Aktif olmayan e-posta kutularının askıya alınması

E-posta kutunuzu 24 aydan fazla bir süredir kullanmadıysanız Yandex, e-postanızı askıya alma hakkına sahiptir. (bkz. Kullanıcı Sözleşmesi'nin 2.3 maddesi). Bu, yeni e-postaların gelmeyeceği ve e-posta programlarından servise erişemeyeceğiniz anlamına gelir. Askıya alınan e-posta kutunuzdaki tüm eski e-postalarınız 6 ay boyunca saklanır, ardından da Kişiler listeniz ve tüm gelen kutusu ayarlarınız ile birlikte kalıcı olarak silinir.

Not. E-posta kutunuzun askıya alınmasına 30 gün ve 10 gün kala Yandex size e-posta ile bu konuda uyarılar gönderir.

E-posta kutusunun dondurulmasını önlemek için e-posta hesabınıza giriş yapmak yeterlidir. Yandex'teki bir hesaba erişiminizi kaybettiyseniz veya giriş yaparken başka sorunlarla karşılaştıysanız yeniden erişim sağlamak için Yandex ID Yardım bölümündeki önerilerden yararlanın.

E-posta kutusu askıya alındığında ne yapılmalı?

Askıya alındığı andan itibaren 6 ay boyunca e-posta kutunuzu tekrar aktif hale getirebilirsiniz; bu süre dolana kadar tüm içeriğiniz, ayarlarınız ve Kişiler listeniz olduğu gibi saklanır:

  1. Evet, aktive et butonuna tıklayın. Bundan sonra, Yandex'in tüm e-postaları ve ayarları geri yükleyeceği, yeniden aktifleştirilmiş e-posta kutunuza gireceksiniz.

6 aylık süre içinde etkin hale getirilmeyen e-posta kutunuz bu süre geçtikten sonra kalıcı olarak silinir.

Askıya alınan e-posta kutunuzu, bu süreyi beklemeden kendiniz de kalıcı olarak silebilirsiniz:

  1. Hayır, kalıcı olarak sil butonuna tıklayın.
  2. Kararınızı doğrulamak için Sil butonuna tıklayın. Bu durumda e-posta kutusu silinir ve Yandex ID sayfasına gidersiniz.
Not. Yandex hesabınıza bir şey olmaz, fakat e-posta kutunuz tüm içeriği ile birlikte silinir. Diğer Yandex servislerini kullanmaya devam edebilirsiniz. Yandex Mail servisini yeniden kullanmak isterseniz giriş yapın; eski adresinize sahip yeni bir e-posta kutusu görürsünüz.