E-posta alma ve okuma

İletiyi açmak için iletinin bulunduğu satıra tıklayın.

E-postalarla yapabileceğiniz standart işlemlerin yanı sıra (yanıtlama, iletme, silme, spam olarak işaretleme vs.), e-postayı çevirebilir, e-posta özelliklerini görüntüleyebilir veya belirli tür e-postalar için filtreleme kuralını oluşturabilirsiniz.

  1. Yazışmayı görüntüle
  2. İletiyi hızlı yanıtla ya da yönlendir
  3. Gönderenin portresini kapat
  4. Ekleri görüntüle
    1. Belge ve Arşiv Görüntüleme
    2. Görsel Görüntüleme
  5. İletileri alma ve görüntüleme sorunları

Yazışmayı görüntüle

Yazışmada önceki iletileri görmek için iletideki Alıntıyı göster bağlantısına tıklayın. Bir önceki e-postayı tam açmak için Alıntının tümünü göster bağlantısına tıklayın. Bu dizideki tüm e-postaları görüntülemek için e-postanın altında yer alan Tüm yazışmayı göster bağlantısına tıklayın.

İletiyi hızlı yanıtla ya da yönlendir

İletinin sahibine ya da yazışmada yer alan herkese doğrudan ileti okuma sayfasından yanıt verebilirsiniz.

Yazışmadaki sadece birkaç kişiye yanıt vermek istiyorsanız hızlı yanıtlama formuna basıp Tam yanıtlama formuna geçin ve gereksiz alıcıları silin.

İletiyi yönlendirmek için sayfanın altındaki Yönlendir bağlantısına tıklayın.

Gönderenin portresini kapat

Gönderenin portresi, gönderenin mail ayarlarındaki verilerden ya da sosyal ağ profilinden yüklenir. Profil resimlerinin görüntülenmesini kapatmak istiyorsanız:

  1. Sağ üst köşedeki simgesine tıklayın.
  2. Diğer öğesini seçin.
  3. Gönderen profilini göster seçeneğini kapatın.
  4. Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın.

Ekleri görüntüle

Bazı ek dosyaları, ek programlar yüklemeden Yandex.Mail'in web arayüzünde açabilirsiniz. Desteklenen dosya formatları:

  • Belge: DOC/DOCX, XLS/XLSX, PPT/PPTX, ODT, ODS, ODP, CSV, RTF, TXT, PDF
  • Görsel: JPG, PNG, GIF, BMP, TIFF, EPS, PSD, CDR, AI
  • Arşiv: ZIP, RAR, TAR

E-postada ekli dosya varsa, e-posta listesinde küçük resim ya da simgesi şeklinde gösterilir.

Ekli dosyaların küçük resimlerini devre dışı bırakmak için:

  1. Sağ üst köşedeki simgesine tıklayın.
  2. Diğer öğesini seçin.
  3. Ekleri e-posta listesinde göster seçeneğini kapatın.

Ekli dosyayı görüntüleyebilir, Disk'e kaydedebilir ve e-posta sayfasından indirebilirsiniz:

Belge ve Arşiv Görüntüleme

Belge veya arşiv görüntülemek için istediğiniz dosyayı seçip Göster butonuna tıklayın. Dosya yeni pencerede açılır.

Görsel Görüntüleme

Eklerdeki resimler küçük görsel olarak görüntülenir. Resmi görüntüleme modunda açmak için küçük görsele sol tıklayın.

Önizleme modundan çıkmak için, sağ üst köşedeki simgesine tıklayın veya Esc tuşuna basın.

İletileri alma ve görüntüleme sorunları

Bu kılavuz, iletilerin teslim alınması ve görüntülenmesi ile ilgili sorunları adım adım çözmenize yardımcı olacaktır. Başlamadan önce, önerileri uygulamak için Yandex.Mail'i yeni sekmede açın.

Sorunu seçin:

E-postaların kimden gelmediğini netleştirin.

Yandex.Pasaport’ta doğru kişisel bilgilerin belirtildiğinden ve hesaba telefon numarası eklendiğinden emin olun. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex.Pasaport'ta gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

Engellemenin kaldırılmasını beklerken gönderenin e-posta adresinin kara listede olup olmadığını kontrol edin. E-posta adresi kara listedeyse adresi oradan silin.

Bekleme süresi geçtiğinde gönderenden adresinizi doğru kaydedip kaydetmediğini öğrenin. Ardından, gönderenden e-postayı tekrar göndermesini isteyin.

E-postayı tüm klasörlerde aramayı deneyin.

E-postaların işlenme kurallarında e-postaları silen filtreler oluşturulmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

İletiyi seçin ve Spam değil! tuşuna basın: İleti Gelen Kutusu'na taşınacaktır. Ardından E-postaları işleme kurallarını açın ve gönderenin e-posta adresini beyaz listeye ekleyin. Beyaz listeye dahil edilen adreslerden gelen e-postaların hiçbiri Spam klasörüne girmez.

E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları bu klasöre taşıyan kuralın olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

E-posta, gönderenin veya alıcının e-posta sunucularındaki teknik sorunlar, iletişim kanallarının yoğunluğu vb. nedenlerle teslim edilmeyebilir. Bu durumda gönderen, “Mailer-Daemon” servisinden teslim edilmeme ile ilgili otomatik bir rapor alır.

Teslim edilmemenin olası nedenleri

Otomatik raporda teslim edilmeme nedeni belirtilir. Nasıl bulunur ve deşifre edilir:

  1. Diagnostic Code sözcük grubunu bulun. Sağında İngilizce olarak hata kodu gösterilir.
  2. Aşağıdaki tabloda bu hata kodunu bulun.
    İpucu. Tabloda hızlı arama yapmak için Windows'ta Ctrl+F ve macOS'ta Cmd+F tuş kombinasyonunu kullanın.
Hata kodu Neden ve çözüm

Bad recipient address syntax

Bad address mailbox syntax

No correct recipients

No such user

Recipient address rejected: need fully-qualified address

İleti mevcut olmayan bir adrese gönderildi.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Message rejected under suspicion of SPAM

Client host [IP_host] blocked using spamsource.mail.yandex.net; see...

Blocked by spam statistics — see...

İleti spam olarak görünüyor.

E-posta kutunuzdan sadece spam gönderiliyorsa Yandex e-posta sunucusu e-posta kutusundan gönderilen e-postaları 24 saat engelleyecektir.

Not. Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin.

Policy rejection on the target address

İleti gönderdiğiniz kişinin hesabı, Kullanıcı sözleşmesini ihlal ettiğinden dolayı engellenmiştir.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

E-postanın gönderildiği e-posta kutusunun sahibiyseniz engeli kendiniz kaldırabilirsiniz. Kişisel bilgiler sayfasında kendiniz hakkında doğru bilgileri belirtin ve bir süre sonra engelleme otomatik olarak kaldırılır. Doğru verileri belirttiyseniz ama hesabın engeli kalkmadıysa sayfanın alt kısmındaki iletişim formunu kullanarak Destek Ekibi’ne başvurun.

Mailbox size exceeded

Mailbox size limit exceeded

Message infected by virus

Alıcının e-posta kutusu dolu. Bu durum, genellikle, alıcının posta kutusunu nadir kullanmasından ve posta kutusunun bültenlerle dolmasından dolayı yaşanmaktadır.

Alıcıyla farklı bir iletişim yöntemiyle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin. Alıcının e-postaları kendi e-posta hesabına tekrar alabilmesi için web arayüzü üzerinden Yandex.Mail'e gitmesi gerekmektedir.

Error: message file too big

Message size exceeds fixed limit

Dosya boyutu çok büyük. E-postayla gönderdiğiniz ek, Yandex’in e-posta sunucusu tarafından belirtilen kısıtlamalardan dolayı kabul edilemiyor. Yandex e-posta kutusuna gönderilebilecek ekli e-postaların büyüklüğü en fazla 30 MB olmalıdır.

Eki, dosya depolama hizmetine yükleyin (örneğin, Yandex.Disk) ve iletiye linkini girin.

Error: timeout exceeded

Alıcının e-posta sunucusu yanıt vermiyor. E-posta sunucusu sistem komutlarına uzun süre yanıt vermedi ve Yandex’in e-posta sunucusu bağlantı ve e-posta aktarımı denemesini durdurdu.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: too many connections

Yandex’in e-posta sunucusu, diğer sunuculardan gelen çok sayıdaki talepten dolayı aşırı yüklüdür. Bu durum yükün artmasına ve çalışmasının yavaşlamasına yol açar.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: too many recipients

E-postada fazla sayıda alıcı gösterilmiş: Kime, Bilgi ve Gizli bilgi alanlarında 35’ten fazla adres var.

Alıcı listesini düzenleyip tekrar deneyin.

Gönderene rapor gelmediyse, iletilememe sebebini öğrenmek için, iletinin gönderildiği e-posta hizmetinin teknik desteğine başvurulması gerekmektedir.


Yandex.Pasaport’ta doğru kişisel bilgilerin belirtildiğinden ve hesaba telefon numarası eklendiğinden emin olun. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex.Pasaport'ta gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

Engellemenin kaldırılmasını beklerken sitenin e-posta adresinin kara listede olup olmadığını kontrol edin. E-posta adresi kara listede bulunuyorsa adresi oradan silin ve e-postayı siteden tekrar isteyin.

Bekleme süresi geçtiğinde e-postayı göndermesi gereken sitede adresi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. Ardından sitenin destek ekibine başvurun ve e-postayı tekrar talep edin.

E-postayı tüm klasörlerde aramayı deneyin.

E-postaların işlenme kurallarında e-postaları silen filtreler oluşturulmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

İletiyi seçin ve Spam değil! tuşuna basın: İleti Gelen Kutusu'na taşınacaktır. Ardından e-postaları işleme kurallarını açın ve sitenin e-posta adresini beyaz listeye ekleyin. Beyaz listeye dahil edilen adreslerden gelen e-postaların hiçbiri Spam klasörüne girmez.

E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları bu klasöre taşıyan kuralın olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

E-postayı göndermesi gereken sitenin yönetimine başvurun. Büyük ihtimalle e-posta, sitenin e-posta sunucularındaki teknik sorunlardan, iletişim kanallarındaki trafik yoğunluğundan vb. nedenlerden dolayı teslim edilmemiş olabilir.


Başka bir e-posta hesabınızdan e-posta almıyorsanız (e-posta toplayıcısı çalışmıyor), Toplayıcı e-postaları toplamıyor sayfasındaki talimatları takip edin.

Tarafınıza e-posta gönderildiyse ve bu e-posta size ulaşmadıysa, gönderen kişi “Mailer-Daemon” servisinden teslim edilememe raporunu alır.

Otomatik raporda teslim edilmeme nedeni belirtilir. Nasıl bulunur ve deşifre edilir:

  1. Diagnostic Code sözcük grubunu bulun. Sağında İngilizce olarak hata kodu gösterilir.
  2. Aşağıdaki tabloda bu hata kodunu bulun.
    İpucu. Tabloda hızlı arama yapmak için Windows'ta Ctrl+F ve macOS'ta Cmd+F tuş kombinasyonunu kullanın.
Hata kodu Neden ve çözüm

Bad recipient address syntax

Bad address mailbox syntax

No correct recipients

No such user

Recipient address rejected: need fully-qualified address

İleti mevcut olmayan bir adrese gönderildi.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Message rejected under suspicion of SPAM

Client host [IP_host] blocked using spamsource.mail.yandex.net; see...

Blocked by spam statistics — see...

İleti spam olarak görünüyor.

E-posta kutunuzdan sadece spam gönderiliyorsa Yandex e-posta sunucusu e-posta kutusundan gönderilen e-postaları 24 saat engelleyecektir.

Not. Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin.

Policy rejection on the target address

İleti gönderdiğiniz kişinin hesabı, Kullanıcı sözleşmesini ihlal ettiğinden dolayı engellenmiştir.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

E-postanın gönderildiği e-posta kutusunun sahibiyseniz engeli kendiniz kaldırabilirsiniz. Kişisel bilgiler sayfasında kendiniz hakkında doğru bilgileri belirtin ve bir süre sonra engelleme otomatik olarak kaldırılır. Doğru verileri belirttiyseniz ama hesabın engeli kalkmadıysa sayfanın alt kısmındaki iletişim formunu kullanarak Destek Ekibi’ne başvurun.

Mailbox size exceeded

Mailbox size limit exceeded

Message infected by virus

Alıcının e-posta kutusu dolu. Bu durum, genellikle, alıcının posta kutusunu nadir kullanmasından ve posta kutusunun bültenlerle dolmasından dolayı yaşanmaktadır.

Alıcıyla farklı bir iletişim yöntemiyle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin. Alıcının e-postaları kendi e-posta hesabına tekrar alabilmesi için web arayüzü üzerinden Yandex.Mail'e gitmesi gerekmektedir.

Error: message file too big

Message size exceeds fixed limit

Dosya boyutu çok büyük. E-postayla gönderdiğiniz ek, Yandex’in e-posta sunucusu tarafından belirtilen kısıtlamalardan dolayı kabul edilemiyor. Yandex e-posta kutusuna gönderilebilecek ekli e-postaların büyüklüğü en fazla 30 MB olmalıdır.

Eki, dosya depolama hizmetine yükleyin (örneğin, Yandex.Disk) ve iletiye linkini girin.

Error: timeout exceeded

Alıcının e-posta sunucusu yanıt vermiyor. E-posta sunucusu sistem komutlarına uzun süre yanıt vermedi ve Yandex’in e-posta sunucusu bağlantı ve e-posta aktarımı denemesini durdurdu.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: too many connections

Yandex’in e-posta sunucusu, diğer sunuculardan gelen çok sayıdaki talepten dolayı aşırı yüklüdür. Bu durum yükün artmasına ve çalışmasının yavaşlamasına yol açar.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: too many recipients

E-postada fazla sayıda alıcı gösterilmiş: Kime, Bilgi ve Gizli bilgi alanlarında 35’ten fazla adres var.

Alıcı listesini düzenleyip tekrar deneyin.

Gecikme, alıcının sunucularında yaşanabildiği gibi Yandex'in sunucularında da yaşanabilir.

Gecikmenin nerede yaşandığını bulmak için:

  1. Geciken iletinin özelliklerini açın.
  2. Özelliklerde birkaç Received: alanı olacaktır, en alttakini bulun; Subject: ve From: alanlarının yanında bulunur.
  3. Received: alanında sunucunun adresi ve bu sunucuda iletinin geçiş zamanı belirtilecektir. Received: alanlarında aşağıdan yukarıya doğru ilerleyerek, iletinin gecikme yaşadığı sunucunun adresini öğrenebilirsiniz.

    example.mail.domain.net görünümündeki adreste son noktadan önce (domain yerine) yandex belirtilmişse ileti Yandex'in sunucusunda gecikmiş demektir. Farklı bir değere sahipse gecikme diğer e-posta hizmetinin sunucusunda meydana gelmiştir.

Bu durumun olası nedenleri:

Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor

Tarayıcı veri kullanımını azaltmak için, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbelleğe kaydeder. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde tarayıcı verileri bellekten yükleyebilir. Örneğin tarayıcı, gelen e-posta sayfasını bellekten indiriyorsa, yeni e-posta sayacının güncel olmayan değerini göreceksiniz.

Sayfayı internetten yüklemek için sayfayı yenilemeyi deneyin. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin.

Eklentiler Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için eklentileri geçici olarak kapatın. Yandex.Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcı, sayfaların hızlı ve kolay yüklenmesi için kullanılan teknolojileri desteklemeyebilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Hiçbir şey göndermediğiniz bir adrese ileti teslim edememe raporu alabilirsiniz. Bu, spam gönderen kişilerin Kimden alanında ve Reply-To gizli alanında sahte adresler göstermesi yüzünden meydana gelir. Sahte adresler veritabanına sizinki de düşebilir; üstelik spam gönderen kişilerin sizin hesabınıza erişim sağlamasına da gerek yoktur. Veri tabanı özel sözlük kullanarak seçim yöntemiyle oluşturulur veya herkesin erişebileceği web sitelerinde kullanıcıların yayınladıkları adresleri arama yöntemiyle doldurulur.

Tüm gönderici mail sunucuları gönderici kimlik doğrulaması gereksinimlerini karşılamadığı için, tanımlanan durumla diğer mail hizmetlerinin kullanıcıları da karşılaşabilir. Bu tür bir e-posta aldıysanız spam filtreleme kurallarına dâhil etmek için e-postayı seçip Bu bir spam! butonuna tıklayın.

Sizden başka birinin e-posta kutunuzdan e-posta göndermediğine emin olmak istiyorsanız ziyaret günlüğünü kontrol edin.

Bu durumun olası nedenleri:

Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor

Tarayıcı veri kullanımını azaltmak için, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbelleğe kaydeder. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde tarayıcı verileri bellekten yükleyebilir. Örneğin tarayıcı, gelen e-posta sayfasını bellekten indiriyorsa, yeni e-posta sayacının güncel olmayan değerini göreceksiniz.

Sayfayı internetten yüklemek için sayfayı yenilemeyi deneyin. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin.

Eklentiler Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için eklentileri geçici olarak kapatın. Yandex.Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcı, sayfaların hızlı ve kolay yüklenmesi için kullanılan teknolojileri desteklemeyebilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Bu e-posta iletilerinin Kime alanında hangi adres belirtilmiş?

Adresiniz tire ile yazılıyorsa fakat nokta işaretiyle yazılan adresin e-postaları geliyorsa, bu e-postalar büyük olasılıkla başka birine değil, size aittirler.

Yandex.Mail, nokta ve tire ile yazılan adresleri aynı sayar. Alias, aynı e-posta hesabının eş adresleridir. Bunlar her zaman aynı alıcıya aittir. Eğer my-address@yandex.com.tr adresini kaydettiyseniz my.address@yandex.com.tr adresinden e-posta gönderebilir ve alabilirsiniz. Bu iki adresi sizden başkası kullanamaz.

Adresiniz küçük harflerle yazılıyorsa fakat büyük harflerle yazılan adresin e-postaları geliyorsa, bu e-postalar büyük olasılıkla başka birine değil, size aittir.

Yandex.Mail, küçük ve büyük harfle yazılan adresleri aynı sayar. Alias, aynı e-posta hesabının eş adresleridir. Bunlar her zaman aynı alıcıya aittir. Eğer my-address@yandex.com.tr adresini kaydettiyseniz My-address@yandex.com.tr adresinden e-posta gönderebilir ve alabilirsiniz. Bu iki adresi sizden başkası kullanamaz.

Tanımadığınız adresten e-posta geliyorsa nedenleri şunlar olabilir:

Alıcı adresini girerken gönderenin adresi hatalı yazması,

Tanımadığınız gönderenden bir e-posta aldıysanız muhtemelen gönderen alıcı adresini yazarken hata yapmıştır. Gönderene hatayla ilgili bilgi verebilir veya bu e-postayı yok sayabilirsiniz.

Biri sitede kaydolurken adresinizi iletişim adresi olarak belirtti
Bazı sitelerde kaydolurken e-posta adresi doğrulaması gerekmediği için insanlar başka birine ait bir adres belirtebilirler. Bu kişi sitede adresinizi belirtmesine rağmen e-posta hesabınızı kullanamaz. Bu siteden e-posta almak istemiyorsanız:
  1. Bu iletileri gönderenin adresini Kara listeye ekleyin.
  2. Site yönetimiyle iletişime geçin ve adresinizin sitede yanlışlıkla belirtildiğini iletin.

Bilinen bir göndericinin sizin adresinize değil de başka bir adrese gönderdiği bir e-postayı aldıysanız büyük ihtimalle adresiniz Gizli bilgi alanda belirtilmiştir. Bu tür e-postalar bizzat sizin için öngörülmüş olabilir. Gönderenle başka bir iletişim kanalından irtibata geçin ve bu e-postayı almanızın doğru olup olmadığını netleştirin.

Başka bir e-posta hesabından adresinize yönlendirme ayarlandığında bu durum meydana gelebilir. Eğer yönlendirme sizin tarafınızdan yapılmadıysa, iletileri yönlendiren e-posta kutusunun bulunduğu sunucunun yöneticisine başvurun ve özellikleriyle birlikte iletinin kopyasını gönderin.

Bilinmeyen bir göndericinin başkasına ait bir adrese gönderdiği bir e-postayı aldıysanız büyük ihtimalle adresiniz Gizli bilgi alanda belirtilmiştir. Bu tür e-postalar spam olabilir.

Başka bir e-posta hesabından adresinize yönlendirme ayarlandığında bu durum meydana gelebilir. Eğer yönlendirme sizin tarafınızdan yapılmadıysa, iletileri yönlendiren e-posta kutusunun bulunduğu sunucunun yöneticisine başvurun ve özellikleriyle birlikte iletinin kopyasını gönderin.

Sorununuz listede yoksa aşağıdaki formu kullanarak Destek Ekibi’ne başvurun.