Çok sayıda e-posta gönderme

Yandex’te iletileri göndermek istediğiniz kendi e-posta hesabınız mı yoksa e-posta alıcılarınızın e-posta hesapları mı bulunuyor?

İş ortaklarınıza veya müşterilerinize toplu e-posta göndermek istiyorsanız bu amaç için özel toplu e-posta servislerini kullanın.

E-posta hesabınızdan her gün çok sayıda e-posta gönderilirse bu durum güvenlik sistemimiz tarafından spam olarak değerlendirilecektir. Bunu önlemek için Yandex Mail servisinde günlük e-posta gönderimi için teknik sınırlama mevcutur. Bu sınırlama yok sayılamaz ve değiştirilemez.

Böyle bir durum olduysa, e-posta kutunuzdan e-posta gönderimi engellenir. Sadece e-posta gönderimi engellenir; Mail'e giriş yapıp e-posta almaya devam edebilirsiniz. 24 saat boyunca e-posta göndermeyi denemediğiniz takdirde, bu sürenin sonunda engelleme otomatik olarak kalkacaktır; aksi durumda engelleme 24 saat daha uzatılacaktır.

E-postanızın Yandex’teki alıcılara ulaşması ve Spam klasörüne düşmemesi için Adil e-posta gönderimi için Yandex koşullarını uygulayın. İstenmeyen mesajları gerçek mesajlardan ayırmak gerekir. Yandex Mail, bu belgenin zorunlu maddelerine uygun olmayan abonelik e-postalarını Spam klasörüne gönderme veya bu e-postaları kabul etmeme hakkını saklı tutar. Zorunlu olmayan koşulları yerine getirerek e-postalarınızın Spam klasörüne düşme ihtimalini önemli ölçüde azaltmış olacaksınız.

Yandex e-posta kutularına toplu e-posta gönderimini yapıyorsanız ve bu e-postalar Yandex e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse e-postayı reddeden sunucunun isminin ve teslim edememe nedenlerinin belirtildiği Mailer-Daemon servisinden otomatik yanıt alırsınız.

E-posta gönderme kısıtlamaları

Bir kutudan günde en fazla 500 e-posta gönderilebilir. E-postada birkaç alıcı varsa her alıcıya giden e-posta tek tek sayılır.

Ek olarak, alıcı sayısına sınırlama koyulmuştur:

Alıcı sayısı Sınırlama
Tüm e-postalarda günde toplam 500
Site aracılığıyla gönderilen bir e-postada 50
E-posta programı aracılığıyla veya SMTP protokolü ile gönderilen bir e-postada 35
Uyarı. Spam koruyucu program aynı tip, şablon, spam, reklam veya ticari teklifleri içeren e-postaların toplu gönderimini tespit ettiyse sınırlamalar daha da kısıtlanabilir.

İleti gönderimiyle ilgili öneriler

İşbu belge, “Yandex” şirketinin "gerçek ileti" gönderimiyle ilgili fikirlerini yansıtır. Bu belge bir teklif değildir; şirket ve e-posta hizmeti için toplu mesaj gönderimi gerçekleştiren servislerine karşı herhangi bir yükümlülük gerektirmez.

Belge, büyük servis sağlayıcıların ve e-posta hizmetlerinin geçerli uygulamalarına dayanmakta olup ASTA normları ve önerileri ile “Ağ kullanımı standartlarına” uygundur. Mesaj gönderimlerini spam ile ayırma algoritması şirketin uzmanlığıdır ve dışarıda yayınlamaz ve tartışılamaz.

Gerçek mesaj gönderiminin özellikleri:

  1. Abone olma işlemi:
    • (Zorunlu) İleti gönderimi sadece kullanıcının açık bir isteği ya da rızasıyla yapılmalıdır.
    • (Zorunlu) Abone olan alıcı adresi, alıcı tarafından belirli biçimde onaylanmış olmalıdır.
    • Abonelik listesine eklenirken alıcı adresleri doğrulanmalıdır.
  2. Abonelikten Ayrılma İşlemi:
    • (Zorunlu) Her e-postada abonelikten ayrılma işlemiylr ilgili net talimatlar bulunmalıdır. Abonelikten ayrılma süreci alıcının şifre yenileme, kayıt veya giriş yapma gibi zor işlemler yapmasını gerektirmemelidir. Alıcıya abonelikten 10 dakika içinde ayrılma imkanı sağlanmalıdır.
    • E-postanın içinde abone olan kişinin adresi belirli biçimde belirtilmiş olmalıdır.
    • (Zorunlu) E-postada list-unsubscribe başlığı (RFC standardına göre tasarlanan) kullanılmalıdır. Kullanıcı, bu başlıktaki bağlantıya giderek abonelikten hemen ayrılabilmelidir.
    • (Zorunlu) Abonelikten ayrılmak için sadece çalışan bağlantılar belirtilmelidir.
  3. E-posta başlığı:
    • E-posta konusu kullanıcıyı yanıltmadan anlaşılır şekilde yazılmalıdır.
    • E-posta konusu aynı aboneliğe ait tüm e-postalar için aynı olmalıdır.
    • (Zorunlu) Kimden alanında ileti gönderimi kaynağını çağrıştıran gerçek bir e-posta adresi belirtilmelidir. Bu adrese gönderilen e-postalar robot tarafında işleniyorsa yanıt olarak destek hizmetiyle irtibata geçilmesini sağlayan açık ve net talimatlar gönderilmelidir.
  4. Ağ kimliği doğrulama:
    • (Zorunlu) İleti gönderimini gerçekleştiren yazılım alınan yanıtları kontrol etmelidir. Alıcı, sunucu belirtilen kullanıcının gerçek olmadığını belirterek yanıt veriyorsa bu adrese ileti gönderimi durdurulmalıdır.
    • (Zorunlu) İleti gönderimini gerçekleştiren host, doğru yapılandırılmış ters bir DNS sorgusu ile kalıcı bir IP adresine sahip olmalıdır. Alan adı sahibinin kayıt bilgileri güncel ve WHOIS protokolü üzerinden herkese açık olmalıdır.
    • Doğru tanımlama için alan adı, x.y.z.w-in-addr-arpa veya dsl-4-3-2-1.provider.net türünde otomatik bir adres gibi değil zengin içerikli olmalıdır.
    • İleti gönderimini gerçekleştiren host sıradan e-postaları gönderen hosttan farklı olmalıdır.
    • (Bir önceki koşul yerine getirilmediğinde.) Kimden alanındaki alan adı genel yazışma için kullanılan alan adından farklı olup yazışmanın kaynağını gösterilmelidir. Örneğin, example.com.tr alan adı için forumda yeni mesajlarla ilgili bildirimler forum.example.com.tr alan adından, site haberleri ile ilgili abonelik iletileri ise news.example.com.tr alan adından gönderilmelidir.
    • (Zorunlu) Kimden alanındaki gönderen sunucuda kimlik doğrulamanın yapıldığı kullanıcının adresine tam uygun olmalıdır.
    • (Zorunlu) Tüm iletiler DKIM yardımıyla imzalanmalıdır. Ayrıca alan adı için, bu alan adının e-postasının hangi güvenilir sunuculardan gönderilebileceğini gösteren SPF kaydı ayarlanmalıdır.
    • Alan adı için DMARC ayarlamanızı öneririz. Bu, DKIM ve SPF'nin gönderene ait olduğunu ve ayrıca göndereni taklit etme girişimlerine dair raporların oluşturulduğunu kontrol eden ek bir önlemdir.
  5. Diğer Koşullar:
    • E-postalarda hiçbir bağlantı için gönderen veya hedef sayfası hakkında bilgiler değiştirilmemelidir.
    • Kısaltılmış bağlantı kullanmamanızı öneririz.
    • Metinde yer alan tüm bağlantılar tam alan adı olarak gösterilmeli: IP adresleri veya yeniden kodlandırılmış alan adları (URL Encoded) bağlantı olarak kullanılmamalıdır.
    • (Zorunlu) E-postada, toplu veya otomatik gönderimlerde kullanılan standart başlıklar yer almalıdır. Örneğin: Precedence: bulk (junk, list, list-unsubscribe vb.). İçindeki tüm bağlantılar abonelikten otomatik olarak ayrılma olanağını sunmalıdır.
    • E-postanın başlıkları ve mesaj formatı RFC 5322 gereksinimlerine ve MIME standardına uygun olmalıdır. Ayrıca e-postada doğru Date ve Message-ID başlıkları yer almalı.
    • Mesajın her bir kısmı için gerçek kullanılan kodlama belirtilmelidir. Metinlerin aynı anda iki kodlamada yazıldığı e-postalar kabul edilemez.
    • İleti gönderimi HTML formatında gerçekleştiriliyorsa e-posta'da JavaScript, ActiveX öğeleri ve potansiyel tehlikeli olan diğer öğeler kullanılmamalıdır.
Uyarı. Yandex Mail, bu belgenin zorunlu maddelerine uygun olmayan abonelik e-postalarını Spam klasörüne gönderme veya bu e-postaları kabul etmeme hakkını saklı tutar. Zorunlu olmayan koşulları yerine getirerek e-postalarınızın Spam klasörüne düşme ihtimalini önemli ölçüde azaltmış olacaksınız.