Filtre oluşturma ve ayarlama
Filtre oluşturma
Dikkat
Belirlenmiş filtreler sadece yeni e-postalara uygulanacaktır. E-posta kutusunda bulunan e-postalar otomatik olarak işlenmez. Kuralı varolan e-postalar için uygulamak istiyorsanız Varolan e-postalar için uygula butonuna tıklayın.
-
Sağ üst köşede
→ Tüm ayarlar simgesine basın. -
E-postaların işlenme kurallarını seçin.
-
Filtre oluştur butonuna tıklayın.
-
Uygula bloğunda kuralın uygulanmasını istediğiniz e-posta türünü listelerden seçin:

-
Eğer blokunda işleme koşullarını belirtin:

Yandex Takvim’den gelen e-postaların sıralanmasını yapılandırmak
Yandex Takvim’de etkinlik oluşturma, değiştirme ve silme ile ilgili olarak herhangi bir göndericiden gelen e-postaların filtrelenmesi için şu koşulu atayın: Başlık
“X-Mailer”Yandex Takvimile eşleşiyor.
-
Bir kural için ayrı ayrı veya birlikte uygulanacak birkaç koşul belirlenebilir:
- Eğer bloğunda Koşul ekle butonuna tıklayın.
- Belirtilen koşulların aynı anda uygulanması gerekip gerekmediğini netleştirin:

-
Eylemi gerçekleştir bloğunda e-postayla ne yapılacağını seçin: Sil, okundu olarak işaretle, klasöre taşı, etiket ekle, ilet veya bildirim gönder, metinle yanıtla.
-
Gerekirse Diğer kurallar uygulanmasın seçeneğini etkinleştirin (bkz. Kuralların önceliği).
-
Filtreye isim atamak istiyorsanız "Ayrıca filtre listesinde görüntülenecek başlığı da belirtebilirsiniz" bağlantısına tıklayın.

-
Filtreyi kaydetmek için Filtre oluştur butonuna tıklayın.
Kuralı kontrol et
Mevcut e-postalardan hangilerin kurala uygun olduğunu öğrenebilirsiniz. Bunu yapmak için kuralı açın ve Kuralı kontrol et butonuna tıklayın.
Kuralı değiştir
Kuralı değiştirmek, kapatmak veya silmek için E-posta işleme kuralları sayfasında yer alan söz konusu kuralın sağındaki bağlantıları kullanın.

Kural uygulama düzeni
Kuralları uygulama düzeni E-posta işleme kuralları sayfasındaki listedeki konumlarına bağlıdır; kural ne kadar üstteyse o kadar önce uygulanır. Filtrenin önceliğini arttırmak istiyorsanız filtreyi üste taşıyın. Aynı şartlara sahip birkaç kural için aynı anda gerçekleştirilemeyen işlem komutu verildiyse bu kurallardan sadece bir tanesi (listenin en üstündeki) çalışacaktır.
Örnek
Alis bazen wonderlandtea.com sitesinde çay satın alır. Sitedeki promosyonlarla ilgili e-postaları ve satın alma bilgileri içeren e-postaları alır. Tüm reklam e-postalarını atlamak fakat sipariş bilgileri içeren e-postaları kaybetmemek için Alice iki kural ayarlar:
mailer@wonderlandtea.comadresinden gelen e-postaları “Silinenler” klasörüne taşı;mailer@wonderlandtea.comadresinden gelen e-postalarında “Sipariş” sözcüğü içeren bir konu varsa, bu e-postaları “Siparişler” klasörüne taşı.
İlk kural ikinci kuralın üstünde yer alırsa, siparişler hakkında e-postalar dahil olmak üzere tüm e-postalar silinir.Siparişlerle ilgili e-postaların kaybolmaması için Alisa, ikinci kuralı bir üst pozisyona yerleştirir. E-posta "Gelen Kutusu"na düştüğünde Yandex Mail, e-posta konusunda "Sipariş" sözcüğünün olup olmadığını kontrol eder. Konusunda sipariş sözcüğü olan e-posta "Siparişler" klasörüne taşınır, olmayanı ise silinir.
Aynı e-postaya aynı anda birden fazla kural uygulanıyorsa ve sadece bir kuralın uygulanmasını istiyorsanız, bu kuralda Diğer kurallar uygulanmasın seçeneğini etkinleştirin. Bununla birlikte, seçeneği etkin olan kuralın altında yer alan kurallar yerine getirilmez ve üstünde yer alan kurallar çalışır.
Örnek
Alice ve Cheshire Kedisi'nin ortak bir proje üzerinde birlikte çalıştığını düşünelim. Alice'in adresine Kedi'nin de görmesi gereken iş teklifleri ve müşteri e-postaları gelirken Beyaz Tavşan'dan kişisel e-postalar da gelir. Tüm iş e-postalarının Kedi'nin e-posta hesabına gönderilmesi, Tavşan'dan gelen e-postaların ise Önemli etiketiyle sadece kendi e-posta hesabında kalması için Alice, kuralları şu sıralamada ayarlar:
just.white.rabbit@yandex.ruadresinde gelen e-postaları Önemli olarak işaretle, Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği etkin durumda;- tüm e-postaları
cheshire.katze@yandex.ruadresine gönder.
İlk kuralda Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği etkinleştirilmezse, Tavşan’dan gelen e-postalar dahil olmak üzere tüm e-postalar Kedi’nin e-posta hesabına gönderilir. Tavşan'dan gelen e-postaların e-posta hesabında kalması ve "Önemli" olarak işaretlenmesi, diğer e-postaların ise Kedi'nin e-posta hesabına gönderilmesi için Alice bu seçeneği etkinleştirir. E-posta “Gelen Kutusu”na düştüğünde Yandex Mail Kimden alanının just.white.rabbit@yandex.ru adresiyle eşleşip eşleşmediğini kontrol eder. Eşleşiyorsa onu önemli olarak işaretler; eşleşmiyorsa e-postayı cheshire.katze@yandex.ru adresine iletir.
Kural çalışmıyor
Bu durumun olası nedenleri:
Kişisel veriler Yandex ID'de belirtilmemiş.
- Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engelin kaldırılması genellikle 2 saat kadar sürer.
Kural ayarlandıktan sonra çok az zaman geçti
- Otomatik filtreleme kuralı oluşturduktan sonra birkaç dakika bekleyin, filtre hemen çalışmaya başlamayabilir.
Kuraldaki koşullar yanlış belirtildi
-
Koşulun özelliklerini ve parametrelerini kontrol edin.
Yandex Takvim’den gelen e-postaların sıralanması çalışmıyorsa
Yandex Takvim’den gelen e-postalarda Gönderen alanı artık
info@calendar.yandex. adresini içermiyorcom.tr. Bu adresle tam olarak eşleşecek şekilde yapılandırılmış sıralama çalışmayacaktır. Sorunu gidermek için, Yandex Takvim’den gelen e-postaların işlenme kurallarında eski koşulu silin ve yeni bir koşul atayın: Başlık“X-Mailer”Yandex Takvimile eşleşiyor. Yandex Takvim’de etkinlik oluşturma, değiştirme ve silme ile ilgili olarak herhangi bir göndericiden gelen e-postalar filtrelenecektir.
Kural listesinde daha öncelikli bir kural mevcut
- Listede daha üst konumda aynı koşullara sahip kurallar varsa veya kurallardan birinde Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği belirtildiyse, bu durum kuralın uygulamasını etkileyebilir. Daha fazla bilgiyi Kural uygulama sırası bölümünde bulabilirsiniz.
E-postalar, toplayıcı tarafından Gelen Kutusu'na toplanmadı
- E-posta toplama özelliği ayarlandıysa ve e-posta, başka bir e-posta hesabınızdan bu hesaba yönlendirildiyse fakat Gelen Kutusu'nda değilse, kural onun için geçerli olmaz.
Birkaç dakika geçmiş olmasına rağmen kural hala çalışmıyorsa ve ayar değişiklikleri işe yaramıyorsa lütfen, sayfanın altındaki form aracılığıyla Yandex Mail destek ekibine ulaşın.
E-postalar kendiliğinden siliniyor veya klasörlere göre düzenleniyor
E-postalar aşağıdaki nedenlerden dolayı silinmiş veya taşınmış olabilir:
E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı
-
E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.
Böyle bir kural varsa ve bu kuralı oluşturmadığınızı hatırlıyorsanız büyük ihtimalle kural otomatik olarak oluşturulmuştur. Bu durum, e-posta önce başka bir klasöre taşındığında ve ardından “Bu tür e-postalar klasöre taşınsın mı?” sorusuna “Evet” cevabı verildiğinde olur.
Gönderen kişi devre dışı bırakılan e-postalar listesine eklendi
- E-posta aboneliklerini yönet üzerinden devre dışı bırakılan bülten e-postaları Çöp Kutusu klasörüne düşer. Ayarlar menüsünde E-posta aboneliklerini yönet bölümünü seçin ve Yeni bültenler sekmesine gidip aradığınız bültenin orada listelenip listelenmediğini kontrol edin. Bülten göndericisinin e-postalarının tekrar Gelen Kutusu’na gelmesi için bülteni işaretleyin ve Bu göndericiden e-posta al’a basın.