E-postalar gönderilmiyor

Bu kılavuz, e-posta gönderimiyle ilgili sorunları adım adım çözmenize yardımcı olacaktır. Başlamadan önce, önerileri uygulamak için Yandex.Mail'i yeni sekmede açın.

Sorunu seçin:

Yandex.Pasaport'ta doğru kişisel bilgilerinizi belirtin ve hesaba telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex.Pasaport'ta gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

İletinin Gönderilenler klasöründe olup olmadığını kontrol edin. Bu klasörde e-posta yoksa gönderme anında hata oluşmuştur. E-postayı tekrar göndermeyi deneyin.

Yandex hesabınızdan e-posta gönderdiğinizde bu e-posta alıcının e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse “Mailer-Daemon” servisinden teslim edememe nedenlerinin ve e-postayı reddeden sunucunun adının belirtildiği otomatik bir yanıt alırsınız.

İletilemedi raporunu aldınız mı?

E-postayı hangi adrese gönderdiğinizi netleştirin:

Otomatik raporda teslim edilmeme nedeni belirtilir. Nasıl bulunur ve deşifre edilir:

  1. Diagnostic Code sözcük grubunu bulun. Sağında İngilizce olarak hata kodu gösterilir.
  2. Aşağıdaki tabloda bu hata kodunu bulun.
    İpucu. Tabloda hızlı arama yapmak için Windows'ta Ctrl+F ve macOS'ta Cmd+F tuş kombinasyonunu kullanın.
Hata kodu Neden ve çözüm

Bad recipient address syntax

Bad address mailbox syntax

No correct recipients

No such user

Recipient address rejected: need fully-qualified address

İleti mevcut olmayan bir adrese gönderildi.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Message rejected under suspicion of SPAM

Client host [IP_host] blocked using spamsource.mail.yandex.net; see...

Blocked by spam statistics — see...

İleti spam olarak görünüyor.

E-posta kutunuzdan sadece spam gönderiliyorsa Yandex e-posta sunucusu e-posta kutusundan gönderilen e-postaları 24 saat engelleyecektir.

Not. Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin.

Policy rejection on the target address

İleti gönderdiğiniz kişinin hesabı, Kullanıcı sözleşmesini ihlal ettiğinden dolayı engellenmiştir.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

E-postanın gönderildiği e-posta kutusunun sahibiyseniz engeli kendiniz kaldırabilirsiniz. Kişisel bilgiler sayfasında kendiniz hakkında doğru bilgileri belirtin ve bir süre sonra engelleme otomatik olarak kaldırılır. Doğru verileri belirttiyseniz ama hesabın engeli kalkmadıysa sayfanın alt kısmındaki iletişim formunu kullanarak Destek Ekibi’ne başvurun.

Mailbox size exceeded

Mailbox size limit exceeded

Message infected by virus

Alıcının e-posta kutusu dolu. Bu durum, genellikle, alıcının posta kutusunu nadir kullanmasından ve posta kutusunun bültenlerle dolmasından dolayı yaşanmaktadır.

Alıcıyla farklı bir iletişim yöntemiyle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin. Alıcının e-postaları kendi e-posta hesabına tekrar alabilmesi için web arayüzü üzerinden Yandex.Mail'e gitmesi gerekmektedir.

Error: message file too big

Message size exceeds fixed limit

Dosya boyutu çok büyük. E-postayla gönderdiğiniz ek, Yandex’in e-posta sunucusu tarafından belirtilen kısıtlamalardan dolayı kabul edilemiyor. Yandex e-posta kutusuna gönderilebilecek ekli e-postaların büyüklüğü en fazla 30 MB olmalıdır.

Eki, dosya depolama hizmetine yükleyin (örneğin, Yandex.Disk) ve iletiye linkini girin.

Error: timeout exceeded

Alıcının e-posta sunucusu yanıt vermiyor. E-posta sunucusu sistem komutlarına uzun süre yanıt vermedi ve Yandex’in e-posta sunucusu bağlantı ve e-posta aktarımı denemesini durdurdu.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: too many connections

Yandex’in e-posta sunucusu, diğer sunuculardan gelen çok sayıdaki talepten dolayı aşırı yüklüdür. Bu durum yükün artmasına ve çalışmasının yavaşlamasına yol açar.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: too many recipients

E-postada fazla sayıda alıcı gösterilmiş: Kime, Bilgi ve Gizli bilgi alanlarında 35’ten fazla adres var.

Alıcı listesini düzenleyip tekrar deneyin.

Otomatik raporda teslim edilmeme nedeni belirtilir. Nasıl bulunur ve deşifre edilir:

  1. Diagnostic Code sözcük grubunu bulun. Sağında İngilizce olarak hata kodu gösterilir.
  2. Aşağıdaki tabloda bu hata kodunu bulun.
    İpucu. Tabloda hızlı arama yapmak için Windows'ta Ctrl+F ve macOS'ta Cmd+F tuş kombinasyonunu kullanın.
Hata kodu Neden ve çözüm

Bad destination mailbox address

Bad destination system address

Bad destination mailbox address syntax

DNS: no such domain

Invalid arguments - possible version mismatch

Invalid mailbox

Invalid recipient

Host or domain name not found

Mailbox unavailable

No such user here

The email account that you tried to reach does not exist

Unrouteable address

User not found

User unknown

İleti mevcut olmayan bir adrese gönderildi.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Message rejected as spam by Content Filtering

Message rejected under suspicion of SPAM

Message rejected. See http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=69585 for more information

Sorry, message looks like SPAM to me

550 5.7.1 SPF check failed: IP_host is not authorized to send in the name of domain_name. (in reply to RCPT TO command)

Alıcının e-posta sunucusu e-postaları spam olarak algılıyor.

Alıcı veya e-posta hizmeti yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirin.

Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin.

Not. Alan adı için Yandex.Mail hizmetini kullanıyorsanız bağlı alan adında SPF kaydı mutlaka ayarlanmış olmalıdır.

Аccount is full

Error writing message: Disk quota exceeded

Inbox full

Over quota

Quota exceeded

Recipient's mailbox is full

User has exhausted allowed storage space

Alıcının kutusu dolu. Bu durum, genellikle, alıcının posta kutusunu nadir kullanmasından ve posta kutusunun bültenlerle dolmasından dolayı yaşanmaktadır.

Alıcıyla farklı bir iletişim yöntemiyle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Policy rejection on the target address

Recipient rejected

This account has been disabled or discontinued

User account disabled for being inactive

Your emails has been returned because the intented recipient's email account has been suspended.

Alıcı adresi, alıcının e-posta hizmet sağlayıcısı tarafından engellendi.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Message file too big

Message size exceeds fixed limit

Message size exceeds fixed maximum message size

Alıcının e-posta sunucusu büyük boyutlu e-postaları kabul etmiyor. E-postayla gönderdiğiniz ek, e-posta sunucusu tarafından belirtilen kısıtlamalardan dolayı kabul edilemiyor.

Eki, dosya depolama hizmetine yükleyin (örneğin, Yandex.Disk) ve iletiye linkini girin.

Client host [IP_host] blocked using bl.spamcannibal.org; blocked, See: http://www.spamcannibal.org/cannibal.cgi?page=lookup&lookup=IP_host

Client host [IP_host] blocked using dnsbl-1.uceprotect.net; IP IP_host is UCEPROTECT-Level 1 listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=IP_host

Email blocked by SPAMCANNIBAL — to unblock see...

Email from IP_host is currently blocked by Verizon Online's anti-spam system

Recipient address rejected: Blocked by external RBL

Your host [IP_host] is blacklisted by dnsbl.sorbs.net. Currently Sending Spam See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?IP_host

Your server IP address is in the bl.spamcannibal.org database

Yandex e-posta sunucusu kara listeye düştü. Yandex'in posta sunucusu adresini kara listeden kendiniz de silmeyi deneyebilirsiniz, bunun için rapordaki linki kullanarak geçiş yapın. Ayrıca aldığınız raporun tüm metnini yollayarak sayfanın altındaki form üzerinden bize yazabilirsiniz.

Ayrıca, alıcı veya e-posta hizmetinin yönetimiyle başka yollardan irtibata geçip sorunu bildirmeyi deneyin.

Loop detected! Message rejected

Mail for email loops back to myself

Our servers have detected a mail loop

Yönlendirilen iletiler geri dönüyor. Kullandığınız tüm e-posta kutularındaki yönlendirme kurallarını ve aktarıcılarını kontrol edin; bu e-posta kutuları hatalı ayarlanmış olabilir. Sorunun sizin tarafınızda olmadığından eminseniz alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurun ve sorunu bildirin.

Relay not permitted

Sorry, relaying denied from your location

Yönlendirme engellendi (Hatalı ayarlanmış MX kaydından dolayı alıcının e-posta sunucusu Yandex.Mail e-posta sunucularını tanımıyor).

Alıcı veya e-posta hizmeti yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirin.

Not. Eğer alan adı için Yandex.Mail kullanıyor ve iletileri kendi alan adınızın e-posta kutusuna gönderiyorsanız MX-kaydı dağıtımının 48 saate kadar sürebileceğini dikkate alın. 48 saat geçtiyse tüm ayarların MX kayıtlarının ayarları maddesindeki talimatlara göre yapıldığından emin olun.

Sender verification failed

Göndereni Denetleme Hatası. Sorunu çözmek için alıcının e-posta hizmetinin yönetimiyle irtibata geçip Yandex.Mail'in e-posta adreslerinin, göndereni denetleme hizmetinin beyaz listesine alınmasını rica edin.

Not. Alan adı için Yandex.Mail hizmetini kullanıyorsanız bağlı alan adında SPF kaydı mutlaka ayarlanmış olmalıdır.

İletilemedi raporu almadıysanız, ileti alıcının e-posta hizmetine başarılı bir şekilde iletilmiştir. İletilememesinin sebebini öğrenmek için bu hizmetin teknik destek hizmetine başvurun. Başvurunuzla birlikte gönderdiğiniz e-posta özelliklerini de gönderin.


İnternet bağlantısıyla ilgili sorun oluşmuş olabilir. E-postayı Gönderilmiş Postalar, Taslaklar ve Giden klasörlerinde aramayı deneyin.

Bu durumda, e-posta başarıyla gönderildi.

Büyük ihtimalle gönderim sırasında hata oluştu. E-postayı tekrar göndermeyi deneyin.

E-postada ekli dosyalar olabilir; böyle bir e-postanın gönderimi biraz daha zaman alır. Birkaç dakika bekleyin. E-posta gönderilmiyorsa tekrar deneyin.

Büyük ihtimalle gönderim sırasında hata oluştu. Üzgünüz, bu tür e-posta geri yüklenemez.

İpucu. Sık sık uzun e-postaları yazıyorsanız yazdıklarınızıtaslak olarak kaydedin. Bu sayede herhangi bir sorun yaşanırsa e-postayı kaybetmemiş olursunuz.

"Spam'e benzediği için e-postanız gönderilemiyor" (“Spam limit exceeded” veya “Message rejected under suspicion of SPAM” ) şeklinde bir hata mesajı aldıysanız ya da sizden güvenlik sayıları girmeniz talep edildiyse, bu durum şu sebeplerden kaynaklanıyor olabilir:

Aynı tip veya şablon e-postalar gönderilmektedir

E-posta hesabınızdan aynı tip veya şablon e-postalar, ticari veya reklam teklifleri içeren e-postalar gönderilmektedir. Yandex.Mail'de bunun gibi e-postaların gönderilmesi yasaktır; servisin amacı kişiler arasında canlı iletişim sağlamaktır.

İpucu. İş ortaklarınıza veya müşterilerinize toplu e-posta göndermek istiyorsanız bu amaç için özel toplu e-posta servislerini kullanın.
Günlük e-posta gönderim sınırlaması aşıldı

E-posta hesabınızdan her gün çok sayıda e-posta gönderilmektedir; bu durum güvenlik sistemimiz tarafından spam olarak değerlendirilir. E-postalar bilginizin dahilinde ve haricinde gönderilebilir.

Bunu önlemek için Yandex.Mail servisinde günlük e-posta gönderimi için teknik sınırlama mevcutur. Bu sınırlama yok sayılamaz ve değiştirilemez.

Bir hesaptan günde en fazla 500 e-posta gönderilebilir. E-postada birkaç alıcı varsa her alıcıya giden e-posta tek tek sayılır.

Ek olarak, alıcı sayısına sınırlama koyulmuştur:

Alıcı sayısı Sınırlama
Tüm e-postalarda günde toplam 500
Site aracılığıyla gönderilen bir e-postada 50
E-posta programı aracılığıyla veya SMTP protokolü ile gönderilen bir e-postada 35
Uyarı. Spam koruyucu program aynı tip, şablon, spam, reklam veya ticari teklifleri içeren e-postaların toplu gönderimini tespit ettiyse sınırlamalar daha da kısıtlanabilir.
Hesabınız şüpheli

Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüphe uyandırıcı buldu. Bu durum genel olarak telefon numaranızın e-posta kutunuzla bağlı olmadığı ya da Yandex.Pasaport'a gerçek dışı ad ve soyadlar girildiği için meydana gelir.

İletiler mevcut olmayan adreslere gönderiliyor

Hesabınızdan varolmayan alıcılara çok sayıda e-posta gönderildi. E-posta varolmayan bir adrese gönderildiyse otomatik teslim edilememe raporunu alırsınız.

Hesabınızdan toplu e-posta gönderimi yapıldığına dair şikayet aldık

E-posta adresinizden yapılan spam gönderimiyle ilgili birkaç şikayet aldık.

Böyle bir durum olduysa, e-posta kutunuzdan e-posta gönderimi engellenir. Sadece e-posta gönderimi engellenir; Mail'e giriş yapıp e-posta almaya devam edebilirsiniz. 24 saat boyunca e-posta göndermeyi denemediğiniz takdirde, bu sürenin sonunda engelleme otomatik olarak kalkacaktır; aksi durumda engelleme 24 saat daha uzatılacaktır.

Engellemenin kaldırılmasını beklerken, gelecekteki sorunlardan kaçınmanıza yardımcı olabilecek önerileri uygulayın:

  1. Ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızı kontrol edin: CureIt! veya Kaspersky Lab’ın Virus Removal Tool programlarıyla bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Ardından şifrenizi değiştirin.
  2. Yandex.Pasaport'ta doğru kişisel bilgiler belirtin ve hesaba telefon numarası ekleyin.
    Not. Yandex.Kurumlar için Mail'i kullanıyorsanız, alan adının tüm e-posta hesapları için tam verileri belirtin.
  3. Alıcıların e-posta adreslerinin hesabınızda doğru yazıldığından ve güncel olduklarından emin olun.
  4. Alıcılarınızın tümü e-postalarınıza kendi isteğiyle onay verdiklerine emin olun.

“Message rejected under suspicion of SPAM” mesajı çıkıyorsa, iletinizin içeriği Yandex.Mail tarafından spam olarak tanımlanmıştır. Sorunu çözmek için Yandex.Mail'in web arayüzü açın ve herhangi bir e-postayı test olarak gönderin. Böylece e-postaların robot tarafından gönderilmediğini sisteme doğrulamış olursunuz.

Ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızı kontrol edin: CureIt! veya Kaspersky Lab’ın Virus Removal Tool programlarıyla bilgisayarınızda virüs taraması yapın.

Daha fazla bilgi için "E-posta gönderilemiyor" mesajı alıyorum bölümüne gözatın.

Hata oluştu. Lütfen birkaç dakika sonra tekrar deneyin mesajını alıyorsanız, bu, başka bir e-posta servisindeki e-posta kutusu adına Yandex.Mail aracılığıyla e-posta göndermeye çalıştığınız anlamına gelir. Bu e-posta kutusundan Yandex'teki e-posta kutusuna toplayıcının ayarlandığını kontrol edin. Toplayıcı ayarlanmadan başka bir mail servisinde eş adres seçilemez.

Toplayıcı ayarlıysa ancak başka bir e-posta servisindeki (örneğin, Yahoo) adresten ileti gönderemiyorsanız, bu, o servisin güvenlik kurallarının, Yandex.Mail üzerinden de dahil olmak üzere başka e-posta servisleri üzerinden ileti göndermeyi engellediği anlamına gelir.

Yandex.Mail üzerinden ileti göndermeye devam etmek için, Kimden alanında Yandex'teki adresinizi (login@yandex.com.tr) seçin.


İletileriniz @yandex.ru yerine @yandex.com ya da @ya.ru'daki adreslerden gönderiliyorsa ayarlarda o eş adres değil, başkası seçilmiş demektir.

E-posta iletilerinin hangi adresten gönderileceğini Gönderen hakkında bilgi bölümünde seçebilirsiniz. Bu eş ad, tüm e-postalar için varsayılan olarak kullanılacaktır.

E-posta iletisi oluşturma sayfasında eş ad seçilebilir. Seçilen eş ad sadece bu e-posta iletisi için kullanılır.

Yandex'in sunucularında da, alıcının sunucularında da gecikme yaşanabilir. Gecikmenin nerede oluştuğunu öğrenmek için aşağıdaki formu kullanarak Destek Ekibi’ne başvurun. Başvurunuza geciken iletinin alıcısının e-posta kutusu özelliklerini ekleyin.

Sorununuz listede yoksa aşağıdaki formu kullanarak Destek Ekibi’ne başvurun.