresimden spam geliyor

Adresinizden spam içeren e-postanın gönderildiği size bildirildiyse veya kendi adresinizden spam içeren e-postaları alıyorsanız bunun nedenleri şunlar olabilir:

Bilgisayarınıza zararlı programın bulaşması
Bilgisayarınıza virüs bulaştıysa Yandex.Mail hesabınız ele geçirilmiş olabilir. Dr.Web CureIt! ve “Kaspersky Labs”Virus Removal Tool gibi ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin.Ardından şifre değiştirin.
Sahte e-posta başlıkları

Bu e-postanın Gönderilmiş Postalar'da yer alıp almadığını kontrol edin. Bu e-posta Gönderilmiş Postalar'da yoksa biri, adresinizin gönderen adres olarak belirtildiği toplu ileti gönderimi gerçekleşmiş anlamına gelir.

“Mailer-Daemon” servisinden hiçbir şeyi göndermediğiniz adrese e-posta teslim edememe otomatik raporunu alabilirsiniz.

Bu durum genelde sahte e-posta başlıklarından kaynaklanır. Sahte e-posta başlıkları, istenmeyen reklam (spam) gönderimi şeklinde bilgi dağıtımını amaçlayan internet dolandırıcılığı çeşididir. Spam gönderen kişiler, ileti özelliklerinde gerçek (örneğin Kimden ve Reply-To) adresler gösterir. Bununla birlikte bu kişiler e-posta kutunuza erişemezler fakat adresiniz gönderenin gerçek adresi yerinde kullanılır.

Bu tür bir e-posta aldıysanız spam filtreleme kurallarına dahil etmek için e-postayı seçip Spam! butonuna tıklayın.

Sizden başka birinin e-posta kutunuzdan e-posta göndermediğine emin olmak istiyorsanız ziyaret günlüğünü kontrol edin.

Abonelik iletileri Yandex'teki alıcılara ulaşamıyor

Yandex e-posta kutularına toplu e-posta gönderimini yapıyorsanız ve bu e-postalar Yandex e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse e-postayı reddeden sunucunun isminin ve teslim edememe nedenlerinin belirtildiği “Mailer-Daemon” servisinden otomatik yanıt alırsınız.

İstenmeyen mesajları gerçek mesajlardan ayırmak gerekir. Dürüst iletilerin özelliklerini Dürüst ileti gönderimiyle ilgili Yandex'in önerileri belgesinde bulabilirsiniz. Yandex.Mail, bu belgenin zorunlu maddelerine uygun olmayan abonelik e-postalarını Spam klasörüne gönderme veya bu e-postaları kabul etmeme hakkını saklı tutar. Zorunlu olmayan koşulları yerine getirerek e-postalarınızın Spam klasörüne düşme ihtimalini önemli ölçüde azaltmış olacaksınız.

“Spam olarak göründüğü için iletiniz gönderilemiyor” mesajı görüyorum

"Spam olarak göründüğü için iletiniz gönderilemiyor" (“Spam limit exceeded”) ya da “Message rejected under suspicion of SPAM” ) şeklinde bir hata mesajı aldıysanız ya da sizden kontrol numaranızı girmeniz talep edildiyse, bu durum şu sebeplerden kaynaklanıyor olabilir:

Tek tipteki ya da şablon e-postalar birçok farklı alıcıya gönderiliyor

Hesabınızdan çok sayıda aynı türde, şablon, ticari amaçlı veya reklam içeren e-postalar gönderiliyor. Yandex.Mail'de bunun gibi e-postaların gönderilmesi yasaktır; servisin amacı kişiler arasında canlı iletişim sağlamaktır.

İpucu. İş ortaklarınıza veya müşterilerinize toplu e-posta göndermek istiyorsanız bu amaç için özel toplu e-posta servislerini kullanın.
Günlük e-posta gönderim sınırlaması aşıldı

Hesabınızdan her gün çok sayıda e-posta gönderimi gerçekleşebilir, bu da spam olarak nitelendirilebilir. E-postalar bilginizin dahilinde ve haricinde gönderilebilir.

Bunu önlemek için Yandex.Mail servisinde günlük e-posta gönderimi için sınırlama mevcutur.

Mail'de sınırlamalar

Bir hesaptan günde en fazla 500 e-posta gönderilebilir. E-postada birkaç alıcı varsa her alıcıya giden e-posta tek tek sayılır.

Ek olarak, alıcı sayısına sınırlama koyulmuştur:

Alıcı sayısıSınırlama
Tüm e-postalarda günde toplam500
Site aracılığıyla gönderilen e-posta50
E-posta programının aracılığıyla gönderilen e-posta35
Not. Spamdan Koruma servisi eğer; toplu, şablon, tek tip, spam, reklam ya da ticari teklif e-posta gönderiminden şüphelenirse, sınırlamalar azaltılabilir
Kurumlar için Mail servisinde sınırlamalar

Bir gün içinde aynı hesaptan en fazla 3000 * e-posta gönderilebilir. Eğer birkaç alıcı belirttiyseniz, bunların her birine ayrı ileti gönderilir.

Ek olarak, alıcı sayısına sınırlama koyulmuştur:

Alıcı sayısıSınırlama
Günde tüm e-postalarda toplam (aynı hesaptan)3000 *
Günde tüm e-postalarda toplam (aynı alan adına sahip tüm hesaplardan)5000 *
Site aracılığıyla gönderilen e-posta50
E-posta programının aracılığıyla gönderilen e-posta35
* Sadece harici alıcılar sayılır; bu alan adına sahip hesap sahipleri sayılmaz.
Not. Spamdan Koruma servisi eğer; toplu, şablon, tek tip, spam, reklam ya da ticari teklif e-posta gönderiminden şüphelenirse, sınırlamalar azaltılabilir
Hesabınız şüphe uyandırıyor

Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüphe uyandırıcı buldu. Bu durum genel olarak telefon numaranızın e-posta kutunuzla bağlı olmadığı ya da Kimlik'e hayalî ad ve soyadlar girildiği için meydana gelir.

İletiler mevcut olmayan adreslere gönderiiliyor

Hesabınızdan varolmayan alıcılara çok sayıda e-posta gönderildi. E-posta var olmayan bir adrese gönderildiyse otomatik teslim edilemedi raporu alırsınız.

Hesabınızdan toplu e-posta gönderiminin yapıldığına dair şikayet aldık

E-posta adresinizden yapılan spam gönderimiyle ilgili kullanıcılardan birkaç şikayet aldık.

Eğer bu durum meydana geldiyse, e-posta kutunuzdan ileti gönderimi engellenecektir. Bloke edilen sadece ileti gönderme olacaktır; Mail'e girebilir ve ileti almaya devam edebilirsiniz. Engelleme, 24 saat boyunca ileti göndermeyi denemediğiniz takdirde, bu süre sonunda otomatik olarak kalkacaktır, aksi durumda engelleme 24 saat daha uzatılacaktır.

Engellemenin kaldırılmasını beklerken, gelecekteki sorunlardan kaçınmanıza yardımcı olacak önerileri uygulayın:

  1. Bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin ücretsiz antivirüs programları yardımıyla: Dr.Web CureIt! ve “Kaspersky Labs”Virus Removal Tool. Ardından şifrenizi değiştirin.
  2. Sorunu gidermek için Kimlik sayfasına gerçek kişisel bilgilerinizi girin ve Telefon numaraları sayfasından hesabınıza telefon numaranızı bağlayın.
    Not. Eğer Yandex.Mail servisini alan adı olarak kullanıyorsanız, tüm alan adları için kesin bilgileri girin.
  3. Alıcıların e-posta adreslerinin hesabınızda doğru yazıldığına ve güncel olmalarına emin olun.
  4. Alıcılarınızın tümü e-postalarınıza kendi isteğiyle onay verdiklerine emin olun.

E-posta programında “Message rejected under suspicion of SPAM” hatası görüyorum

Eğer “Message rejected under suspicion of SPAM” mesajı çıkıyorsa, iletinizin içeriği Yandex.Mail tarafından spam olarak tanımlanmıştır. Sorunu çözmek için Yandex.Mail'in web arayüzünü açın ve deneme amacıyla herhangi bir e-posta gönderin. Böylece sisteme e-postaları robotun göndermedeğini kanıtlayacaksınız.

Dr.Web CureIt! ve “Kaspersky Labs”Virus Removal Tool gibi ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin.

Ayrıntılar için “İletiniz gönderilemiyor” mesajı alıyorum bölümüne bakın.

Spam olmayan e-postalar “Spam” klasörüne düşüyor

Önemli e-posta yanlışlıkla Spam klasörüne düştüyse e-postayı seçip Spam değil! butonuna tıklayın. E-posta Gelen Kutusu'na taşınacaktır. Bir süre sonra bu adresten gelen tüm e-postalar yeniden Gelen Kutusu'na gelmeye başlar.

Spam değildir! butonu çalışmıyor

Yandex.Mail ile çalışmak için bir mail programı kullanıyorsanız da (örneğin bilgisayar için Microsoft Outlook, The Bat!, Thunderbird ya da akıllı telefon ve tabletler için Mail.Ru, Gmail, Mailbox) iletiler Spam klasörüne düşebilir. Bu tür uygulamaların bazılarında bulunan ve gelen iletileri Spam kutusuna gönderebilen bir anti-spam filtresi bu duruma neden olabilir.

Spam değildir! butonu Yandex.Mail sitesinde çalışmıyorsa bunu kullandığınız e-posta programı veya uygulamasında tıklamayı deneyin (NOT: farklı uygulamalarda bu butonun adları farklı olabilir). Ayrıca gelen postalarınızın otomatik Spam'e gönderilmesini önlemek için e-posta uygulamasının ayarlarında otomatik spam kontrolünü devre dışı bırakabilirsiniz.

Eğer programda ileti spam kontrolü bulunmuyorsa, Yandex e-posta kutunuzun şifresini değiştirin. Daha önce ayarlayıp da şu an kullanmadığınız e-posta programı kendi kendine çalışmaya devam ederek gelen e-postalarınızı Spam'e göndermeye devam ettiği takdirde şifreyi değiştirmeniz yararlı olur.

Abonelik Nasıl İptal Edilir?

Tematik bir sitenin veya servisin toplu gönderilerine abone olup e-postalarını artık almak istemiyorsanız aboneliği doğrudan e-posta kutusundan iptal edebilirsiniz. Bunun için aboneliğe ait herhangi bir e-postayı açın ve Abonelikten ayrıl butonuna tıklayın:

Butona tıkladıktan sonra seçtiğiniz e-posta Çöp Kutusu'na taşınacaktır. Bu aboneliğe ait e-postalar kutunuza bir daha gelmeyecektir.

Uyarı. Abonelik iptal olmadıysa (örneğin, e-postada abonelik iptali için belirtilmiş bağlantı hatalı olduğunda veya sorgu site veya servis tarafından yanlış işlendiğinde) aboneliğe ait e-postalar kutunuza gelmeye devam edecek fakat e-postalar Spam kutusuna gelecektir.