Filtre oluşturma ve ayarlama

Filtre oluşturma

Genel kurallar

Filtreyi oluşturmak için:

  1. Tüm ayarlar  → E-postaların işlenme kuralları menüsünü açın ve Filtre oluştur butonuna tıklayın.
  2. Şunlara uygula kısmında listelerden filtrenin uygulanmasını istediğiniz e-posta türünü seçin:

  3. Eğer kısmında işlenme koşullarını belirleyin:

    1. Listeden parametre seçin (ayrıntılı bilgiyi Koşul Parametreleri bölümünde bulabilirsiniz).
    2. Sağdaki alanda seçilen parametre için değer girin (örneğin adres veya anahtar kelime).
    3. Koşulun uygulama keskinliğini seçin (ayrıntılı bilgiyi Koşul Özellikleri bölümünde bulabilirsiniz).
  4. Bir filtre için aynı anda veya ayrı olarak uygulanabilecek birkaç koşul belirleyebilirsiniz. Belirlenen filtree başka parametreler eklemek için:
    1. Eğer bölümünde Koşul ekle butonuna tıklayın ve parametre ile değerini seçin.
    2. Belirtilen koşulların aynı anda uygulanması gerip gerekmediğini netleştirin:

  5. Yapılacak işlem bölümünde filtrelenen e-postalara uygulanacak işlemi seçin:
  6. İhtiyaç duyduğunuzda Diğer filtreleri uygulama özelliğini etkinleştirin (bkz. Filtrenin önceliği).
  7. Filtreye isim atamak istiyorsanız "Ayrıca filtre listesinde görüntülenecek başlığı da belirtebilirsiniz" bağlantısına tıklayın.

  8. Filtreyi kaydetmek için Filtre oluştur butonuna tıklayın.
    Uyarı. Belirlenmiş filtreler sadece yeni e-postalara uygulanacaktır. E-posta kutusunda bulunan e-postalar otomatik olarak işlenmez. Kuralı varolan e-postalar için uygulamak istiyorsanız Varolan e-postalar için uygula butonuna tıklayın.

E-postaları Otomatik Filtreleme

  1. Genel kurallar bölümündeki 1-4 maddelerini yerine getirin.
  2. E-postaların seçtiğiniz klasörlere otomatik olarak gelmesi için Klasöre taşı seçeneğini etkinleştirip sağdaki listeden klasörü seçin. E-postalara belirttiğiniz etiketin otomatik olarak eklenmesini istiyorsanız Etiketle seçeneğini etkinleştirip sağdaki listeden etiketi seçin.
Filtrelerden hiçbiri etkin değilse veya koşullardan hiçbiri yerine getirilmiyorsa e-postalar Gelen Kutusu'na düşecektir.
İpucu. Tüm ayarlar  → Klasörler ve etiketler menüsünde basit filtreleme kuralları oluşturabilirsiniz. İstediğiniz klasör veya etiketi seçin ve Filtre oluştur butonuna tıklayın. E-postaların filtrelenmesi için koşullar belirleyin ve Filtre oluştur butonuna tekrar tıklayın.

E-postaların Aktarımı

E-postalarınızın başka bir adrese aktarımını ayarlamak için:

  1. Genel kurallar bölümündeki 1-4 maddelerini yerine getirin.
  2. Yapılacak işlem bölümünde Devam et bağlantısına tıklayıp Yandex şifrenizi girin.
  3. Şu adrese yönlendir seçeneğini etkinleştirip e-postaların yönlendirileceği adresi belirtin. Yönlendirilen e-postaların kopyalarını kaydetmek istiyorsanız bir kopyasını sakla seçeneğini etkinleştirin.
  4. Yönlendirmeyi onaylayın. Filtre oluştur butonuna tıkladıktan sonra talimatlar belirttiğiniz adrese gönderilecektir .
İpucu. E-postaları, Yandex.Mail'de barındırılan başka bir e-posta kutusuna yönlendirmek ve hem yeni e-postaları almak hem de eskileri aktarmak istiyorsanız e-posta aktarıcısı ayarlayın.
Uyarı. Spam klasöründen e-postaların yönledirilmesi yapılamaz.

Bildirim gönderimi

Yeni e-postalarla ilgili bildirimlerin başka bir e-posta kutusuna gönderilmesini ayarlamak için:

  1. Genel kurallar bölümündeki 1-4 maddelerini yerine getirin.
  2. İşlemi gerçekleştir bölümündeki Adrese bildir seçeneğini etkinleştirin ve adresi girin.
  3. Yandex şifrenizi girin.
  4. Bildirim almayı onaylayın. Talimatlar, Kural oluştur tuşuna tıkladıktan sonra tarafınızca belirtilen adrese gelecektir.

Otomatik Yanıtlar

Otomatik yanıtları ayarlamak için:

  1. Genel kurallar bölümündeki 1-4 maddelerini yerine getirin.
  2. Yapılacak işlem bölümünde Devam et bağlantısına tıklayıp Yandex şifrenizi girin.
  3. Aşağıdaki metinle yanıtla seçeneğini etkinleştirin ve mesaj girin.

Filtre oluşturulduktan sonra filtreleme koşullarına uygun her gelen e-postanın, geldiği adrese belirttiğiniz mesaj otomatik olarak gönderilecektir.

Filtreyi Düzenleme

Filtreyi düzenlemek, kapatmak veya silmek için Gelen e-posta filtreleri sayfasında yer alan söz konusu filtrenin sağındaki bağlantıları kullanın.

Kural uygulama düzeni

Kuralları uygulama düzeni Mail işleme kuralları sayfasındaki listedeki konumlarına bağlıdır; kural ne kadar üstteyse o kadar önce uygulanır. Filtrenin önceliğini arttırmak istiyorsanız filtreyi üst konuma taşıyın.

Not. Eğer, aynı şartlara sahip birkaç kural için aynı anda gerçekleştirilemeyen işlem komutu verildiyse, bu kurallardan sadece bir tanesi (listenin en üstündeki) çalışacaktır. Örneğin “ cheshire-katze@yandex.ru'dan gelen e-postaları ‘Kediden’ klasörüne taşı ” kuralı, “cheshire-katze@yandex.ru'dan gelen e-postaları ‘Önemli’ klasörüne taşı” kuralının üstünde yer alıyorsa, e-postalar “Kediden” klasörüne taşınacaktır.

Eğer aynı şartlara sahip birkaç kuraldan birinde Diğer kuralları uygulama seçeneğini etkinleştirirseniz, o zaman seçilen kuralın altındaki kurallar uygulanmaz, üstündeki kurallar ise çalışır.

Örnek 1
E-posta üç filtenin koşullarına uygun. İlk filtre için Diğer filtreleri uygulama seçeneği etkin:

Örnek 2
E-posta üç filtenin koşullarına uygun. İkinci filtre için Diğer filtreleri uygulama seçeneği etkin:

Kurallarla ilgili sorunlar

Kural çalışmıyor

Bu durum, şu nedenlerden dolayı gerçekleşiyor olabilir:

Kural ayarlandıktan sonra çok az zaman geçti
E-postaların otomatik filtreleme kuralı oluşturduktan sonra birkaç dakika bekleyin, filtre hemen çalışmaya başlamayabilir.
Kuraldaki koşullar yanlış belirtildi
Koşulun özelliklerini ve parametrelerini kontrol edin.
Kural listesinde daha öncelikli bir kural mevcut
Yukarıdaki listede aynı koşullara sahip kurallar varsa veya kurallardan birinde Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği belirtildiyse, bu durum kuralın uygulamasını etkileyebilir. Daha fazla bilgiyi Kural uygulama sırası bölümünde bulabilirsiniz.

Eğer birkaç dakika geçmiş olmasına rağmen kural hala çalışmıyorsa ve ayar değişiklikleri işe yaramıyorsa, lütfen, sayfanın altındaki form üzerinden Yandex.Mail teknik destek servisine yazın.

Diğer adrese yönlendir çalışmıyor

Başka bir adrese otomatik e-posta yönlendirmesiyle sorun yaşıyorsanız E-postaların işlenme kuralları sayfasında gerekli filtrenin etkin olduğunu, e-postaların gönderilmesi gereken adresin doğrulandığını kontrol edin.

Belirttiğiniz adresin yazım hatası içermediğinden emin olun.

Ayrıca alıcı kutusunda e-postaları silen veya e-postaları Spam kutusuna taşıyan filtrelerin ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin.