Mail

POP3 protokolünden geçme

Aşağıda sıralanan eksikliklerden dolayı POP3 adlı popüler e-posta protokolü pek kullanışlı olmayabilir:

  • Klasör listeniz, e-posta sunucunuz ile e-posta uygulamanız arasında eşitlenemiyor;
  • E-posta hesabınız sadece belirli bir cihaza bağlandığından iletilerinizle bilgisayarınız ve telefonunuz üzerinden aynı anda çalışmanız mümkün değildir.

E-posta hesabınızı POP3 protokolünden IMAP protokolüne aktarmanız durumunda bununla hem e-posta programı, hem web tarayıcısı, hem de mobil e-posta uygulaması üzerinden aynı anda çalışabilirsiniz. Ayrıca e-postalarınız böylelikle okundu olarak işaretlenmeyerek Yandex.Mail sunucusundan silinmeyecektir.

POP3 protokolünden IMAP protokolüne geçmek için:

  1. POP3 protokolüne göre e-posta hesabınızı ayarladığınız e-posta programında IMAP protokolüne göre başka bir hesap ayarlayın. Kullanıcı adı ve şifre olarak POP3 hesabınız için kullandığınız kullanıcı adınızı ve şifrenizi kullanın.
  2. Tüm e-postalarınızın Yandex.Mail sunucusuna kayıtlanıp kayıtlanmadığından emin olun. Yandex.Mail web sitesine geçerek e-posta arşivinizi inceleyin.

    Tüm e-postalarınız yerindeyse bunları okunmuş olarak işaretleyin. Bu amaçla Klasörler ve etiketler bölümüne geçerek klasörlerin her birini teker teker işaretleyerek listenin sağındaki Klasördeki tüm e-postaları okundu olarak işaretle bağlantısına tıklayın.

    Olması gereken bazı e-postalar eksikse

    E-posta programınızda bulunan bazı e-postalarınız web sitesinde yoksa bunları IMAP protokolü üzerinden siteye gönderebilirsiniz. Sitede bulunmayan e-postaları programdaki listede işaretleyerek yeni hesabınızdaki Gelen Kutusu klasörüne veya istediğiniz başka bir klasöre sürükleyin.

    Not. Eksik olan e-postaların sayısı çoksa bunları küçük gruplar olarak aktarın. Aktarılacak e-postaların sayısı ve bunların ekleri olup olmamasının aktarma süresini etkileyeceğini unutmayın. Bir grup e-postalarınızın aktarımı tamamlandıktan sonra aktarılmış e-postaların sitede görüntülenip görüntülenmediğini kontrol edin, görüntülenmediği sürece bir sonraki grubun aktarımına geçmeyin.

  3. Eski POP3 hesabınızı silin.
    Dikkat! Aksi takdirde e-postalarınız otomatik olarak okunmuş olarak işaretlenir ve yeni gelen e-posta bildirimlerini alamazsınız.
    Windows için MS Outlook
    1. DosyaBilgilerKullanıcı hesabı ayarları menüsünü açın.
    2. IMAP protokolüne göre çalışan yeni hesabı seçin.
    3. Varsayılan butonuna tıklayın.
    4. POP3 protokolüne göre çalışan eski hesabı seçin.
    5. Sil butonuna tıklayın.
    6. Silme işlemini doğrulayın.
    Mac OS için MS Outlook
    1. Listedeki hesap adına farenin sağ tuşuyla tıklayarak Kullanıcı hesabı ayarları öğesini seçin.
    2. Listenin altındaki eksi işaretine tıklayın.
    3. Silme işlemini doğrulayın.
    Thunderbird
    1. Listedeki hesap adına farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Parametreler öğesini seçin.
    2. Kullanıcı hesabı eylemleri listesinden sol alt kısmında Kullanıcı hesabı sil öğesini seçin.
    3. Silme işlemini doğrulayın.
    Apple Mail
    1. Listedeki hesap adına farenin sağ tuşuyla tıklayarak Kullanıcı hesabını düzenle öğesini seçin.
    2. Listenin altında ve soldaki eksi işaretine tıklayın.
    3. Silme işlemini doğrulayın.
    The Bat!
    1. Listedeki hesap adına farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Posta kutusu sil öğesini seçin.
    2. E-posta kutusundaki dosyaları silme seçeneğini yapın.
    3. Silme işlemini doğrulayın.
    Opera Mail
    1. Opera MailE-posta kutuları menüsünü açın.
    2. POP protokolüne göre çalışan hesabı seçin.
    3. Sil butonuna tıklayın.
    4. Silme işlemini doğrulayın.

Siteye geçiş

Yandex.Mail web sitesinden:

Mobil uygulamaya geçiş

Mobil Yandex.Mail uygulamasını yükleyip kurun.

Mobil uygulama aracılığıyla:

  • E-postalar yazıp gönderebilir,
  • Gelen e-postalarla çalışabilir,
  • Ek posta kutuları ekleyip silebilir,
  • E-postalarınızı parmak hareketlerinizle yönetebilir,
  • E-postaları konuya göre sıralayabilirsiniz.

Uygulamayla çalışma konusunda bilgi almak için ilgili Android ve iOS rehberi bölümlerine geçin.