E-postaların klasörlere göre otomatik filtrelenmesi

Farklı gönderenlerden (örneğin işle ilgili, sosyal medya veya arkadaşlarınızdan) çok sayıda e-posta alıyorsanız, Yandex Mail bu e-postaları klasörlere dağıtmanıza yardımcı olur. Otomatik e-posta filtrelemesini ayarlamak için:

  1. Sağ üst köşede Tüm ayarlar simgesine basın.

  2. E-postaların işlenme kurallarını seçin.

  3. Filtre oluştur butonuna tıklayın.

  4. Uygula bloğunda kuralın uygulanmasını istediğiniz e-posta türünü listelerden seçin:

  5. Eğer blokunda işleme koşullarını belirtin:

    Yandex Takvim’den gelen e-postaların sıralanmasını yapılandırmak

    Yandex Takvim’de etkinlik oluşturma, değiştirme ve silme ile ilgili olarak herhangi bir göndericiden gelen e-postaların filtrelenmesi için şu koşulu atayın: Başlık “X-Mailer” Yandex Takvim ile eşleşiyor.

  6. Bir kural için ayrı ayrı veya birlikte uygulanacak birkaç koşul belirlenebilir:

    1. Eğer bloğunda Koşul ekle butonuna tıklayın.

    2. Belirtilen koşulların aynı anda uygulanması gerekip gerekmediğini netleştirin:

  7. E-postaların seçtiğiniz klasörlere otomatik olarak gelmesi için Klasöre taşı seçeneğini etkinleştirip sağdaki listeden klasörü seçin. E-postalara belirttiğiniz etiketin otomatik olarak eklenmesini istiyorsanız Etiketle seçeneğini etkinleştirip sağdaki listeden etiketi seçin.

    Filtrelerden hiçbiri etkin değilse veya koşullardan hiçbiri yerine getirilmiyorsa e-postalar Gelen Kutusu klasörüne düşecektir.

    Öneri

    Ayarlar Tüm ayarlarKlasörler ve etiketler menüsünde basit filtreleme kuralları oluşturabilirsiniz. İstediğiniz klasör veya etiketi seçin ve Filtre oluştur butonuna tıklayın. E-postaların filtrelenmesi için koşullar belirleyin ve Filtre oluştur butonuna tekrar tıklayın.

Otomatik filtreleme özelliği çalışmıyor

Bu durumun olası nedenleri:

Kişisel veriler Yandex ID'de belirtilmemiş.

Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

Kural ayarlandıktan sonra çok az zaman geçti

Otomatik filtreleme kuralı oluşturduktan sonra birkaç dakika bekleyin, filtre hemen çalışmaya başlamayabilir.

Kuraldaki koşullar yanlış belirtildi

Koşulun özelliklerini ve parametrelerini kontrol edin.

Yandex Takvim’den gelen e-postaların sıralanması çalışmıyorsa

Yandex Takvim’den gelen e-postalarda Gönderen alanı artık info@calendar.yandex.com.tr adresini içermiyor. Bu adresle tam olarak eşleşecek şekilde yapılandırılmış sıralama çalışmayacaktır. Sorunu gidermek için, Yandex Takvim’den gelen e-postaların işlenme kurallarında eski koşulu silin ve yeni bir koşul atayın: Başlık “X-Mailer” Yandex Takvim ile eşleşiyor. Yandex Takvim’de etkinlik oluşturma, değiştirme ve silme ile ilgili olarak herhangi bir göndericiden gelen e-postalar filtrelenecektir.

Kural listesinde daha öncelikli bir kural mevcut

Listede daha üst konumda aynı koşullara sahip kurallar varsa veya kurallardan birinde Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği belirtildiyse, bu durum kuralın uygulamasını etkileyebilir. Daha fazla bilgiyi Kural uygulama sırası bölümünde bulabilirsiniz.

E-postalar, toplayıcı tarafından Gelen Kutusu'na toplanmadı

E-posta toplama özelliği ayarlandıysa ve e-posta, başka bir e-posta hesabınızdan bu hesaba yönlendirildiyse fakat Gelen Kutusu'nda değilse, kural onun için geçerli olmaz.

Birkaç dakika geçmiş olmasına rağmen kural hala çalışmıyorsa ve ayar değişiklikleri işe yaramıyorsa lütfen, sayfanın altındaki form aracılığıyla Yandex Mail destek ekibine ulaşın.

E-postalar kendiliğinden siliniyor veya klasörlere göre düzenleniyor

E-postalar aşağıdaki nedenlerden dolayı silinmiş veya taşınmış olabilir:

E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı

E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Böyle bir kural varsa ve bu kuralı oluşturmadığınızı hatırlıyorsanız büyük ihtimalle kural otomatik olarak oluşturulmuştur. Bu durum, e-posta önce başka bir klasöre taşındığında ve ardından “Bu tür e-postalar klasöre taşınsın mı?” sorusuna “Evet” cevabı verildiğinde olur.

Gönderen kişi devre dışı bırakılan e-postalar listesine eklendi

E-posta aboneliklerini yönet üzerinden devre dışı bırakılan bülten e-postaları Çöp Kutusu klasörüne düşer. Ayarlar menüsünde E-posta aboneliklerini yönet bölümünü seçin ve Yeni bültenler sekmesine gidip aradığınız bültenin orada listelenip listelenmediğini kontrol edin. Bülten göndericisinin e-postalarının tekrar Gelen Kutusu’na gelmesi için bülteni işaretleyin ve Bu göndericiden e-posta al’a basın.
Destek Ekibi'ne yaz