POP3 protokolünden geçme
Aşağıda sıralanan eksikliklerden dolayı POP3 adlı popüler e-posta protokolü pek kullanışlı olmayabilir:
- Klasör listeniz, e-posta sunucunuz ile e-posta uygulamanız arasında eşitlenemiyor;
- E-posta hesabınız sadece belirli bir cihaza bağlandığından iletilerinizle bilgisayarınız ve telefonunuz üzerinden aynı anda çalışmanız mümkün değildir.
E-posta hesabınızı POP3 protokolünden IMAP protokolüne aktarmanız durumunda bununla hem e-posta programı, hem web tarayıcısı, hem de mobil e-posta uygulaması üzerinden aynı anda çalışabilirsiniz. Ayrıca e-postalarınız okundu olarak işaretlenmeyerek Yandex Mail sunucusundan silinmeyecektir.
POP3 protokolünden IMAP protokolüne geçmek için:
- POP3 protokolüne göre e-posta hesabınızı ayarladığınız e-posta programında IMAP protokolüne göre başka bir hesap ayarlayın. Kullanıcı adı ve şifre olarak POP3 hesabınız için kullandığınız kullanıcı adınızı ve şifrenizi kullanın.
- Tüm e-postalarınızın Yandex Mail sunucusunda saklandığından emin olun. Yandex Mail'e gidin ve e-posta arşivine göz atın.
Tüm e-postalarınız yerindeyse bunları okunmuş olarak işaretleyin. Bu amaçla Klasörler ve etiketler bölümüne geçerek klasörlerin her birini teker teker işaretleyerek listenin sağındaki Klasördeki tüm e-postaları okundu olarak işaretle bağlantısına tıklayın.
Olması gereken bazı e-postalar eksikseBazı e-postalar Yandex Mail'de olmamasına karşın mail programınızda mevcutsa, bunları IMAP protokolü üzerinden siteye yükleyebilirsiniz. Sitede bulunmayan e-postaları programdaki listede işaretleyerek yeni hesabınızdaki Gelen Kutusu klasörüne veya istediğiniz başka bir klasöre sürükleyin.Not. Çok fazla e-posta varsa 30-50 e-posta içeren gruplara taşıyın. Aktarılacak e-postaların sayısı ve bunların ekleri olup olmamasının aktarma süresini etkileyeceğini unutmayın. Her yüklenen e-posta grubundan sonra, e-postaların Yandex Mail'de görüntülendiğinden emin olun ve ancak bundan sonra yeni bir e-posta grubunu yüklemeye başlayın. - POP3 protokolüne göre çalışan eski hesabı silin.Uyarı. Aksi takdirde e-postalarınız otomatik olarak okunmuş olarak işaretlenir ve yeni gelen e-posta bildirimlerini alamazsınız.
Bilgisayarınızın işletim sistemini ve e-posta programınızı seçin:
- menüsünü açın.
- IMAP protokolüne göre çalışan yeni hesabı seçin.
- Varsayılan butonuna tıklayın.
- POP3 protokolüne göre çalışan eski hesabı seçin.
- Sil butonuna tıklayın.
- Silme işlemini doğrulayın.
- Listedeki hesap adına sağ tıklayarak Parametreler öğesini seçin.
- Kullanıcı hesabı eylemleri listesinden sol alt kısmında Kullanıcı hesabı sil öğesini seçin.
- Silme işlemini doğrulayın.
- Listedeki hesap adına sağ tıklayın ve Posta kutusunu sil öğesini seçin.
- E-posta kutusundaki dosyaları silin.
- Silme işlemini doğrulayın.
- menüsünü açın.
- POP protokolüne göre çalışan hesabı seçin.
- Sil butonuna tıklayın.
- Silme işlemini doğrulayın.
MS OutlookThunderbirdThe Bat!Opera Mail- Menü'den'a tıklayın.
- Hesaplar tuşuna basın.
- simgesine tıklayın.
- Silme işlemini doğrulayın.
- Listedeki hesap adına sağ tıklayarak Parametreler öğesini seçin.
- Kullanıcı hesabı eylemleri listesinden sol alt kısmında Kullanıcı hesabı sil öğesini seçin.
- Silme işlemini doğrulayın.
- Listedeki hesap adına sağ tıklayarak Kullanıcı hesabını düzenle öğesini seçin.
- simgesine tıklayın.
- Hesabımı sil'e tıklayın.
- Silme işlemini doğrulayın.
MS OutlookThunderbirdApple Mail
Siteye geçiş
Yandex Mail'de;
- Kısayol tuşlarını kullanabilir,
- E-posta hesabınızı isteğinize göre ayarlayarak:
- e-posta kutusu teması seçebilir,
- gelen e-postaları işleme kurallarını belirleyebilirsiniz.
Mobil uygulamaya geçiş
Mobil Yandex Mail uygulamasını yükleyip kurun.
Mobil uygulama aracılığıyla:
- E-posta yazıp gönderebilir,
- Gelen e-postalarla çalışabilir,
- Ek posta kutuları ekleyip silebilir,
- E-postalarınızı parmak hareketlerinizle yönetebilir,
- E-postaları konuya göre sıralayabilirsiniz.
Uygulamayla çalışma konusunda bilgi almak için ilgili Android ve iOS rehberi bölümlerine geçin.