E-postaların başka adrese yönlendirilmesi

Uyarı. Sadece yeni gelen e-postalar yönlendirilir. Aşağıdaki e-postalar gönderilemez:
  • E-posta kutusunda zaten bulunan gelen e-postalar;
  • Gönderilmiş e-postalar;
  • Giden e-postalar;
  • Spam klasöründeki e-postalar.
Aynı anda iki e-posta kutusu kullanıyorsanız fakat her iki e-posta kutusundan gelen e-postaları tek bir yerde okumak istiyorsanız, e-postaların bir e-posta kutusundan diğerine yönlendirilmesini ayarlayın:
  1. Sağ üst köşedeki simgesine tıklayın.
  2. E-postaların işlenme kurallarını seçin.
  3. Filtre oluştur butonuna tıklayın.
  4. Uygula bloğunda kuralın uygulanmasını istediğiniz e-posta türünü listelerden seçin:

  5. Eğer bloğunda işleme koşullarını belirtin:

    Koşulun doğru oluşturulması hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.

  6. Bir kural için ayrı ayrı veya birlikte uygulanacak birkaç koşul belirlenebilir:
    1. Eğer bloğunda Koşul ekle butonuna tıklayın.
    2. Belirtilen koşulların aynı anda uygulanması gerekip gerekmediğini netleştirin:


  7. Şu adrese ilet seçeneğini etkinleştirip e-postaların iletileceği adresi belirtin. İletme sırasında e-postaların kopyalarını kaydetmek istiyorsanız iletme sırasında kopyayı kaydet seçeneğini etkinleştirin.
    Not. Şu adrese ilet alanında birden fazla e-posta hesabı belirtilemez. Birden fazla e-posta hesabına yönlendirmeyi ayarlamak istiyorsanız her adres için ayrı bir yönlendirme kuralı oluşturun. Birden fazla e-posta hesabına yönlendirmenin doğru çalışması için tüm kurallarda iletme sırasında kopyayı kaydet seçeneğini etkinleştirin.
  8. Filtre oluştur butonuna tıklayın. Yandex şifrenizi girin.
    Not. İki aşamalı kimlik doğrulamayı çalıştırdıysanız Yandex.Anahtar uygulaması tarafından oluşturulan tek kullanımlık şifreyi kullanın.
  9. Yönlendirme için belirttiğiniz e-posta hesabını kontrol edin. Yönlendirmenin nasıl doğrulanacağı konusunda talimatlar içeren e-posta bu e-posta adresine gönderilir. Doğrulandıktan sonra tüm e-postalar belirtilen e-posta hesabınıza iletilecektir.
Not. Spam klasöründen e-postaları iletmek istiyorsanız Yandex.Mail'in bu e-postaların istenmeyen olarak algılanmaması gerekir. Bunun için bu tür e-postalarda Bu spam değil! butonuna tıklayın; zamanla benzer e-postalar Gelen Kutusu klasörüne girmeye başlar ve onlar için yönlendirmeyi ayarlayabilirsiniz.

Eski e-postaları gönder

Başka bir Yandex hesabınızdan eski e-postaları aktarmak için:

  1. E-postaları aktarmak istediğiniz e-posta kutusuna giriş yapın.
  2. Sağ üst köşedeki simgesine tıklayın.
  3. Başka e-posta hesaplarından e-posta toplama seçeneğini seçin.
  4. Mail programlarına basın ve IMAP protokolüne göre ayarlanmış imap.yandex.com.tr sunucusundan bölümünü işaretleyin.
  5. Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın (buton listeden yeni öğeleri seçtikten ya da diğer öğelerdeki seçimi kaldırdıktan sonra ortaya çıkacaktır).
  6. Mevcut e-posta kutusunda e-posta aktarıcısı oluşturun.
  7. Yönlendirme kuralını ayarladıysanız tüm eski e-postalar taşındıktan sonra aktarıcıyı kapatın. Aksi takdirde her yeni e-posta yeni e-posta kutusuna iki defa gelecektir. Ayrıca, yönlendirme kuralını kapatıp sadece aktarıcıyı etkin bırakabilirsiniz.

Yönlendirme çalışmıyor

Bu durumun olası nedenleri:

Yandex.Pasaport'ta kişisel bilgiler belirtilmedi

Yandex.Pasaport'ta doğru kişisel bilgilerinizi belirtin ve hesaba telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex.Pasaport'ta gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

Kural etkinleştirilmedi veya adres onaylanmadı

E-postaların işlenme kuralları sayfasında gerekli kuralın etkin olup olmadığını, e-postaların gönderilmesi gereken adresin doğrulanmış olup olmadığını kontrol edin. Belirttiğiniz adresin yazım hatası içermediğinden emin olun.

Kural ayarlandıktan sonra çok az zaman geçti

Kural oluşturduktan sonra birkaç dakika bekleyin; kural hemen çalışmayabilir.

Kuraldaki koşullar yanlış belirtildi

Koşulun özelliklerini ve parametrelerini kontrol edin.

Kural listesinde daha öncelikli bir kural mevcut

Yukarıdaki listede aynı koşullara sahip kurallar varsa veya kurallardan birinde Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği belirtildiyse, bu durum kuralın uygulamasını etkileyebilir. Daha fazla bilgiyi Kural uygulama sırası bölümünde bulabilirsiniz.

E-postalar, toplayıcı tarafından Gelen Kutusu'na toplanmadı

E-posta toplama özelliği ayarlandıysa ve e-posta, başka bir e-posta hesabınızdan bu hesaba yönlendirildiyse fakat Gelen Kutusu'nda değilse, kural onun için geçerli olmaz.

Alıcının hesabında gelen e-postaların işlenme kuralları ayarlandı

Alıcının hesabında e-postaları silen veya Spam klasörüne taşıyan kurallar ayarlandıysa, yönlendirme yapıldıktan hemen sonra e-postalar Gelen Kutusu klasöründen kaybolmaya başlar.

“Kopyayı kaydet” seçeneği devre dışı fakat kopya kaydediliyor

Yönlendirme kuralında İşlemi uygula bölümünde Okundu olarak işaretle belirtilmiş olabilir. Bu durumda kopya otomatik olarak kaydedilir.