Filtre oluşturma ve ayarlama

Filtre oluşturma

Uyarı. Belirlenmiş filtreler sadece yeni e-postalara uygulanacaktır. E-posta kutusunda bulunan e-postalar otomatik olarak işlenmez. Kuralı mevcut e-postalar için uygulamak istiyorsanız Varolan e-postalar için uygula butonuna tıklayın.
  1. Sağ üst köşedeki simgesine tıklayın.
  2. E-postaların işlenme kurallarını seçin.
  3. Filtre oluştur butonuna tıklayın.
  4. Uygula bloğunda kuralın uygulanmasını istediğiniz e-posta türünü listelerden seçin:

  5. Eğer bloğunda işleme koşullarını belirtin:

    Koşulun doğru oluşturulması hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.

  6. Bir kural için ayrı ayrı veya birlikte uygulanacak birkaç koşul belirlenebilir:
    1. Eğer bloğunda Koşul ekle butonuna tıklayın.
    2. Belirtilen koşulların aynı anda uygulanması gerekip gerekmediğini netleştirin:


  7. İşlemi uygula bloğunda e-postayla neyin yapılması gerektiğini (sil, okundu olarak işaretle, klasöre taşı veya etiket ekle) seçin.
  8. Gerekirse Diğer kurallar uygulanmasın seçeneğini etkinleştirin (bkz. Kural uygulama sırası).
  9. Filtreye isim atamak istiyorsanız "Ayrıca filtre listesinde görüntülenecek başlığı da belirtebilirsiniz" bağlantısına tıklayın.

  10. Filtreyi kaydetmek için Filtre oluştur butonuna tıklayın.

Kuralı kontrol et

Mevcut e-postalardan hangilerin kurala uygun olduğunu öğrenebilirsiniz. Bunu yapmak için kuralı açın ve Kuralı kontrol et butonuna tıklayın.

Kuralı değiştir

Kuralı değiştirmek, kapatmak veya silmek için E-posta işleme kuralları sayfasında yer alan söz konusu kuralın sağındaki bağlantıları kullanın.

Kural uygulama düzeni

Kuralları uygulama düzeni Mail işleme kuralları sayfasındaki listedeki konumlarına bağlıdır; kural ne kadar üstteyse o kadar önce uygulanır. Filtrenin önceliğini arttırmak istiyorsanız filtreyi üste taşıyın. Aynı şartlara sahip birkaç kural için aynı anda gerçekleştirilemeyen işlem komutu verildiyse bu kurallardan sadece bir tanesi (listenin en üstündeki) çalışacaktır.

Örnek

Alis bazen wonderlandtea.com sitesinde çay satın alır. Sitedeki promosyonlarla ilgili e-postaları ve satın alma bilgileri içeren e-postaları alır. Tüm reklam e-postalarını atlamak fakat sipariş bilgileri içeren e-postaları kaybetmemek için Alis iki kural ayarlar:

  • mailer@wonderlandtea.com adresinden gelen e-postaları “Silinenler” klasörüne taşı;
  • mailer@wonderlandtea.com adresinden gelen e-postalarında “Sipariş” sözcüğü içeren bir konu varsa, bu e-postaları “Siparişler” klasörüne taşı.

İlk kural ikinci kuralın üstünde yer alırsa, siparişler hakkında e-postalar dahil olmak üzere tüm e-postalar silinir. Siparişlerle ilgili e-postaların kaybolmaması için Alis, ikinci kuralı bir üst pozisyona yerleştirir. E-posta “Gelen Kutusu”'na düştüğünde Yandex.Mail, e-posta konusunda “Sipariş” sözcüğünün olup olmadığını kontrol eder. E-posta konusunda sipariş sözcüğü varsa, “Siparişler”klasörüne taşınır, yoksa, e-posta silinir.

Aynı e-postaya aynı anda birden fazla kural uygulanıyorsa ve sadece bir kuralın uygulanmasını istiyorsanız, bu kuralda Diğer kurallar uygulanmasın seçeneğini etkinleştirin. Bununla birlikte, seçeneği etkin olan kuralın altında yer alan kurallar yerine getirilmez ve üstünde yer alan kurallar çalışır.

Örnek

Alis ve Cheshire kedisi aynı proje üzerinde birlikte çalışmaktadır. Alis'in adresine Kedi'nin de görmesi gereken iş teklifleri ve müşteri e-postaları gelirken Beyaz Tavşan'dan kişisel e-postalar da gelir. Tüm iş e-postalarının Kedi'nin e-posta hesabına gönderilmesi, Tavşan'dan gelen e-postaların ise Önemli etiketiyle sadece kendi e-posta hesabında kalması için Alis, kuralları şu sıralamada ayarlar:

  • just.white.rabbit@yandex.ru adresinde gelen e-postaları Önemli olarak işaretle, Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği etkin durumda;
  • tüm e-postaları cheshire.katze@yandex.ru adresine gönder.

İlk kuralda Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği etkinleştirilmezse, Tavşan’dan gelen e-postalar dahil olmak üzere tüm e-postalar Kedi’nin e-posta hesabına gönderilir. Tavşan'dan gelen e-postaların e-posta hesabında kalması ve "Önemli" olarak işaretlenmesi, diğer e-postaların ise Kedi'nin e-posta hesabına gönderilmesi için Alisa bu seçeneği etkinleştirir. E-posta “Gelen Kutusu”'na düştüğünde Yandex.Mail, Kimden alanının just.white.rabbit@yandex.ru adresiyle uyumlu olup olmadığını kontrol eder . Uyumluysa, Yandex.Mail bu e-postayı Önemli olarak işaretler, uyumlu değilse, cheshire.katze@yandex.ru adresine gönderir.

Kural çalışmıyor

Bu durumun olası nedenleri:

Yandex.Pasaport'ta kişisel bilgiler belirtilmedi

Yandex.Pasaport'ta doğru kişisel bilgilerinizi belirtin ve hesaba telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex.Pasaport'ta gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

Kural ayarlandıktan sonra çok az zaman geçti

Otomatik filtreleme kuralı oluşturduktan sonra birkaç dakika bekleyin, filtre hemen çalışmaya başlamayabilir.

Kuraldaki koşullar yanlış belirtildi

Koşulun özelliklerini ve parametrelerini kontrol edin.

Kural listesinde daha öncelikli bir kural mevcut

Yukarıdaki listede aynı koşullara sahip kurallar varsa veya kurallardan birinde Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği belirtildiyse, bu durum kuralın uygulamasını etkileyebilir. Daha fazla bilgiyi Kural uygulama sırası bölümünde bulabilirsiniz.

E-postalar, toplayıcı tarafından Gelen Kutusu'na toplanmadı

E-posta toplama özelliği ayarlandıysa ve e-posta, başka bir e-posta hesabınızdan bu hesaba yönlendirildiyse fakat Gelen Kutusu'nda değilse, kural onun için geçerli olmaz.

Birkaç dakika geçmiş olmasına rağmen kural hala çalışmıyorsa ve ayar değişiklikleri işe yaramıyorsa lütfen, sayfanın altındaki form aracılığıyla Yandex.Mail destek ekibine ulaşın.

E-postalar kendiliğinden siliniyor veya klasörlere göre düzenleniyor

E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Böyle bir kural varsa ve bu kuralı oluşturmadığınızı hatırlıyorsanız büyük ihtimalle kural otomatik olarak oluşturulmuştur. Bu durum, e-postayı önce başka bir klasöre ve ardından“Bu tür e-postalar klasöre taşınsın mı?” sorusuna “Evet” olarak cevap verdiğinizde ortaya çıkar.