Yandex.Mail posta kutularını nasıl korur?

Yandex.Mail e-posta iletilerinizi korumak için e-posta gönderenin gerçekliğini kontrol eder, e-posta kutusuyla sadece güvenli HTTPS bağlantısı üzerinden çalışmanızı sağlar ve e-posta kutusundaki tüm işlemlerin geçmişini ziyaret günlüğüne kaydeder.

  1. Gönderenin kimlik doğrulaması
  2. Ziyaret günlüğü
  3. HTTPS desteği

Gönderenin kimlik doğrulaması

Yandex.Mail, DKIM (Domain Keys identified Mail) dijital imzasına göre gönderenin kimliğini kontrol eder. E-postada dijital imza varsa, e-posta sunucusundan gönderildikten sonra ele geçirilmediği ve değiştirilmediği anlamına gelir. İmza sadece e-postanın gönderildiği sunucunun yöneticisi tarafından belirlenebilir.

Gönderenin adresinin solunda veya simgesini görüyorsanız, e-postanın dijital imzasının hatalı olduğu anlamına gelir; e-postanın içeriğine dikkatli davranın.

Kimlik doğrulamasının doğru olması için DKIM teknolojisi hem alıcı hem de gönderen tarafından desteklenmelidir. Aksi takdirde denetim sonucunda, yanlış imzayla ilgili mesaj “dürüst” gönderenden gelen e-posta için gösterilebilir.

Gönderenden tamamıyla eminseniz ve buna rağmen hatalı dijital imza mesajı alıyorsanız, bu uyarıyı göz ardı edin. Ayrıca ileride aynı durumla karşılaşmamak için gönderen servisinin destek hizmetine başvurabilirsiniz.

Yandex.Kurumlar için Mail'de e-postalar yanlış dijital imzayla gösterilmekte

Hangi simgeyi ve mesajı görüntülüyorsunuz?

gönderenin bilgileri sahte olabilir

Büyük olasılıkla alan adınızda DKIM imza ve SPF kaydı ayarlanmamıştır. Ayarları doğru yapmak için Yandex.Kurumlar için Mail servisinin Yardım bölümündeki talimatları kullanın:

gönderen güvenilir olmayabilir

Büyük olasılıkla alan adınızda DKIM imza ve SPF kaydı ayarlanmamıştır. Ayarları doğru yapmak için Yandex.Kurumlar için Mail servisinin Yardım bölümündeki talimatları kullanın:

Not. Ayarlar yapıldıktan sonra bazı e-postalarda hala simgesi görüntülenebilir. Bu durum çeşitli nedenlerle meydana gelir; örneğin iletme, toplayıcı veya eş e-posta.
doğrulanmış alan adı (domain.com.tr) gönderenle uyumlu değil
E-postalarınızın FROM: alanında belirtilen alan adının, SPF kayıtlarında veya DKIM imzasında yer alan alan adıyla, üst seviye alan adına kadar aynı olduğundan emin olun.
Not. Ayarlar yapıldıktan sonra bazı e-postalarda hala simgesi görüntülenebilir. Bu durum çeşitli nedenlerle meydana gelir; örneğin iletme, toplayıcı veya eş e-posta.
gönderen doğrulandı
Bu alan adından kısa bir süre e-posta gönderiyor olabilirsiniz veya kullanıcılar e-postalarınızdan spam olarak şikayet etmiş olabilir. simgesiyle işaretlenmeleri için daha fazla zaman geçmeli ve e-postalarınızla ilgili daha az şikayet olmalıdır.

Aboneliğimdeki e-postalar yanlış simgeyle işaretlendi

E-postaları gönderiyorsanız ve veya simgelerini görüyorsanız, büyük ihtimalle e-posta aboneliğinde Yandex'in gerçek abonelikler için uyguladığı şartlara uyulmamıştır.

Ziyaret günlüğü

Ziyaret günlüğünde e-posta kutunuzda yapılan değişiklikler geçmişi ve girişin yapıldığı IP adresleri kaydedilir.

Görünen bir değişiklik yapmayan işlemler (örneğin okunmuş e-postayı tekrar okuma, klasör açma vs.) ziyaret günlüğünde görüntülenmez.

Son 7 gün içinde yapılan değişiklikleri görüntüleyebilirsiniz (yaklaşık 2000 işlem).

Uyarı. Ziyaret günlüğü genel bilgi verirken yapılan işlemi iptal etme olanağı sunmaz (örneğin silinen e-postalar geri alınamaz).

Ziyaret günlüğünü açmak için sayfanın altında Son oturum bağlantısına tıklayın.

Ziyaret günlüğü ayrıca  → Güvenlik menüsünden de görüntülenebilir.

Ziyaret günlüğünde geçerli IP adresinizin yanı sıra yakın zamanda bu hesaba erişmek için kullandığınız diğer IP adresleri görüntülenir. Ziyaret günlüğündeki tüm veriler tarihe göre gruplandırılmıştır.

Listedeki herhangi bir gün için ayrıntılı bilgileri görüntülemek için tarihi içeren bağlantıya tıklayın. Listede işlemi yapma saati değişikliğin yapıldığı cihazın IP adresi ve işlem adı görüntülenir.

HTTPS desteği

İnternete erişmek için güvenli olmayan HTTP bağlantısını ve bağlantı kanallarını (örneğin toplu erişim noktaları) kullanıyorsanız, e-posta kutunuzdaki bilgiler (yazışmalar, şifreler, telefon ve kredi kartı numaraları vs.) kötü niyetli kişiler tarafından çalınabilir.

E-posta kutunuzu korumak için Yandex.Mail'de sadece HTTPS protokolü kullanılmaktadır. Bu protokol, kişisel bilgilerinizi sunucuya şifrelenmiş biçimde aktardığı için bilgilerinizin güvenliğini ve gizliliğini sağlar. HTTPS protokolü tüm modern tarayıcılarda desteklenmektedir.

Uyarı. Cihazlarınızı HTTPS protokolünde çalışmayan toplu erişim noktalarından internete erişmek için mümkün olduğunca kullanmayın.

Bilgilerinizi kaybetme riskini azaltarak internette çalışmak için sadece güvenli HTTPS bağlantısını sağlayan güvenli bağlantı kanallarını kullanın. İnternet sağlayıcınız farklı nedenlerle bu protokolü desteklemiyorsa daha güvenilir bir internet servis sağlayıcısına geçin.

İş ağındayken güvenli HTTPS bağlantısının engellenmiş olduğunu tespit ettiyseniz bunun nedenlerini öğrenmek ve gidermek için sistem yöneticisine başvurun.

Uyarı. HTTPS protokolü hatalı çalışıyorsa bunun nedeni bilgisayarınızdaki virüsler olabilir. Tüm ayarlar doğruysa ve protokol sağlayıcı veya yönetici tarafından engellenmiyorsa bilgisayarınızı antivirüs programıyla taratın.