Mail

Sorular ve Cevaplar

Kullanıcı Adı Nasıl Değiştirilir?

Yandex'te kaydolurken oluşturduğunuz kullanıcı adınızı değiştiremezsiniz fakat yeni bir kullanıcı adı kaydedebilirsiniz. Bunu yapmak için sayfanın sağ üst köşesinde yer alan hesap menüsünde Çıkış bağlantısına tıklayarak geçerli oturumu kapatıp giriş bloğunda Yeni hesap oluştur bağlantısına tıklayın.

Dikkat! Yeni bir e-posta hesabını oluşturduysanız ve eski e-postalarınıza erişmek istiyorsanız eski hesabınızdan e-posta aktarımını ayarlamanız gerekir. Adreslerin ikisinden de e-postaları göndermek istiyorsanız eski adresinizi ek adres olarak ekleyebilirsiniz.

Şifre veya Güvenlik Sorusunun Yanıtını Nasıl Değiştiririm?

Güvenlik açısından şifrenizi 6 ayda bir değiştirmenizi öneririz.

Yandex'teki şifrenizi değiştirmek için ekranın sağ üst köşesinde yer alan hesap menüsünü açın ve Şifre değiştir butonuna tıklayın.

Açılan sayfada geçerli şifreyi belirtin, ardından yazılışı doğrulamak için iki defa yeni şifreyi girin. Resimdeki karakterleri girin ve Bitti butonuna tıklayın.

Dikkat! Şifreyi değiştirdikten sonra kullanıcı adınızın altında diğer bilgisayarlarda açık olan oturumlar otomatik olarak sonlandırılacaktır.

Şifrenizi unuttuysanız şifre kurtarma prosedüründen geçerek Yandex'teki kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi belirtin. Şifrenizi güvenlik sorusuna yanıt vererek onaylanmış telefon numarasına gönderilen SMS veya ek e-posta adresi yardımıyla kurtarabilirsiniz.

Güvenlik sorusunu veya yanıtını Yandex.Pasaport sayfasında Gizli soruyu/yanıtını değiştirin bağlantısına tıklayarak değiştirebilirsiniz.

Yandex.Mail'de Dil Nasıl Değiştirilir?

Mail'de arayüz dilini değiştirmek için Tüm ayarlar bölümüne gidin ve sol sütundan istediğiniz dili seçin.

İki panelli arayüzde sayfanın sağ alt köşesinde bulunan dil seçim butonunu kullanabilirsiniz.

Gönderilen Dosyaların Maksimum Boyutu

Bir e-posta için ekli dosyaların maksimum boyutu 30 MB'tır.

Dikkat!  Birçok e-posta servisi 10 MB'ı aşan ekleri kabul etmez. Alıcının 10 MB'tan büyük bir eki alabileceğinden emin değilseniz bu eki (birkaç e-posta olarak) parçalar şeklinde gönderin veya e-postaya istediğiniz dosyaları Yandex.Disk üzerinden ekleyin.

E-postaya dosya ekleme konusunda ayrıntılı bilgi Ekli dosyalar bölümünde bulabilirsiniz.

Yeni E-postalarla ilgili Bildirimler Nasıl Alınır?

Yeni e-postalarla ilgili bilgi almak için aşağıda açıklanan yöntemlerden birini kullanabilirsiniz.

Yandex Elements Aracılığıyla

Yandex Elements tarayıcınıza ek araç paneli olarak dahili olan ek fonksiyon setidir. Elements aracılığıyla yeni e-posta sayısının takibinin yanı sıra e-postalarla farklı işlemler yapabilirsiniz. Ayrıca Elements'ten servis sayfasına hızlıca geçebilirsiniz.

Mobil Cihaz Yardımıyla

Mobil cihazınıza yeni e-postalarınızı mobil cihazlar için arayüz üzerinden veya “Yandex.Mail” mobil uygulamasıyla alabilirsiniz.

Başka Bir E-posta Adresi Aracılığıyla

Birkaç e-posta adresiniz varsa Tüm ayarlar E-postaların işlenme kuralları menüsünde Mail'e gelen yeni e-postalarla ilgili başka bir adrese bildirim gönderimini ayarlayabilirsiniz.

E-posta Kutusu Nasıl Silinir?

E-posta kutusunu silmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Tüm ayarlar bölümüne geçin.
  2. Sayfanın alt kısmında yer alan sil bağlantısına tıklayın:

  3. Yandex hesabınızın şifresini girin ve silme işlemini doğrulayın.
Dikkat! E-posta kutusuyla birlikte içindeki tüm e-postalar silinecektir. Bu e-posta adresine gönderilen e-postalar teslim edilmeyecektir.
Not. E-posta kutusunun silinmesinden sonra kullanıcı adınızı Yandex'in diğer servislerinde giriş yapmak için kullanmaya devam edebilirsiniz.

Yandex'te hesabınızı tamamen silmek istiyorsanız Hesap silme bölümünü inceleyin.

Eş E-posta Nedir?

Yandex'te kaydolurken ülkenizin alan adında bir e-posta kutusu elde ediyorsunuz, örneğin “bilge.bilir@yandex.com.tr”. Bu e-posta kutusuna otomatik olarak ru (Rusya), by (Beyaz Rusya), kz (Kazakistan), ua (Ukrayna) ve com ulusal alan adlarında ek adresler bağlanır. Bu adresler ana e-posta kutunuzun eş e-posta adresleridir.

İkinci ad, kullanıcı adınızın eşsizliğinin korunması için gerekmektedir. Yandex'e Türkiye'de kaydolduysanız başka bir kullanıcı Kazakistan'da veya Ukrayna'da aynı kullanıcı adı altında e-posta kutunuzun kopyasını oluşturamaz.

Not. Nokta işaretini içeren bir kullanıcı adıyla bir e-posta kutusu oluşturduysanız, öneğin “bilge.bilir”, eş alanın ikinci adının yanı sıra “bilge-bilir” şeklinde ikinci bir kullanıcı adı oluşturulacaktır.

Hangi adresten e-postaları göndermek istediğinizi Tüm ayarlar Kişisel bilgiler, imza, resim bölümünden seçebilirsiniz. Bu ikinci adlar, tüm e-postalar için varsayılan olarak kullanılacaktır.

Ayrıca telefon numaranızı eş e-posta olarak kullanabilirsiniz.

Belirli e-posta için eş e-posta belirtmek için e-posta oluşturma sayfasında adrese tıklayın ve Kimden alanında açılan listede eş e-postayı seçin.

E-posta özelliklerini nasıl görebilirim?

Kullanıcının e-posta kutusunda varsayılan olarak sadece e-postanın içeriği ve e-postanın başlığı; yani Kimden (From), Alıcı (To), Tarih (Date) ve Konu (Subject) alanları görüntülenir.

E-postanın özellikleri e-posta hakkında ayrıntılı bilgileri içerebilir:

  • Mesajı tam gönderme ve teslim etme saati,
  • Kodlama,
  • Mesaj türü,
  • E-postanın, gönderenin sunucusundan alıcıya giderken geçtiği yol,
  • E-postanın hangi protokole göre alındığı.

E-posta özelliklerindeki bilgiler spamla mücadele etmeye veya e-posta kutunuzdaki teknik sorunu çözmeye yardım edebilir.

Yandex.Mail'de e-posta özelliklerini görüntülemek için e-posta okuma sayfasında önce ayrıntılı bağlantısına ardından E-posta özellikleri öğesine tıklayın.

Ayrıca e-posta özelliklerini herhangi bir e-posta programında veya diğer e-posta servislerinde görüntüleyebilirsiniz.

E-posta özelliklerinin e-posta programlarında görüntülenmesi

Mozilla Thunderbird

E-postayı açıp buna tıklayın: Diğer işlemlerKaynağı göster.

The Bat!

E-postaya farenin sağ tuşuyla tıklayın ve ÖzelE-postanın kaynak metni öğesini seçin.

Apple Mail

E-posta listesinde e-postayı seçin ve Tür menüsüne geçip MesajUzun başlıklar öğesini seçin.

Diğer e-posta servislerinde e-posta özelliklerinin görüntülenmesi

Gmail

E-postayı seçin ve ek Daha menüsünde Aslını göster öğesini seçin.

Outlook.com

Outlook.com, Hotmail veya Live.com e-posta servisini kullanıyorsanız e-postayı açın ve İşlemler menüsünde İleti kaynağını göster öğesini seçin.

Yahoo

E-postayı açın ve İşlemler menüsünde Tam başlık öğesini seçin.

Abonelik Nasıl İptal Edilir?

Tematik bir sitenin veya servisin toplu gönderilerine abone olup e-postalarını artık almak istemiyorsanız aboneliği doğrudan e-posta kutusundan iptal edebilirsiniz. Bunun için aboneliğe ait herhangi bir e-postayı açın ve Abonelikten ayrıl butonuna tıklayın:

Butona tıkladıktan sonra seçtiğiniz e-posta Çöp Kutusu'na taşınacaktır. Bu aboneliğe ait e-postalar kutunuza bir daha gelmeyecektir.

Dikkat! Abonelik iptal olmadıysa (örneğin, e-postada abonelik iptali için belirtilmiş bağlantı hatalı olduğunda veya sorgu site veya servis tarafından yanlış işlendiğinde) aboneliğe ait e-postalar kutunuza gelmeye devam edecek fakat e-postalar Spam kutusuna gelecektir.

Nasıl Ekran Görüntüsü Alınır?

Ekran görüntüsü (İngilizce: screenshot), standart araçlar veya özel program yardımıyla elde edebileceğiniz bilgisayarınızın veya mobil cihazınızın ekran resmidir.

Ekran görüntüsü oluşturma yöntemleriyle ilgili ayrıntılı bilgiyi özel bölümde bulabilirsiniz.

Hata Konsolundan Nasıl Mesaj Kopyalanabilir?

Hata konsolundaki bilgiler, tarayıcılar, uzantılar ve eklentiler, güvenlik duvarı veya antivirüs programı gibi kullanılan yazılımın çatışmalarından kaynaklanan e-posta kutunuza ilişkin teknik sorunu çözmenize yardım edebilir.

Chromium bazlı tarayıcılar (Yandex.Browser, Google Chrome)

Hata konsolunu açmak için

  1. Şu tuşlara basın Ctrl + Shift + I veya menüde AraçlarGeliştirici araçları seçin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Filter Errors menüsüne gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Errors sekmesinde mesajlar görünüyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Ek bilgi almak için ayrıca Network sekmesinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz.

Internet Explorer 8 ve üzeri

Hata konsolunu açmak için:

  1. F12 tuşuna tıklayın veya menüde Geliştirici araçları bölümünü seçin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Farenin sağ tuşu ile konsol üzerine tıklayın ve Uyarılar, İletiler ve Dergi özelliklerini kapatıp sadece Hatalar sekmesini açık bırakın.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Konsolda iletiler görünüyorsa farenin sağ tuşu ile sağ sütununa tıklayın ve Tümünü kopyala yazısını seçin.

Mozilla Firefox

Hatalar konsolunu açmak için Ctrl + Shift + J tuşlarına basın veya sağ üst köşede butonuna tıklayıp menüde Web geliştirmeTarayıcı konsolu bölümünü seçin. Hatalar özelliğinin tüm sekmelerde işaretli olduğuna emin olun; her sekmede işaretine tıklayın.

Dikkat!  işaretine değil de sekme adının üzerine tıklarsanız hata kontrol özelliğini kapatmış olursunuz. Kontrolün açık olduğuna emin olun (sekme mavi ile işaretlenmeli).

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Konsolun penceresinde iletiler görünüyorsa pencereyi tam ekran görünümüne getirin ve içeriğinin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Firebug

Mozilla Firefox tarayıcısı için dahili hata konsoluyla kıyasla daha geniş özellik yelpazesine sahip olan Firebug uzantısını kurabilirsiniz.

Firebug konsolunu açmak için ekranın sağ üst köşesinde simgesine tıklayın. Açılan pencerede Konsol sekmesine gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Hatalar sekmesinde mesajlar görüntüleniyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görünütüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Ek bilgi almak için ayrıca sekmesinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz.

Opera

Hata konsolunu etkinleştirin. Bunun için sol üst köşesinde Opera butonuna tıklayın ve Daha fazla araçGeliştirici araçlarını etkinleştir öğesini seçin.

Hata konsolunu açmak için Ctrl + Shift + I tuş kombinasyonuna tıklayın veya menüde Geliştirici AraçlarıWeb Denetleyecisi öğesini seçin. Açılan pencerede Console sekmesine geçin.

Hata konsolunu açmak için

  1. Ctrl + Shift + I tuşlarına basın veya menüde Geliştirici araçlarıWeb denetimi bölümünü seçin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Filter Errors menüsüne gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Errors sekmesinde mesajlar görünüyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Safari

Hata konsolunu etkinleştirin. Bunun için ekranın sağ üst köşesinde yer alan simgesine tıklayın, Tercihlerİleri düzey menüsünü açın ve Geliştirme menüsünü menü çubuğunda göster öğesini işaretleyin.

Hatalar konsolunu açmak için Ctrl + Alt + C tuşlarına basın veya ekranın sağ üst köşesinde işaretine tıklayıp menüde GeliştirmeHatalar konsolunu göster yazısını seçin. Açılan pencerede Konsol sekmesine gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Hatalar sekmesinde mesajlar görüntüleniyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görünütüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Ek bilgi almak için ayrıca sekmesinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz.

Farklı Tarayıcılarda Java veya JavaScript Nasıl Açılır?

Yandex.Mail'in doğru çalışması için tarayıcınızda Javascript desteğini etkinleştirmelisiniz.

Yandex.Browser

  1. Ayarlar menüsünü açın ve sayfanın alt kısmında bulunan Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  2. İçerik ayarları butonuna tıklayın. Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver seçeneğini etkinleştirin.
  3. Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.

Google Chrome

  1. Ayarlar menüsünü açın ve sayfanın alt kısmında bulunan Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  2. İçerik ayarları butonuna tıklayın. Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver seçeneğini etkinleştirin.
  3. Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.

Internet Explorer 6 ve üstü

  1. ServisTarayıcı özellikleri menüsünü açın.
  2. Güvenlik sayfasında İnternet sekmesini seçin ve Özel Düzey butonuna tıklayın.
  3. Etkin komut dosyası ve Java programlarının çalıştırılması öğelerinde Etkinleştir seçeğine tıklayın.
  4. Değişiklikleri kaydetmek için Tamam butonuna tıklayın ve Internet Explorer'ı yeniden başlatın.

Mozilla Firefox

Mozilla Firefox 23 ve üst sürümlerinde JavaScript'i manuel olarak etkinleştirmeniz gerekmez. Özellik varsayılan olarak etkindir.

Opera

  1. OperaAyarlar menüsünü açın.
  2. Web siteleri sekmesinde Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver değerini seçin.

Safari

  1. Ekranın sağ üst köşesinde simgesine tıklayıp TercihlerGüvenlik menüsünü açın.
  2. Web içeriği bölümünde Java'yı Etkinleştir ve JavaScript'i Etkinleştir öğelerini seçin.

“Salt Okunur” Modu Ne Anlama Gelir?

E-posta kutunuzda planlı teknik çalışmalar yapıldığında sayfanın üst kısmında (iki panelli arayüz) veya sol alt köşesinde (üç panelli arayüz) ilgili mesajı göreceksiniz.

Planlı teknik çalışmaların yürütüldüğü sırada e-posta kutusuna yalnızca e-posta gönderme ve alınan e-postaları okuma amacıyla erişilebilir. E-postaları başka klasörlere taşıma veya e-posta kutusunun ayarlarını değiştirme gibi herhangi bir değişiklik yapamazsınız.

“Salt okunur” modu e-posta kutusunun güncel olmayan durumunu da gösteriyor olabilir. E-posta aldıysanız veya gönderdiyseniz bu e-posta, çalışmalar bitene kadar e-posta listesinde görüntülenmeyecektir.

Teknik çalışmalar tamamlanır tamamlanmaz e-posta kutunuzdaki veriler güncellenecek ve bu süreç boyunca size gelen ve gönderdiğiniz tüm e-postaları görebileceksiniz.

Gönderen Profilleri Nasıl Kapatılır?

Gönderenlerin profil resimlerini e-posta listesinin her satırında görmek istemiyorsanız Tüm ayarlar Diğer menüsünü açıp Gönderen profilini göster seçeneğini kapatın ve değişiklikleri kaydedin.

Giriş Yaparken Neden Kontrol Rakamları Girmeliyim?

E-posta kutusuna giriş sırasında kontrol rakamları aşağıdaki durumlarda görüntülenir:

  1. Kullanıcı adı veya şifre art arda birkaç kez yanlış girildi. Girilen bilgilerin doğruluğunu kontrol edin. E-posta programını veya Opera tarayıcısında dahili e-posta istemcisini kullanıyorsanız bu programlara girdiğiniz bilgilerin doğru olduğundan emin olun.
  2. Yerel ağınızın ayarları birkaç kullanıcı için tek bir ağ adresinin alınmasını sağlıyorsa Yandex bu kullanıcıları tek ziyaretçi olarak belirler. Bu durumda ağınızın diğer kullanıcıları Yandex'e başarısız giriş yaptıklarında kontrol rakamları gösterilebilir. Sorunu çözmek için ağınızın yöneticisine başvurun.

Ayrıca bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol etmenizi öneririz. Bazı zararlı programlar otomatik şifre kırma için kullanılabilir.

Özel Klasörler Neden Klasör Listesinde Görüntülenmiyor?

E-posta kutusu ayarlarında özel klasörlerinizin genel klasör listesinde yer alıp almadığını kontrol edin. Orada tüm klasörleri görüyorsanız fakat e-posta listesi görüntülendiğinde bu klasörler görüntülenmiyorsa özel klasör listesi gizlenmiştir. Listeyi açmak için ilgili simgeye tıklayın.