E-posta yükleme ve görüntüleme hataları

Bazen Mail ile çalışırken butonlar çalışmıyor, ekli dosyalar eklenmiyor veya tarayıcı hata bildiriyor.

Sorunu seçin:

E-posta sayacı neden hatalı çalışıyor ve bu durum nasıl düzeltilebilir:

Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor

Tarayıcı veri kullanımını azaltmak için, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbelleğe kaydeder. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde tarayıcı verileri bellekten yükleyebilir. Örneğin tarayıcı, gelen e-posta sayfasını bellekten indiriyorsa, yeni e-posta sayacının güncel olmayan değerini göreceksiniz.

Sayfayı internetten yüklemek için sayfayı yenilemeyi deneyin. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin.

Eklentiler Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için eklentileri geçici olarak kapatın. Yandex.Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Sayfa öğeleri neden görüntülenmiyor ve bu durum nasıl düzeltilebilir:

Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor

Tarayıcı veri kullanımını azaltmak için, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbelleğe kaydeder. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde tarayıcı verileri bellekten yükleyebilir. Örneğin tarayıcı, gelen e-posta sayfasını bellekten indiriyorsa, yeni e-posta sayacının güncel olmayan değerini göreceksiniz.

Sayfayı internetten yüklemek için sayfayı yenilemeyi deneyin. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin.

Eklentiler Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için eklentileri geçici olarak kapatın. Yandex.Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcı, sayfaların hızlı ve kolay yüklenmesi için kullanılan teknolojileri desteklemeyebilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

İnternet hızı azaldı

Mail dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakıp sayfayı yenileyin.

Mail'in tam sürümü neden gösterilmiyor ve bu durum nasıl düzeltilebilir:
Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcı, sayfaların hızlı ve kolay yüklenmesi için kullanılan teknolojileri desteklemeyebilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Internet Explorer 8 ve üst sürümlerinde yanlış uyum modu seçildi

Internet Explorer 8 ve üstü sürümlerde daha eski sürümle uyumlu bir mod kullanıyorsanız bu durum hatalara neden olabilir.

Kullandığınız tarayıcının sürümüne bağlı olarak Tarayıcı modu ve Belge modu parametrelerini kurun.

  1. F12 tuşuna basın veya menüde Geliştirici araçları bölümünü seçin.
  2. simgesine tıklayıp kullandığınız tarayıcının sürümüne uygun değeri seçin.
    Not. Internet Explorer 11 veya daha yeni bir sürüm kullanıyorsanız Edge'i seçin.
Eklentiler Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için eklentileri geçici olarak kapatın. Yandex.Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Hiyeroglif veya anlaşılmaz karakterler, sayfanın yanlış kodlaması sonucunda görünür. Kodlama, virüs veya kötü amaçlı yazılım tarafından değiştirilmiş olabilir.

Ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızı kontrol edin: CureIt! veya Kaspersky Lab’ın Virus Removal Tool programlarıyla bilgisayarınızda virüs taraması yapın.

E-posta neden hatalı görüntüleniyor ve bu durum nasıl düzeltilir:
Eklentiler Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için eklentileri geçici olarak kapatın. Yandex.Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

İnternet hızı azaldı

Mail dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakıp sayfayı yenileyin.

Ağ bağlantısı sorunu oluştu

Sorunu kontrol etmek için mobil internet üzerinden e-posta hesabınıza girin. Herhangi bir hata oluşmadıysa internet sağlayıcınızın destek ekibine başvurun. Kurumsal e-posta kullanıyorsanız sorunu sistem yöneticinize bildirin.

Sayfa yüklenmiyorsa veya yüklenmesi çok uzun sürüyorsa aşağıdaki hata mesajları gösterilir:
  • “Hata oluştu”.
  • “Tarayıcı sekmesini yenileyin veya birkaç dakika sonra tekrar deneyin”.

  • “Lütfen bekleyin...”.

  • “Sayfanın yüklenmesi uzun sürüyor”.

  • “Sayfayı yenilemeyi deneyin veya Mail'in hafif sürümünü kullanın”.

Sayfa neden yüklenmiyor ve bu durum nasıl düzeltilir:

Eklentiler Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için eklentileri geçici olarak kapatın. Yandex.Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcı, sayfaların hızlı ve kolay yüklenmesi için kullanılan teknolojileri desteklemeyebilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Yukarıdaki öneriler işe yaramadıysa sorun şunlardan kaynaklanıyor olabilir:

İnternet hızı azaldı

Mail dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakıp sayfayı yenileyin.

Ağ bağlantısı sorunu oluştu

Sorunu kontrol etmek için mobil internet üzerinden e-posta hesabınıza girin. Herhangi bir hata oluşmadıysa internet sağlayıcınızın destek ekibine başvurun. Kurumsal e-posta kullanıyorsanız sorunu sistem yöneticinize bildirin.

Internet Explorer 8 ve üst sürümlerinde yanlış uyum modu seçildi

Internet Explorer 8 ve üstü sürümlerde daha eski sürümle uyumlu bir mod kullanıyorsanız bu durum hatalara neden olabilir.

Kullandığınız tarayıcının sürümüne bağlı olarak Tarayıcı modu ve Belge modu parametrelerini kurun.

  1. F12 tuşuna basın veya menüde Geliştirici araçları bölümünü seçin.
  2. simgesine tıklayıp kullandığınız tarayıcının sürümüne uygun değeri seçin.
    Not. Internet Explorer 11 veya daha yeni bir sürüm kullanıyorsanız Edge'i seçin.

Güvenlik sertifikası hata mesajları şöyle başlar:

  • “Bağlantınız güvenli değil”.
  • “Site, bilgisayarınızın güvenliğini tehdit ediyor”.
  • “Sertifika hatalı”.
  • “Güvenlik sertifikası hatası”.
  • “Bu bağlantı güvenli değil”.

Güvenlik sertifikası hata mesajları neden gösterilir ve bu durum nasıl düzeltilir:

Güvensiz bağlantı veya güvenlik sertifikası hataları, tarayıcı ve bilgisayar ayarları arasındaki çakışmadan kaynaklanabilir. Bunun yanı sıra antivirüs programının çalışması da hataya neden olabilir. Sertifika hatasının nedenini anlamak için hata mesajının sonundaki kodu bulun.

Hata kodu Çözüm
  • ssl_error_bad_cert_domain
Tarayıcının adres satırına doğru adresin, mail.yandex.com.tr veya passport.yandex.com.tr, com.tr'den sonra ise nokta veya başka bir karakter yerine / işaretinin girilip girilmediğini kontrol edin.
  • err_cert_date_invalid
  • sec_error_oscp_invalid_signing_cert
  • sec_error_expired_issuer_certificate
  • sec_error_expired_certificate
  • sec_error_ocsp_future_response
Bilgisayarınızda tarih ve zamanın doğru ayarlandığından emin olun. Bu ayarlar yanlış yapıldıysa sistem hatalı bir şekilde sertifika süresinin henüz başlamadığını ya da artık sona erdiğini tanımlar.
  • err_cert_common_name_invalid
  • err_cert_authority_invalid
  • sec_error_unknown_issue
Antivirüs programınızın ayarlarında HTTPS bağlantıları denetlemesinin devre dışı olduğundan emin olun. Kaspersky Internet Security'de ve ESET NOD32 Smart Security'de bu işlemin nasıl yapılacağı hakkında ayrıntılı bilgiyi tablonun altında bulabilirsiniz.

Bilgisayarınızda antivirüs programı yoksa dolandırıcılar kötü amaçlı kod veya MITM saldırısıyla güvenlik sertifikasını değiştirmiş olabilirler. Ücretsiz antivirüs programları ile bilgisayarınızı kontrol edin: CureIt! veya Kaspersky Lab’ın Virus Removal Tool ücretsiz antivirüs programları ile bilgisayarınızda virüs taraması yapın.

Kaspersky Internet Security'de HTTPS Bağlantı Denetimini Kapatma
  1. Antivirüs programını açın ve sol alt köşede butonuna tıklayın.
  2. Ek sekmesine geçin ve öğesini seçin.

  3. Güvenli bağlantıların denetimi bloğunda Güvenli bağlantıları denetleme değerini belirleyin ve seçimi onaylayın.
ESET NOD32 Smart Security'de HTTPS bağlantı denetimini kapatma
  1. Antivirüs programının penceresini açın, Ayarlar sekmesine geçin ve Gelişmiş ayarlar bağlantısına tıklayın.
  2. İnternet ve e-posta → SSL/TLS bloğunda SSL/TLS protokolünün filtrelenmesini aç özelliğini devre dışı bırakın.
  3. İnternet ve e-posta → Web erişiminin güvenliği → Web protokolleri → HTTPS tarama modülünün ayarları bloğunda HTTPS protokolünün denetimini etkinleştir özelliğini devre dışı bırakın.
  4. Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.