Mail

Sorun Çözme

Yandex.Mail'de aşağıda açıklaması bulunmayan bir sorunla karşılaştıysanız iletişim formunu kullanarak Destek Ekibi'ne başvurun.

Başvuru esnasında aşağıdaki bilgileri belirtin:

  • Sorunun nasıl oluştuğunu, yaptığınız işlemlerinin sıralanmasını açıklayın.
  • Kullanıldıysa e-posta programının adını ve sürümünü belirtin.

Hataların, Mail arayüzünün veya e-posta programının ayarlarının ekran görüntülerini başvurunuza ekleyin. Sorunu çözmek için yardım edebilecek ek bilgileri tarayıcının hata konsolunda veya e-posta özelliklerinde bulabilirsiniz.

Yandex.Mail'de çalışma esnasında oluşabilecek bazı sorunların çözümlerini aşağıda bulabilirsiniz.

Yandex.Mail Yüklenmiyor veya Hatalı Çalışıyor

Yandex.Mail'in çalışmasında hatalar meydana geliyorsa örneğin e-posta kutusu çok uzun sürede yükleniyor, bazı işlemler yapılamıyor veya hafif sürüm kullanmanız öneriliyorsa bu durumun nedenleri aşağıdaki gibidir:

  • Modern güvenlik ve çalışma gereksinimlerini karşılamayan eski tarayıcıların kullanımı;
  • Yandex sunucularından bilgisayarınıza veri aktarılırken kayıp yaşanması.

Sorunların nedenlerini gidermek için tarayıcınızın son sürümünü kurun. Ayrıca HTTPS protokolünü kullanarak güvenli bağlantı kullandığınızdan emin olun.

Güncellendikten sonra Internet Explorer hatalı çalışmaya devam ediyorsa bunun birkaç nedeni olabilir. Aşağıda meydana en sık gelen sorunları ve çözümlerini bulabilirsiniz.

Tarayıcıda ActiveX denetimlerinin kullanılımı kapalı
  1. ServisTarayıcı özellikleri menüsünü açıp Güvenlik sekmesine geçin ve Diğer butonuna tıklayın.
  2. ActiveX denetimlerini ve eklentilerini çalıştır bölümünde Etkinleştir değerini seçin ve Tamam butonuna tıklayın.
  3. Değişikliklerin etkin olması için tarayıcınızı tekrar başlatın.
Tarayıcıda sayfaların XML ve XSL öğelerinin işlenmesi için gerekli eklentiler devre dışı

Internet Explorer 8 ve üst sürümlerini kullanıyorsanız ServisEklentileri yönet menüsünü açın ve Göster bölümünde Tüm eklentiler öğesini seçin. Free Threaded XML DOM Document 6.0, XML DOM Document 3.0 ile XSL Template 6.0 eklentilerin etkin olduğundan emin olun.

Internet Explorer 8 ve üst sürümlerinde yanlış uyum modu seçildi

Internet Explorer 8 ve üst sürümlerinde daha eski sürümle uyumlu mod kullanıyorsanız bu durum sayfa görüntülemede hatalara neden olabilir.

Modu değiştirmek için kullandığınız tarayıcının sürümüne uygun olarak Tarayıcı modu ve Belge modu parametrelerini değiştirin.

  1. F12 tuşuna tıklayın veya menüde Geliştirici araçları bölümünü seçin.
  2. işaretine tıklayıp kullandığınız tarayıcının sürümüne uygun olarak değer seçin.
    Not. Internet Explorer sürüm 11 ve üzerini kullanıyorsanız Edge değerini seçin.

Antivirüs programınızın ayarlarında HTTPS bağlantılarının denetiminin etkin olması bazı durumlarda aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

  • Mail sayfasının içeriği yüklenmiyor veya hatalı görüntüleniyor (stiller veya yürütülen komut dosyaları yüklenmiyor).
  • Sayfa yüklenirken güvenlik sertifikasıyla ilgili hatalar oluşuyor.

Sorunu çözmek için denetimi devre dışı kapatın ve tarayıcının önbelleğini temizleyin.

Kaspersky Internet Security'de HTTPS Bağlantı Denetimini Kapatma

  1. Antivirüs programının penceresini açın ve ekranın sağ üst köşesinde Ayarlar butonuna tıklayın.
  2. Diğer sekmesine geçin ve öğesini seçin.
  3. Güvenli bağlantıları her zaman denetle öğesinin üzerindeki işareti kaldırın ve değişiklikleri kaydetmek için Tamam butonuna tıklayın.

ESET NOD32 Smart Security'de HTTPS bağlantı denetimini kapatma

  1. Antivirüs programının penceresini açın, Ayarlar bölümüne geçin ve Gelişmiş ayarlara geç bağlantısına tıklayın.
  2. Antivirüs ve antispywareSSL bölümünden SSL protokolünü tarama değerini seçin.
  3. Antivirüs ve antispywareWeb erişimi korumasıHTTP, HTTPS bölümünde HTTP denetimini etkinleştir seçeneğini kaldırın.
  4. Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.

E-postaların E-posta Kutusundan Kaybolması

E-postalar Gelen klasöründen kaybolduysa büyük ihtimalle Çöp Kutusu, Spam veya diğer klasörlere düşmüşlerdir. Gönderenin adını veya adresini, e-postadan bir alıntı veya konusunu hatırlıyorsanız hesabınızdaki tüm klasörlerde e-postayı aramayı deneyin.

E-postaları Çöp Kutusu'ndan Geri Alma

Dikkat! Çöp Kutusu'nda kaybolan e-postalar yoksa, belki bu e-postalar Çöp Kutusu'na gönderildikten sonra bir aydan fazla süre geçmiştir ve Çöp Kutusu klasöründeki e-postalar otomatik olarak silinmiştir. Bu nedenle bunun gibi e-postaları geri getirmek mümkün değildir.

E-postalar bir aydan kısa süre önce Gelen klasöründen Çöp Kutusu klasörüne taşındıysa bu e-postaları geri getirmek mümkündür. Bunu yapmak için Çöp Kutusu'na girin, istediğiniz e-postaları seçin ve Klasöre Taşı butonuna tıklayıp listeden istediğiniz klasör seçin.

E-postalar neden Çöp Kutusu'na düşer ve bu nasıl önlenebilir

Diğer e-posta servisinde Yandex'teki hesabınızdan e-postaların toplanması ayarlandı

Başka e-posta servisinde hesabınız varsa ve o hesapta Yandex hesabınızdaki e-postalar için toplayıcı ayarlıysa Yandex.Mail'deki e-postalar Çöp Kutusu klasörüne otomatik olarak taşınır. Sorunu çözmek için diğer e-posta servisinde toplayıcıyı kapatın ve Yandex.Mail'de e-postaların diğer adrese gönderimini ayarlayın; bunun için gönderme sırasında kopyayı kaydet seçeneğini etkinleştirin.

E-postaları silen otomatik bir filtre ayarlandı
E-postaları işlenme kurallarında gelen e-postaları silen filtrelerin ayarlanmadığından emin olun. Bu tür filtreler mevcut olduğunda bu filtreleri bir süre için devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.
Başka bir kullanıcı e-posta hesabınıza erişebilir

Bir sebepten dolayı e-posta hesabınıza erişimi olan başka bir kullanıcı e-postaları silmiş olabilir. Başkasına ait bilgisayarda oturumunuzu kapatmayı unutmuş olabilirsiniz. Oturumu kapatmak için hesap menüsünde Tüm cihazlardan çıkış yap bağlantısına tıklayın. Bunu ayrıca Pasaport sayfasında Tüm bilgisayarlarda oturumu sonlandır bağlantısını kullanarak da yapabilirsiniz.

Ziyaret günlüğüne girin ve e-posta silinme işlemlerinin kaydedilip kaydedilmediğini kontrol edin.

Kısıtlama. Ziyaret günlüğünde yaklaşık 2000 işlem saklanabilir. E-postalar silindikten sonra 2000'den fazla işlem yapıldıysa silinme bilgileri ziyaret günlüğüne yansımaz.

E-posta kutunuza sadece sizin erişebildiğinden eminseniz bilgisayarınızı antivirüs programı ile kontol edin, şifrenizi değiştirin ve ek adresi değiştirin. Telefon numaralarım sayfasında tanımadığınız telefon numaralarının bulunmadığından emin olun.

İnternet Dolandırıcılığı (Phishing)

Phishing, kullanıcının hesap şifreleri, kredi kartı numarası ve pin kodu vs. gibi özel bilgilerinin çalınmasını amaçlayan bir internet dolandırıcılığı çeşididir.

Dolandırıcılar şirketler, servisler veya sosyal ağlar adına kullanıcının kişisel bilgilerini sağlamasını, güncellemesini veya doğrulamasını gerektiren etkinliklerle ilgili toplu ileti gönderimi gerçekleştirirler.

Bu tür etkinliklerin örnekleri şöyledir:

  • Hesap doğrulama, teslimat sorunları veya sistem hatası. E-postada, söz konusu serviste veya sitedeki kullanıcı adınızı ve şifrenizi bildirmeniz talep edilir. Bu tür e-postalarda Kimden alanında Destek Hizmeti, support veya admin ifadeleri kullanılır. Hiçbir Yandex'in çalışanı veya Destek Ekibi hesap bilgilerinizi göndermenizi talep etmez.
  • Kimlik Doğrulama veya E-posta Kutusu Aktivasyonu Bunun için SMS göndermeniz talep edilecektir. SMS gönderme fiyatı genelde tarifinizdeki SMS fiyatından daha yüksektir fakat bu bilgiler ya hiç belirtilmez ya da e-postanın fark edilmesi en zor kısmında belirtilir. Sonuç olarak mesaj gönderdikten hemen sonra bakiyenizden 5-10 TL civarında bir tutar çekilir. Bazı durumlarda telefon bakiyenizden günlük para çekme işlemi etkinleştirilebilir. Dikkat edin: Yandex sizden asla SMS göndermenizi talep etmez, SMS'i kendisi gönderir. Bu SMS'i yanıtlamanız gerekmez.
  • Hediye Çekilişine Katılım Sizden, adınız ve soyadınızın yanı sıra irtibat numaranızı, pasaport bilgilerinizi ve kredi kartı numaranızı belirtmeniz gerektiren bir anket doldurmanız talep edilir. Yandex'in düzenlediği hediye çekilişiyle ilgili bir e-posta aldıysanız http://company.yandex.ru/contacts sayfasındaki irtibat bilgilerini kullanarak bize ulaşın ve bu bilginin doğru olup olmadığını teyit edin. Gerçekten hediye çekilişi varsa hediyenin teslimatının veya katılım ücretinin sizden ödenmesini önceden talep edilmediğinden emin olun. Yandex kendiniz sipariş vermediğiniz bir şeyi ödemenizi asla talep etmez.
  • Phishing e-postası ayrıca sitenin sahte sayfasında yönlendiren bir bağlantı da içerebilir. Kullanıcı böyle bir sayfada kimlik bilgilerini girerse dolandırıcılar bu bilgilere kolayca ulaşır. Yandex'e giriş yaptığınızda site adresinin ad.yandex.com.tr/bölüm şeklinde görüntülendiğinden emin olun. yandex.com.tr kısmından sonra nokta yerine mutlaka / işareti yer almalıdır.

Phishing kurbanı olmamak için tüm gelen e-postaları dikkatlice inceleyin ve bağlantı adreslerini kontrol edin. Phishing bağlantıları çoğu zaman anlamsız karakter kümesi veya yazım hataları içerir. Emin olmadığınız hiçbir ürünü veya faturayı ödemeyin, şüpheli numaralara SMS göndermeyin ve Yandex şifrenizi kimseyle paylaşmayın.

Phishing içeren veya şüpheli bir e-posta tespit ettiyseniz lütfen iletişim formunu kullanarak e-postanın özelliklerini ekleyip e-postayı bize bildirin. Bundan sonra bu e-posta üzerinde bir uyarı görüntülenecektir:

Dolandırıcılık Kurbanı Oldum, Ne Yapmalıyım?
  • Hesabınızdan yasa dışı olarak para çekildiyse hemen polise başvurun.
  • Phishing bağlantısına geçiş yaptıysanız Dr.Web CureIt! ve “Kaspersky Labs”Virus Removal Tool gibi ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin.
  • Şifrenizi sahte bir sayfada girdiyseniz şifrenizin yanı sıra güvenlik sorusunu ve yanıtını Pasaport'ta mutlaka değiştirin. Bu bilgileri bilgisayarınızda virüs olmadığını kontrol ettikten sonra değiştirmeniz daha doğru olur. Hesabınıza erişemiyorsanız erişim yenileme talimatını kullanın.

E-posta kutuma e-postalar gelmiyor

E-posta veya gönderdildi bildirimi almadıysanız:

  • Bildirimin geleceği sitede adresinizi doğru belirttiğinizden veya gönderenin e-posta adresinizi doğru yazdığından emin olun,
  • E-postanın Spam klasöründe olup olmadığını kontrol edin. E-posta bu klasöre düştüyse Spam değil! butonunu kullanarak e-postayı Gelen Kutusu'na taşıyın.

E-posta teslim sorunları ayrıca gönderenin veya alıcının e-posta sunucularında oluşan teknik sorunlardan, iletişim kanallarınının yoğunluğundan ve diğer nedenlerden kaynaklanabilir. Bu durumda gönderene teslim edilmeme nedenini içeren otomatik bir rapor gönderilecektir.

Gönderene bir rapor gelmediyse e-postanın teslim edilmeme nedeni gönderenin e-posta sunucusunda aranmalıdır.

E-posta gecikmeyle geldiyse nedenini iletişim formunu kullanarak e-posta özelliklerini ekleyip Yandex.Mail Destek Ekibi'ne mesaj göndererek öğrenebilirsiniz.

Yandex'ten Gelen E-postanın Sunucu Tarafından Reddedilmesi

Yandex.Mail hesabınızdan gönderdiğiniz bir e-posta, mail sunucusu tarafından reddedildiğinde ilgili ret mesajı “Mailer-Daemon” servisince otomatik olarak gönderilecektir. Bu mesaj, e-postanın reddedilmesinin nedenini ve reddeden sunucunun adını içerir.

Not. Yandex'te barındırılan bir e-posta kutusuna bir e-posta gönderdiğinizde bu e-posta Yandex'in e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse Yandex.Mail'in E-postayı Kabul Etmemesi bölümünde olası nedenler listesini bulabilirsiniz.

E-posta şu nedenlerden dolayı gönderilmemiş olabilir:

Hatalı alıcı adresi

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa e-postanın varolmayan adrese gönderildiği anlamına gelir:

  • “User not found”,
  • “User unknown”,
  • “No such user here”,
  • “Unrouteable address”,
  • “Invalid mailbox”,
  • “Mailbox unavailable”,
  • “Invalid recipient”,
  • “DNS: no such domain”,
  • “Host or domain name not found”,
  • “The email account that you tried to reach does not exist”.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Alıcının e-posta kutusu dolu

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa alıcının e-posta kutusunda boş yer kalmadığı anlamına gelir:

  • “Over quota”;
  • “Inbox full”;
  • “Quota exceeded”;
  • “Recipient's mailbox is full”;
  • “User has exhausted allowed storage space”;
  • “Error writing message: Disk quota exceeded”;
  • “Account is full”.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Alıcı adresi, alıcının e-posta hizmet sağlayıcısı tarafından engellendi

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa alıcının e-posta hizmeti bazı nedenlerden dolayı alıcının hesabını ve bu adrese e-postaların teslimini engellediği anlamına gelir:

  • “Sorry your message to <mail_address> cannot be delivered. This account has been disabled or discontinued”;
  • “Your emails has been returned because the intented recipient's email account has been suspended. The account must be re-activated to receive incoming messages”;
  • “User account disabled for being inactive”;
  • “Policy rejection on the target address”.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin. Alıcının e-posta sunucusunun yönetimine sorarak engellenme nedenlerini öğrenmeyi deneyin.

Alıcının e-posta sunucusunun büyük e-postaları kabul etmiyor

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa ayarlanmış sınırlamalardan dolayı e-posta sunucusu tarafından e-postanıza ekli dosyanın kabul edilemediği anlamına gelir:

  • “Message size exceeds fixed maximum message size”;
  • “Message size 4615244 exceeds size limit 3145728 of server <servername>”;
  • “Message file too big”;
  • “Message size exceeds fixed limit”.

Ekli dosyayı Yandex.Disk'e yükleyin ve alıcıya dosyayı indirmek için açık bağlantı gönderin.

Alıcının e-posta sunucusu e-postaları spam olarak algılıyor

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa e-postanızın içeriğinin alıcının e-posta sunucusunun tarafından spam olarak algılandığı anlamına gelir:

  • “Message rejected under suspicion of SPAM”;
  • “Sorry, message looks like SPAM to me”;
  • “Message rejected as spam by Content Filtering”;
  • “Message rejected. See http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=69585 for more information”.

Alıcı veya e-posta hizmeti yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirin.

Not. Kurumlar için Mail hizmetini kullanıyorsanız bağlı alan adında SPF kaydı mutlaka ayarlanmış olmalıdır.
Yandex e-posta sunucusu kara listeye alındı

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa Yandex e-posta sunucusunun DNSBL kara listesine alındığı anlamına gelir:

  • “Recipient address rejected: Blocked by external RBL”;
  • “Email from <IP_host> is currently blocked by Verizon Online's anti-spam system”;
  • “Client host [<IP_host>] blocked using bl.spamcannibal.org; blocked, See: http://www.spamcannibal.org/cannibal.cgi?page=lookup&lookup=<IP_host>”;
  • “Email blocked by SPAMCANNIBAL — to unblock see...;”
  • “Your server IP address is in the bl.spamcannibal.org database, bye”;
  • “Client host [<IP_host>] blocked using dnsbl-1.uceprotect.net; IP <IP_host> is UCEPROTECT-Level 1 listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=<IP_host>”;
  • “Your host [<IP_host>] is blacklisted by dnsbl.sorbs.net. Currently Sending Spam See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?<IP_host>”.

Rapordaki bağlantıya gidip Yandex e-posta sunucusunun adresini kara listeden kendiniz silmeyi deneyebilir veya aldığınız raporun tam metniyle Yandex.Mail Destek Ekibi'ne iletişim formunu kullanarak mesaj gönderebilirsiniz.

Ayrıca alıcı veya e-posta hizmetinin yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirmeyi deneyin.

Yönlendirilen e-postaların “döngü” oluşturduğu tespit edildi

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa hatalı yönlendirme kurallarının veya e-posta aktarıcısının hatalı ayarlarından dolayı yönlendirilen e-postalar döngüsünün oluştuğu anlamına gelir:

  • “Mail for <destination_address> loops back to myself”;
  • “Loop detected! Message rejected”;
  • “Our servers have detected a mail loop”.

Kullandığınız tüm e-posta kutularında yönlendirme kurallarını ve e-posta aktarıcılarını kontrol edin. Eğer sorunun sizin tarafınızda olmadığından eminseniz alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurun ve sorunu bildirin.

Yönlendirme Yasağı

Raporda aşağıdaki ifadeler mevcutsa, MX kaydının hatalı yapılandırıldığından dolayı alıcının e-posta sunucusu Yandex.Mail sunucularını tanımadığı anlamına gelir:

  • “Relay not permitted”;
  • “Sorry, relaying denied from your location”.

Alıcı veya e-posta hizmeti yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirin.

Not. Kurumlar için Mail'de alan adı adresiniz varsa MX kaydı dağıtımının 48 saat kadar sürebileceğine dikkatinizi çekmek isteriz. Eğer 48 saat geçtiyse tüm ayarların MX kayıtlarının ayarları maddesindeki talimatlara göre yapıldığından emin olun.
Göndereni Denetleme Hatası

Raporda “Sender verification failed” satırı mevcutsa Yandex.Mail e-posta sunucusunun, alıcının sunucusunun göndereni denetleme sürecinden geçemediği anlamına gelir. Sorunu çözmek için alıcının e-posta hizmetinin yönetimiyle irtibata geçip Yandex.Mail'in e-posta adreslerinin, göndereni denetleme hizmetinin beyaz listesine alınmasını rica edin.

Not. Kurumlar için Mail hizmetini kullanıyorsanız bağlı alan adında SPF kaydı mutlaka ayarlanmış olmalıdır.

Yandex.Mail'in E-postayı Kabul Etmemesi

Bir Yandex e-posta kutusuna e-posta gönderdiğiniz bu e-posta, Yandex e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse e-postayı reddeden sunucunun isminin ve teslim edilmeme nedenlerinin belirtildiği “Mailer-Daemon” servisinden otomatik yanıt alırsınız.

Not. Yandex e-posta kutusundan bir e-posta gönderdiğinizde bu e-posta alıcının e-posta sunucusunun tarafından reddedildiyse Yandex'ten Gelen E-postanın Sunucu Tarafından Reddedilmesi bölümünde nedenler listesini bulabilirsiniz.

Otomatik raporda şu sistem hataları sıralanmış olabilir:

No such user

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa e-postanın varolmayan adrese gönderildiği anlamına gelir:

  • “No such user”;
  • “No correct recipients”;
  • “Bad recipient address syntax”;
  • “Bad address mailbox syntax”;
  • “Recipient address rejected: need fully-qualified address”.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Message rejected under suspicion of SPAM

Rapor “Message rejected under suspicion of SPAM” ifadesini içeriyorsa e-postanızın içeriği “Spamdan Koruma” servisi tarafından spam olarak algılandığı anlamına gelir. Sorunun nedenini öğrenmek için iletişim formunu kullanarak Yandex.Mail Destek Ekibi'ne başvurun.

E-posta kutunuzdan sadece spam gönderiliyorsa Yandex e-posta sunucusu e-posta kutusundan gönderilen e-postaları 24 saat engelleyecektir. Bu durumda teslim edememe raporu “Client host [<IP_host>] blocked using spamsource.mail.yandex.net; see...” veya “Blocked by spam statistics — see...” ifadesini içerecektir.

Bilgisayarınıza virüs bulaşmadığından ve e-posta kutunuzdan spam gönderilmediğinden eminseniz iletişim formunu kullanarak ve mesajınıza raporu içeren e-postayı ekleyerek Yandex.Mail Destek Ekibi'ne başvurun.

Not. Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin.
Error: too many recipients

Rapor “Error: too many recipients” ifadesini içeriyorsa e-postanızın çok fazla alıcısının olduğu anlamına gelir; Alıcı, Bilgi ve Gizli kopya alanlarında 35'ten fazla adres. Alıcı listesini düzenleyip tekrar deneyin.

Message size exceeds fixed limit (Error: message file too big)

Raporda “Error: message file too big” veya “Message size exceeds fixed limit” ifadesi varsa Yandex e-posta sunucusu belirli sınırlamalardan dolayı e-postaya eklediğiniz dosyayı alamayabilir.

Yandex e-posta kutusuna gönderilebilecek ekli e-postaların büyüklüğü en fazla 30 MB olmalıdır.

Message infected by virus

Raporda “Message infected by virus” ifadesi varsa e-postanızın Yandex e-posta sunucusu tarafından virüslü olarak etiketlendiği anlamına gelir.

Policy rejection on the target address

Raporda “Policy rejection on the target address” ifadesi varsa Kullanıcı Sözleşmesi kurallarının ihlalinden dolayı e-postanızın alıcı hesabının engellendiği anlamına gelir. Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

E-postanın gönderildiği e-posta kutusunun sahibiyseniz engeli kendiniz kaldırabilirsiniz. Kişisel bilgileri güncelle sayfasında doğru bilgileri girin ve engeli kaldırma sürecinden geçin.

The recipient has exceeded their message rate limit. Try again later

Raporda “The recipient has exceeded their message rate limit. Try again later” ifadesi varsa zaman biriminin içinde alıcının e-posta kutusuna büyük miktarda e-posta geldiği için alıcının adresine e-posta tesliminin geçici olarak engellendiği anlamına gelir. 24 saat sonra e-postayı tekrar göndermeyi deneyin.

Mailbox size exceeded

Raporda “Mailbox size exceeded” ifadesi varsa alıcının e-posta kutusunda e-postanızın teslim edilmesi için yeterince alan olmadığı anlamına gelir. Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: timeout exceeded

Raporda “Error: timeout exceeded” ifadesi varsa e-posta sunucunuz sistem komutlarını uzun süre yanıtlamadığı için Yandex sunucusu bağlanma ve e-postayı gönderme denemesini bırakmış demektir. E-posta sunucunuzun yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçin ve sorunu bildirin.

Error: too many connections

Raporda “Error: too many connections” ifadesi varsa e-posta sunucunuzun zaman biriminin içinde Yandex e-posta sunucusuna birçok bağlanma denemesini oluşturduğu anlamına gelir. Bu durum yükün artmasına ve çalışmanın yavaşlamasına yol açar. E-posta sunucunuzun yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçin ve sorunu bildirin.

EHLO requires domain address (HELO requires domain address)

Raporda “EHLO requires domain address” veya “HELO requires domain address” ifadesi varsa e-posta sunucunuzun e-postayı yönlendirirken adını hatalı belirttiği anlamına gelir. Bu tür bir hata, göndereci sunucusunun adında RFC 2821 ve RFC 1045 standartlarına göre kullanıma yasak olan karakterler kullanıldığında meydana gelebilir.

Sorunu çözmek için sistem yöneticinize başvurun.

Diğer Sistem Hataları

Teslim edilmeme raporu ayrıca aşağıda belirtilen ifadeleri de içerebilir:

  • 501 5.5.4 “Syntax: MAIL FROM: address” — mail from sırası hatalı belirtildi,
  • 501 5.5.4 “Wrong param” — hatalı parametre,
  • 502 5.5.2 “Syntax error, command unrecognized” — hatalı komut.

E-posta sunucunuzun yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçin ve sorunu bildirin.

E-posta programı çalışmıyor

E-posta programınız hatalı çalışıyor veya hata mesajları görüntüleniyorsa bu durumun nedenleri aşağıdakilerden biri olabilir:

Sunucuyla bağlantı yok

Sunucuyla bağlantı olmadığı ile ilgili mesaj alıyorsanız önceden kaydedilmiş bilgileri kullanmadan bilgilerinizi tekrar manuel olarak girip aynı kullanıcı adı ve şifre ile web arayüzünde giriş yapmayı deneyin.

Kullanmak istediğiniz protokolün e-posta programları bölümünde belirtilip belirtilmediğini kontrol edin.

E-posta programının ayarlarında aşağıdaki sunucuların adreslerini doğru belirttiğinizi kontrol edin:

  • POP3 için pop.yandex.com.tr adresi ve SSL ile 995 portu,
  • IMAP için imap.yandex.com.tr ve SSL ile 993 portu,
  • SMTP için smtp.yandex.com.tr adresi ve SSL ile 465 portu.

Çeşitli e-posta programlarında sunucu ayarlarının kontrolüyle ilgili ayrıntılı bilgiyi Aktarılan Verileri Şifreleme bölümünde bulabilirsiniz.

Yandex e-posta sunucusunda e-posta gönderimi için kimlik doğrulaması etkin değil

“Authentication required”, “Sender address rejected: Access denied” veya “Send auth command first” mesajlarından birini alıyorsanız, e-posta programının ayarlarında e-posta gönderimi için SMTP sunucusunda kimlik doğrulamasını etkinleştirmediğiniz anlamına gelir. Kullanıcı kimliği doğrulama (Outlook Express) veya SMTP kimlik doğrulaması (The Bat!) alanının işaretlendiğini kontrol edin.

Hatalı Gönderici Adresi

“Sender address rejected: not owned by auth user” mesajını alıyorsanız e-postayı göndermek için kullandığınız adres, SMTP sunucusunda giriş yaptığınız kullanıcı adıyla uyuşmuyor demektir. E-posta programı ayarlarında gönderim adresi olarak SMTP'de kimlik doğrulaması ayarlarında kullanılan kullanıcı adı adresinin belirtildiğinden emin olun.

POP3 Protokolüne Göre Erişim Olmaması

“Login failure or POP3 disabled” mesajını alıyorsanız e-posta programının e-posta kutusuna POP3 protokolü üzerinde erişemediği anlamına gelir. E-posta kutusunun şifresini doğru girdiğinizi ve ayarlar sayfasında POP3 protokolüne göre erişimin etkin olduğunu kontrol edin.

Yandex e-posta sunucusu e-postaları spam olarak algılıyor

“Message rejected under suspicion of SPAM” mesajını alıyorsanız e-postanızın içeriğinin "Spamdan Koruma" servisi tarafından spam olarak algılandığı anlamına gelir. Sorunun nedenini öğrenmek için iletişim formunu kullanarak Yandex.Mail Destek Ekibi'ne başvurun.

Dr.Web CureIt! ve “Kaspersky Labs”Virus Removal Tool gibi ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin.

E-postayı göndermek için Yandex.Mail'in web arayüzünü kullanın.

IMAP protokolü üzerinde silinirken/taşınırken e-postalar sunucuda kopyalanıyor

IMAP üzerinden kopyalama veya taşıma esnasında e-postaların kopyalanması IMAP protokolünün çalışma özelliklerine ve e-posta programlarının eşitleme ayarlarına bağlıdır. Bu durumda işlemleri yaptıktan sonra verilerin aynı olması için klasörlerin sunucu ile zorunlu olarak eşitlenmesi gerekir. Mozilla Thunderbird'de bunu yapmak için Sıkıştır fonksiyonunu kullanmanız gerekir.

E-postayı Yandex'e gönderdikten sonra teslim edilmedi raporu geliyor

Rapor, teslim edilmeme nedenini mutlaka içerecektir. En sık rastlanan nedenlerle ilgili Yandex'ten gelen e-posta e-posta sunucu tarafından reddedilmesi bölümünden bilgi alabilirsiniz.

Önerilerimizin faydasını görmediyseniz iletişim formunu kullanarak ve e-posta programınızın ayarlarını gösteren ekran görüntülerini ekleyerek ayrıca tam hata mesajını belirterek Yandex.Mail Destek Ekibi'ne mesaj gönderin.

E-posta programında SSL aktivasyonu sırasında hatalar alıyorum

E-posta programında SSL şifreleme aktivasyonu sırasında hatalı sertifikayla ilgili hatalar alıyorsanız e-posta programının ve işletim sisteminin doğru ayarlandığından emin olun:

  • Bilgisayarınızda saat ve tarih doğru olarak ayarlanmalı (gecikme veya “gelecekteki tarih” kullanılmamalı). Tarih yanlışsa sistem hatalı olarak sertifikanın süresini başlamadığını veya bittiğini belirliyor.
  • İşletim sisteminin tüm güncellemeleri kurulmuş olmalı.
  • Antivirüs programınızın ayarlarında HTTPS bağlantılarının denetlenmesi devre dışı olmalıdır. Antivirüs ayarlarını, Kaspersky Internet Security ve ESET NOD32 Smart Security için hazırladığımız talimatları kullanarak değiştirebilirsiniz.
Sertifikayı güvenilen sertifika listesine manuel olarak ekleme (Windows)
Dikkat! Sertifikayı kendi yükleyebileceğinizden emin değilseniz uzmana başvurun.

Sertifikayı güvenilen sertifika listesine eklemek için:

  1. Sertifikayı indirin. (Bağlantının yönlendirdiği dosya doğrudan tarayıcıda açılıyorsa CTRL + S tuş kombinasyonuna basıp dosyayı bilgisayarınıza kaydedin, dosyadaki metni kopyalamayın.)
  2. Başlat menüsünü açın.
  3. Arama alanında certmgr.msc ifadesini girin ve Enter butonuna tıklayın.
  4. Program penceresinde klasör ağacında Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri klasörüne tıklayın.
  5. Pencerenin sağ kısmında farenin sağ tuşuyla Sertifikalar klasörüne tıklayın ve Tüm GörevlerAl... öğesini seçin.
  6. İleri butonuna tıklayın.
  7. Gözat butonuna tıklayıp daha önce indirdiğiniz CA.pem dosyasını seçin. İleri butonuna tıklayın.
  8. Sertifika Depolama Alanı bölümünde varsayılan ayarları değiştirmeden İleri butonuna tıklayın.
  9. Bitti butonuna tıklayın.
  10. (İsteğe bağlı) Açılan pencerede Kabul ediyorum ifadesine tıklayın.
  11. Klasör ağacında Güvenilen Kök Sertifika YetkilileriSertifikalar klasörüne tıklayın.
  12. Sağdaki sertifika listesinde Certum CA sertifikasını bulup üzerine farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Özellikler öğesini seçin.
  13. Genel sekmesine geçin.
  14. Sadece aşağıdaki amaçları etkinleştirin öğesinde İstemci Kimlik Doğrulaması seçeneğinin etkin olduğundan emin olun.
  15. Tamam butonuna tıklayın.
Kök sertifikayı Linux'a ekle
Kök sertifikanın eklenmesiyle ilgili Adding CAcert root certificate to Debian/Ubuntu rehberinde bilgi alabilirsiniz.
MS Outlook 2007 sertifikayı belirlemiyor
Listelenen tüm parametreleri denetledikten sonra Outlook 2007 güvenlik hatasını vermeye devam ediyorsa Microsoft web sitesinden programın güncellenmesini indirin.
The Bat! programında sertifika doğrulama sorunları

The Bat! e-posta programında güvenlik sertifikası doğrulamasıyla ilgili sorunlar yaşıyorsanız programı 6. veya daha yeni sürüme güncelleyin. Güncelledikten sonra aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Programın menüsünde ÖzelliklerS/MIME ve TLS öğesini seçin.
  2. S/MIME gerçekleştirilmesi ve TLS sertifikaları bölümünde seçim butonunu İçsel konuma getirin.
  3. Tamam butonuna tıklayın.

Bunu yaptıktan sonra sorun ortadan kalkmadıysa Ritlabs destek hizmetine başvurun.

Kendi gönderme komut dosyası yeniden ayarlanamıyor

Kendi kodunuzu ağdaki önerilerle karşılaştırmayı deneyin:

1С programı SSL'i desteklemiyor

SSL desteklenmesi için ek Stunnel programını kurun:

  1. Bağlantıdaki dosyayı indirin:
  2. Arşivi açın.
  3. mailssl.bat dosyasını yönetici olarak başlatın.
  4. E-posta programının ayarlarında SSL'i devre dışı bırakın ve aşağıdaki sunucu parametrelerini belirtin:
    • SMTP: sunuculocalhost, port25
    • POP3: sunuculocalhost, port110
    • IMAP: sunuculocalhost, port143
E-postaları SSL'i desteklemeyen tarayıcıdan gönderiyorum

Çok amaçlı cihazı veya tarayıcıyı şu şekilde ayarlayın:

  1. Şu SMTP parametreleri belirtin:
    • sunucusmtp-devices.yandex.com
    • port25
  2. Kimlik doğrulamayı etkinleştirin (gerçeklik doğrulaması).
  3. İlgili alanlarda kullanıcı adınızı ve şifrenizi belirtin.
    Dikkat! Kullanıcı adınızı ve şifrenizi mutlaka manuel olarak girin. Kimlik doğrulamayı gelen e-posta sunucusuna göre seçerseniz gönderim çalışmayacaktır.
Kısıtlama. Bu şekilde e-postalar sadece Yandex.Mail'deki adreslere gönderilebilir (yandex.com.tr alan adındaki adreslere veya Kurumlar için Mail adreslerine). Başka e-posta hizmetlerindeki e-posta kutularına e-postalar bu sunucu üzerinden gelmeyecektir.

Jabber istemcisinde SSL aktivasyonu sırasında hata alıyorum

Jabber istemcisinde SSL şifrelenmesinin aktivasyonu sırasında hatalı sertifikayla ilgili hataları alıyorsanız programın ayarlarında şifreleme türünü TLS olarak değiştirin.

Diğer adrese yönlendir çalışmıyor

Başka bir adrese otomatik e-posta yönlendirmesiyle sorun yaşıyorsanız E-postaların işlenme kuralları sayfasında gerekli filtrenin etkin olduğunu, e-postaların gönderilmesi gereken adresin doğrulandığını kontrol edin.

Belirttiğiniz adresin yazım hatası içermediğinden emin olun.

Ayrıca alıcı kutusunda e-postaları silen veya e-postaları Spam kutusuna taşıyan filtrelerin ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin.

Yandex.Mail'de Arama Çalışmıyor

Yandex.Mail'de arama hatalı çalışıyorsa lütfen iletişim formunu dolurun ve Yandex.Mail Destek Ekibi'ne mesaj iletin. Mesajınızda e-postaları aramak için kullandığınız sorguları ve koşulları mutlaka sıralayın ve bu e-postaların e-posta özelliklerini mesajınıza ekleyin.

E-postanın işlenme kuralı çalışmıyor

E-postaların otomatik filtreleme kuralı oluşturduktan sonra birkaç dakika bekleyin, filtre hemen çalışmaya başlamayabilir. Ayrıca filtre kurallarında "şununla uyumluysa" ifadesinin yerine "içeriyorsa" seçeneğini kullanmayı deneyin.

Eğer birkaç dakika geçtikten sonra filtre çalışmaya başlamadıysa ve ayarlardaki değişikliğin faydası olmadıysa lütfen iletişim formunu doldurarak Yandex.Mail Destek Ekibi'ne başvurun. Mesajınızda çalışmayan filtreyi açıklayın ve filtre koşullarına uygun olan ancak filtre tarafından işlenmemiş e-postaların e-posta özelliklerini bize gönderin.

Kara Liste Çalışmıyor

Kara Liste hatalı çalışıp bu listedeki kişilerin gönderdikleri e-postalar e-posta kutunuza gelmeye devam ediyorsa lütfen iletişim formunu kullanarak bu durumu Yandex.Mail Destek Ekibi'ne bildirin. İletiye e-postaların özelliklerini mutlaka ekleyin.

E-posta veya Ekli Dosya Açılmıyor

E-posta okumayla ilgili sorunlar yaşıyorsanız (e-posta açılmıyor, hata mesajlarını alıyorsanız) veya ekli dosyayı görüntüleyemiyor/indiremiyorsanız, iletişim formunu doldurarak mesajınıza e-posta tanımlayıcısını ve ekran görüntülerini ekleyin ve Yandex.Mail Destek Ekibi'ne başvurun.

E-posta tanımlayıcısını öğrenmek için e-posta okuma sayfasına geçin ve tarayıcının adres satırından tanımlayıcıyı kopyalayın.

Siteden bildirim gelmiyor

Siteye kaydolduktan sonra kayıt doğrulama e-postası size gelmiyorsa şu bilgileri kontrol edin:

E-posta ayarlarının ve sitede belirttiğiniz adresin doğru olduğundan eminseniz e-postanın gönderilmesini siteden tekrar isteyebilirsiniz. Birkaç saat geçmesine rağmen e-posta hala gelmediyse site yönetimine başvurun.

Başka Kişilere Ait E-postalar Bana Geliyor

E-posta kutunuza, Alıcı alanında size veya başka birine ait bir adres içeren, başka kişilere gönderilen e-postalar geliyorsa bu durumun nedenleri şunlar olabilir:

  • Alıcı adresini girerken gönderenin adresi hatalı yazması,
  • e-posta özelliklerinde alıcının adresi taklit edildi.

Bu tür e-postaları yok saymanızı öneririz.

Aynı Anda Birkaç Dosya Ekleyemiyorum

Internet Explorer kullanıyorsanız ve e-posta yazılırken eklenecek birden fazla dosya seçilemiyorsa şu işlemleri yapın:

  1. Güncel Adobe Flash Player sürümünü kullandığınıza emin olun. Eklenti yükleme sayfasını açın. Bilgisayarınızdaki sürüm en son sürümden farklıysa sayfanın sağ kısmında Hemen kur butonunu görürsünüz. Eklentiyi güncellemek için bu butona tıklayın.
  2. Proxy sunucu kullanıyorsanız kapatın.

(Kullanıcı adımın altında) Giriş Yapamıyorum

Kullanıcı adınızı ve şifrenizi girererek giriş yapmaya çalışırken bir sorunla karşılaştıysanız sorun çözümlerinin açıklandığı hata mesajını dikkatli okuyun.

"Kullanıcı adı veya şifre yanlış! "Giriş yapılamadı" hatasını görüyorsanız giriş bilgilerinizi doğru girdiğinizden, Caps Lock tuşunun basılı olmadığından ve Latin klavye düzeninin etkinleştirildiğinden emin olun. Sorun çözülmediyse şifre kurtarma talimatlarını kullanın.

Başarısız giriş denemesinin nedenlerinden biri tarayıcınızda çerez dosyalarının hatalı ayarlalarıdır. Tarayıcınız için çerez dosyaların ayarlanması hakkında http://help.yandex.com.tr/common/browsers-settings/browsers-cookies.xml sayfasından bilgi alabilirsiniz.

Kullanıcı Adını Kurtarma

Kullanıcı adınızın unuttuysanız şifre yenileme sayfasındaki ipucunu kullanmayı deneyin. Aynı bilgisayardan yakın bir zamanda bu hesabınıza girdiyseniz ipucunun faydası olabilir.

Alıcılarınızdan birine başvurup e-posta adresinizi veya Yandex servislerindeki (örneğin “Moy Krug” vs.) profil adınızı göndermesini isteyebilirsiniz.

Kullanıcı adınızı kurtaramıyorsanız iletişim formunu kullanarak Yandex.Mail Destek Ekibi'ne başvurun.

Şifre Yenileme

Şifrenizi unuttuysanız şifre yenileme sayfasında şifrenizi yeniden oluşturabilirsiniz. Kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi ve resimdeki karakterleri girip İleri butonuna tıklayın. Kayıt sırasında belirttiğiniz bilgilere göre Kişisel bilgilerim sayfasında şifre yenilemek için size üç yöntem sunulacaktır: doğruladığınız telefon numarasına gönderilen SMS kodu, güvenlik sorusunun yanıtı veya ek adres yardımıyla şifrenizi yenileyebilirsiniz.

Sorunumun çözümünü burada bulamadım