Ekli dosyalar
E-postaya Dosya Ekleme
- Bilgisayardan dosya eklenebilir
- Yandex Disk'ten dosya eklenebilir
- Daha önce gönderilen veya alınan ekli dosyalardan dosya eklenebilir
Bilgisayardan yükleme
- E-posta metni alanının altında simgesine tıklayın.
- Bilgisayarınızdan istediğiniz dosyaları seçin ve Aç butonuna tıklayın.
Dosyayı yanlışlıkla eklediyseniz dosya simgesinin sağ üst köşesinde butonuna tıklayın.
Birçok e-posta servisi, 10 MB'tan büyük ekleri kabul etmez. Böyle bir ekin kabul edileceğinden emin değilseniz, eki birkaç parçaya bölün (birkaç e-posta ile gönderin) veya gerekli dosyaları Yandex Disk aracılığıyla e-postaya ekleyin.
Eklerin toplam boyutu 25 MB'ı aşıyorsa dosyalarınız otomatik olarak Yandex Disk'inizdeki E-posta Ekleri klasörüne yüklenir. Ayrıntılı bilgi için Yandex Disk Yardım bölümüne gidin.
Bir ek için en büyük dosya boyutu 1 GB'tır. E-postalarınıza daha büyük dosyalar ekleyebilmeniz için Yandex 360 Premium aboneliğiniz olması gerekir.
Yandex Disk'ten dosya ekleme
- E-posta metni alanının altında simgesine tıklayın.
- İstediğiniz dosyayı veya klasörü seçip Ekle butonuna tıklayın.
E-postadaki alıcı, ekli dosyaları indirebileceği bağlantılar alacaktır. Yüklenen dosyalara yönlendiren bağlantılara sadece yazışmaya katılan kişiler erişebilecektir.
Disk'ten dosya ekleyememeniz kullanılabilir alanın bitmiş olabileceği anlamına gelir. Ayrıntılı bilgi için Yandex Disk Yardım bölümüne gidin.
Ekli dosyalardan ekleme
Daha önce gönderdiğiniz veya aldığınız tüm dosyaları içeren listeden dosya ekleyebilirsiniz.
- E-posta metni alanının altında simgesine tıklayın.
- Aradığınız eki içeren e-postanın bulunduğu klasörü seçin. Görüntülenen klasör adları İngilizcedir.
- Dosyayı seçip Ekle butonuna tıklayın.
Ekli Dosya Görüntüleme
Bazı ek dosyaları, ek programlar yüklemeden Yandex Mail'in web arayüzünde açabilirsiniz. Desteklenen dosya formatları:
- Dokümanlar: DOC/ DOCX, XLS/ XLSX, PPT/ PPTX, ODT, ODS, ODP, CSV, RTF, TXT, PDF;
- görseller — JPG, PNG, GIF, BMP, TIFF, EPS, PSD, CDR, AI;
- Arşiv: ZIP, RAR, TAR
E-postada ekli dosya varsa, e-posta listesinde küçük resim ya da simgesi şeklinde gösterilir.
Ekli dosyaların küçük resimlerini devre dışı bırakmak için:
- Sağ üst köşede'a tıklayın.
- Arayüz öğesini seçin.
- Ekleri e-posta listesinde göster seçeneğini kapatın.
Eki görüntüleyebilir, Disk'e kaydedebilir veya e-posta sayfasından indirebilirsiniz:
Belge ve Arşiv Görüntüleme
Belge veya arşiv görüntülemek için istediğiniz dosyayı seçip Göster butonuna tıklayın. Dosya yeni pencerede açılır.
Görsel Görüntüleme
Eklerdeki resimler küçük görsel olarak görüntülenir. Resmi görüntüleme modunda açmak için küçük görsele sol tıklayın.
Görüntüleme modundan çıkmak için sağ üst köşedeki simgesine tıklayın veya Esc tuşuna basın.
Dosya ekleyemiyorum
Bu durumun olası nedenleri:
- Disk alanı yetersiz
-
“Dosya eklenmedi: Disk alanı yetersiz” bildirimi görüntüleniyorsa kullanılabilen Yandex Disk alanınızı artırın. Ekli dosyaların boyutu 25 MB'ı aşıyorsa bu dosyalar otomatik olarak Disk'inizdeki “E-posta ekleri” klasörüne yüklenir ve bunların bağlantıları e-postaya eklenir. Gereksiz dosya ve klasörleri Disk'ten silin veya ek Disk alanı sağlayacak Yandex 360 Premium'u etkinleştirin. Disk alanı artırma yöntemleri için Yandex Disk'in Yardım bölümünü okuyun.
- Yandex 360 Premium aboneliğiniz olmadan 1 GB'tan büyük bir dosya yüklemeye çalışıyorsunuz
-
Ekli dosyaların boyutu 25 MB'ı aşıyorsa bu dosyalar otomatik olarak Disk'inizdeki “E-posta ekleri” klasörüne yüklenir ve bunların bağlantıları e-postaya eklenir. Fakat 1 GB'tan büyük dosyaları Disk'e yükleyebilmeniz için Yandex 360 Premium sahibi olmanız gerekir.
- 2 GB'tan büyük bir dosya yüklemeye çalışıyorsunuz
-
Ekli dosyaların boyutu 25 MB'ı aşıyorsa bu dosyalar otomatik olarak Disk'inizdeki “E-posta ekleri” klasörüne yüklenir ve bunların bağlantıları e-postaya eklenir. Fakat 2 GB'tan büyük dosyalar web tarayıcısı üzerinden Yandex Disk'e yüklenemez. Dosyayı bilgisayar için Yandex Disk programı ile yükleyin, dosya bağlantısını oluşturup kopyalayın ve e-postaya yapıştırıp e-postayı gönderin.
- Klasörün tamamını yüklemeye çalışıyorsunuz
-
Klasörü e-posta sayfasına sürüklemeyin; klasörü arşivleyin ve arşivi e-postaya ekleyin. Veya klasördeki dosyaları tek tek yükleyin..
- İnternet bağlantısı ile sorunlar var
-
“Dosya yüklenemedi” bildirimini görüyorsanız internet bağlantınızı kontrol edip dosya yüklemeyi tekrar deneyin. Hata devam ediyorsa internet bağlantısı sağlayıcınızın destek ekibine başvurun.
- Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor
-
Ctrl + F5 tuş kombinasyonunu kullanarak sayfayı yenileyin ve dosyayı yeniden eklemeyi deneyin. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin. Internet Explorer için proxy sunucusunu devre dışı bırakmayı deneyin. Ardından gerekli işlemi tekrarlayın.
- Eklentileriniz Yandex Mail'i engelliyor
-
Tarayıcı eklentilerinin Yandex Mail'in düzgün çalışmasını engellemediğinden emin olmak için eklentileri geçici olarak devre dışı bırakın. Yandex Mail reklam engelleyici veya antivirüs eklentisi nedeniyle düzgün çalışmıyorsa Yandex Mail sayfasını bu eklentinin istisnalar listesine ekleyin.
E-postalar ekli dosyalar olmadan geliyor
E-postalarınız ekli dosyalar olmadan geliyorsa fakat gönderenin dosya eklediğinden eminseniz büyük ihtimalle Microsoft Outlook e-posta programını kullanmaktadır. Bu program üzerinden gönderilirken tüm dosyalar winmail.dat
formatında standart olmayan bir ilişik haline gelir. Bu formatta gönderilen dosyalar Mail'in web arayüzünde okunamaz. Gönderenden web arayüzünü kullanarak dosya eklemelerini veya Yandex Disk'e yüklemelerini ve bağlantıyı paylaşmalarını isteyin.