E-posta Oluşturma ve Gönderme

E-posta yaz

Yeni e-posta oluşturmak için ekranın sağ üst köşesinde butonuna tıklayın.

Alıcı alanına alıcı adresini girin veya adresi rehberden seçin. İsim, soy isim ya da mail adresinin ilk harflerini yazmaya başladığınızda, uyuşan kişilerin önerildiği liste görünecektir.

Ad veya soyada göre arama yapmak için hem Türkçe hem de yabancı dildeki harfleri kullanabilirsiniz. Örneğin, “Безумный Шляпник” kişisini aramak için hem latin alfabesindeki “b” hem de kiril alfabesindeki “б” kullanılabilir. İpuçları listesinde öncellikle yakın zamanda yazıştığınız kişiler gösterilecektir.

Kime alanın altında popüler kişilerin görünmesi için:

  1. Ayarlar  → Kişiler menüsünü açın.
  2. İleti yazarken popüler kişileri göster seçeneğini etkinleştirin.
  3. Değişiklikleri kaydedin.
Not. Eğer Kime alanında sadece alıcıların ve gönderenlerin isimlerini değil, aynı zamanda adreslerini de görmek istiyorsanız, şunu yapın:
  1. Ayarlar  → Kişiler menüsüne geçin.
  2. E-posta adresi yerine alıcıların ve gönderenlerin adı ve soyadı görüntülensin seçeneğini devre dışı bırakın.
  3. Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın.

Adresi, Alıcı alanından başka bir alana (örneğin, Bilgi alanına) taşımak için farenin sol tuşuna basılı tutarak istediğiniz adresi sürükleyin.

İletiyi birkaç alıcıya gönder

E-postayı aynı anda birkaç alıcıya gönderebilirsiniz. Bunun için Kime alanına virgül ve boşluk kullanarak birkaç adres girin, örneğin cheshire.katze@yandex.com.tr, just.mad.hatter@yandex.com.tr, just.white.rabbit@yandex.com.tr.

Not. Bir e-posta web arayüzü üzerinden maksimum 50, e-posta programı üzerinden ise maksimum 35 adrese gönderilebilir.

E-postanızın ana alıcısı olup diğerlerine e-postayı bilgi edinmeleri amacıyla gönderiyorsanız ana adresi Alıcı alanına, diğer adresleri ise Bilgi alanına girin.

Kime alanında ve Kopya alanında belirtilen tüm adresler iletinin alıcılarına görünecektir. Bazı alıcıların adreslerden bazılarını görmelerini istemiyorsanız göstermek istemediğiniz adresleri Gizli kopya alanına girin.

Uyarı. Gizli kopyada belirtilen alıcı iletiyi almayabilir: Bazı spam filtreleri buna benzer iletileri siler.

Başka bir adresten ileti gönder

E-postaları, Yandex'in ana e-posta hesabından, kopyalardan ve diğer servislerde kullandığınız adreslerinizden gönderebilirsiniz.

  1. E-posta kopyaları
  2. Diğer servislerde e-posta adresleri

E-posta kopyaları

Yandex'e kayıt olduğunuzda, e-posta hesabınızın alan adı bulunduğunuz ülkeye göre verilir. Örneğin Türkiye için "alice.the.girl@yandex.com.tr" ve ek olarak ru (Rusya), by (Beyaz Rusya), kz (Kazakistan), ua (Ukrayna) ve com uzantılı adresine sahip olursunuz. Bu adresler ana e-posta kutunuzun eş e-posta adresleridir.

İkinci ad, kullanıcı adınızın eşsizliğinin korunması için gerekmektedir. Yandex'e Türkiye'de kaydolduysanız başka bir kullanıcı Kazakistan, Beyaz Rusya veya Ukrayna'da aynı kullanıcı adı altında e-posta hesabınızın kopyasını oluşturamaz.

Not. Eğer e-posta hesabını "alice.the.girl" gibi nokta işareti içeren bir kullanıcı adıyla açtıysanız, bu hesap için kopyalar dışında, "alice-the-girl" görünümünde bir kopya oluşturulur.

Hangi adresten e-postaları göndermek istediğinizi Ayarlar  → Kişisel bilgiler, imza, resim bölümünden seçebilirsiniz. Bu ikinci adlar, tüm e-postalar için varsayılan olarak kullanılacaktır.

Ayrıca telefon numaranızı eş e-posta olarak kullanabilirsiniz.

Diğer servislerde e-posta adresleri

E-postanızı farklı bir e-posta servisinden göndermek istiyorsanız (örneğin, Gmail veya Yahoo), bu adresi E-posta adresleri sayfasında ekleyin ve erişimi doğrulayın. Erişimi doğruladıktan sonra Kimden alanına Yandex'teki adresinizin kopyası dışında diğer servisteki e-posta adresinizi de ekleyebilirsiniz.

Uyarı. Farklı e-posta servisindeki hesabınızı ekliyorsanız, bu hesaptan Yandex hesabınıza e-postaların toplanmasını ayarlayın. Toplayıcı ayarlanmadan bu adresten ileti göndermek mümkün olmayacaktır. Toplayıcı ayarlarında kullanıcı adı yerine e-posta adresinizi eksiksiz şekilde girin, örn.: cheshire.katze@forestmail.com.

Eğer, doğru ayarlanmış toplayıcıda dahi başka bir mail hizmetindeki adresten (örneğin; Gmail ya da Mail.ru) ileti gönderemiyorsanız, bu, o hizmetin güvenlik kurallarının, Yandex.Mail üzerinden de dahil olmak üzere başka bir mail hizmeti üzerinden ileti göndermeyi engellediği anlamına gelir.

İleti şablonu oluştur

Eğer sık sık aynı veya benzer içerikli iletiler gönderiyorsanız (örneğin, davetiye ya da özgeçmiş), bu iletileri şablon olarak kaydedebilirsiniz. Taslaklardan farklı olarak e-posta gönderildikten sonra taslaklar kaybolmazlar. Şablon bazında ortaklarınız veya arkadaşlarınız için e-postalar oluşturarak aynı şablonu defalarca kullanabilirsiniz.

Şablon oluşturmak için e-posta oluşturma sayfasını açın ve Konu alanından Şablon bağlantısına tıklayın:

Şablon oluştur butonuna tıklayın, konuyu yazın e-posta metni girin. Buraya ek de eklenebilir.

Şablon hazırladıktan sonra Şablonu kaydet butonuna tıklayın. Artık e-posta oluştururken istediğiniz şablona hemen geçebilirsiniz. Bunun için Şablon bağlantısına tıklayın ve listeden şablonu seçin.

Konu, ekli dosyalar ve e-posta metni içeren oluşturduğunuz tüm şablonlar Taslaklar klasöründe yer alan ayrı bir alt klasöre kaydedilir (alıcı belirtilmez).

Ek özellikler

Metin Tasarımı

Tasarım paneli araçlarını kullanarak metnin bir kısmını farklı yazı tipi ile işaretleyebilir, yazının rengini veya boyutunu değiştirebilirsiniz, işaretli veya numaralı liste oluşturmak, e-postaya görsel eklemek gibi işlemleri yapabilirsiniz.

Tasarım varsayılan olarak etkindir ve bu durumda panel şu şekilde gözükür:

Kapatmak isterseniz Tasarımsız butonuna tıklayın. Butonun rengi sarıya dönecektir:

E-postaya resim ekle

Aşağıdaki yöntemleri kullanarak görseli e-postanın içine (ekli dosya olarak değil) ekleyebilirsiniz:

Panodan ekleme
  1. Görseli panoya kopyalayın; örneğin başka bir siteden görsel kullanmak istiyorsanız, üzerine sağ tıklayıp Görseli kopyala (Google Chrome'da Resmi kopyala) öğesini seçin.
  2. E-posta oluşturma sayfasını açın, görseli eklemek istediğiniz yere sağ tıklayın ve açılan menüde Ekle öğesini seçin.
Bilgisayardan taşıyarak ekleme
E-posta oluşturma sayfasına görseli taşıyın.
Not. Metin ekleme alanına taşınan görsel e-postanın içine yerleşir. Metin ekleme alanının altına taşınan görsel ise ekli dosya olarak e-postaya eklenir.
Tasarım panelinden ekleme
  1. Metin ekleme alanının üstünde yer alan tasarım panelinde simgesine tıklayın.
  2. Görsel bağlantısını buraya ekleyin ve Ekle butonuna tıklayın.
Sınırlama. Bu yöntemlerden birini kullanarak görsel ekleyemiyorsanız e-postada Tasarımın açık olduğundan emin olun. Açıksa tasarım paneli şu şekilde görünecektir (Tasarımsız butonu sarı renkte olmayacaktır):

Taslaklar

İleti yazdığınız zaman, tüm değişiklikler her 10 saniyede bir taslak olarak kaydedilir. İstediğiniz zaman ileti oluşturmayı bitirebilir ve daha sonra onu tekrar düzenleyebilirsiniz. Bunun için Taslaklar klasörüne gidin ve e-postanın en son kaydedilen versiyonunu açın.

Ertelemeli Gönderim

E-postanın belirli tarihte ve saatte gönderilmesini istiyorsanız:

  1. tuşuna (ileti yazma alanının altında) basın.
  2. gönder <ne zaman> <kaçta> seçeneğini etkinleştirin.
  3. İstediğiniz tarih ve gönderim saatini girin.
Not. İleti gönderme mevcut tarihten itibaren bir yılı geçmeyecek kadar ertelenebilir.

İleti gönderme sorunları

E-posta gönderildi fakat alıcı e-postayı almadı

İletinin Gönderilenler klasöründe olup olmadığını kontrol edin. Bu klasörde e-posta yoksa gönderme anında hata oluşmuştur. E-postayı tekrar göndermeyi deneyin.

Eğer Yandex e-posta kutunuzdan bir e-posta gönderdiğinizde bu e-posta alıcının e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse “Mailer-Daemon” servisinden teslim edememe nedenlerinin ve e-postayı reddeden sunucunun adının belirtildiği otomatik yanıt alacaksınız.

Otomatik rapordaki iletilememe sebebi kısa bir cümle ile İngilizce dilinde belirtilecektir.

Raporda belirtilen cümleyi listelerde bulun:

Posta mevcut olmayan bir adrese gönderildi
Alıcının e-posta sunucusu e-postaları spam olarak algılıyor
Alıcının e-posta kutusu dolu
Alıcı adresi, alıcının e-posta hizmet sağlayıcısı tarafından engellendi
Alıcının e-posta sunucusunun büyük e-postaları kabul etmiyor
Yandex e-posta sunucusu kara listeye alındı
Yönlendirilen e-postaların “döngü” oluşturduğu tespit edildi
Yönlendirme Yasağı
Göndereni Denetleme Hatası

Eğer iletilemedi raporu almadıysanız, ileti alıcının mail hizmetine başarılı bir şekilde iletilmiştir. İletilememesinin sebebini öğrenmek için bu hizmetin teknik destek hizmetine başvurun. Başvurunuzla birlikte gönderdiğiniz e-posta özelliklerini de gönderin.

Yandex'teki adrese e-posta gönderemiyorum

Yandex'e ait bir gelen kutusuna e-posta gönderdiyseniz ve bu e-posta yerine ulaşmadıysa “Mailer-Daemon” servisinden ulaşmayan e-posta ile ilgili bir rapor alacaksınız.

Not. Eğer Yandex'teki e-posta kutunuzdan ileti gönderdiyseniz ve ileti alıcının mail sunucusu tarafından devre dışı bırakıldıysa, İleti gönderildi, fakat alıcıya ulaşmadı yazısında olası sebepler listesine göz atabilirsiniz.

Otomatik raporda iletimin başarısız olma sebebi kısa bir cümle ile belirtilecektir İngilizce.

Posta mevcut olmayan bir adrese gönderildi
İleti spam olarak görünüyor
İleti gönderdiğiniz kişinin hesabı, kullanıcı sözleşmesini ihlal ettiğinden dolayı bloke edilmiştir
Alıcının e-posta kutusu dolu
Posta sunucusu adı hatası
Dosya boyutu çok büyük
Alıcının e-posta sunucusu cevap vermiyor
Yandex'in e-posta sunucusuna diğer sunuculardan gelen çok sayıdaki talepten dolayı aşırı yükleme yapıldı
İletide belirtilen alıcı sayısı çok fazla
Alıcının posta kutusuna çok ileti geliyor
mail from sıralaması yanlış tanımlandı
Yanlış ayarlama yapıldı
Komut yanlış verildi

«Sending data failed» mesajı alıyorum

Bu mesaj, sizin Kimden alanına başka bir mail hizmetine ait e-posta adresi girdiğiniz, ancak adresten Yandex hesabınıza ileti toplama ayarının yapılmadığı anlamına gelir.

Yandex.Mail üzerinden başka bir mail hizmetine ait e-posta kutusundan ileti göndermek için, bu e-posta kutusundan Yandex'teki e-posta kutusuna toplayıcı ayarlayın.

İleti, ... adresinden gönderilemiyor

Eğer İleti login@mail.ru (login@gmail.com, login@yahoo.com ya da başkasından) adresinden gönderilemiyor mesajı alıyorsanız, Yandex.Mail aracılığıyla, başka bir mail hizmetine ait e-posta kutusu adına ileti göndermeye çalışıyorsunuz demektir. Bu e-posta kutusundan Yandex'teki e-posta kutusuna toplayıcının ayarlandığını kontrol edin. Toplayıcı ayarlanmadan başka bir mail servisinde rumuz olarak adres seçemezsiniz. Aynı zamanda toplayıcı ayarlarında kullanıcı adı yerine tam e-posta adresinin gösterilmediğinden emin olun. Örnek cheshire.katze@forestmail.com.

Eğer, doğru ayarlanmış toplayıcıda dahi başka bir mail hizmetindeki adresten (örneğin; Gmail ya da Mail.ru) ileti gönderemiyorsanız, bu, o hizmetin güvenlik kurallarının, Yandex.Mail üzerinden de dahil olmak üzere başka bir mail hizmeti üzerinden ileti göndermeyi engellediği anlamına gelir.

Yandex.Mail üzerinden ileti göndermeye devam etmek için, Kimden alanında Yandex'teki adresinizi (login@yandex.com.tr) seçin.

Postalar farklı bir Yandex adresinden gönderiliyor

İletileriniz @yandex.com yerine @ya.ru veya @yandex.ru adreslerinden gönderiliyorsa, ayarlarda o mail adı seçilmemiş demektir.

E-posta göndermek istediğiniz adresi Ayarlar  → Kişisel bilgiler, imza, resim bölümünden seçebilirsiniz. Bu ikinci adlar, tüm e-postalar için varsayılan olarak kullanılacaktır.

Ayrıca telefon numaranızı eş e-posta olarak kullanabilirsiniz.

Belirli e-posta için eş e-posta belirtmek için e-posta oluşturma sayfasında adrese tıklayın ve Kimden alanında açılan listede eş e-postayı seçin.

“Spam olarak göründüğü için iletiniz gönderilemiyor” mesajı görüyorum

"Spam olarak göründüğü için iletiniz gönderilemiyor" (“Spam limit exceeded”) ya da “Message rejected under suspicion of SPAM” ) şeklinde bir hata mesajı aldıysanız ya da sizden kontrol numaranızı girmeniz talep edildiyse, bu durum şu sebeplerden kaynaklanıyor olabilir:

Tek tipteki ya da şablon e-postalar birçok farklı alıcıya gönderiliyor

Hesabınızdan çok sayıda aynı türde, şablon, ticari amaçlı veya reklam içeren e-postalar gönderiliyor. Yandex.Mail'de bunun gibi e-postaların gönderilmesi yasaktır; servisin amacı kişiler arasında canlı iletişim sağlamaktır.

İpucu. İş ortaklarınıza veya müşterilerinize toplu e-posta göndermek istiyorsanız bu amaç için özel toplu e-posta servislerini kullanın.
Günlük e-posta gönderim sınırlaması aşıldı

Hesabınızdan her gün çok sayıda e-posta gönderimi gerçekleşebilir, bu da spam olarak nitelendirilebilir. E-postalar bilginizin dahilinde ve haricinde gönderilebilir.

Bunu önlemek için Yandex.Mail servisinde günlük e-posta gönderimi için sınırlama mevcutur.

Mail'de sınırlamalar

Bir hesaptan günde en fazla 500 e-posta gönderilebilir. E-postada birkaç alıcı varsa her alıcıya giden e-posta tek tek sayılır.

Ek olarak, alıcı sayısına sınırlama koyulmuştur:

Alıcı sayısıSınırlama
Tüm e-postalarda günde toplam500
Site aracılığıyla gönderilen e-posta50
E-posta programının aracılığıyla gönderilen e-posta35
Not. Spamdan Koruma servisi eğer; toplu, şablon, tek tip, spam, reklam ya da ticari teklif e-posta gönderiminden şüphelenirse, sınırlamalar azaltılabilir
Kurumlar için Mail servisinde sınırlamalar

Bir gün içinde aynı hesaptan en fazla 3000 * e-posta gönderilebilir. Eğer birkaç alıcı belirttiyseniz, bunların her birine ayrı ileti gönderilir.

Ek olarak, alıcı sayısına sınırlama koyulmuştur:

Alıcı sayısıSınırlama
Günde tüm e-postalarda toplam (aynı hesaptan)3000 *
Günde tüm e-postalarda toplam (aynı alan adına sahip tüm hesaplardan)5000 *
Site aracılığıyla gönderilen e-posta50
E-posta programının aracılığıyla gönderilen e-posta35
* Sadece harici alıcılar sayılır; bu alan adına sahip hesap sahipleri sayılmaz.
Not. Spamdan Koruma servisi eğer; toplu, şablon, tek tip, spam, reklam ya da ticari teklif e-posta gönderiminden şüphelenirse, sınırlamalar azaltılabilir
Hesabınız şüphe uyandırıyor

Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüphe uyandırıcı buldu. Bu durum genel olarak telefon numaranızın e-posta kutunuzla bağlı olmadığı ya da Kimlik'e hayalî ad ve soyadlar girildiği için meydana gelir.

İletiler mevcut olmayan adreslere gönderiiliyor

Hesabınızdan varolmayan alıcılara çok sayıda e-posta gönderildi. E-posta var olmayan bir adrese gönderildiyse otomatik teslim edilemedi raporu alırsınız.

Hesabınızdan toplu e-posta gönderiminin yapıldığına dair şikayet aldık

E-posta adresinizden yapılan spam gönderimiyle ilgili kullanıcılardan birkaç şikayet aldık.

Eğer bu durum meydana geldiyse, e-posta kutunuzdan ileti gönderimi engellenecektir. Bloke edilen sadece ileti gönderme olacaktır; Mail'e girebilir ve ileti almaya devam edebilirsiniz. Engelleme, 24 saat boyunca ileti göndermeyi denemediğiniz takdirde, bu süre sonunda otomatik olarak kalkacaktır, aksi durumda engelleme 24 saat daha uzatılacaktır.

Engellemenin kaldırılmasını beklerken, gelecekteki sorunlardan kaçınmanıza yardımcı olacak önerileri uygulayın:

  1. Bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin ücretsiz antivirüs programları yardımıyla: Dr.Web CureIt! ve “Kaspersky Labs”Virus Removal Tool. Ardından şifrenizi değiştirin.
  2. Sorunu gidermek için Kimlik sayfasına gerçek kişisel bilgilerinizi girin ve Telefon numaraları sayfasından hesabınıza telefon numaranızı bağlayın.
    Not. Eğer Yandex.Mail servisini alan adı olarak kullanıyorsanız, tüm alan adları için kesin bilgileri girin.
  3. Alıcıların e-posta adreslerinin hesabınızda doğru yazıldığına ve güncel olmalarına emin olun.
  4. Alıcılarınızın tümü e-postalarınıza kendi isteğiyle onay verdiklerine emin olun.

İletilerim alıcıya gecikmeli ulaşıyor

Yandex'in sunucularında da, alıcının sunucularında da gecikme yaşanabilir. Gecikmenin nerede yaşandığını öğrenmek için, aşağıdaki form üzerinden teknik desteğe yazın. Başvurunuza geciken iletinin alıcısının e-posta kutusu özelliklerini muhakkak ekleyin.