Aktif olmayan e-posta kutularının askıya alınması
E-posta kutunuzu 24 aydan fazla bir süredir kullanmadıysanız Yandex, e-postanızı askıya alma hakkına sahiptir. (bkz. Kullanıcı Sözleşmesi'nin 2.3 maddesi). Bu, yeni e-postaların gelmeyeceği ve e-posta programlarından servise erişemeyeceğiniz anlamına gelir. Askıya alınan e-posta kutunuzdaki tüm eski e-postalarınız 6 ay boyunca saklanır, ardından da Kişiler listeniz ve tüm gelen kutusu ayarlarınız ile birlikte kalıcı olarak silinir.
E-posta kutusunun dondurulmasını önlemek için e-posta hesabınıza giriş yapmak yeterlidir. Yandex'teki bir hesaba erişiminizi kaybettiyseniz veya giriş yaparken başka sorunlarla karşılaştıysanız yeniden erişim sağlamak için Yandex ID Yardım bölümündeki önerilerden yararlanın.
E-posta kutusu askıya alındığında ne yapılmalı?
Askıya alındığı andan itibaren 6 ay boyunca e-posta kutunuzu tekrar aktif hale getirebilirsiniz; bu süre dolana kadar tüm içeriğiniz, ayarlarınız ve Kişiler listeniz olduğu gibi saklanır:
- Her zamanki gibi Yandex Mail’e giriş yapın.
- Evet, aktive et butonuna tıklayın. Bundan sonra, Yandex'in tüm e-postaları ve ayarları geri yükleyeceği, yeniden aktifleştirilmiş e-posta kutunuza gireceksiniz.
6 aylık süre içinde etkin hale getirilmeyen e-posta kutunuz bu süre geçtikten sonra kalıcı olarak silinir.
Askıya alınan e-posta kutunuzu, bu süreyi beklemeden kendiniz de kalıcı olarak silebilirsiniz:
- Her zamanki gibi Yandex Mail’e giriş yapın.
- Hayır, kalıcı olarak sil butonuna tıklayın.
- Kararınızı doğrulamak için Sil butonuna tıklayın. Bu durumda e-posta kutusu silinir ve Yandex ID sayfasına gidersiniz.