POP3 protokolünden geçme

Aşağıda sıralanan eksikliklerden dolayı POP3 adlı popüler e-posta protokolü pek kullanışlı olmayabilir:

  • Klasör listeniz, e-posta sunucunuz ile e-posta uygulamanız arasında eşitlenemiyor;
  • E-posta hesabınız sadece belirli bir cihaza bağlandığından iletilerinizle bilgisayarınız ve telefonunuz üzerinden aynı anda çalışmanız mümkün değildir.

E-posta hesabınızı POP3 protokolünden IMAP protokolüne aktarmanız durumunda bununla hem e-posta programı, hem web tarayıcısı, hem de mobil e-posta uygulaması üzerinden aynı anda çalışabilirsiniz. Ayrıca e-postalarınız okundu olarak işaretlenmeyerek Yandex Mail sunucusundan silinmeyecektir.

POP3 protokolünden IMAP protokolüne geçmek için:

  1. POP3 protokolüne göre e-posta hesabınızı ayarladığınız e-posta programında IMAP protokolüne göre başka bir hesap ayarlayın. Kullanıcı adı ve şifre olarak POP3 hesabınız için kullandığınız kullanıcı adınızı ve şifrenizi kullanın.
  2. Tüm e-postalarınızın Yandex Mail sunucusunda saklandığından emin olun. Yandex Mail'e gidin ve e-posta arşivine göz atın.

    Tüm e-postalarınız yerindeyse bunları okunmuş olarak işaretleyin. Bu amaçla Klasörler ve etiketler bölümüne geçerek klasörlerin her birini teker teker işaretleyerek listenin sağındaki Klasördeki tüm e-postaları okundu olarak işaretle bağlantısına tıklayın.

    Olması gereken bazı e-postalar eksikse
    Bazı e-postalar Yandex Mail'de olmamasına karşın mail programınızda mevcutsa, bunları IMAP protokolü üzerinden siteye yükleyebilirsiniz. Sitede bulunmayan e-postaları programdaki listede işaretleyerek yeni hesabınızdaki Gelen Kutusu klasörüne veya istediğiniz başka bir klasöre sürükleyin.
    Not. Çok fazla e-posta varsa 30-50 e-posta içeren gruplara taşıyın. Aktarılacak e-postaların sayısı ve bunların ekleri olup olmamasının aktarma süresini etkileyeceğini unutmayın. Her yüklenen e-posta grubundan sonra, e-postaların Yandex Mail'de görüntülendiğinden emin olun ve ancak bundan sonra yeni bir e-posta grubunu yüklemeye başlayın.
  3. POP3 protokolüne göre çalışan eski hesabı silin.
    Uyarı. Aksi takdirde e-postalarınız otomatik olarak okunmuş olarak işaretlenir ve yeni gelen e-posta bildirimlerini alamazsınız.

    Bilgisayarınızın işletim sistemini ve e-posta programınızı seçin:

    MS Outlook
    1. Dosya → Bilgiler → Kullanıcı hesabı ayarları menüsünü açın.
    2. IMAP protokolüne göre çalışan yeni hesabı seçin.
    3. Varsayılan butonuna tıklayın.
    4. POP3 protokolüne göre çalışan eski hesabı seçin.
    5. Sil butonuna tıklayın.
    6. Silme işlemini doğrulayın.
    Thunderbird
    1. Listedeki hesap adına sağ tıklayarak Parametreler öğesini seçin.
    2. Kullanıcı hesabı eylemleri listesinden sol alt kısmında Kullanıcı hesabı sil öğesini seçin.
    3. Silme işlemini doğrulayın.
    The Bat!
    1. Listedeki hesap adına sağ tıklayın ve Posta kutusunu sil öğesini seçin.
    2. E-posta kutusundaki dosyaları silin.
    3. Silme işlemini doğrulayın.
    Opera Mail
    1. Opera Mail → E-posta kutuları menüsünü açın.
    2. POP protokolüne göre çalışan hesabı seçin.
    3. Sil butonuna tıklayın.
    4. Silme işlemini doğrulayın.

Siteye geçiş

Yandex Mail'de;

Mobil uygulamaya geçiş

Mobil Yandex Mail uygulamasını yükleyip kurun.

Mobil uygulama aracılığıyla:

  • E-posta yazıp gönderebilir,
  • Gelen e-postalarla çalışabilir,
  • Ek posta kutuları ekleyip silebilir,
  • E-postalarınızı parmak hareketlerinizle yönetebilir,
  • E-postaları konuya göre sıralayabilirsiniz.

Uygulamayla çalışma konusunda bilgi almak için ilgili Android ve iOS rehberi bölümlerine geçin.