E-posta Alma ve Okuma

Yazışmaları görüntüle

Yazışmadaki önceki iletileri görüntülemek için iletideki Alıntıyı göster bağlantısına tıklayın. Bir önceki e-postayı tam açmak için Alıntının tümünü göster bağlantısına tıklayın. Bu dizideki tüm e-postaları görüntülemek için e-postanın altında yer alan Tüm yazışmayı göster bağlantısına tıklayın.

İletiyi hızlı yanıtla ya da yönlendir

İletinin sahibine ya da yazışmada yer alan herkese doğrudan ileti okuma sayfasından yanıt verebilirsiniz.

Eğer yazışmadaki sadece birkaç kişiye yanıt vermek istiyorsanız, hızlı yanıtlama formuna basın, daha sonra Tam yanıtlama formuna geçin ve gereksiz alıcıları silin.

İletiyi yönlendirmek için sayfanın altındaki Yönlendir bağlantısına tıklayın.

Yeni E-postalarla ilgili Bildirimler Nasıl Alınır?

Yeni e-postalarla ilgili bilgi almak için aşağıda açıklanan yöntemlerden birini kullanabilirsiniz.

  1. Tarayıcıda açılan bildirimler sayesinde
  2. Yandex Elements Aracılığıyla
  3. Mobil Cihaz Yardımıyla
  4. Başka Bir E-posta Adresi Aracılığıyla

Tarayıcıda açılan bildirimler sayesinde

yeni gelen e-postalar hakkında, hesabınıza geldikleri anda bildirim alabilirsiniz. Bu tür bildirimler, Yandex.Mail sekmesi kapalı olsa bile gösterilir.

Not. Pop-up bildirimleri şu tarayıcılarda desteklenmektedir: Yandex (sürüm 16.6 ve üstü), Google Chrome (sürüm 52 ve üstü), Mozilla Firefox (sürüm 46 ve üstü).

Tarayıcınızı seçin:

Yandex.Browser

Bildirimleri etkinleştirmek için:

  1. Yandex.Mail menüsünden Ayarlar  → Diğer kısmını açın.
  2. Bildirimler bloğunda Yeni gelen e-posta hakkında tarayıcı bildirimlerini göster özelliğini etkinleştirin.
  3. Otomatik bildirimlerde https://mail.yandex.com.tr adlı web sitesi bildirimler grüntülemeye izin istiyor karşılığında İzin ver butonuna tıklayın.
  4. Değişiklikleri kaydedin.

Yanlışlıkla Engelle üzerine tıkladıysanız veya iletiyi kapattıysanız bildirimleri manuel açmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

  1. Tarayıcıda  → Ayarlar  menüsünü açın.
  2. Sayfanın altında Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  3. Kişisel bilgiler bloğunda İçerik ayarları butonuna tıklayın.
  4. Bildirimler bloğunda İstisnaların yönetimi butonuna tıklayın.
  5. https://mail.yandex.com.tr:443 değerini içeren satırı seçin ve İzin ver butonuna tıklayın.
  6. Bitti butonuna tıklayın.
Google Chrome

Bildirimleri etkinleştirmek için:

  1. Yandex.Mail menüsünden Ayarlar  → Diğer kısmını açın.
  2. Bildirimler bloğunda Yeni gelen e-posta hakkında tarayıcı bildirimlerini göster özelliğini etkinleştirin.
  3. Otomatik bildirimlerde mail.yandex.com.tr şunu yapmak istiyor: Bildirimleri gösterme karşılığında İzin ver butonuna tıklayın.
  4. Değişiklikleri kaydedin.

Yanlışlıkla Engelle üzerine tıkladıysanız veya iletiyi kapattıysanız bildirimleri manuel açmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

  1. Tarayıcıda  → Tercihler menüsünü açın.
  2. Sayfasının aşağısında Gelişmiş bağlantısına tıklayın.
  3. Gizlilik ve Güvenlik bloğunda İçerik ayarları butonuna tıklayın.
  4. Kişisel bilgiler bloğunda İçerik ayarları → Bildirimler satırını seçin.
  5. Engelle bloğunda https://mail.yandex.com.tr:443 değerini içeren satırı bulun. Bu satırın karşısında yer alan  → İzin ver butonuna tıklayın.
Mozilla Firefox

Bildirimleri etkinleştirmek için:

  1. Yandex.Mail menüsünden Ayarlar  → Diğer kısmını açın.
  2. Bildirimler bloğunda Yeni gelen e-posta hakkında tarayıcı bildirimlerini göster özelliğini etkinleştirin.
  3. otomatik bildirimlerde mail.yandex.com.tr Bu siteden gelen bildirimleri almak ister misiniz? karşılığında Bildirimleri her zaman al butonuna tıklayın.
  4. Değişiklikleri kaydedin.

Yanlışlıkla Şimdi değil üzerine tıkladıysanız veya iletiyi kapattıysanız bildirimleri manuel açmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

  1.  → Ayarlar menüsünü açın.
  2. İçerik sekmesine geçin.
  3. Bildirimler bloğunda Seç... butonuna tıklayın.
  4. Site listesinde https://mail.yandex.com.tr seçin.
  5. Önce Siteyi sil butonuna ve ardından Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın. Bu işlemden sonra Yandex.Mail otomatik iletiyi tekrar gösterir.
Sadece belirli klasörlere ait e-postalar için bildirimleri ayarlamanız mümkün. Bunu yapmak için:
  1. Ayarlar  → Diğer menüsünü açın.
  2. Bildirimler bloğunda Yeni gelen e-posta hakkında tarayıcı bildirimlerini göster özelliğini etkinleştirin.
  3. Listede istediğiniz klasörleri işaretleyin.
  4. Değişiklikleri kaydedin.

Yandex Elements Aracılığıyla

Yandex Elements tarayıcınıza ek araç paneli olarak dahili olan ek fonksiyon setidir. Elements aracılığıyla yeni e-posta sayısının takibinin yanı sıra e-postalarla farklı işlemler yapabilirsiniz. Ayrıca Elements'ten servis sayfasına hızlıca geçebilirsiniz.

Mobil Cihaz Yardımıyla

Mobil cihazınıza yeni e-postalarınızı mobil cihazlar için arayüz üzerinden veya “Yandex.Mail” mobil uygulamasıyla alabilirsiniz.

Başka Bir E-posta Adresi Aracılığıyla

Birkaç e-posta adresiniz varsa Ayarlar  → E-posta işleme kurallarımenüsünde Yandex.Mail'e gelen yeni e-postalarla ilgili başka bir adrese bildirim gönderimini ayarlayabilirsiniz.

Gönderenin profil resmini kapat

Gönderenin profil resmi, gönderenin mail ayarlarındaki verilerden ya da sosyal ağdaki profilinden yüklenir. Profil resimlerinin görüntülenmesini kapatmak istiyorsanız:

  1. Ayarlar  → Diğer menüsüne geçin.
  2. Gönderen profilini göster seçeneğini kapatın.
  3. Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın.

Ekleri görüntüle

Bazı ekli dosyaları, ek program yüklemeden Yandex.Mail'in web arayüzünde açabilirsiniz. Desteklenen dosya formatları:

  • Belge: DOC/DOCX, XLS/XLSX, PPT/PPTX, ODT, ODS, ODP, CSV, RTF, TXT, PDF
  • Görsel: JPG, PNG, GIF, BMP, TIFF, EPS, PSD, CDR, AI
  • Arşiv: ZIP, RAR, TAR

E-postadaki ekli dosya e-posta listesinde küçük resim ya da simgesi olarak gösterilir. Ekli dosyaların küçük resimlerini görmek istemiyorsanız Ayarlar  → Diğer menüsünü açın ve ekli dosyaları e-posta listesinde göster seçeneğini kapatın.

Not. E-postaya birkaç dosya ekliyse, bu dosyalar ZIP arşivi formatında indirilir.

Ekli dosyayı görüntüleyebilir, Disk'e kaydedebilir ve e-posta sayfasından indirebilirsiniz:

Belge ve Arşiv Görüntüleme

Belge veya arşiv görüntülemek için istediğiniz dosya seçip Göster butonuna tıklayın. Dosya yeni pencerede açılır.

Görsel Görüntüleme

Eklerdeki resimler küçük görsel olarak görüntülenir. Resmi görüntüleme modunda açmak için küçük görsele sol tıklayın.

Önizleme kipinden çıkmak için, (sağ üst köşedeki) işaretine ya da klavyeden Esc tuşuna basın.

İletileri alma ve görüntüleme sorunları

E-posta kutuma ileti gelmiyor

Sosyal ağdan veya forumdan e-posta ya da bildirim almadıysanız şu işlemleri yapabilirsiniz:

  1. Bildirimin gönderileceği sitede e-posta adresinizi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. E-posta adresinizin doğru yazılıp yazılmadığını alıcıdan teyit edin.
  2. E-postanız Spam klasörüne düşmüş olabilir, kontrol edin. Eğer öyleyse, iletiyi seçin ve Spam değil! tuşuna basın. İleti Gelen Kutusu'na taşınacaktır.
  3. E-postaların işlenme kurallarında e-postaları silen filtreler ya da e-postaları Spam veya diğer klasöre taşıma filtreleri oluşturulmadığından emin olun. Eğer bu tür bir filtre varsa, filtreyi iptal edin.
  4. Site veya gönderen adresinin Kara Liste'de yer alıp almadığından emin olun.

Eğer e-posta kutusu ayarlarını ve sitedeki adresi doğru belirttiğinizden eminseniz, iletiyi siteden ya da gönderenden yeniden talep etmeyi deneyin. Birkaç saat geçmesine rağmen e-posta hala gelmediyse site yönetimine başvurun.

İleti, gönderenin ya da alıcının mail sunucularında meydana gelen teknik sorunlar, iletişim kanallarının doluluğu, vs. yüzünden ulaştırılamıyor olabilir. Bu durumda gönderene teslim edilmeme nedenini içeren otomatik bir rapor gönderilecektir. Eğer gönderene rapor gelmediyse, iletilememe sebebini öğrenmek için onun, iletinin gönderildiği e-posta hizmetinin teknik desteğine başvurması gerekmektedir.

Eğer başka e-posta kutunuza e-posta almıyorsanız, e-postaların toplanması gerçekleşmiyorsa, şu sayfadaki önerilere uyabilirsiniz: İletiler önceden toplanıyordu, şu anda durdu.

my-address@yandex.com.tr adresindeki kutuma my.address@yandex.com.tr adresine ait başkasının e-postaları geliyor

Eğer sizin e-posta adresiniz tire ile yazılıyorsa fakat adresinize nokta ile yazılan (ya da tam tersi) e-posta adresine yönelik iletiler geliyorsa; bunlar aslında başkasının değil sizin e-postalarınızdır.

Yandex.Mail nokta ve tire ile yazılan e-posta adreslerini aynı adresler olarak değerlendirir. Bunlar kopyalardır. Diğer bir deyişle bire bir aynı e-posta kutularının eş e-posta adresleridir. Bunlar her zaman aynı alıcıya aittir. Eğer my-address@yandex.com.tr adresi ile kayıt olduysanız my.address@yandex.com.tr adresinden de e-posta gönderip alabilirsiniz. Başka kimse her iki e-posta adrsini de kullanamayacaktır.

Yine de bu iki adrese başkalarının e-postaları geliyorsa nedenleri şunlar olabilir:

Alıcı adresini girerken gönderenin adresi hatalı yazması,

Tanımadığınız gönderenden bir e-posta aldıysanız muhtemelen gönderen alıcı adresini yazarken hata yapmıştır. Gönderene hatayla ilgili bilgi verebilir veya bu e-postayı yok sayabilirsiniz.

Biri sitede kaydolurken adresinizi iletişim adresi olarak belirtti
Bazı sitelerde kaydolurken e-posta adresi doğrulaması gerekmediği için insanlar başka birine ait bir adres belirtebilirler. Bu kişi sitede e-posta adresinizi belirtmesine rağmen e-posta kutunuzu kullanamayacaktır. Bu siteden gelen e-postaları almak istemiyorsanız:
  1. Bu iletileri gönderenin adresini Kara listeye ekleyin.
  2. Site yönetimiyle iletişime geçin ve adresinizin sitede yanlışlıkla belirtildiğini iletin.
E-posta başlıklarında alıcı adresi sahte

Aldığınız e-posta aslında size değil başka bir adrese gönderildiyse muhtemelen bu e-posta spam'dir. Alıcı alanında adresinizi göremiyorsanız bile e-posta size gönderilmiş olabilir. Adresiniz örneğin Gizli kopya alanında belirtilmiş olabilir.

Bana e-posta gönderenler hata görüyorlar.

Eğer size bir e-posta gönderildiyse ve bu ulaşmadıysa bu durumda gönderen tarafı e-postanın gönderilemediğine ilişkin “Mailer-Daemon” servisinden bir rapor alacaktır.

Otomatik raporda iletimin başarısız olma sebebi kısa bir cümle ile belirtilecektir İngilizce.

Gelen rapordaki listede Diagnostic Code yazısını bulun (genellikle sağ tarafta yer alır):

Posta mevcut olmayan bir adrese gönderildi
İleti spam olarak görünüyor
İleti gönderdiğiniz kişinin hesabı, kullanıcı sözleşmesini ihlal ettiğinden dolayı bloke edilmiştir
Alıcının e-posta kutusu dolu
Posta sunucusu adı hatası
Dosya boyutu çok büyük
Alıcının e-posta sunucusu cevap vermiyor
Yandex'in e-posta sunucusuna diğer sunuculardan gelen çok sayıdaki talepten dolayı aşırı yükleme yapıldı
İletide belirtilen alıcı sayısı çok fazla
Alıcının posta kutusuna çok ileti geliyor
mail from sıralaması yanlış tanımlandı
Yanlış ayarlama yapıldı
Komut yanlış verildi

E-postalar gecikmeli geliyor

Gecikme, alıcının sunucularında yaşanabildiği gibi Yandex'in sunucularında da yaşanabilir.

Gecikmenin nerede yaşandığını bulmak için:

  1. Geciken iletinin özelliklerini açın.
  2. Özelliklerde birkaç Received: alanı olacaktır, en alttakini bulun; Subject: ve From: alanlarının yanında bulunacaktır.
  3. Received: alanında sunucunun adresi ve bu sunucuda iletinin geçiş zamanı belirtilecektir. Received: alanları zinciri üzerinde aşağıdan yukarıya doğru ilerleyerek, iletinin gecikme yaşadığı sunucunun adresini öğrenebilirsiniz.

    Eğer, example.mail.domain.net görünümündeki adreste son noktadan önce (domain yerine) yandex belirtilmişse, ileti Yandex'in sunucusunda gecikmiş demektir. Eğer farklı bir değere sahipse, gecikme, diğer mail hizmeti sunucusunda meydana gelmiştir.

Posta açılmıyor

Olası nedenler:

Tarayıcı, ön bellekte kayıtlı verileri gösteriyor

Ctrl+F5 tuş kombinasyonuna basarak sayfayı yenileyin. Bundan sonra tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin, daha sonra iletiyi yeniden açmayı deneyin.

Uzantılar Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılardan dolayı düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için onları geçici olarak kapatın. Eğer Mail reklam engelleyici ya da anti virüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Mail sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

İletide resim, kayıt yok ya da metin yerine tuhaf karakterler var

Olası nedenler:

Tarayıcı, ön bellekte kayıtlı verileri gösteriyor

Ctrl+F5 tuş kombinasyonuna basarak sayfayı yenileyin. Bundan sonra tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin, daha sonra iletiyi yeniden açmayı deneyin.

Uzantılar Yandex.Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılardan dolayı düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için onları geçici olarak kapatın. Eğer Mail reklam engelleyici ya da anti virüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Mail sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

İletinin ulaştırılamadığı yönünde mesaj alıyorum (ben hiçbir şey göndermedim)

Hiçbir şey göndermediğiniz bir adrese ileti teslim edememe raporu alabilirsiniz. Bu, spam gönderen kişilerin Kimden alanında ve Reply-To gizli alanında sahte adresler göstermesi yüzünden meydana gelir. Sahte adresler veritabanına sizinki de düşebilir; üstelik spam gönderen kişilerin sizin hesabınıza erişim sağlamasına da gerek yoktur. Veri tabanı özel sözlük kullanarak seçim yöntemiyle oluşturulur veya herkesin erişebileceği web sitelerinde kullanıcıların yayınladıkları adresleri arama yöntemiyle doldurulur.

Tüm gönderici mail sunucuları gönderici kimlik doğrulaması gereksinimlerini karşılamadığı için, tanımlanan durumla diğer mail hizmetlerinin kullanıcıları da karşılaşabilir. Bu tür bir e-posta aldıysanız spam filtreleme kurallarına dahil etmek için e-postayı seçip Bu bir spam! butonuna tıklayın.

Sizden başka birinin e-posta kutunuzdan e-posta göndermediğine emin olmak istiyorsanız ziyaret günlüğünü kontrol edin.

Başka Kişilere Ait E-postalar Bana Geliyor

Eğer sizin e-posta kutunuza başkasının e-postaları geliyorsa nedenleri şunlar olabilir:

Alıcı adresini girerken gönderenin adresi hatalı yazması,

Tanımadığınız gönderenden bir e-posta aldıysanız muhtemelen gönderen alıcı adresini yazarken hata yapmıştır. Gönderene hatayla ilgili bilgi verebilir veya bu e-postayı yok sayabilirsiniz.

Biri sitede kaydolurken adresinizi iletişim adresi olarak belirtti
Bazı sitelerde kaydolurken e-posta adresi doğrulaması gerekmediği için insanlar başka birine ait bir adres belirtebilirler. Bu kişi sitede e-posta adresinizi belirtmesine rağmen e-posta kutunuzu kullanamayacaktır. Bu siteden gelen e-postaları almak istemiyorsanız:
  1. Bu iletileri gönderenin adresini Kara listeye ekleyin.
  2. Site yönetimiyle iletişime geçin ve adresinizin sitede yanlışlıkla belirtildiğini iletin.
E-posta başlıklarında alıcı adresi sahte

Aldığınız e-posta aslında size değil başka bir adrese gönderildiyse muhtemelen bu e-posta spam'dir. Alıcı alanında adresinizi göremiyorsanız bile e-posta size gönderilmiş olabilir. Adresiniz örneğin Gizli kopya alanında belirtilmiş olabilir.