E-postaların başka adrese yönlendirilmesi
Dikkat
Sadece yeni gelen e-postalar yönlendirilir. Aşağıdaki e-postalar gönderilemez:
- E-posta kutusunda zaten bulunan gelen e-postalar;
- Gönderilmiş e-postalar;
- Giden e-postalar;
- Spam klasöründeki e-postalar.
Aynı anda iki e-posta kutusu kullanıyorsanız fakat her iki e-posta kutusundan gelen e-postaları tek bir yerde okumak istiyorsanız, e-postaların bir e-posta kutusundan diğerine yönlendirilmesini ayarlayın:
-
Sağ üst köşede
→ Tüm ayarlar simgesine basın. -
E-postaların işlenme kurallarını seçin.
-
Filtre oluştur butonuna tıklayın.
-
Uygula bloğunda kuralın uygulanmasını istediğiniz e-posta türünü listelerden seçin:

-
Eğer blokunda işleme koşullarını belirtin:

Yandex Takvim’den gelen e-postaların sıralanmasını yapılandırmak
Yandex Takvim’de etkinlik oluşturma, değiştirme ve silme ile ilgili olarak herhangi bir göndericiden gelen e-postaların filtrelenmesi için şu koşulu atayın: Başlık
“X-Mailer”Yandex Takvimile eşleşiyor.
-
Bir kural için ayrı ayrı veya birlikte uygulanacak birkaç koşul belirlenebilir:
-
Eğer bloğunda Koşul ekle butonuna tıklayın.
-
Belirtilen koşulların aynı anda uygulanması gerekip gerekmediğini netleştirin:

-
-
Şu adrese ilet seçeneğini etkinleştirip e-postaların iletileceği adresi belirtin. İletme sırasında e-postaların kopyalarını kaydetmek istiyorsanız iletme sırasında kopyayı kaydet seçeneğini etkinleştirin.
Not
Şu adrese ilet alanında birden fazla e-posta hesabı belirtilemez. Birden fazla e-posta hesabına yönlendirmeyi ayarlamak istiyorsanız her adres için ayrı bir yönlendirme kuralı oluşturun. Birden fazla e-posta hesabına yönlendirmenin doğru çalışması için tüm kurallarda iletme sırasında kopyayı kaydet seçeneğini etkinleştirin.
-
Filtre oluştur butonuna tıklayın. Yandex şifrenizi girin.
Not
Kalıcı şifre ve tek kullanımlık şifre kombinasyonu ile girişi etkinleştirdiyseniz giriş yapmak için Yandex Anahtar tarafından oluşturulan tek kullanımlık şifreyi kullanın.
-
Yönlendirme için belirttiğiniz e-posta hesabını kontrol edin. Yönlendirmenin nasıl doğrulanacağı konusunda talimatlar içeren e-posta bu e-posta adresine gönderilir. Doğrulandıktan sonra tüm e-postalar belirtilen e-posta hesabınıza iletilecektir.
Not
Spam klasöründen e-postaları iletmek istiyorsanız Yandex Mail'in bu e-postaların istenmeyen olarak algılanmaması gerekir. Bunun için bu tür e-postalarda Spam değil! butonuna tıklayın; zamanla benzer e-postalar Gelen Kutusu klasörüne girmeye başlar ve siz onlar için yönlendirmeyi düzenleyebilirsiniz.
Eski e-postaları gönder
Eski e-postaları aktarmak istiyorsanız başka bir e-posta kutusundan e-posta aktarımını ayarlayabilirsiniz. Böylece tüm e-postalar Gelen kutusu klasörüne girer ve belirtilen adrese gönderilecektir.
-
Sağ üst köşede
→ Tüm ayarlar simgesine basın. -
E-posta toplayıcısı'nı seçin.
-
butonuna tıklayın. -
E-postalarını almak istediğiniz Yandex posta kutusunun kullanıcı adını (adresin
@simgesine kadar olan kısmını) girin. -
Bağla butonuna tıklayın.
-
Haricî uygulamaların erişim penceresinden daha önce belirtmiş olduğunuz e-posta kutusuna giriş yapın.
Öneri
Pencere görünmezse tarayıcınızın ayarlarından tarayıcınızın açılır pencereleri engelleyip engellemediğini kontrol edin.
-
Değişiklikleri kaydedin.
Yönlendirme çalışmıyor
Bu durumun olası nedenleri:
Kişisel veriler Yandex ID'de belirtilmemiş.
- Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engelin kaldırılması genellikle 2 saat kadar sürer.
Kural etkinleştirilmedi veya adres onaylanmadı
- E-posta işleme kuralları sayfasında gerekli kuralın etkin olup olmadığını, e-postaların gönderilmesi gereken adresin doğrulanmış olup olmadığını kontrol edin. Belirttiğiniz adresin yazım hatası içermediğinden emin olun.
Kural ayarlandıktan sonra çok az zaman geçti
- Kural oluşturduktan sonra birkaç dakika bekleyin; kural hemen çalışmayabilir.
Kuraldaki koşullar yanlış belirtildi
- Koşulun özelliklerini ve parametrelerini kontrol edin.
Kural listesinde daha öncelikli bir kural mevcut
- Yukarıdaki listede aynı koşullara sahip kurallar varsa veya kurallardan birinde Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği belirtildiyse, bu durum kuralın uygulamasını etkileyebilir. Daha fazla bilgiyi Kural uygulama sırası bölümünde bulabilirsiniz.
E-postalar, toplayıcı tarafından Gelen Kutusu'na toplanmadı
- E-posta toplama özelliği ayarlandıysa ve e-posta, başka bir e-posta hesabınızdan bu hesaba yönlendirildiyse fakat Gelen Kutusu'nda değilse, kural onun için geçerli olmaz.
Alıcının hesabında gelen e-postaların işlenme kuralları ayarlandı
- Alıcının hesabında e-postaları silen veya Spam klasörüne taşıyan kurallar ayarlandıysa, yönlendirme yapıldıktan hemen sonra e-postalar Gelen Kutusu klasöründen kaybolmaya başlar.
“Kopyayı kaydet” seçeneği devre dışı fakat kopya kaydediliyor
Yönlendirme kuralında İşlemi uygula bölümünde Okundu olarak işaretle belirtilmiş olabilir. Bu durumda kopya otomatik olarak kaydedilir.