Mail

Spamla Mücadele

Spam, e-posta adresinize gelen istenmeyen toplu gönderim mesajlarıdır. Bunlar reklam teklifleri, “mutluluk e-postaları”, bilgisayar virüsleri içirebilir veya aldatma amacını taşıyabilir. Adres veritabanını oluşturmak için spam gönderen kişiler, özel sözlük yardımıyla adres seçen veya kullanıcıların herkese açık olan sitelerde yayınladıkları adresleri toplayan özel yazılım kullanmakta.

İstenmeyen mesajları gerçek mesajlardan ayırmak gerekir. Dürüst iletilerin özelliklerini Dürüst ileti gönderimiyle ilgili Yandex'in önerileri belgesinde bulabilirsiniz.

Spam Algılama

Spam algılamak için Yandex.Mail “Spamdan Koruma” servisini kullanır. Bu servis, çok sayıda adrese gönderilen ve spam belirtisi taşıdığı tespit edilen şüpheli e-postaları Spam klasörüne atar.

Yandex.Mail'de hem gelen hem de gönderilen e-postalar filtrelenir. Her e-posta Dr.Web antivirüs programı tarafından kontrol edilmektedir. Eğer e-postada virüs tespit edilirse bu e-posta sunucu tarafından reddedilir ve gönderene bir rapor gönderilir.

Gelen Kutusu klasörüne spam içeren bir e-posta aldığınızı düşünüyorsanız bu e-postayı seçip Spam! butonuna tıklayın. E-posta Spam klasörüne taşınacak, gerekli bilgiler ise Spamdan Koruma servisine gönderilecektir. İstenmeyen mesaj gönderimlerinin incelemenmesi yeni spam çeşitleri için filtreleme algoritmalarını iyileştirmemize yardım eder.

Eğer bir e-postanın yanlışlıkla Spam klasörüne geldiğini düşünüyorsanız Spam değil! butonuna tıklayın. Aboneliğin yeni e-postaları Gelen Kutusu klasörüne gelecektir.

Spamdan Koruma hem genel hem de ayrı bir e-posta kutusu için geçerli olan “kişisel” filtreleme kurallarını hesaba katar. Toplu gönderim mesajlarının gereksiz olduğunu düşündüğünüz halde başka bir kullanıcı bu iletileri faydalı buluyorsa e-posta kutunuzda bu iletiler Spam klasörüne düşecek, başka kullanıcının kutusunda ise Gelen Kutusu klasörüne gelecektir.

Şüpheli e-postalar

E-posta kutunuza çoğu zaman spam olmayan şüpheli e-postalar gelebilir. Örneğin, e-posta başlığında Alıcı veya Bilgi alanında adresinizi göremiyorsanız muhtemelen gönderen adresinizi gizli kopyaya eklemiştir. Başka bir e-posta hesabından adresinize yönlendirme ayarlandığında bu durum meydana gelebilir. Yönlendirmeyi siz ayarlamadıysanız e-postaları yönlendiren e-posta kutusunun bulunduğu sunucunun yöneticisine başvurun ve başvurunuza tüm e-posta başlıklarını içeren e-postanın kopyasını ekleyin.

Dikkat! Spam gönderen kişiler alıcı adreslerini sık sık gizli kopyada belirtirler. Bu tür e-postaları aldığınızda dikkat edin.

Kayıt sırasında aldığınız adres capt.kirk@yandex.com.tr olup size gönderilen e-postada Alıcı alanında capt-kirk@yandex.com.tr, capt.kirk@ya.ru, capt.kirk@yandex.com veya benzer bir adres belirtildiyse e-postanın eş e-posta adreslerinizden birine gönderildiği anlamına gelir.

Eğer aldığınız e-posta metni sizin için yazılmadıysa muhtemelen gönderici e-postayı gönderirken veya siteye kaydolurken yanlış adres girmiş olabilir. Gönderenle irtibata geçin veya hatayı bildirmek için site yönetimine başvurun.

Adresinizden gelen spam

Tarafınızdan spam içeren e-postanın geldiği size bildirildiyse Dr.Web CureIt! ve “Kaspersky Labs” Virus Removal Tool gibi ücretsiz antivirüs programlarıyla bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin. Ardından şifrenizi değiştirin.

Kendi adresinizin belirtildiği spam içeren e-posta veya herhangi bir şey göndermediğiniz adrese e-posta teslim edilmeme raporunu alabilirsiniz. Bu durum spam gönderen kişinin Kimden ve Yanıtla alanlarında sahte adresleri belirttikleri için meydana gelir. Sahte adresler veri tabanına sizin adresiniz de gelebilir. Spam gönderen kişilerin hesabınıza erişmelerine gerek yoktur. Veri tabanı özel sözlük kullanarak seçim yöntemiyle oluşturulur veya herkesin erişebileceği web sitelerinde kullanıcıların yayınladıkları adresleri arama yöntemiyle doldurulur.

Bazı gönderici e-posta sunucuları, gönderenin kimlik doğrulama gereksinimlerine uymadıkları için her e-posta servisinin kullanıcıları bu durumla karşılaşabilir. Bu tür bir e-posta aldıysanız spam filtreleme kurallarına dahil etmek için e-postayı seçip Spam! butonuna tıklayın.

Sizden başka birinin e-posta kutunuzdan e-posta göndermediğine emin olmak istiyorsanız ziyaret günlüğünü kontrol edin.