Beyaz ve Kara Liste

Kara Liste

İstemediğiniz kişiyi engellemek için adresini kara listeye ekleyin:

  1. Ayarlar  → E-posta işlenme kuralları menüsüne gidin.
  2. Alanı doldurup Ekle butonuna tıklayın.
Sınırlama. Kara listeye sadece tamamı yazılan e-posta adresi eklenecektir, örneğin; “red.queen@fury.com.tr”. “*queen@fury.com.tr” ya da “@fury.com.tr” gibi eksik kayıtlar görmezden gelinecektir.

İstenmeyen birinden gelen e-postalar adresi kara listeye eklendikten sonra o kişiden bir daha e-posta gelmeyecektir. Daha önce gelen tüm e-postalar silinmeden e-posta kutunuzda saklanacaktır.

Adresi kara listeden silmek için işaretleyin ve listeden sil butonuna tıklayın.

Uyarı. Kimden alanı kolayca taklit edilebildiği için kara liste spamdan sizi korumaz. Kara listenin kullanımı ancak gerçek gönderen söz konusu olduğunda etkilidir.

Beyaz Liste

Yanlışlıkla spam olarak algılanan herhangi bir aboneliğe üyeyseniz e-posta okuma sayfasında Spam değil! butonuna tıklayarak bu adresi filrelemeden çıkartabilirsiniz. Adres beyaz listeye eklenecek ve aboneliğe ait yeni e-postalar Gelen Kutusu klasörüne düşecektir.

Tüm ayarlar  → E-postaların işlenme kuralları menüsünde istediğiniz zaman beyaz listeyi düzenleyebilirsiniz. Adresi beyaz listeye eklemek için alanı doldurup Ekle butonuna tıklayın. Beyaz listeden silmek için adresi işaretleyin ve listeden sil butonuna tıklayın.

Kara listedeki adreslerden e-postalar geliyor

Eğer kara liste düzgün çalışmıyorsa, sayfanın altındaki form üzerinden teknik desteğe başvurun. Kara listedeki hangi adresten iletiler aldığınızı belirtin ve bu göndericiden aldığınız en son iletinin özellikleriyle birlikte dosyayı ekleyin.

Beyaz listedeki adreslerden gelen iletiler “Spam'a” düşüyor.

Yandex.Mail ile çalışmak için bir mail programı kullanıyorsanız da (örneğin bilgisayar için Microsoft Outlook, The Bat!, Thunderbird ya da akıllı telefon ve tabletler için Mail.Ru, Gmail, Mailbox) iletiler Spam klasörüne düşebilir. Bu tür uygulamaların bazılarında bulunan ve gelen iletileri Spam kutusuna gönderebilen bir anti-spam filtresi bu duruma neden olabilir. Kullandığınız mail programının ayarlarından ileti spam kontrolünü devre dışı bırakın.

Eğer programda ileti spam kontrolü bulunmuyorsa, Yandex e-posta kutunuzun şifresini değiştirin. Daha önce ayarlayıp da şu an kullanmadığınız e-posta programı kendi kendine çalışmaya devam ederek gelen e-postalarınızı Spama göndermeye devam ettiği takdirde şifreyi değiştirmeniz yararlı olur.

Eğer bir mail programı kullanmıyorsanız, Mail programları sayfasındaki tüm seçeneklerin devre dışı bırakıldığından emin olun.

Eğer önerilerin yardımı dokunmadıysa, aşağıdaki form üzerinden teknik desteğe başvurun. Başvurunuza, yanlışlıkla Spam klasörüne düşen iletinin özelliklerini ekleyin.